Lensherr Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart Deze uitdaging gestart met Lierse Kempenzonen. Het verloop er van is te volgen in de novelle: Lierke Plezierke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Even een pauze genomen van Venlo en een kleine vakantie naar Bilbao geboekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Athletic Club - Seizoen 1 (2023 - 2024) Zoals hierboven aangegeven deze challenge begonnen met Athletic Club, deels omdat FM dan het restrictie-deel voor mij zal regelen, en verder omdat het gewoon een vette club is. Eerste paar seizoenen wil ik er doorheen rammen, aangezien we voor het winnen van het WK voor Clubs waarschijnlijk wat overpowerde Bask-newgens nodig zullen hebben. Transfers Competities Keurige 4de plek in het eerste seizoen al zeg ik het zelf, Copa wel erg matig. Spelerstatistieken Asier VIllalibre met een absurd seizoen, vooral toen Inaki Williams naar City vertrok, begon hij aan de lopende band te scoren. Staf Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Athletic Club - Seizoen 2 (2024 - 2025) Dit jaar Champions League, dus wat versterkingen voor de breedte gehaald, verder niet z'n speciaal seizoen. Transfers Competities Plekkie omhoog t.o.v. vorig jaar, aardige inkomer in de Champions League Spelerstatistieken Staf Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Seizoen 1 - Lierse SK (2023-2024) Het eerste seizoen met Lierke Plezierke zit er op in het teken van deze Challenge of ik dit samen met een Build a nation ga combineren moet ik nog uitvogelen. Uiteindelijk heb ik me wel rot geamuseerd in dit eerste seizoen. Daarmee een korte samenvatting van hoe het gelopen is. Transfers: Dit waren mijn inkomende transfers van het eerste seizoen. Selectie: Iedereen heeft België als eerste of tweede nationaliteit. Technische staf; Belgen only. Challenger Pro League: De titel werd behaald. Belgische beker: We haalden de kwartfinale. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Misschien is de vraag hier al een keer beantwoord, maar hoe zit het met de eigen jeugd die doorkomt en niet dezelfde nationaliteit heeft als jouw club? Mogen die wel gebruikt worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart 32 minuten geleden zei bas huijsmans: Misschien is de vraag hier al een keer beantwoord, maar hoe zit het met de eigen jeugd die doorkomt en niet dezelfde nationaliteit heeft als jouw club? Mogen die wel gebruikt worden? Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb namelijk een newgen van Nederland die 5 sterren heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart 3 uur geleden zei Lensherr: Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb namelijk een newgen van Nederland die 5 sterren heeft. Als je die naar mij stuurt, dan stuur ik de eerste Belg richting jou! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Krijgen die niet sowieso je clubland als andere nationaliteit? En mag je die dus sowieso opstellen volgende onderstaande regel? Vanaf dag één mag je alleen maar spelers opstellen die dezelfde nationaliteit hebben als het land waar de club gevestigd is. Dit mag ook de tweede nationaliteit zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart 1 uur geleden zei joostmakaay: Krijgen die niet sowieso je clubland als andere nationaliteit? En mag je die dus sowieso opstellen volgende onderstaande regel? Vanaf dag één mag je alleen maar spelers opstellen die dezelfde nationaliteit hebben als het land waar de club gevestigd is. Dit mag ook de tweede nationaliteit zijn. Niet meteen. Misschien na een paar seizoenen denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Athletic Club - Seizoen 3 (2025 - 2026) Vrijwel exacte kopie van het vorige seizoen, zonder dat Villalibre pas halverwege het seizoen de dozen van z'n nieuwe paar schoenen haalde, anders hadden we mogelijk nog voor de 2de plek mee kunnen spelen. Transfers Competities Spelerstatistieken Staf Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart 3 uur geleden zei joostmakaay: Krijgen die niet sowieso je clubland als andere nationaliteit? En mag je die dus sowieso opstellen volgende onderstaande regel? Vanaf dag één mag je alleen maar spelers opstellen die dezelfde nationaliteit hebben als het land waar de club gevestigd is. Dit mag ook de tweede nationaliteit zijn. Nee dat is niet direct zo hoor. Home Grown status misschien wel, maar niet per se de nationaliteit. Hahah wel grappig trouwens dat derde nationaliteit er niet bij staat. Ik heb een speler met de derde nationaliteit die Nederlands is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april (bewerkt) S2 ACR Messina Na de promotie naar de Serie B de keuze genomen om flink te investeren in de selectie. Vooral jongere spelers die uit zijn contract liepen bij grotere clubs lagen voor het oprapen en hebben mogelijk nog wat groeimarge. Uiteindelijk was de selectie onherkenbaar ten opzichte van voorgaand jaar: Spoiler Spoiler Gedurende het seizoen vertrokken ook nog wat spelers die nagenoeg geen minuten maakte: Spoiler Serie BKT Het niveau in de competitie lag niet zo hoog als gedacht. De jonge spelers ontwikkelde zich uitstekend en de resultaten werden iedere week beter. Een grote uitschieter was de 1-9 overwinning op Pisa. Ik vrees wel een beetje het scenario te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken, maar wie weet kunnen wij alsnog verrassen in de Serie A. In ieder geval al één grote naam kunnen strikken, al is het maar de vraag in hoeverre hij nog het niveau heeft voor de Serie A: Stephan El Shaarawy. Coppa Italia De beker had niet onze prioriteit, maar bracht uiteindelijk nog wel wat geld in het laatje: Selectie en staf De grote sterren dit jaar waren Christian Capone, Michael Fabbro en Davide Mastrantonio. Die laatste mag zelfs mee met Italië naar het EK -21. Spoiler Spoiler Spoiler 1 april bewerkt door Cervantes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xJordinosaur Geplaatst 4 april Share Geplaatst 4 april (bewerkt) SEIZOEN I - REAL CLUB DEPORTIVO DE LA CORUÑA Primera Federación Grupo I We hebben een heel sterk seizoen gedraaid in de Primera Federación Grupo I, waar we maar één verliespartij hoefden te incasseren. We eindigen na 38 wedstrijden met 107 punten, een nieuw record voor de club, en een doelsaldo van 88 goals. Ik heb me wel vermaakt dit eerste seizoen met mijn Spaanse vrienden. Daarna mochten we ons opmaken tegen Málaga C.F. voor de algehele Primera Federación titel, aangezien Málaga Grupo II had gewonnen. De thuiswedstrijd was een hardbevochten gelijkspel, maar thuis was het een walkover voor ons waardoor we ons de tweede prijs van ons seizoen mochten toeschrijven. Een succesvolle start. Copa del Rey In de beker hebben we ook onze kunsten laten zien. In de eerste ronde kwamen we direct tegen een club van een divisie hoger, Club Deportivo Mirandés. Gelukkig zaten we in zo'n sterke flow dat we deze thuiswedstrijd met 5-2 wisten te winnen, met een hattrack van Lucas Pérez. Daarna volgde Málaga en ook deze club wisten we uit het bekertoernooi te stoten. Ik denk dat Málaga een hekel aan ons begint te krijgen. Uit eindelijk was de La Liga EA Sports deelnemer Club Atlético Osasuna te sterk voor ons. We kregen met 4-2 op onze broek en verlieten in de derde ronde het toernooi. Toch was ik niet ontevreden. Selectie & Staf We hebben geen transfers gedaan omdat ik vond dat we een prima selectie hadden voor in de derde divisie, en dat bleek ook zo te zijn. Lucas Pérez die het seizoen eindigt met 30 goals op de teller is wel echt heerlijk. De grootste verrassing voor mij was Hugo Rama. Deze middenvelder zat in eerste instantie niet in mijn basiself de eerste wedstrijden, maar hij heeft zich erin gevochten. Met 16 goals en 18 assists was hij een van mijn belangrijkste spelers uiteindelijk. Als ik naar de toekomst kijk dan hoop ik de talenten David Mella, Kevin en Dani Barcia te behouden voor de club, maar daar zitten ook al wat redelijk clubs achter aan. We gaan het zien in seizoen twee. Spoiler Prijzen & Eretitels: 1x Primera Federación Grupo I 1x Primera Federación 8x Manager van de Maand (Primera Federación) 4 april bewerkt door xJordinosaur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april Op 30-3-2024 om 10:31 zei bas huijsmans: Misschien is de vraag hier al een keer beantwoord, maar hoe zit het met de eigen jeugd die doorkomt en niet dezelfde nationaliteit heeft als jouw club? Mogen die wel gebruikt worden? Op 30-3-2024 om 11:04 zei Lensherr: Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb namelijk een newgen van Nederland die 5 sterren heeft. Op 30-3-2024 om 14:42 zei joostmakaay: Krijgen die niet sowieso je clubland als andere nationaliteit? En mag je die dus sowieso opstellen volgende onderstaande regel? Vanaf dag één mag je alleen maar spelers opstellen die dezelfde nationaliteit hebben als het land waar de club gevestigd is. Dit mag ook de tweede nationaliteit zijn. In landen waar het geen donder uitmaakt voor de selectieregels (Nederland dus) zijn jeugdspelers niet snel geneigd een Nederlands paspoort aan te vragen als ze er vijf jaar rond hebben gelopen, zeker niet als ze al een EU-paspoort hebben. In mijn eigen game met De Graafschap ben ik hier heel rechtlijnig in geweest door ze na een aantal jaar te verkopen. Leuk voor het B-team . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april In Japan duurt het een eeuwigheid voor ze een Japans paspoort aanvragen, zelfs als het mag. Je moet dan namelijk je eerste paspoort opgeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april 19 minuten geleden zei Titan: In landen waar het geen donder uitmaakt voor de selectieregels (Nederland dus) zijn jeugdspelers niet snel geneigd een Nederlands paspoort aan te vragen als ze er vijf jaar rond hebben gelopen, zeker niet als ze al een EU-paspoort hebben. In mijn eigen game met De Graafschap ben ik hier heel rechtlijnig in geweest door ze na een aantal jaar te verkopen. Leuk voor het B-team . Ja een O19 of een B-team heb ik dus (nog) niet bij Top Oss dus dat gaat lastig. Jij had dan ook nog weer iets strengere regels bij De Graafschap met je Regionalist Challenge haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 5 april Share Geplaatst 5 april (bewerkt) Seizoen 2: Eerste seizoen in de Jupiler Pro League. We hadden ons in dit seizoen vooral versterkt met zoveel mogelijk gratis spelers. Een mix aan ervaring en talent met een vleugje Lierse identiteit. Met Kasmi en Tahiri kwamen er namelijk twee voormalige jeugdspelers terug naar onze club. We kunnen in deze challenge ook alleen maar Belgen halen, maar gelukkig kunnen we ook een beroep doen op de dubbele nationaliteit. Uitgaand wisten we dit seizoen wel aardig te cashen met het vertrek van Alexandre De Bruyn die naar Tenerife vertrok. Daar heeft hij welliswaar nooit een wedstrijd gespeeld want niet veel later scheurde hij zijn kruisbanden waarmee hij ook meteen een einde maakte aan zijn loopbaan. Jupiler Pro League. Na een ijzersterke heenronde namen van vele basisspelers de fysieke kwaliteiten lichtjes af vanwege ouderdom waardoor we na de winterstop door het gebrek aan financiële middelen genoodzaakt waren veel te schuiven met een beperkt aantal spelers. Sommige noodzakelijke transfers gingen niet door vanwege desinteresse van de spelers. Uiteindelijk zijn we dan toch kampioen geworden na een loodzware kampioensgroep. Croky Cup. De beker hebben we laten lopen. Wij hadden maar een smalle kern waar we in de belangrijke wedstrijden echt op konden rekenen en dan had ik de keuze gemaakt om vooral met een B-elftal die beker aan te treden. Ook omdat de competitie gewoon verrassend goed verliep. Selectie en staf. We hadden op papier een brede kern maar heel veel spelers komen veel te kort op dit niveau waardoor ik vooral rekende op een 14-tal spelers. De kwaliteiten van Lestienne, Tarfi, Oulare en in mindere mate Peersman namen zeer snel af naar mate het seizoen vorderde. Op die eerste drie hebben we na de winterstop ook amper nog een beroep gedaan. Jeugdspelers werden ook nog maar zeer beperkt gebracht. Prijzen in 2 seizoenen: 1x Challenger Pro League en 1x Jupiler Pro League. 5 april bewerkt door Lensherr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 9 april Share Geplaatst 9 april @joostmakaay Ik geniet wel van jouw savegame met Athletic. Wil er zelf ook dolgraag mee spelen nadat ik hopelijk de KKD challenge voltooid heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 9 april Share Geplaatst 9 april 2 uur geleden zei Mordurette: @joostmakaay Ik geniet wel van jouw savegame met Athletic. Wil er zelf ook dolgraag mee spelen nadat ik hopelijk de KKD challenge voltooid heb. Mis momenteel zelf een beetje de motivatie om er mee door te gaan, heb de gebroeders Williams voor ~200 miljoen verkocht, maar waardige vervangers vinden blijkt nog een hele uitdaging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 9 april Share Geplaatst 9 april 2 uur geleden zei joostmakaay: Mis momenteel zelf een beetje de motivatie om er mee door te gaan, heb de gebroeders Williams voor ~200 miljoen verkocht, maar waardige vervangers vinden blijkt nog een hele uitdaging. Waardige vervangers zijn inderdaad lastig te vinden, daarom is verkopen van de beste spelers vaak ook niet te adviseren. Die clausules zijn natuurlijk wel ruk, hopen dat je die zo hoog mogelijk kunt instellen. Ook is het hopen dat je goede newgens krijgt voor die belangrijke posities. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 8 mei Share Geplaatst 8 mei In combinatie met youth only ga ik deze er bij pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei Ik ga de big brother challenge combineren met deze challenge. Dus alleen maar Duutsers kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 17 mei Share Geplaatst 17 mei Kevin Malone @ FC Viktoria Köln 1904 SEIZOEN 1 Het eerste seizoen is voorbij gevlogen. Het ging mede zo rap, omdat ik ook niet echt heel veel te besteden had en besloot om voor een groot deel met de huidige selectie het seizoen te voltooien. De transfers die ik deed waren: Appiah bleek een schot in de roos. Mijn vaste rechter aanvallende middenvelder. Ghanees met 2e nationaliteit Duits. De huurlingen waren meer voor de breedte gehaald. Maar helaas werden deze allemaal teruggehaald in februari naar hun oorspronkelijke clubs. Daarnaast best last van blessures gehad de laatste maanden, waardoor de laatste serie wedstrijden toch nog wel de klad erin kwam. Maar ook met deze moeilijkheden werden we toch nog wel kampioen met een acceptabele voorsprong: Stapje omhoog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 20 mei Share Geplaatst 20 mei Meeste heb ik vermeld al in de andere challenge: Maar ook hier even kort de stand en transfers uit seizoen 2. Kevin Malone @ FC Viktoria Köln 1904 SEIZOEN 2 Volgend seizoen hopelijk beter nieuws Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten