Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

[IDS] [FM24] 90 Minutes

Marius

Aanbevolen berichten

image.png.b71dc08195df940fc931a16a91655f0a.png

- 170. De ontknoping -

Vijf speeldagen was het enige wat er ons nog restte van het einde van het seizoen en een mogelijk eerste historische landstitel in de clubgeschiedenis van Randers FC. Met negen punten voorsprong konden we ons bovendien nog een misstap - of zelfs twee, drie - veroorloven en dus kon eigenlijk enkel nog een waar doemscenario roet in het eten gooien.

Dat wilde we natuurlijk ten alle koste vermijden, en dus wilde we liefst gewoon de volle buit meepakken tijdens onze eerste opdracht van de terugronde van de play-offs, een thuiswedstrijd tegen Silkeborg. We traden noodgedwongen aan met een geroteerd elftal want vier dagen nadien zouden we de bekerfinale afwerken. De aanwezigen kregen in ieder geval een zeer geanimeerde wedstrijd te zien, waarin de bezoekers tot driemaal toe zichzelf terug in de match vochten. Tegen een doelpunt van Brajanac in minuut 90+3 hadden ze echter geen antwoord meer in huis. Kampioenengeluk.

Met het nodige vertrouwen na de gewonnen bekerfinale trokken we naar Nordsjaelland. De vermoeidheid was misschien wel voelbaar in de benen van onze spelers, maar niet zichtbaar op het veld. Zo kwamen zelfs onze centrale verdedigers op het scorebord. Daniel Hoegh scoorde eenmaal, Wessel Dammers deed dat zelfs tweemaal. In minuut 90 maakte Silkeborg bovendien de winnende treffer tegen Kopenhagen waardoor we drie speeldagen voor het einde zelfs al zekerheid kregen over de landstitel!

De drie laatste matchen waren dus enkel en alleen goed voor de statistieken. Op het veld van Midtjylland moesten we een gelijkspel toestaan na een late gelijkmaker van de thuisploeg, en eerlijkheid dwingt ons ook toe te geven dat we erg te lijden hadden onder vermoeidheid. Zowel tegen Kopenhagen als Viborg gaven we de titel nadien wel nog wat extra kleur door de competitie af te sluiten met twee overwinningen.

Spoiler

image.thumb.png.5f9eacc41e3c3055966ed72537a846ec.png

Kopenhagen eindigde uiteindelijk op 13 punten achterstand. Silkeborg kon de derde plaats weg kapen. In de degradatiegroep wist Vejle een heus mirakel te voltooien. In de reguliere competitie behaalden ze slechts 13 punten, maar dankzij een 16 op 30 in de play-downs gingen ze nog over Lyngby, dat slechts 6 punten wist te behalen in de degradatiepoule. 

Spoiler

image.png.6c5d8846a60111b9055c2d7fb0e7cfab.png

image.png.20a261bd1f8acec140a46f4b93c8f739.png

Tags & reacties

Spoiler

@delichris @MNie  @Djurovski @ElMarcos   @Nom de Guerre @Boyzone @Rikkert90 @Titan @Fantasy @Kevinreijnen @Total Football @Michaelinho*

Bedankt voor het reageren!

Ook de resterende competitiewedstrijden bleken een eitje.

Hiermee zit onze opdracht in Denemarken er ook weer op. 

Op naar de volgende bestemming!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@delichris @MNie  @Djurovski @ElMarcos   @Nom de Guerre @Boyzone @Rikkert90 @Titan @Fantasy @Kevinreijnen @Total Football @Michaelinho*

Een kleine dienstmededeling:

Na 170 updates en avonturen bij Adana Demirspor, Girona, Kryvbas, Sturm Graz, Kecskeméti en Randers komt deze novelle ten einde. Met FM25 in het vooruitzicht was ik bij de laatste 3 clubs in dit rijtje begonnen om telkens één seizoentje af te haspelen. De bedoeling was om dat kunstje nog minstens één keer te herhalen maar nu FM25 niet voor maart het daglicht zal zien, heb ik besloten van dat plan af te stappen en toch nog maar een keertje een lange termijn save op te starten.

Dat had natuurlijk ook bij Randers kunnen zijn zoals ook al gesuggereerd werd, maar aangezien dat eigenlijk nooit de bedoeling is geweest, kon me dat te weinig boeien. Bijgevolg zet ik een punt achter dit verhaal, waarbij het steeds de bedoeling is geweest om jullie mee te nemen op mijn reis door FM24, en dat allemaal te bundelen.

Dat betekent niet dat FM24 hier helemaal stopt voor mij. Binnenkort keer ik immers terug met een nieuwe novelle, waarbij een langere termijn save het uitgangspunt zal vormen. Hopelijk kan ik jullie dan weer verwelkomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites