Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24] Von den Königsblauen über die Roten Bullen bis hin zum Stern des Südens

John Terry 2.0

Aanbevolen berichten

banner.png.a7b2f0039ac0b0f8786da804cec813e9.png

uitslagenmaart.jpg.3d3509248c89e50de072e0fd4a82eeec.jpg

Stand Bundesliga maart:

Spoiler

standmaart.PNG.d607f75f3cee509efc66a9640b9a564a.PNG

-------------

Volgend deel: uitslagen april

@MNie @Djurovski @xJordinosaur @Marius @JoonsterkeBE @Mordurette @broabander @Tim Windt

@Svenpunt @keano77 @19CH98 @Jotew @Satioz @De Raam @glennix @KayDeManaager @Lensherr @ElMarcos @DGremlin @Kyrill @delichris

Het blijft uitermate spannend in de Bundesliga dus er komen nog leuke weken aan!

In Europa was Bayern nog net te sterk, maar het was toch wel close!

Iedereen bedankt voor de reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uitslagenapril.jpg.020db6d3c3e4a266df86ee41b0229906.jpg

wedstrijdenmei.jpg.4f0b8930df8c0ffc79dea8cd4eea5016.jpg

Stand Bundesliga april:

Spoiler

standapril.PNG.6a4c028013efa714bbc60ba8e48a5a56.PNG

-------------

Volgend deel: uitslagen mei

@MNie @Djurovski @xJordinosaur @Marius @JoonsterkeBE @Mordurette @broabander @Tim Windt

@Svenpunt @keano77 @19CH98 @Jotew @Satioz @De Raam @glennix @KayDeManaager @Lensherr @ElMarcos @DGremlin @Kyrill @delichris

De maand mei moet de Bundesliga in een definitieve plooi leggen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uitslagenmei.jpg.9ab97dcaad674d2b59e953b4aa8e93b0.jpg

Eindstand Bundesliga:

Spoiler

eindstand.PNG.6f94b0d61c8dcf05327c95fcfc9282e8.PNG

-------------

Volgend deel: zomernieuws

De titel is voor Leipzig, ook al hadden we de drie partijen gewonnen hadden we nog geen kampioen geworden want RB won al zijn partijen nog...

wel balen maar bevestigen wel als vice-kampioen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zure nederlaag bij Köln ... achteraf kan je inderdaad stellen dat het niet had uitgemaakt maar misschien had er toch meer druk geweest op RBL indien je die wedstrijd wel had gewonnen. Over de gehele lijn natuurlijk wel een sterk seizoen gedraaid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

overgang.jpg.8097652df690bf6e3e6e170b0b9d47b0.jpg

01.08 - BELGISCHE COACH OPVOLGER VOOR ROSE

GERAERTS STAPT OVER NAAR LEIPZIG

Leipzig - Slechts enkele dagen na de overstap van Marco Rose naar de Duitse nationale ploeg heeft RB Leipzig een opvolger aangeduid. Karel Geraerts (44) maakt de overgang van Schalke naar de nieuwe landskampioen. 

Het vertrek van Rose hing al even in de lucht, zeker na de vroegtijdige uitschakeling van Duitsland op het WK. De succescoach, die Leipzig zijn eerste titel in de Bundesliga schonk, stond hoog op het verlanglijstje en de club had geen intentie om de overstap te bemoeilijken. Zeker ook omdat Rose zelf had aangegeven klaar te zijn voor de nationale ploeg. Natuurlijk kon de timing beter, want de Leipzig heeft er bijna een maand voorbereiding opzitten, maar sportief directeur Rouven Schröder had al een lijstje klaar liggen om snel te kunnen schakelen. Bovenaan dit lijstje stond Geraerts, die de afgelopen twee seizoenen vice-kampioen werd met Schalke 04. 'De keuze voor Karel ligt volledig in lijn met het profiel dat we voor ogen hadden om Marco op te volgen. We zochten een coach die op korte termijn resultaten kan neerzetten met aantrekkelijk voetbal en dat heeft Karel alvast getoond bij Schalke. Daarnaast willen we onze jeugdopleiding en doorstroming laten groeien en ook hier speelde Karel een belangrijke rol bij Schalke. Alles komt nu in een stroomversnelling vanwege de landstitel, maar het komende seizoen is het doel om Champions League voetbal vast te leggen, de titel niet.'

'Club heeft alles om titelkandidaat te blijven'

Voor Karel Geraerts is de stap naar Leipzig alvast een stap vooruit in zijn loopbaan. Bij Schalke zag men hun coach liever niet vertrekken, maar Geraerts keek toch uit naar een stap. 'In mijn loopbaan als voetballer wou ik me ook steeds weer testen en uitdagen op een hoger niveau en met de komst van Leipzig kan ik dit nu doortrekken. Natuurlijk had ik het enorm naar mijn zin bij Schalke en was ik al sinds eind vorig seizoen bezig met de voorbereiding, maar deze kans kon ik niet laten liggen. Bij Leipzig zijn tevens alle elementen aanwezig om jaarlijks een titelkandidaat te zijn en dat niveau wil ik zeker eens aangaan. Ons doel is Champions League voetbal, maar als landskampioen moet je ook alles op alles zetten om de titel te verdedigen en dat wil ik ook doen. Natuurlijk zal de druk eens zo groot worden, maar deze kern heeft bewezen hier goed mee om te kunnen gaan. Ik kijk alvast uit naar dit nieuw hoofdstuk.'

Karel Geraerts ondertekende een contract van 3 seizoenen en maakt zijn debuut in de Duitse Supercup tegen bekerwinnaar Dortmund.

Bron: Kicker.de

-------------

Volgend deel: Duitse supercup + uitslagen augustus

Intussen kreeg ik de kans om bij Leipzig aan de slag te gaan en dat leek me een mooie uitdaging. Er ligt werk op de plank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Langs de ene kant jammer omdat Schalke gewoon een fijne club is en je daar echt wel iets aan het neerzetten was, langs de andere kant gewoon een heel realistische overstap in de carrière van Geraerts! Succes bij RBL!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bannerrb.jpg.618228cb9f6bf7ba46f5f7ee4bec92f6.jpg

superupc.jpg.2c452ff29dcac13571befa5a8ab316fb.jpg

uitslagenaugustus.jpg.4be81abf876116dec5eb64f8a9912403.jpg

STAND BUNDESLIGA AUGUSTUS

Spoiler

standaugustus.PNG.d370820d4b9e3de77157ceeb17ec370c.PNG

-------------

Volgend deel: spelerskern

Het was zeker een optie om te blijven bij Schalke, maar met Leipzig zet ik een stapje hoger en zo wil ik verder blijven bouwen!

@Lensherr Enkel Simons is niet meer aanwezig ... met de huidige kern lijkt me dit de ideale tactiek :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites