Djurovski Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Als promovendus heb je het zeer goed gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 6 december 2023 Share Geplaatst 6 december 2023 Mooie resultaten als promovendus en je hebt er een paar mooie jeugdspelers bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 7 december 2023 Auteur Share Geplaatst 7 december 2023 Selectie De selectie kende weer een aantal doorstromers vanuit de jeugd. Hiervan schiet de kwaliteit gelukkig omhoog en dat is ook te zien aan de jeugdlichting van 2024. Hiervan hebben er nog slechts twee veel minuten gemaakt en de anderen worden overvleugeld door andere opties. Het aantal sterkhouders van het eerste moment is nog steeds aanwezig en daarvan hebben er nog vijf een structurele basisplaats. Het gaat om: Gregor Jordan als centrale verdediger, 174 wedstrijden, 12 goals en 2 assists; Scott Walker als rechter verdediger, 128 wedstrijden, 26 goals en 29 assists; Andy Rodden als linker verdediger, 144 wedstrijden, 19 goals en 69 assists; Lucas Berry als verdedigende middenvelder, 130 wedstrijden, 15 goals en 17 assists; Josh Jack als rechter aanvaller, 162 wedstrijden, 70 goals en 41 assist. Hiervan zijn Walker en Berry eigenlijk aan vervanging toe, maar heb ik nog geen of onvoldoende kwaliteit uit de jeugd klaar staan. Zij mogen het dus ook volgend jaar weer proberen. Keepers Dit keer een De Zerbi'tje met drie keepers. Ook hier zou ik eigenlijk versterking kunnen gebruiken. Taylor ontwikkelt zich niet en mag nog één jaar in de jeugd blijven om mijn ongelijk te bewijzen. Volgend seizoen start ik met Potter en Blair, waarvan Blair nog steeds het meest geschikt is voor de rol, maar het potentieel van Potter veel hoger ligt. Ook hier weer is dat karakter echt een probleem. Verdediging In eerste instantie speelde we drie centrale en vleugelverdedigers. Aan het einde van het seizoen werden dit er vier en hier borduren we volgend jaar op verder. Het is een linie weer de meeste 'oude' rotten gewoon nog spelen. In een viermansverdediging zijn dit Rodden - Jordan - Kelly en Walker. Chalmers wordt het kind van de rekening door de tactiekwissel. Costello ontwikkelt zich uitstekend en zal allen maar meer gaan spelen. Dat zijn eigenlijk de zes opties. Voor volgend jaar gaan we Grehan, Dow, McLeod-Kay en Osadebe niet meer terug zien. Middenveld en aanval Omdat ik het grootste deel strikerless speelde dit seizoen het voor nu in ieder geval in één overzicht gegoten. De nieuwe tactiek kent weer buitenspelers, een nummer 10 en een echte spits. Bruce is in ieder geval onbetwist basisspeler als verdedigende middenvelder. Er werd niet veel gescoord dit jaar, dat deed Kerr eigenlijk nog het best met 15 goals (waarvan er 13 in de eerste seizoenshelft). Hopelijk levert de nieuwe aanval meer goals op. Dat zal er vermoedelijk uitzien met Jack - Richards - Kerr met Mott als diepe spits. Basisplaatsen dus voor de twee nieuwe talenten. Van deze lijst gaan McLaughlin (wil niet verlengen), Schiavone en Higgins sowieso niet meer terug zien. Hier boven al meerdere keren aangehaald, maar volgende seizoen spelen we anders. Vooral een aanpassing om meer uit te gaan van eigen kracht en de twee nieuwe spelers op hun beste positie te laten spelen. Het komt er zo uit te zien: DM VR - VC - VC - VL VM - VM AMR - AMC - AMR SC Jeugdinstroom De jeugdinstroom heb ik al deels behandeld en twee toppers zijn uitgelicht. Zo kwamen ze binnen in maart. De lichting werd later iets naar beneden afgeschaald, maar het blijft alleen al door Richards en Mott een klasse lichting. En zeker de beste tot nut toe. In de spoiler het overzicht van FFM. Er zijn een flink aantal spelers om in de gaten te houden. Mijn centrale verdedigers hevel ik nog niet over, maar houd ik zeker in de gaten aangezien er potentie aanwezig is en we op deze positie wel versterking kunnen gebruiken. Naast Richards en Mott komt Gilmour komst als reservespits over. Nicol en Forker worden de reserves op de flanken. Spoiler League 1 Volgend jaar dus opnieuw in League 1 met vier nieuwe concurrenten. Naast Cove Rangers is Hamilton toch gepromoveerd en we krijgen en Aidrieonians en Ayr United voor terug. Forfar en Montrose ruilen we in voor Peterhead en Dumbarton. Niets om je zorgen over te maken eigenlijk, evenals deze prognose. Ik ga meedoen voor play-offs, dat is in ieder geval het doel. Reacties en tags @19CH98 dat gevoel heb ik ook. Het ging toch betrekkelijk eenvoudig en daarom kijk ik met deze aanwinsten naar play-offs. Al het andere zou mijn teleurstellen. Wat de bookies ook zeggen. @Kyrill zeker tevreden tot nu toe @MNie Het gat van 11 punten naar de play-offs moet overbrugd worden. De Championship halen zou ons ook full prof status moeten geven, dus daar hoop ik stiekem op. @bas huijsmans Bedankt voor je reactie. Wellicht omdat ze citeer uit een vorige update. Ga ik het gewoon eens los doen. Kijken of dat beter gaat. @delichris @Marius Hopelijk halen nog meer dan deze twee de basis. Nu is verdediging weer aan versterking toe. Het blijft lekker heen en weer golven qua benodigheden. @Djurovski @ElMarcos Bedankt voor jullie reactie weer. Volgend jaar uitbouwen. @Titan @keano77 @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Daar komen toch even een paar talenten door! Met deze versterkingen ga je zeker meedoen om de titel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Mooie talenten hoor. Geweldig rendement van je al bestaande 1e elftal spelers. Succes weer in de League 1. Ik zie je meedoen om de titel, zeker niet als degradatie kandidaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Van een strikerless formatie naar eentje met een spits is best een aanpassing natuurlijk. Verder wel opvallend dat je van plan bent 2 VM's naast elkaar te posteren maar ik twijfel er niet aan dat je zelf het best geplaatst bent om het potentieel van de spelers die je tot je beschikking hebt in te schatten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Wat een heerlijke talenten ga je krijgen zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Hallelujah!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Berry aan vervanging toe. Daar ben ik het niet mee eens! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 7 december 2023 Auteur Share Geplaatst 7 december 2023 Competitie Een nieuwe tactiek en een nieuw seizoen dus. De verwachtingen waren duidelijk mee doen om de play-offs. De eerste twee maanden waren om gek van te worden. We kregen een pak slaag van Ayr United in de openingswedstrijd, terwijl de wedstrijd gelijk op ging. Vervolgens speelden 6(!) van de volgende 8 wedstrijden gelijk en daarin waren we bijna alle wedstrijden de bovenliggende partij volgens xG. Het gaf qua spel absoluut vertrouwen, maar we beloonden onszelf totaal niet. Hierna ging het gelukkig beter lopen en werden we meedogenlozer in de afronding en wedstrijd daadwerkelijk dood maken. Drie van de vier verliesbeurten waren tegen de concurrenten in de vorm van Adrieonians, Ayr United en Raith Rovers. Jullie zien aan de stand dat dit geen schande is dat we met z'n vieren los zijn. De wedstrijden gingen als volgt: Spoiler Bekers De bekers waren dit seizoen best aardig. Vooral de eerste ronde van de beker tegen Dunfermline uit de Championship was een krankzinnige wedstrijd. 5-0 kwamen we achter uit 6 schoten op goal. Vervolgens maakte we zelf uit 5 schoten en ook 5. Na strafschoppen wonnen we deze wedstrijd en gingen we nog twee ronden door, totdat we tegen Glentoran moesten. De Noord-Ieren wonnen dit keer de penaltyreeks. De FA Cup was van een stuk kortere duur en Queen's Park stuurde ons met een pak op de broek naar huis. Talenten Ik heb vijf spelers doorgeschoven vanuit de jeugdinstroom van 2027. Naast Richards en Mott komen ook Gilmour, Nicol en Forker door en zij hebben de dubbel cijfers qua wedstrijden gehaald. Het moet ook echt gaan gebeuren, want de oudere garde buiten de basis is echt niet meer goed genoeg. Dus er gaan ook wat contracten aflopen en niet verlengd worden. De basis is heel smal en hopelijk kunnen we Richards en Mott behouden, anders doen we echt een enorme stap terug. We kunnen wel zeggen dat het team draait om deze twee talenten. Wat een bijdrage hebben ze 26 goals al in de winterstop. Beiden pas 16 jaar oud, dit belooft heel veel goeds. Reacties en tags @19CH98 We doen zeker mee. Het vertrouwen voor de titel heb ik niet direct nog, maar de play-offs kunnen bijna niet meer misgaan. We zitten al bijna op 2/3 van de competitie natuurlijk. @Kyrill Nou, het rendement was prima. Dit jaar komt echter voor het eerst, behoudens Kerr, voornamelijk van de newgens. @Marius Vorig jaar in verschillende varianten veel met twee VM's gespeeld. In een 3-4-3 strikerless bijvoorbeeld ook. Nu echter een echte defensieve en volante die verder opschuift en de verbinding maakt. @delichris naast bovengenoemde twee is het echt nog wel nodig dat er wat ontwikkeling plaats vindt. Twee man zitten er nog echt dicht tegenaan, maar Walker op rechtsback begint een probleem te worden. Daar mag wel iemand bij komen. @MNie Nog geen Amen! voor de titel @Djurovski Als ik goed geïnformeerd heet je zo, dan zal je heel gelukkig van de tweede seizoenshelft gaan worden. Berry gaat dingen doen die ik hem in nog geen vijf jaar heb zien doen. @Titan @keano77 @bas huijsmans @ElMarcos @KayDeManaager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Na een matige start heb je het nu heel goed op de rit! De titel is zeker nog niet buiten bereik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Zo ken ik Berry Dingen doen die je niet verwacht. Met je elftal doe je het heerlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 december 2023 Share Geplaatst 7 december 2023 Je doet het goed zeg!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Jammer dat je niet kon stunten in de beker. Maar in de competitie gaat het meer dan goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Naast het sportieve ligt de uitdaging vooral in het behouden van je jonge talenten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 8 december 2023 Auteur Share Geplaatst 8 december 2023 (bewerkt) Tweede seizoenshelft Kennen jullie het idee dat je alles uit handen voelt glippen? Dat gevoel had ik na de 6-3 uit bij Airdrieonians. Ik deed nog mee om de titel tot dat moment. Alhoewel dat niet geheel eigen verdienste was. We kwamen slecht uit de oliebollentijd en lieten daar al te veel liggen om titelkandidaat te mogen zijn. Anders deden het niet heel veel beter, maar vanaf de uitwedstrijd bij Airdrie was het verkeken. Door de andere twee nederlagen en met name die tegen Dumbarten van 1-5 is het vertrouwen voor het toetje toch wat broos. De wedstrijden: Spoiler Ten opzichte van vorig jaar kan ik het geen slecht seizoen noemen. 14 punten meer behaald en de doelstelling van de play-offs is binnen. Het voelt echt als een wat als.. seizoen. Maar goed, stel nu dat ik die laatste verliespartijen wel om had kunnen draaien dan was Ayr United alsnog kampioen. Dus hoofd omhoog en de play-offs is voor de jonge gasten. We treffen een bekende naam uit Glasgow. Partick Thistle staat ons namelijk te wachten als nummer 9 uit de Championship. Raith Rovers en Airdrieonians mogen uitmaken wie tegen de winnaar van onze wedstrijd mogen spelen. Jeugdinstroom Het ondertussen natuurlijk maart geweest en de jeugdinstroom is weer geweest. Dit keer geen spelers die direct klaar zijn voor het eerste. Het was een intake met een hoop potentieel. Alleen niet direct op de plekken van deze voorbeschouwing. Play-offs Nou, daar mochten we dus aantreden tegen Partick Thistle. In 2018 voor het laatste actief in de Premiership. Het is de derde club van Glasgow en oorspronkelijk opgericht in Partick. Toern dit nog een zelfstandige stad was. Later is dit gedeelte opgegaan in Glasgow. Van oudsher is het een Premiership gegadigde, de laatste jaren pendelen ze tussen League 1 en de Premiership. Goed in FM mochten we dus thuis starten voor de heenwedstrijd tegen Partick. Het was een gelijk opgaande wedstrijden. Er werd pas na rust voor het eerst gescoord en waren er direct twee voor Partick 0-2 na 68 minuten. Berry zorgde voor de aansluiting en dat was het startsein voor en dolle 10 minuten. Het werd dus 1-2 in 71e minuut, een eigen goal zorgde voor 2-2 in minuut 74, zes minuten later scoorde Walker op aangegeven van Richards 3-2 en weer twee minuten later was het wederom een eigen goal voor 4-2. Binnen tien minuten draaien we de wedstrijd helemaal om. Ook Partick scoorde nog een keer in de 90e minuut en zorgde voor een 4-3 eindstand in dit doelpuntenfestijn. In de terugwedstrijd op Firhall park waar 10.202 toeschouwers in kunnen. Met enige angst gingen we er wel naartoe, maar in de 6e minuut lag hij al op de stip. Ons 16-jarige talent kon even de druk niet aan en dat werd binnen 11 minuten afgestraft toen Partick ook een penalty kreeg en die wel benutte. Over twee wedstrijden waren we dus weer in evenwicht. Hierna hadden we het in heft stevig in handen en rond het half uur was dit tweeluik beslist. Mott maakte zijn fout goed op aangeven van Jack en drie minuten later waren de rollen omgedraaid. In de tweede helft mochten we nog een keer aanleggen van elf meter en dit keer bleef Kelly kalm en gooide het definitief in het slot. De finale van de play-offs mochten we aantreden tegen Raith Rovers. Daar was ik enorm blij mee, want van Airdrieonians had ik dit jaar nog niet gewonnen. Zij verloren over twee wedstrijden met 3-0 van Raith Rovers. De vermoeidheid begon in de heenwedstrijd beide ploegen parten te spelen aangezien er maar drie of vier dagen tussen de wedstrijden zat hadden wij extra thuisvoordeel. Dat was flink te merken, want Raith is geen moment in de wedstrijd geweest. Het was na drie minuten al 1-0 door Jack, ook de twee talenten prikten er in de eerste helft nog één bij dus was het al 3-0 bij de rust. Headrick zorgde met één van zijn spaarzame goals in de 80e minuut nog voor een passend einde. Met een 4-0 voorsprong moesten we dus naar Raith voor de terugwedstrijd in de county van Fife. Extra beladen duel dus. Raith kwam snel voor maar hierna maakten Richards (2), Jack en Mott weer doelpunten. Om extra in de trant van het bijzondere seizoen te blijven scoorde Raith er weer vier binnen een kwartier en was dat ook de eindstand van 5-4 en dus 5-8 over twee wedstrijden. Op naar de Championship! Een enorme verrassing gezien de laatste weken, maar voor de groei van de club goed. Wellicht dat Richards en Mott dan meer waard worden en van een fulltime status worden we sowieso allen maar beter. Die aankondiging heb ik nog niet voorbij zien komen, maar drie clubs zijn nog semiprofessioneel op dit niveau. Dus wellicht verwacht ik daar te veel van. Is de selectie goed genoeg? Nee, een paar individuen zullen best mee kunnen, maar over het algemeen zijn niet goed genoeg. Dus dat wordt volgend seizoen puzzelen. Zorgen voor later en nu eerst feesten. Dan daarna de selectie voor jullie en dan kan het zwaarste seizoen tot nu toe beginnen. Reacties en tags @19CH98 de titel werd het niet. Wel via de play-offs. Ook lang niet slecht. @Djurovski Berry uiteindelijk een PR van 12 goals dit seizoen, bedankt voor je aanmoedigingen @Kyrill Thanks! @delichris De beker blijft als semiprof echt van ondergeschikt belang. Ik kan niet altijd de beste 11 opstellen en dat helpt wel als je wil stunten. @ElMarcos Ik heb stiekeme wurgcontracten afgesloten met verlengingen voor de club van drie jaar. Daarmee kan ik ze sowieso houden, als het bestuur niet moeilijk gaat doen. @Titan @keano77 @KayDeManaager @bas huijsmans @MNie @Marius 8 december 2023 bewerkt door Djordison Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 GEfeliciteerd met de promotie naar Championship! Held Geweldig zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Lekker hoor! Onverwachte mijlpalen zijn altijd de leukste natuurlijk! Ondanks dat je het in de competitie dan wat liet afweten naar je eigen gevoel ging het toch relatief eenvoudig in de play-offs. Enige punt van aandacht is misschien toch die semi-prof status. Ik kan me niet voorstellen dat dit bepaald handig zou zijn tov andere clubs op dat niveau. PS: je vliegt wel vlotjes door de seizoenen heen zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Gefeliciteerd met de promotie! Hopelijk kun je het potentieel uit de jeugdlichting halen die je er tot nu toe in ziet. In dit tempo gaat het niet lang duren voor je in de Schotse Premier League speelt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Wat een heerlijke promotie heb je gepakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 In de competitie was het dan niet zoals je wilde maar gelukkig zijn daar dan nog de play-offs. promotie is promotie dus gefeliciteerd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Zeer knap om alsnog te promoveren via de play off. Zeker gezien de vorm idd. Succes in het Championship Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 8 december 2023 Share Geplaatst 8 december 2023 Hoppa promotie, zeer netjes gedaan. Gefeliciteerd! De instroom is weer iets om naar uit te kijken ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 9 december 2023 Share Geplaatst 9 december 2023 Wat een tempo zit er in! Weer even alles bijgelezen. Erg knap dat de jonge kerels het hoofd koel wist te houden in de play-offs. Komend jaar zal ongetwijfeld pittig worden, maar gezien de resultaten de afgelopen jaren alle vertrouwen in. Hopelijk weten de eerste jeugdspelers die inmiddels niet meer het gewenste niveau hebben uiteindelijk ook weer een leuke club te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayDeManaager Geplaatst 9 december 2023 Share Geplaatst 9 december 2023 Niet back to back, maar wel weer het seizoen daarna gepromoveerd. Veel succes in the Cinch Championship met Cowdenbeath! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten