Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Show je team

Fantasy

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Moet zeggen dat ik er weinig aan gesleuteld heb, maar ik moet eigenlijk deze tactiek nog een keer onder de loep leggen. Maak gigantisch veel goals, maar als ik verlies ga ik ook zwaar ten onder. :D 

Vleugelverdedigers naar VV, MEZ naar achteren en VM op ondersteunen. Qua teaminstructies iets smaller gaan staan en underlap i.p.v. overlap.

Alle spelers op harder tackelen zetten, VBV's meer laten dribbelen en de HVS aan beide kanten de backs laten dekken. Dan speel je volledig volgens de meta!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De selectie die het afgelopen seizoen gedaan heeft. (Nice) Dickson is in de winterstop overgekokmen voor een recordbedrag. Ook heb ik voor de breedte toen Edgar Farinhas aangetrokken. Met een zwaar dubbel programma dat ik had rond de CL wedstrijden heb ik de jeugdspelers Marcos Eduardo, Tiago Brito, Handerson en Belarmino Quirino overgeheveld. Die zitten gewoon op Liga Portugal Betclic niveau en zullen komend seizoen dan ook weer bij de selectie blijven. Tiago Freitas zijn contract loopt in ieder geval af en verder ga ik nog even kijken hoe ik verder kan doorselecteren. Er komt, hopelijk, wel weer een pareltje als CAM/CM bij. Verder zal de selectie denk ik wel ongeveer hetzelfde blijven komend seizoen.

image.thumb.png.0b6976be62c2503516d53837ed004be4.png

Ik edit deze post wel even voor wat screens @ReneLeBlanc 

Laten we beginnen met de keeper. Pedro Sabino Doutel. Heerlijke naam en ook een heerlijke keeper. Voor 48 miljoen overgenomen van Sporting CP. Nog steeds maar 23 jaar jong.

Spoiler

image.thumb.png.44913193322061b192fc74118cbe019d.png

Dan door naar een pareltje uit de eigen jeugdopleiding. Uit de lichting van het jaar 2033. Eigenlijk door blessures bij andere backs in de tweede seizoenshelft van het jaar 34/35 in het team gekomen en daar is die nooit meer uit verdwenen. Aldo Barrigana

Spoiler

image.thumb.png.9a05089654ae9cd711e4001d31ad0521.png

Dan een speler die op jonge leeftijd overgenomen is van União de Leiria voor 5.75 miljoen: Francisco Lopes. Nog steeds pas 22.  Een tactiek die ik deze save gebruik is zodra ik kampioen ben ik eigenlijk de grote talenten die van Liga Portugal niveau zijn gewoon de laatste x aantal wedstrijd laat spelen. Die groeien dan eigenlijk heerlijk door die laatste weken van het seizoen en die sluiten het jaar erop vaak aan bij de eerste selectie. Eigenlijk door Barrigana ontdekt dat die goed werkt en Lopes is daar ook weer een lekker voorbeeld van.

Spoiler

image.thumb.png.b966d14f85daf3c8ff676a2c5d1bdc77.png

Dan door naar twee spelers waarvoor ik flink de portomonnee heb getrokken. Miguel Dickson is de eerste. Een hele goede naam en hij kan nog met een bal overweeg ook. Voor 66 miljoen heb ik hem opgePIKt bij Benfica, maar dan heb je ook een dick euh dijk van een speler.

Spoiler

image.thumb.png.b2a42a547e9f3a7b03677be676a58146.png

Mohamed Boulay is ook een speler waar een aardig bedrag voor neergelegd werd. Door een clausule was hij voor 47 miljoen over te nemen van Vitoria de Guimaraes.

Spoiler

image.thumb.png.066c11a77c1ad72c92b5a6a96db5ad94.png

De laatste die ik voor nu nog even uit wilt lichten is Gustavo Alves. Eigenlijk het eerste grote talent dat ik aan wist te trekken deze save en voor 4.4 miljoen is het echt een koopje geweest. Arouca zal nog steeds spijt hebben dat ze hem zo makkelijk hebben laten gaan. 212 competitiewedstrijden inmiddels en heeft daarin 91 doelpunten gemaakt en 47 assists afgeleverd. Vorig seizoen 28 doelpunten en 16 assists in 45 wedstrijden.

Spoiler

image.thumb.png.2d5c282ceb4970a119060fa83cadae6a.png

Op dit moment zijn er weer 3 talenten die op de deur aan het kloppen zijn, maar die zal ik later nog wel een keer uitlichten.

bewerkt door bas huijsmans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bas huijsmans hahahaha die Dickson. _O_ Wat een heerlijke naam en dito kwaliteiten. Een speler die danst naar je pijpen denk ik? Of laat ik me nu teveel meeslepen door zijn naam? Als het een Griek was geweest had die Papalamepiemollos geheten vermoedelijk.

Gustavo Alves :< 4,4 miljoen. Mijn God, ik denk dat @Thierryvane jaloers is op deze spelers. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.5829ccc2ee14c3facdbdb0f5837e915a.png

Cesena 2025/2026. Absolute parels zijn natuurlijk Simone Pafundi en Tommasso Berti. Kende laatst genoemde helemaal niet, maar zat dus al vanaf de start bij Cesena. Inmiddels staat de teller op meer dan 100 competitiewedstrijden en is die aanvoerder van dit team. Rafael Pontelo en Lucas Roman hebben overigens ook de Italiaanse nationaliteit. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.f5e71f5660ff96564909a7040e210146.png

image.thumb.png.1a956ed8ee2aae5c91ace79e38448375.png

Cesena seizoen 2027/2028. Inmiddels zijn we aanbeland in seizoen vijf en hebben we een bizar team bij elkaar gekregen. Afgelopen zomer kwamen Marzullo, Kayode, Carrara en Di Addario erbij om het Italiaanse gehalte weer wat te versterken. Alle huurspelers heb ik naar -20 gestuurd om het wat overzichtelijk te houden maar hieronder de grootste talenten die nu elders hun geluk aan het beproeven zijn.

Spoiler

image.thumb.png.90b6750018600978371e540c3a8bc6eb.png

image.thumb.png.6691475b5288610a6c4329a68c6a3c74.png

image.thumb.png.221cb6a77979699e2d7e873f1234d026.png

image.thumb.png.db1b6156e6e5539f5d4465b0508c34f4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Frankfurt selectie zoals die nu is, januari 2026, na winter transfer periode, zomer transfer periode en nu begin van de tweede winter transfer periode. Ik ben er zelf erg blij me en tevreden Gabriel Mercado en Joao Rego zijn mijn nieuwste aanwinsten.

Mijn team nu Frankfurt screen 2 10 jan 26.png

mijn team nu Frankfurt screen 1 10 jan 26.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn uitgebreide RSC Anderlecht selectie tijdens het tweede seizoen. Veel spelers, waaronder ook veel jeugd. De bedoeling hier van is om naar het einde van het seizoen toe niet in de problemen te komen door vermoeidheid, blessures of geschorsten. De Belgische competitie is nu eenmaal fysiek veeleisend en al zeker als je ver in Europa wil geraken. Dus er word veel gerouleerd en je kan wel spreken met succes. Er werd 8 op 12 gehaald momenteel in de Champions League met tegenstanders als FC Kopenhagen, Borussia Dortmund, PSG en Newcastle. In de beker zijn we nog steeds actief. In de eigen competitie hebben we 9 punten voorsprong op Genk.

image.thumb.png.1aa4d5596d7f49b5d2ab86c0ed94287f.png

image.thumb.png.4f3b5d509e961fdf6c40c1cf0b942281.png

Sleutelspelers zijn: Urbig, Sorensen, Nypan en Dolberg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Elano:

Ik zie meermaals Nypan voorbij komen, maar die wil niet naar m'n team komen. Ondanks dat ik Europees speel met een Italiaanse club?

Wil in het begin meestal niet. Pas na een seizoen weet ik hem wel eens te krijgen met een loan-back, die je natuurlijk niet hoeft te accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.thumb.png.b8049b4e8f3b9e592b9cfabd50948f99.png

image.thumb.png.d6de35b3faf346c7ba1a5423ce05c5db.png

Sunderland, 20 februari 2027. Absolute smaakmakers zijn natuurlijk Evan Ferguson, Cold Palmer, Jobe Bellingham en Kobbie Mainoo. Laatstgenoemde heeft helaas zijn kruisband afgescheurd waardoor ik David Ozoh en Joao Neves op huurbasis in de winter erbij heb moeten halen. Spelers die ook zeer veel invloed hebben gehad op de successen van afgelopen seizoenen zijn Ivan Azon, Chris Rigg en Leonardo Lelo. Met Niafo, Duarte en Chisholm hebben we al de nodige newgens die veel minuten maken maar ook het tweede elftal zit tjokvol met talent. :< 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Selectie Fortuna Sittard seizoen 2026-2027

Mijn selectie waarbij ik seizoen 4 ingaan met Fortuna Sittard. Dit is de situatie net na het verstrijken van de zomertransferperiode. Inmiddels zijn 3 keer kampioen geworden, 2 keer de beker gewonnen, 3 keer de Johan Cruijff schaal en hebben wij de halve finale van Champions League gehaald. Eind afgelopen seizoen zijn weer overgenomen door een Japanse zakenmagnaat, waardoor ons saldo vervijftienvoudigd is, ten opzichte van seizoen 1. 

Doelmannen

Arijanet Muric is deze transfer periode gekomen voor 13.25 miljoen met het oog als eerste doelman, zal er voor moeten strijden

Patrik Sigurdor Gunnarson is afgelopen seizoen gehaald als reserve achter Joao Valido

Joao Valido is erbij vanaf het begin. Is op de laatste dag van de eerste transferperiode op huurbasis overgekomen van Ajax, en nooit meer vertrokken. Al 3 jaar de onbetwiste nummer 1, zal nu echt moeten strijden. 

image.thumb.png.fdf786ec96fc3f969e3ba4817bef3edb.png

Verdediging

Issa Kaboure kwam afgelopen seizoen al op huurbasis van Manchester City, daarna voor 4.5 miljoen overgekocht

Brandon Williams kwam afgelopen seizoen, nadat Remy Vita besloot op 25 jarige leeftijd naar de zandbak te gaan. Samen met Mauro Junior (die ook op het middenveld kan spelen) spelen voor deze plek. 

Merih Demiral was deze transfer periode wel de verrassing dat die naar ons toe kwam.

Syb van Ottele, Shawn Adewoye, Rodrigo Guth zaten hier al vanaf het allereerste begin, en spelen voor de centrale plekken, samen met de gehuurde Leny Yoro. 

Ramirez,  Hoibraten, Jimenez mogen van mij vertrekken. 

Frias was een miskoop. Scouting had 4 sterren voor zijn huidige niveau, na zijn definitieve tranfer kwam dit eruit. 

image.thumb.png.13a69f485f31109907afd090ac020301.png

Middenveld

Ik speel met 2 VM posities die door 3 speler bestierd worden.

Loreintz Rosier en Samuel Bastien spelen hieral vanaf het begin, zeer ijzersterk. MEt de komst van Solbakken is vooral laatst genoemde zijn plek niet zeker. 

Taylor Booth kwam transfervrij over van Utrecht, vooral met het ook op de VM plek, maar speelt meer dan ijzersterk als AMR. Hierdoor is met name Halilovic, die toch wel te kort komt, slachtoffer van. In de jeugd speelt ook nog de zeer jonge Guido de Jong, nu verhuurd voor meer speel minuten. 

Luka Topalovic kwam vorig jaar al als groot talent, laat zijn potentie vaak wel zien. Echter met Noel Buck (de jonge Amerikaan voor 6.75 miljoen overgekomen) en Simon Adingra (transfervrij van Brighton) maken die ene AMC plek wel moordend. 

Umaro Embalo zal samen met Simon Adingra en Arnor Sigurdsson voor deze pek strijden. Vooral Embalo komt nu toch wel echt te kort. 

Langeler is er meer voor de vulling, krijg bijna geen speelminuten. 

image.thumb.png.b9038838f8183f27c8593a16cc71008a.png

Aanval

Ik speel met 1 spits en daar is er maar die keuze nummer 1 is en dat is natuurlijk Facundo Echevarria. Kwam vorig voor 5 miljoen over. Na het sluiten van de transferperiode kwam er een club uit de zandbak met 10 miljoen op te proppen, maar doordat ik geen vervanger meer kan halen, dit bod afgewezen en nu is meneertje boos. 

Joel Schouten kwam vorig jaar gratis over van Ado Den Haag en zal met name in noodgevallen spelen. Simon Andingra kan ook nog in de spits staan.  

image.thumb.png.546da6eae612e45a38f40d98789e16d0.png

Staf

Ik ga niet individueel in op mijn staf, maar onderstaand beeld geeft wel aan waar wij nu staan, de beste van de eredivisie. Enkele bekende namen zijn Zjelko Petrovic, John Heintinga en Erwin van de Looi. 

image.thumb.png.6300519eb5d079440501fd89dd349e86.png

Tacktiek

Ik speel altijd met een 4-2-3-1 opstelling, waarbij ik eigenlijk helemaal niets aanpas voor uit of thuis of een sterk team of niet. Ik houd vast aan regelmaat en ritme. Resulteert ook vaak in graftakken wedstrijden, waarin zelfs de beste spelers totaal door de ondergrens zakken. 

image.png.fea897a3ba7a0f2c57321bcb180f5174.png

bewerkt door SLeePo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eintracht Frankfurt Selectie Seizoen 2028/2029

Keepers;

keepersFrankfurtselecties518april2029.thumb.png.99d74338ff73b20c441a6b9abfbf4c6f.png

Seimen is mijn 1e keus maar de laatste 2 seizoenen, zakt ie helaas meer dan eens, ook door de ondergrens. Torkilsden is een degelijke 2e keeper die ook prima basis kan staan.

Onze verdedigers;

verdedidigersselectiefrankfurt18apri2029.thumb.png.17bc2af942b16ba14dd5dcc918568d96.png

Van den Berg, Colwill , Blank en Struijk vind ik het meest betrouwbaar. Elias Baum is een kind van de club, eigen jeugd product en heeft al meer dan 100 duels, voor het eerste elftal gespeeld, en is altijd nog maar 23. Barco is een monster en is heel goed op zowel LB/AML als CM, echt een hele chille en fijne speler.

Middenvelders;

middenveldersfrankfurtselectie18apri2029.thumb.png.0b2c44f5610475f3846cee121d027f84.png

De keuze is reus en talentvol. Roony en Rego blinken enorm uit iig.

De aanvallers;

aanvallersfrankfurtselectie18april2029.thumb.png.9ef3861f2a94ebcf4d601a26a48b4fe8.png

We hebben niet echt een ''super'' wereldspits maar Delap gaat behoorlijk goed en Sargent ook niet slecht. Komende zomer even kijken of we , een echte goalgetter kunnen gaan halen, zonder ziek veel geld neer te leggen ofzo.

Prestaties tot dusver;

1x kampioen

CL helaas op zn hoogst laatste 16 tot dusver

In de competitie 7e geworden(toen kwam ik later binnen) vervolgens 4e, 2e en 1e geworden, en dit seizoen strijden we mee om de top 4 of meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites