Kyrill Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april 1 minuut geleden zei Titan: Ligt dat aan de tactiek of aan de speler en bijbehorende motivatie? Ik denk dat de taktiek omdat zijn rol daarin op ''attack'' staat En zijn maatje op rechtsback Tomori bijvoorbeeld staat op ''Defend'' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april Ah, verkeerd gekeken, het ging over de bovenste tactiek. Ja, die linksback heeft voldoende ruimte om naar voren én naar binnen te trekken. Overlappen gebeurt echter niet - op het eerste gezicht - wat de vraag van @FlyD was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april Zojuist zei Titan: Ah, verkeerd gekeken, het ging over de bovenste tactiek. Ja, die linksback heeft voldoende ruimte om naar voren én naar binnen te trekken. Overlappen gebeurt echter niet - op het eerste gezicht - wat de vraag van @FlyD was. Ik snap de verwarring @FlyD had het over de 2e taktiek idd ja, zoals ik eerder zei die gebruik ik vele malen minder vaak. Ik speel vooral de 424 met dm en dm. Ja ik weet dat dat zijn vraag is, die taktiek gebruik ik dus amper tot heel weinnig. Maar als ik hem weer gebruik zal ik de overlap wel uitzetten en focus play down left en right flank ipv overlap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april Ik zie nog steeds dat je het middenveld niet in handen hebt. Blijf zeggen dat je veel matchen wint met Arsenal door individuele kwaliteiten en niet persé door de tactiek. Voor mij zit daar je grootste verandering om die felbegeerde Champions League te pakken! En vooral eens niet Madrid uit de koker te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april 12 minuten geleden zei Kyrill: Ik snap de verwarring @FlyD had het over de 2e taktiek idd ja, zoals ik eerder zei die gebruik ik vele malen minder vaak. Ik speel vooral de 424 met dm en dm. Ja ik weet dat dat zijn vraag is, die taktiek gebruik ik dus amper tot heel weinnig. Maar als ik hem weer gebruik zal ik de overlap wel uitzetten en focus play down left en right flank ipv overlap Dan komt mijn volgende vraag; waarom zou je kiezen voor een focus van het spel over de flanken? Je hebt in deze tactiek nauwelijks spelers die daar aanwezig zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april (bewerkt) 4 minuten geleden zei FlyD: Dan komt mijn volgende vraag; waarom zou je kiezen voor een focus van het spel over de flanken? Je hebt in deze tactiek nauwelijks spelers die daar aanwezig zijn. Hoezo niet? Ik heb 2 wingers en ik heb 2 backs die mee op kunnen komen en opkomen? Ik heb het nu zo staan bij Roda; @Dansmeister klopt en die kwaliteiten hebben we niet bij Roda helaas, waar ik regelmatig 2-0 voorsprongen uit handen geef. Maar goed ik wil nu echt vooral keer de CL idd ja met Arsenal. In de PL gaan we gemiddelde van 3.14 goals per duel en maar 1.14 tegen ofzo....Dus das het probleem ook niet, met daar ook al 3 landstitels laatste 4 seizoenen. 16 april bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april @Kyrill Aan de rechterkant van het veld heb jij weinig spelers die het breed houden. De IWB en de IW beginnen breed maar zullen naar binnen trekken. Dus focussen op het spel over rechts zal ik dan niet doen omdat daar niemand is. Misschien is het een idee om de linksback een Inverted rol te geven en de rechtsback een overlappende rol te reven. Dan heb je aan beide flanken spelers die het veld breed houden en een speler die in de Half Spaces terecht komt. Loop je toevallig tegen veel goals aan die uit een counter komen? De restverdediging wat er bij deze tactiek is, is denk ik een BPD met daarvoor een Libero. Er staan heel veel spelers hoog op het veld, maar je hebt geen counterpressing aanstaan. Want er is geen druk bij balverlies, maar je staat wel heel erg hoog met je team en geef je dus veel ruimte weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april Zojuist zei bas huijsmans: @Kyrill Aan de rechterkant van het veld heb jij weinig spelers die het breed houden. De IWB en de IW beginnen breed maar zullen naar binnen trekken. Dus focussen op het spel over rechts zal ik dan niet doen omdat daar niemand is. Misschien is het een idee om de linksback een Inverted rol te geven en de rechtsback een overlappende rol te reven. Dan heb je aan beide flanken spelers die het veld breed houden en een speler die in de Half Spaces terecht komt. Loop je toevallig tegen veel goals aan die uit een counter komen? De restverdediging wat er bij deze tactiek is, is denk ik een BPD met daarvoor een Libero. Er staan heel veel spelers hoog op het veld, maar je hebt geen counterpressing aanstaan. Want er is geen druk bij balverlies, maar je staat wel heel erg hoog met je team en geef je dus veel ruimte weg. Wow Bas, je hebt helemaal gelijk!! Eye-refreshing dit! Ik zou linksback op inverted en wat zie je als overlappende rol voor de rechtsback(ik speel in het Engels). Ik krijg idd veel goals tegen in de counter. Ik heb net dit gespeeld(WEER 2-0 voorsprong weggeven); Als nummer 12 van de KKD tegen de nummer 18 van de ED... Weer 2-0 voorsprong weggeven wel winst. @FlyD @Titan @Dansmeister W8 ik maak er nu dit van; Heb nu dit van gemaakt boys. Counter-press aan Ball Playing Defender en een NCB, Interted WIngback op Defence op links en Wingback Defend op Rechts. Geen overlap links of rechts meer en geen focus play down links of rechts meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april Laat ik eens simpel beginnen, voordat we op spelopvatting, rollen en instructies komen: Waarom asymmetrisch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april Waarschijnlijk vanwege positievoorkeur spelers. Je vele defensief ingestelde spelers met een trektrekkende defensieve lijn, maar ook willen counter pressen geeft nogal wat contradictie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april (bewerkt) Omdat het kan, en ik er zin in heb/had en ik al genoeg spelers hebben die centraal staan, de cv ketel's, de spits, de cam etc @The Saint die counter pressen had ik nog niet, die werd net gessugereerd door @bas huijsmans 16 april bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april (bewerkt) 19 minuten geleden zei Kyrill: Wow Bas, je hebt helemaal gelijk!! Eye-refreshing dit! Ik zou linksback op inverted en wat zie je als overlappende rol voor de rechtsback(ik speel in het Engels). Ik krijg idd veel goals tegen in de counter. Ik heb net dit gespeeld(WEER 2-0 voorsprong weggeven); Als nummer 12 van de KKD tegen de nummer 18 van de ED... Weer 2-0 voorsprong weggeven wel winst. @FlyD @Titan @Dansmeister W8 ik maak er nu dit van; Heb nu dit van gemaakt boys. Counter-press aan Ball Playing Defender en een NCB, Interted WIngback op Defence op links en Wingback Defend op Rechts. Geen overlap links of rechts meer en geen focus play down links of rechts meer. Nu heb je aan de linkerkant twee rollen die naar binnen komen en daar nog steeds niemand die het breed houdt. Edit: En ik zei nergens dat je counter press aan moest zetten he. Ik zei dat je veel spelers hoog op het veld hebt staan en dat je met balverlies geen druk zet en er daardoor veel ruimte ontstaat in je verdediging. Dat kan je oplossen door wel druk te zetten (naar mijn weten kan dat eigenlijk ook wel prima zonder dat je hoog druk zet hoor. Direct druk met balverlies zodat je de counter er uit haalt en daarna weer bij elkaar.) of door iets meer controle te pakken en meer spelers achter de bal te houden in de aanval. 16 april bewerkt door bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april 2 minuten geleden zei bas huijsmans: Nu heb je aan de linkerkant twee rollen die naar binnen komen en daar nog steeds niemand die het breed houdt. Oke fine, dan maak ik de AML een winger en de AMR een Interved Winger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april 9 minuten geleden zei Kyrill: Omdat het kan, en ik er zin in heb/had en ik al genoeg spelers hebben die centraal staan, de cv ketel's, de spits, de cam etc Ja, dan houdt het snel op hè met zo'n antwoord. Jammer, was oprecht geïnteresseerd en dacht misschien zit er een idee achter zoals ruimte laten voor een naar binnenkomende back bijvoorbeeld of het willen eindigen in een bepaalde formatie/veldbezetting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april Zojuist zei Becks: Ja, dan houdt het snel op hè met zo'n antwoord. Jammer, was oprecht geïnteresseerd en dacht misschien zit er een idee achter zoals ruimte laten voor een naar binnenkomende back bijvoorbeeld of het willen eindigen in een bepaalde formatie/veldbezetting. Hoezo houdt het op? Ik ben nu al begonnen met iedereen's aanpassingen.... Pas ik het toe/luister ik erna, is nog niet goed......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april 10 minuten geleden zei Kyrill: Oke fine, dan maak ik de AML een winger en de AMR een Interved Winger Het is inderdaad wat @Becks hierboven zegt, Karel. Een tactiek stel ik vaak op met een bepaald idee er achter/ik heb een bepaald idee in mijn hoofd en ga kijken hoe dat in een tactiek kan werken. En in principe is dan van alles mogelijk in het spelletje. Wil je spelen zonder linksback/linksmid/linksbuiten en wil je met een rechtsbuiten, rechtsmid en een rechtsback spelen? Dan zou dat kunnen. Het gaat er dan alleen om, om de rest van de tactiek daar omheen te bouwen. Zulke principes kunnen namelijk ook een afleiding voor de AI zijn. Daarom is het ook niet handig om alle tips direct toe te passen in jouw eigen tactiek, maar om te kijken wat in jouw tactiek kan helpen. Wij weten namelijk niet wat er precies gebeurt in de wedstrijden. Zoals ik net al zei kan je best met 8 spelers voor de bal spelen en maar 2 spelers in de restverdediging. De kans op tegengoals uit counters heb je dan, maar als je hierdoor elke wedstrijd zelf ook 4x scoort, dan zorgt het risico ervoor dat je toch wel wedstrijden wint. Als jij vaak met 2-0 voorkomt en deze scores weggeeft, dan is het misschien handig om een meer behouden plan B te hebben. De AI past namelijk ook dingen aan tijdens een wedstrijd en dat zorgt er misschien voor dat ze nog terug kunnen komen. Probeer eens te achterhalen hoe het komt dat de teams terug weten te komen. Gaan ze hoger druk zetten? Stoppen ze met opbouwen om de lange bal te hanteren? Wisselen ze van formatie? Worden ze beter in de counter? Of is het echt pure pech? Wanneer je dat weet kan je met een plan B het proberen te tackelen. Ik heb namelijk het idee dat je graag met je eigen tactiek speelt, dus dan zou ik het ook zelf proberen te achterhalen. Wanneer je dan een probleem tegenkomt, kan je gerichte vragen stellen. In dit geval bijv. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik minder goals uit counters tegen krijg? Mijn tip daarvoor zal zijn: Zorg ervoor dat je minstens 4 spelers als restverdediging hebt. Op welke manier je dat voor elkaar krijgt, zal ik dan echt zelf proberen zodat het lekker je eigen tactiek blijft en je jezelf daar ook in ontwikkelt. Als je het niet met je eigen tactiek wilt doen, dan zou ik lekker Becksbal (of een andere tactiek) installeren en daarmee Roda en Arsenal richting de top brengen zodat jij je lekker op de transfers en ontwikkeling van de spelers kan focussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april 14 minuten geleden zei Kyrill: Hoezo houdt het op? Ik ben nu al begonnen met iedereen's aanpassingen.... En dat is precies het probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april (bewerkt) 52 minuten geleden zei Kyrill: Wow Bas, je hebt helemaal gelijk!! Eye-refreshing dit! Ik zou linksback op inverted en wat zie je als overlappende rol voor de rechtsback(ik speel in het Engels). Ik krijg idd veel goals tegen in de counter. Ik heb net dit gespeeld(WEER 2-0 voorsprong weggeven); Als nummer 12 van de KKD tegen de nummer 18 van de ED... Weer 2-0 voorsprong weggeven wel winst. @FlyD @Titan @Dansmeister W8 ik maak er nu dit van; Heb nu dit van gemaakt boys. Counter-press aan Ball Playing Defender en een NCB, Interted WIngback op Defence op links en Wingback Defend op Rechts. Geen overlap links of rechts meer en geen focus play down links of rechts meer. In de tactiek die je eerst postte en waar ik over spreek heb je in balbezit enkel de wingers die op de flank blijven tot ze de bal krijgen en dan trekken ze ook naar binnen. Stel Salah krijgt de bal op rechts. Al IW zal hij naar binnen komen als hij dan geen ruimte vindt voor de voorzet of een schot geeft hij de bal waarschijnlijk aan Kameri. Die zal naar rechts kijken (want je geeft de instructie 'focus play down the right') en daar enkel de bank zien en misschien een tegenstander. Als hij dan naar links kijkt gaat hij enkel Turner zien staat die tegen die tijd waarschijnlijk dubbele dekking heeft van de back en de buitenspeler van de tegenstander. Probeer als je een tactiek hebt gemaakt eens uit te tekenen hoe de spelers staan in balbezit en hoe ze gaan bewegen. Op die manier ga je snel zien waar de problemen liggen. edit: of nog beter. Teken eerst een uit hoe je het liefst wil dat de spelers staan en bewegen in balbezit. 16 april bewerkt door FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 april Share Geplaatst 16 april (bewerkt) 3 uur geleden zei Becks: En dat is precies het probleem Duidelijk. @FlyD @bas huijsmans dankjewel, zal naar gaan kijken en meenemen. Alleen bij Arsenal gaat best goed, Roda heel kut helaas. 16 april bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april Ik heb over nagedacht..... Letterlijk tekenen kan ik niet/ben ik rete slecht in... @FlyD @Becks @Dansmeister @bas huijsmans @Nom de Guerre @Titan Ik wil voor zowel Arsenal als Roda JC(iig voor 80% of meer voor Arsenal, als het werkt bij Roda JC, ook heel mooi maar is geen must-have) het volgende; *Tegenstander geen kans geven om rustig aanval op te bouwen *De keeper forceren tot lange uittrappen dat super vaak bij onze spelers terecht komt/komen * Bij balverlies de bal snel terug veroveren * Hoge druk zetten en vooral de eventuele wingers of wingbacks van de tegenstander afdekken en ze geen ruimte geven om het spel via de flanken te laten gaan, maar de tegenstander dwingen de bal naar het centrum/midden van het veld te spelen *3 of 4 verdedigers of verdedigende ingestelde spelers achterin blijven/hebben wanneer de tegenstander een hoge bal keer wel werkt, en we moeten oppassen voor een counter *Wingers en middenvelders die terug lopen bij counter om mee te verdedigen en bal afsnoepen van de tegenstander(zonder dat ze het door hebben en dat heb ik al ontiegelijk vaak) en dan via hoog tempo bal naar voren spelen en aanval opzetten *tot slot ik denk zo wel veel heb ? haha veel scoren uit iig corners en als het lukt vrijetrappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april @Kyrill: ik zeg dit niet om flauw te doen, maar waarom trek je niet een Arsenaltactiek uit de workshop op Steam? Veel voorbeelden met gegenpress-counter die bij de grote clubs prima lijken te werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april 18 minuten geleden zei Kyrill: *Tegenstander geen kans geven om rustig aanval op te bouwen: Veel meer druk zetten, hogere lijn van interventie *De keeper forceren tot lange uittrappen dat super vaak bij onze spelers terecht komt/komen: Kort afspelen van keeper voorkomen * Bij balverlies de bal snel terug veroveren: Counterpressing aan * Hoge druk zetten en vooral de eventuele wingers of wingbacks van de tegenstander afdekken en ze geen ruimte geven om het spel via de flanken te laten gaan, maar de tegenstander dwingen de bal naar het centrum/midden van het veld te spelen: Trap Inside aanzetten *3 of 4 verdedigers of verdedigende ingestelde spelers achterin blijven/hebben wanneer de tegenstander een hoge bal keer wel werkt, en we moeten oppassen voor een counter: 2 normale CV's, DM op defensief ervoor met een DLP op support *Wingers en middenvelders die terug lopen bij counter om mee te verdedigen en bal afsnoepen van de tegenstander(zonder dat ze het door hebben en dat heb ik al ontiegelijk vaak) en dan via hoog tempo bal naar voren spelen en aanval opzetten: Buitenspelers op support ipv attack helpt hier denk ik wel mee *tot slot ik denk zo wel veel heb ? haha veel scoren uit iig corners en als het lukt vrijetrappen.: Cornertactieken zijn al genoeg gedeeld hier denk ik. Pak er daar eentje van zal ik zeggen Dit zijn al basis dingen die je kan aanzetten die bij bovenstaande situaties kunnen helpen. Ik zal vanavond wel eens wat in elkaar zetten zodat je een tactiek hebt die werkt bij Roda en Arsenal voor je Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april 6 minuten geleden zei Titan: @Kyrill: ik zeg dit niet om flauw te doen, maar waarom trek je niet een Arsenaltactiek uit de workshop op Steam? Veel voorbeelden met gegenpress-counter die bij de grote clubs prima lijken te werken. Nee!! Ik wil het zelf doen of in ieder geval met hulp van anderen hahaha hier op dit forum/topic dus. Ik heb al CL finale verloren omdat met eigen taktiek wou doen, niet die van Becks. Zijn taktiek speel ik in seizoen 7 nog steeds zo nu en dan of vaker. Maar ik blijf ook mijn eigen taktieken doen. De laatste keer ik echt taktiek/formatie van een complete vreemde online heb gedownload en of gespeeld, heb ik geen actieve herinnering aan Zojuist zei bas huijsmans: Dit zijn al basis dingen die je kan aanzetten die bij bovenstaande situaties kunnen helpen. Ik zal vanavond wel eens wat in elkaar zetten zodat je een tactiek hebt die werkt bij Roda en Arsenal voor je Thnx!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april 1 minuut geleden zei Kyrill: Nee!! Ik wil het zelf doen of in ieder geval met hulp van anderen hahaha hier op dit forum/topic dus. Ik heb al CL finale verloren omdat met eigen taktiek wou doen, niet die van Becks. Zijn taktiek speel ik in seizoen 7 nog steeds zo nu en dan of vaker. Maar ik blijf ook mijn eigen taktieken doen. De laatste keer ik echt taktiek/formatie van een complete vreemde online heb gedownload en of gespeeld, heb ik geen actieve herinnering aan Thnx!! Dus ik hoef niets te maken voor je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 17 april Share Geplaatst 17 april (bewerkt) 16 minuten geleden zei Titan: @Kyrill: ik zeg dit niet om flauw te doen, maar waarom trek je niet een Arsenaltactiek uit de workshop op Steam? Veel voorbeelden met gegenpress-counter die bij de grote clubs prima lijken te werken. Misschien omdat hij graag succes wil hebben met een eigen gemaakte tactiek? Heb wel het idee dat Karel het er ook graag leuk uit wil laten zien en het zich daardoor te moeilijk maakt. Niet iedereen hoeft op zijn favoriete positie te staan of in zijn beste rol. Een goede tactiek hoeft er ook niet heel spannend uit te zien. Van dat idee moet ie een beetje afstappen. Dan kan die gewoon een simpele 4-2-3-1 of 4-3-3 in elkaar zetten. Met het rijtje die Karel hierboven geeft kan je best een tactiekje maken die goed zou kunnen werken. 31 minuten geleden zei Kyrill: Ik heb over nagedacht..... Letterlijk tekenen kan ik niet/ben ik rete slecht in... @FlyD @Becks @Dansmeister @bas huijsmans @Nom de Guerre @Titan Ik wil voor zowel Arsenal als Roda JC(iig voor 80% of meer voor Arsenal, als het werkt bij Roda JC, ook heel mooi maar is geen must-have) het volgende; *Tegenstander geen kans geven om rustig aanval op te bouwen *De keeper forceren tot lange uittrappen dat super vaak bij onze spelers terecht komt/komen * Bij balverlies de bal snel terug veroveren * Hoge druk zetten en vooral de eventuele wingers of wingbacks van de tegenstander afdekken en ze geen ruimte geven om het spel via de flanken te laten gaan, maar de tegenstander dwingen de bal naar het centrum/midden van het veld te spelen *3 of 4 verdedigers of verdedigende ingestelde spelers achterin blijven/hebben wanneer de tegenstander een hoge bal keer wel werkt, en we moeten oppassen voor een counter *Wingers en middenvelders die terug lopen bij counter om mee te verdedigen en bal afsnoepen van de tegenstander(zonder dat ze het door hebben en dat heb ik al ontiegelijk vaak) en dan via hoog tempo bal naar voren spelen en aanval opzetten *tot slot ik denk zo wel veel heb ? haha veel scoren uit iig corners en als het lukt vrijetrappen. Pak eens gewoon een simpele 4-2-3-1, daar heb je vast de spelers voor. Zorg voor balans qua rollen en taken. Houdt het gewoon heel simpel, niet te veel specialisten en dergelijke. Bijvoorbeeld zoiets: Gebalanceerde mentaliteit In balbezit: Iets directer passen Pass into space Work Ball into Box Run at Defence Higher Tempo Transitie: Counter Counter Press Distributie naar keuze Uit balbezit: Higher defensive line High Press Much More Often Prevent Short Distribution Denk dat je daarmee al een heel eind komt. 17 april bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten