xanderoo Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september 18 uur geleden zei Satyr: Dus... raam open, PC naar buiten flikkeren en naar bed Amai, en nog eens op die pc natrappen ook. Overval plegen bij de makers van FM, zeg ik u! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 26 september Auteur Share Geplaatst 26 september @Koltho83 hier kun je je vraag stellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september (bewerkt) @Koltho83 Je kan jezelf steeds nieuwe challenges opleggen. Alle prijzen winnen betekent dat je het al supergoed voor elkaar hebt natuurlijk. Dan kan de focus misschien op Meer Engelsen, Britten of spelers uit Ierland en VK in de selectie Meer spelers uit eigen jeugd door laten breken Een bepaalde speler bepaalde records laten halen (all time topscorer van de club, topscorer competitie etc.) Met Wisla Krakow blijf ik lekker bezig met de competitie sterker maken. Zal het vast niet op de meest efficiënte manier doen maar ik haal er nog wel plezier uit. Kort overzichtje van de transfers van dit seizoen... Op onderstaande manier spelers gekocht voor zo'n 100 miljoen én tegelijkertijd betere en meer talentvolle spelers teruggestuurd 26 september bewerkt door Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september 6 minuten geleden zei Willem: @Koltho83 Je kan jezelf steeds nieuwe challenges opleggen. Alle prijzen winnen betekent dat je het al supergoed voor elkaar hebt natuurlijk. Dan kan de focus misschien op Meer Engelsen, Britten of spelers uit Ierland en VK in de selectie Meer spelers uit eigen jeugd door laten breken Een bepaalde speler bepaalde records laten halen (all time topscorer van de club, topscorer competitie etc.) Met Wisla Krakow blijf ik lekker bezig met de competitie sterker maken. Zal het vast niet op de meest efficiënte manier doen maar ik haal er nog wel plezier uit. Kort overzichtje van de transfers van dit seizoen... Op onderstaande manier spelers gekocht voor zo'n 100 miljoen én tegelijkertijd betere en meer talentvolle spelers teruggestuurd Ik snap je screenshot even niet. Watskebeurt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september 11 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Ik snap je screenshot even niet. Watskebeurt? Oké dit staat een beetje raar. Hieronder zie je enkele van mijn inkomende transfers. Ik haal overbodige spelers van de clubs in Polen die 2e t/m 7e eindigen en bied de spelers in de vorige post aan als ruil. Zo krijgen de andere clubs een sterkere selectie én een financiële boost. Onderstaand is een mooi voorbeeld hiervan. Een speler die ik goedkoop weg kon halen bij Sevilla wordt eerst verhuurd aan een competitiegenoot en dan geruild. Uiteindelijk levert de speler de club of op het veld betere resultaten op of zoals onderstaand een mooie transfersom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rrrood Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september Op 23-9-2024 om 18:46 zei The Saint: Wat doen jullie met coaches die maar niet slagen voor hun licenties? Steven Defour is inmiddels al 4 keer gezakt voor de pro licentie vooral niet op cursus blijven sturen; dat verlaagt weer stats. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september Jammer van de twee shotjes van Santa Clara Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september Hopen dat deze jongen nog lang bij ons wil voetballen. Even fysiek wat sterker worden en we hebben een publiekslieveling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september Comeback complete Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september 11 minuten geleden zei bas huijsmans: Comeback complete Lekker zeg! Hoe zag het er tactisch uit in deze pot? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september 6 minuten geleden zei Michaelinho*: Lekker zeg! Hoe zag het er tactisch uit in deze pot? City speelt in een 424 formatie Daar had ik de eerste wedstrijd vooral wel lastig mee als zij onder de druk van me uitspeelde. Met druk zetten versloeg ik ze namelijk vorig seizoen wel in de leaguefase. Gewoon van eigen kracht uitgegaan en een efficiënt City kwam dus 3-0 voor. Daarna ervoor gezorgd dat ik het centrum dicht hield en dat mijn keeper de bal in de opbouw bij de backs brach om daarna een middenvelder vrij te spelen. Kwam het bij mij dus uiteindelijk zo eruit te zien: Zo boog ik de eerste wedstrijd dus nog om en kwam ik tot 2-3 en wist ik uit dus met 0-2 te winnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 26 september Share Geplaatst 26 september 10 uur geleden zei Oldskool: Klopt, maar dan blijft het zo dat zelfs die goedkope spelers hun salaris baseren op de ‘range’ van het laagste tot het hoogste salaris binnen de club. Misschien moet ik me er gewoon bij neerleggen. Maar het lijkt ook in de eredivisie het geval te zijn. Daar lopen ook jongens voor meer dan een ton per week bij Feyenoord. Gaan alle clubs uiteindelijk failliet?!? 😂 Loonbudget omlaag gooien wil ook nog wel eens helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september 7 uur geleden zei bas huijsmans: City speelt in een 424 formatie Daar had ik de eerste wedstrijd vooral wel lastig mee als zij onder de druk van me uitspeelde. Met druk zetten versloeg ik ze namelijk vorig seizoen wel in de leaguefase. Gewoon van eigen kracht uitgegaan en een efficiënt City kwam dus 3-0 voor. Daarna ervoor gezorgd dat ik het centrum dicht hield en dat mijn keeper de bal in de opbouw bij de backs brach om daarna een middenvelder vrij te spelen. Kwam het bij mij dus uiteindelijk zo eruit te zien: Zo boog ik de eerste wedstrijd dus nog om en kwam ik tot 2-3 en wist ik uit dus met 0-2 te winnen Tof concept! Speel je altijd in deze formatie? Of was dit een tweak specifiek voor deze pot? Nu ik ook zelf (probeer) te tweaken aan mijn eigen geknutselde tactiek vind ik het wel interessant om te zien wat mede FM’ers hier doen . Je ‘in possession’ instructies zijn lekker minimalistisch gebleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koltho83 Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september 11 uur geleden zei Willem: @Koltho83 Je kan jezelf steeds nieuwe challenges opleggen. Alle prijzen winnen betekent dat je het al supergoed voor elkaar hebt natuurlijk. Dan kan de focus misschien op Meer Engelsen, Britten of spelers uit Ierland en VK in de selectie Meer spelers uit eigen jeugd door laten breken Een bepaalde speler bepaalde records laten halen (all time topscorer van de club, topscorer competitie etc.) Met Wisla Krakow blijf ik lekker bezig met de competitie sterker maken. Zal het vast niet op de meest efficiënte manier doen maar ik haal er nog wel plezier uit. Kort overzichtje van de transfers van dit seizoen... Op onderstaande manier spelers gekocht voor zo'n 100 miljoen én tegelijkertijd betere en meer talentvolle spelers teruggestuurd Bedankt voor de reactie Willem, ik heb inderdaad wel wat leuke ideetjes. Gisteren heb ik een oude fifa 22 game weer eens opgestart maar dat kon me na al die jaren ook niet meer bekoren. Leuke club trouwens Wisla Krakow en jij zit al langer in jou save dan ik zie ik wel ik zit (pas) in 2042 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dender70 Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september 12 hours ago, Willem said: Oké dit staat een beetje raar. Hieronder zie je enkele van mijn inkomende transfers. Ik haal overbodige spelers van de clubs in Polen die 2e t/m 7e eindigen en bied de spelers in de vorige post aan als ruil. Zo krijgen de andere clubs een sterkere selectie én een financiële boost. Onderstaand is een mooi voorbeeld hiervan. Een speler die ik goedkoop weg kon halen bij Sevilla wordt eerst verhuurd aan een competitiegenoot en dan geruild. Uiteindelijk levert de speler de club of op het veld betere resultaten op of zoals onderstaand een mooie transfersom. Heerlijke manier om de competitie sterker te maken wel zo haha. Schiet het al een beetje op op de coëfficiëntenlijst? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september 2 uur geleden zei Michaelinho*: Tof concept! Speel je altijd in deze formatie? Of was dit een tweak specifiek voor deze pot? Nu ik ook zelf (probeer) te tweaken aan mijn eigen geknutselde tactiek vind ik het wel interessant om te zien wat mede FM’ers hier doen . Je ‘in possession’ instructies zijn lekker minimalistisch gebleven. Nee eigenlijk speel ik al wel een flinke tijd zo. Speelde eigenlijk altijd wel met aan een kant een inverted wing back, maar was daar qua tactiek een beetje klaar mee. Dus dacht ik: Ik ga weer eens met een echte wing back spelen. Wat eigenlijk begon met een wing back en inside forward op rechts en een Ful back attack en een inverted winger op links is het uiteindelijk zo geëindigd. Vond namelijk dat de Back en de buitenspeler op rechts elkaar toch nog veel in de weg liepen en op dat moment had ik ook niet echt een goede Inside Forward op rechts. Dus maakte ik daar eens een CAM SS van, maar met de DM achter de SS ontstond daartussen wel aardig wat ruimte. Dus na vooral wat trial and error is dit ontstaan. De AM heeft ook wel veel persoonlijke instructies die overeen komen met die van een VSM trouwens. Speelde ook nog lang met een inverted winger op links, maar sinds ik daar een winger van gemaakt hebt, loopt het allemaal wat soepeler doordat die het veld wel echt breder blijft houden en dus de back ook wel meer naar buiten trekt. Dan ontstaat daar dan weer meer ruimte voor de SS om diepte te creëren met de DLP erachter die ook het risico wel neemt. Misschien ga ik de DM en de DLP nog van kant laten wisselen en maak ik van de linksback een Inverted wing back op support of attack. Even kijken hoe dat met een restverdediging uitkomt haha. De in balbezit instructies zijn vooral na de jaren redelijk geminimaliseerd. Toen mijn team nog minder was had ik een hoger tempo en directer passen aanstaan omdat ik toen wel wat afhankelijker was van counters tegen de betere teams. Inmiddels heb ik liever dat er geduldig tot kansen gevoetbald wordt omdat ik toch beter ben dan 14 van de overige 17 teams in de competitie haha. Ben van de in balbezit instructies zoals meer/minder dribbelen en excentrieker spelen niet echt fan. Het veld breder of smaller maken doe ik tijdens wedstrijden nog wel eens. Tegen een 442 bijv smaller zodat ik een groter overtal tegen de twee CM's van de tegenstander kan creëren en tegen een 532 houd ik het vaak wat breder en speel ik over de flanken omdat daar dan een overtal gecreëerd kan worden en de CV's hopelijk verder uit elkaar getrokken worden. Verdedigend heb ik meestal trap inside aanstaan, zodat de RAM breder begint met verdedigen zodat hun linksback minder ruimte krijgt en als de bal in het midden van het veld blijft, heb ik daar vaak een overtal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september 4 minuten geleden zei bas huijsmans: Nee eigenlijk speel ik al wel een flinke tijd zo. Speelde eigenlijk altijd wel met aan een kant een inverted wing back, maar was daar qua tactiek een beetje klaar mee. Dus dacht ik: Ik ga weer eens met een echte wing back spelen. Wat eigenlijk begon met een wing back en inside forward op rechts en een Ful back attack en een inverted winger op links is het uiteindelijk zo geëindigd. Vond namelijk dat de Back en de buitenspeler op rechts elkaar toch nog veel in de weg liepen en op dat moment had ik ook niet echt een goede Inside Forward op rechts. Dus maakte ik daar eens een CAM SS van, maar met de DM achter de SS ontstond daartussen wel aardig wat ruimte. Dus na vooral wat trial and error is dit ontstaan. De AM heeft ook wel veel persoonlijke instructies die overeen komen met die van een VSM trouwens. Speelde ook nog lang met een inverted winger op links, maar sinds ik daar een winger van gemaakt hebt, loopt het allemaal wat soepeler doordat die het veld wel echt breder blijft houden en dus de back ook wel meer naar buiten trekt. Dan ontstaat daar dan weer meer ruimte voor de SS om diepte te creëren met de DLP erachter die ook het risico wel neemt. Misschien ga ik de DM en de DLP nog van kant laten wisselen en maak ik van de linksback een Inverted wing back op support of attack. Even kijken hoe dat met een restverdediging uitkomt haha. De in balbezit instructies zijn vooral na de jaren redelijk geminimaliseerd. Toen mijn team nog minder was had ik een hoger tempo en directer passen aanstaan omdat ik toen wel wat afhankelijker was van counters tegen de betere teams. Inmiddels heb ik liever dat er geduldig tot kansen gevoetbald wordt omdat ik toch beter ben dan 14 van de overige 17 teams in de competitie haha. Ben van de in balbezit instructies zoals meer/minder dribbelen en excentrieker spelen niet echt fan. Het veld breder of smaller maken doe ik tijdens wedstrijden nog wel eens. Tegen een 442 bijv smaller zodat ik een groter overtal tegen de twee CM's van de tegenstander kan creëren en tegen een 532 houd ik het vaak wat breder en speel ik over de flanken omdat daar dan een overtal gecreëerd kan worden en de CV's hopelijk verder uit elkaar getrokken worden. Verdedigend heb ik meestal trap inside aanstaan, zodat de RAM breder begint met verdedigen zodat hun linksback minder ruimte krijgt en als de bal in het midden van het veld blijft, heb ik daar vaak een overtal. Zeer interessant en vooral leerzaam inkijkje . Onder andere de specifieke instructies over de breedte tegen specifieke formaties. In mijn heatmap (tijdens de wedstrijd) is het me ook opgevallen dat een aantal voorhoede spelers wel wat dichtbij elkaar komt te spelen in balbezit. Waarbij ik twijfelde of ze elkaar niet enigszins in de weg lopen. Ook nog wat zoekende naar een wat gebalnceerdere variant van de tactiek tegen de ploegen die (in principe) veel sterker zijn dan wij. Probeer daartegen nog steeds zelf (met kort spel) te voetballen en hoog druk te zetten. Als ik vanmiddag of vanavond het laptopje aanslinger zal ik eens delen wat ik nu had staan. En waarnaartoe ik het heb proberen te tweaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september 13 minuten geleden zei Michaelinho*: In mijn heatmap (tijdens de wedstrijd) is het me ook opgevallen dat een aantal voorhoede spelers wel wat dichtbij elkaar komt te spelen in balbezit. Waarbij ik twijfelde of ze elkaar niet enigszins in de weg lopen. Het heeft natuurlijk twee kanten. Aan de ene kant zouden ze elkaar in de weg kunnen lopen, maar het kan er ook voor zorgen dat je overloads creëert op die plek en daaruit gevaarlijk kan worden. De andere kant is dat het te vol staat op die plek. Wel is het dan zo dat er ergens anders op het veld wél ruimte is. Dat is eigenlijk de reden waarom ik van mijn Inverted Winger een echte Winger heb gemaakt. Die kan als een soort uitlaatklep fungeren en staat echt vaak in de 1 op 1 en met een SS, een spits en een AM die vrijwel altijd in het centrum staan + een wing back die ook hoog op het veld staat, heb ik altijd mannetjes voor de goal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Messidona Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september (bewerkt) Ik zit halverwege 2030 bij Barcelona, mijn 2e seizoen daar. Nu twijfel ik enorm Ansu Fati te verkopen... Knappe attributen, jeugdproduct, zou op zijn absolute top moeten spelen op zijn 28ste. Hij haalt ongeveer 10 goals en evenveel assists per seizoen, en verder vind ik hem vrij onopvallend in het spel. Maar misschien eis ik teveel van hem?! Een Lamine Yamal die makkelijk 2x meer scoort en voorzet, en elke match dreigend is, is nu ook wel uitzonderlijk. Dilemma... Morst hij geen La Masia jongen zijn had ik hem al verkocht. Maar als ik hem nu verkoop, en ik vind al een vervanger die zijn attributen/profiel benadert, dan heb ik nog geen garantie dat die beter gaat spelen. Als die ook 'maar' rond de 10 per seizoen zit was het een nuloperatie sportief en ben ik ee´ jeugdproduct kwijt voor niks. 27 september bewerkt door Messidona Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september 23 minuten geleden zei Messidona: Ik zit halverwege 2030 bij Barcelona, mijn 2e seizoen daar. Nu twijfel ik enorm Ansu Fati te verkopen... Knappe attributen, jeugdproduct, zou op zijn absolute top moeten spelen op zijn 28ste. Hij haalt ongeveer 10 goals en evenveel assists per seizoen, en verder vind ik hem vrij onopvallend in het spel. Maar misschien eis ik teveel van hem?! Een Lamine Yamal die makkelijk 2x meer scoort en voorzet, en elke match dreigend is, is nu ook wel uitzonderlijk. Dilemma... Morst hij geen La Masia jongen zijn had ik hem al verkocht. Maar als ik hem nu verkoop, en ik vind al een vervanger die zijn attributen/profiel benadert, dan heb ik nog geen garantie dat die beter gaat spelen. Als die ook 'maar' rond de 10 per seizoen zit was het een nuloperatie sportief en ben ik ee´ jeugdproduct kwijt voor niks. Niet doen, tenzij je een La Masia jongen achter de hand hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september 34 minuten geleden zei Messidona: Ik zit halverwege 2030 bij Barcelona, mijn 2e seizoen daar. Nu twijfel ik enorm Ansu Fati te verkopen... Knappe attributen, jeugdproduct, zou op zijn absolute top moeten spelen op zijn 28ste. Hij haalt ongeveer 10 goals en evenveel assists per seizoen, en verder vind ik hem vrij onopvallend in het spel. Maar misschien eis ik teveel van hem?! Een Lamine Yamal die makkelijk 2x meer scoort en voorzet, en elke match dreigend is, is nu ook wel uitzonderlijk. Dilemma... Morst hij geen La Masia jongen zijn had ik hem al verkocht. Maar als ik hem nu verkoop, en ik vind al een vervanger die zijn attributen/profiel benadert, dan heb ik nog geen garantie dat die beter gaat spelen. Als die ook 'maar' rond de 10 per seizoen zit was het een nuloperatie sportief en ben ik ee´ jeugdproduct kwijt voor niks. In mijn journeyman save was hij op z’n 36e nog een fenomeen bij City. Heb hem zelf nooit in m’n teams gehad. Maar wat een beest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september (bewerkt) 4 uur geleden zei Dender70: Heerlijke manier om de competitie sterker te maken wel zo haha. Schiet het al een beetje op op de coëfficiëntenlijst? Het gaat langzaam. We kunnen ons meten met Frankrijk, Portugal en Nederland. Staan nu boven deze landen op de 5e plek maar met 4 teams in de CL merk je wel dat we punten inleveren. In eerste instantie heb ik vooral geld geïnvesteerd in andere clubs maar dit leverde amper iets op. Zo hebben Legia Warschau en Rakow Czestochowa minimaal 200M gekregen. Rakow is intussen gedegradeerd en Legia heeft er ook niet heel veel mee gedaan. Spelers verhuren en op deze manier transfers doen zet meer zoden aan de dijk. Probleem blijft wel dat we qua reputatie blijven hangen achter Nederland en Portugal. Ik denk dat het grootste probleem is dat ik pas ben begonnen met 'extra klasse voor de Ekstraklassa' toen ik zelf al op het niveau van de absolute wereldtop zat. Hierdoor heb ik andere clubs niet mee kunnen nemen in deze groei. Veel spelers wilden niet verhuurd worden aan competitiegenoten omdat ze te goed waren voor dat niveau. Nu heeft Legia bijv. wel een Braziliaans international rondlopen op huurbasis. 27 september bewerkt door Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september @bas huijsmans Dit heb ik nu staan. Onderstaande voor wedstrijden waarin we in principe zouden moeten winnen. Vorig seizoen speelde ik met een inverted winger op links, dit seizoen wil ik het gaan proberen met een inside forward. Afgelopen seizoen begonnen we op linksback met een wing-back (attack), maar daarmee gaven we vrij veel ruimtes weg, dus die heb ik gedurende het seizoen gewijzigd in een full back (support). De DM was vorig jaar een Ball Winning Midfielder (defend). Maar wil nu iets meer voetbal proberen te brengen en heb hem daarom gewijzigd naar de een Defensive Midfielder (support). In de wedstrijden waarin we de underdog zullen zijn wil ik proberen wat directer te gaan spelen en iets meer defensieve zekerheid in te bouwen. Zou moet de rechtsback (complete wingback - support) iets meer op zijn defensieve taken letten. Ook de DM heb ik hier op 'defend' gezet. Maar daar maak ik wellicht nog weer een ball winning midfielder van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Thuis nog knap met 2-1 gewonnen maar Atalanta was simpelweg een maatje te groot. Seizoen duurt net paar weekjes te lang, en hoewel je het altijd maar moet zien had in de finale Tottenham op ons gewacht. Ook niet bepaald een makkie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Twijfel om met Dons te beginnen. vind het begin om te starten altijd zoveel werk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten