Marius Geplaatst 4 augustus 2023 Share Geplaatst 4 augustus 2023 Mooi dat je nu ook financieel bijspringt. Het zal misschien nodig zijn om sommige clubs te helpen om naar een hoger niveau te gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 augustus 2023 Auteur Share Geplaatst 7 augustus 2023 (bewerkt) Hoofdstuk 5.6: Twee Nederlandse hoogtepunten in één week Laten we beginnen met het grote nieuws dat we voor het eerst onder mijn aanstelling de Champions League hebben weten te winnen. In een spannende finale tegen Arsenal wonnen wij met 2-1. Mede dankzij de winnende goal van Vidovic, die het in zich heeft om altijd in belangrijke wedstrijden te scoren. Dankzij deze wereldprestatie is onze reputatie ook omhoog geschoten, van 4 naar 5 sterren (continentaal --> wereldwijd). Het tweede hoogtepunt is de uitbreiding van ons netwerk. Na een nieuwe aanvraag kwam er maar een enkele club als optie naar voren en was de keuze snel gemaakt. Het is het exotische FK Žalgiris uit Litouwen. Hoe deden onze andere clubs het? AIK is redelijk dramatisch bezig. In plaats van de weg naar boven te vinden, hebben ze de weg naar onderen gevonden. Ze staan 13e van totaal 16 clubs, nu de Zweedse competitie halverwege is. In de beker werden ze ook aan het begin van het seizoen direct uitgeschakeld. Het Poolse Cracovia heeft het gewoon redelijk gedaan door op de 12e plek te eindigen. In de Poolse bekerstrijd speelden ze geen rol van betekenis. Austria Vienna heeft het seizoen positief afgesloten. In het seizoenslot wisten ze op te klimmen naar een 2e plek achter RB Salzburg en wisten ze de bekerfinale van Sturm Graz te winnen. Dit triggerde mij om bekerwinsten ook actiever bij te houden. Zij spelen volgend seizoen ook weer Europees voetbal. Ondanks dat Hajduk boven Dinamo Zagreb eindigde, werden ze slechts 4e in de Kroatische competitie. In de beker werden ze ook al vroeg uitgeschakeld. Enige positieve is dat ze Europees voetbal wisten te behalen. Oostende is ontsnapt aan degradatie. Via de degradatiepoule kwamen ze nog in een allerlaatste play-offwedstrijd tegen Lierse SK terecht en die wisten ze nog wel met 3-2 te winnen. Onze Shamrock Rovers doen nog niet heel erg hun best om kampioen te worden. Ze staan halverwege de competitie nog steeds 3e en verloren hun laatste 3 wedstrijden. FC Sion deed wat het moest doen, door kampioen te worden op het tweede niveau. Ze zijn weer terug op het hoogste niveau. Onze allereerste dochter Zilina is ook een kampioenschap rijker, voor de tweede keer sinds onze band. Hier bleef het ook bij, zo werden ze in de halve finale van de beker uitgeschakeld. Het Spaanse Lleida werd 15e in de Segunda Division. Geen verkeerde prestatie van de club die een paar seizoenen geleden nog twee niveaus lager speelde. Over Limassol en Universitatea Craiova valt er nog steeds niks te melden. Voor laatstgenoemde club zal dat vanaf het begin van het volgende seizoen wel zo zijn, dan wordt de Roemeense competitie speelbaar. Dashboard: Zoals eerder genoemd gaan we nu ook bekerwinsten actiever bijhouden in de dashboard. Hierom hebben we ook even teruggezocht hoe de bekeravonturen zijn verlopen tot nu toe. Austria Vienna wist hem dit seizoen te winnen. Het Slowaakse ZIlina wist de beker in de afgelopen seizoen twee keer te winnen. Nu gaan we niet alle winsten meetellen, alleen maar de unieke/de eerste keren. Zo doen we dit ook voor de kampioenschappen, zodat jullie in het overzicht makkelijk kunnen zien hoeveel van alle dochterclubs een keer kampioen zijn geworden. Verder tellen we de promotie van Sion ook niet mee in het aantal promoties, aangezien zij het avontuur al op het hoogste niveau begonnen. Dit zien we dan dus ook niet als een succesvolle prestatie. Wat wel redelijk succesvol is, is de groei in Europese coefficientenpunten. Deze worden bij de laatste update per seizoen opgeteld. Dit kan groeien door goede prestaties van clubs en door het uitbreiden van ons netwerk met clubs die Europees actief zijn geweest. Aan deze punten hadden Hajduk en Zilina de meeste bijdrage (van de afgelopen 5 seizoenen): Hajduk (+35.5), Zilina (+26), Limassol (+17) Austria Vienna (+14), Žalgiris (+11.5), Universitatea Craiova (+7.5), Shamrock Rovers (+6.5), Sion (+2) en AIK (+1.5). De 3 clubs die hier helemaal geen bijdrage hebben gehad zijn Craiova, Oostende en Lleida. Bedankt voor alle reacties weer! Vakantie komt eraan trouwens, daarmee waarschijnlijk ook een pauze. @Copywriter @Koenbres @bas huijsmans @Djurovski @ElMarcos @Tim Windt @Marius @19CH98 @BA1986 @MNie @Tim'@KayDeManaager @neva 7 augustus 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 7 augustus 2023 Share Geplaatst 7 augustus 2023 Je hebt een flink aantal dochterclubs die Europees actief zijn, mede daardoor verwacht ik dat er nog wel een aantal groene pijltjes gaan bijkomen in de toekomst. Daarnaast presteer je met Ajax zelf ook meer dan goed wat hopelijk voor een boost zorgt in het project. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 7 augustus 2023 Share Geplaatst 7 augustus 2023 Mooi overzicht weer. Met de Godenzonen gaat het goed en met sommige dochterclubs ook. Anderen hebben het lastiger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 augustus 2023 Share Geplaatst 7 augustus 2023 Mooi dat het met de moederclub zo goed gaat! Bij de dochterclubs blijven de prestaties wisselend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 10 augustus 2023 Share Geplaatst 10 augustus 2023 Blijft zeer leuk om te volgen dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 september 2023 Auteur Share Geplaatst 6 september 2023 Hoofdstuk 5.7: Recap Het is ongeveer een maand (inclusief vakantie) geleden dat ik voor het laatst gepost heb, dus hierbij eerst even een recap. Het doel is dus om successen met dochterclubs te boeken (satellietclubs), zowel nationaal als internationaal. Dit doen we met een Ajax en zonder de bestaande dochterclubs (zoals een Volendam). In het spel zelf zitten we inmiddels in november van het 6e seizoen en de laatste update in het topic is van het einde van het 5e seizoen. We zijn op het moment gelinkt aan 12 clubs: AIK (Zweden), Shamrock Rovers (Ierland), Craciova (Polen), KV Oostende (Belgie), Sion (Zwitserland), Austria Vienna (Oostenrijk), Hajduk (Kroatie), Zilina (Slowakije), Lleida (Spanje), Universitatea Craiova (Roemenie), FK Žalgiris (Litouwen) en Apollon Limassol (Cyprus). Er zijn al wel wat succesjes geboekt, maar er moet nog meer volgen. Zilina en Shamrock Rovers zijn de twee clubs die met onze support kampioen wisten te worden in hun nationale hoogste competities. Het Spaanse Lleida wist in de afgelopen seizoenen twee keer te promoveren en bevinden zich nu daarom in de Segunda Division. Austria Vienna en ook weer Zilina zijn de twee clubs die hun nationale bekers wisten te winnen. FC Sion is dan juist weer de club die als enige degradeerden ondanks onze inbreng. Geen van de clubs wist Europese prijzen te pakken, ook al werden er zeker wel mooie resultaten geboekt. Ondanks dat het van ondergeschikt belang is, wisten we met Ajax zeker ook onze successen te boeken. In de 5 afgeronde seizoenen wisten we 5x de Eredivisie te winnen, 3x de KNVB Beker en 1x de Champions League te winnen. Financieel gaat het uitstekend, met ongeveer 400 miljoen op de bank en ondanks de 158 spelers die we onder contract hebben staan. Verder komt de uitdaging ook met beperkingen. Zo is Cyprus op het moment het enige land die niet is ingeladen en daarmee niet speelbaar en wat onzichtbaar (muv Europese wedstrijden). Ook hebben alle landen wel beperkingen op transfers en het huren van spelers. Aan sommige clubs kunnen we bijvoorbeeld maximaal 3 of 6 spelers uitlenen, of alleen spelers onder een bepaalde leeftijd. We hebben ook spelers verkocht aan de dochterclubs, maar dat lukte nog maar twee keer. Zo is Salah-Eddine gratis vertrokken naar FC Sion en Sten Kremers naar Cracovia, Ook hebben we onszelf de beperking opgelegd maximaal 15 spelers aan een enkele club uit te lenen, wat met name getriggerd werd door de 37 spelers die werden uitgeleend aan Lleida in een enkel seizoen. We pakken het vanaf hier weer op en ik kijk uit naar jullie activiteit en misschien wel vragen in het topic|! Dit was verder de laatste update van mijn dashboard: @Copywriter @Koenbres @bas huijsmans @Djurovski @ElMarcos @Tim Windt @Marius @19CH98 @BA1986 @MNie @Tim'@KayDeManaager @neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 6 september 2023 Share Geplaatst 6 september 2023 Top dat je weer terug bent! Een vraagje: zou je de kleuren uit het kaartje kunnen aanpassen? Want ik zie nu geen verschil tussen Spanje en Zweden, terwijl die twee toch volgens mij net een andere tint rood hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 6 september 2023 Share Geplaatst 6 september 2023 Fijn dat je weer verder gaat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 6 september 2023 Share Geplaatst 6 september 2023 Mooi dat hij verder gaat deze novelle! Zeer leuk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 6 september 2023 Share Geplaatst 6 september 2023 Leuk! Kom maar door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 september 2023 Auteur Share Geplaatst 8 september 2023 (bewerkt) Hoofdstuk 6.1: Sterkte transferzomer vooraf blessuregolf De overstap naar het nieuwe seizoen begon met het verlengen van de bestaande verhuurperiodes. Dat lukte in eerste instantie bij 25 spelers. Gedurende de zomermaanden bleven wij spelers aanbieden bij onze dochterclub, dit leidde tot totaal 86 verhuurperiodes. Bij het ingaan van het nieuwe seizoen krijgen clubs ook altijd een reputatieupdate. Hierin zagen we geen gekke dingen gebeuren. Sion kreeg er een halve ster bij nadat ze terugkwamen op het hoogste Zwitserse niveau. En zoals eerder gemeld kreeg Ajax eerder al wel een flinke reputatieboost en is dus nu vrijwel maximaal. Onze eigen transferzomer was zeker interessant te noemen. We trokken zelf 14 nieuwe talenten aan, voor een totaal bedrag van zo’n 60 miljoen euro. Ook deden we spelers in de verkoop, inclusief de verkoop van Esposito voor (max.) 110 miljoen euro. We hadden wel pech na het sluiten van de eigen transferdeadline, binnen een korte tijd hadden we te maken met 8 blessures in het eerste elftal. De meeste competities waarin de dochterclubs spelen zijn nu een aantal weken onderweg. Dit geldt niet voor AIK en Shamrock Rovers, zij gaan inmiddels richting het einde van hun competities. In Zweden stond AIK (met 5 spelers van Ajax) er eerder erg matig voor, maar ze zijn terug geklommen naar de 9e plek en hebben nog 6 wedstrijden te gaan. Shamrock Rovers (met 13 spelers van Ajax) staan slechts 3e in de Ierse competitie en dit lijkt ook hun eindklassering te worden. In Europa hebben ze wel de groepsfase van de Europa League gehaald, dus dat is best wel een wereldprestatie: In totaal zijn er, naast Ajax, nog 3 clubs die een poging mogen doen in Europa. Austria Vienna werd in de voorronde van de Champions League uitgeschakeld door Club Brugge, hierna hebben ze wel de competitiefase van de Europa League gehaald. Het Kroatische Hajduk gaat in de competitiefase van de Conference League spelen, door in de voorronde FC Basel uit te schakelen. De laatste club is Zilina en bij mogen het in de Champions League proberen, het geld stroomt daar dus binnen! Dit hebben ze bereik door RB Salzburg uit te schakelen in de voorronde (concurrent van Austria Wien dus). Verder zien we dat het Spaanse Lleida nog weinig gedaan heeft met de 10 miljoen die we daarin geïnvesteerd hebben, zij hebben naast onze huurtransfers alleen nog maar een handjevol transfervrije spelers aangetrokken. Het laatste wat het noemen waard is, is dat het Poolse Cracovia na 8 wedstrijden in de competitie op de 1e plek staat. Dashboard: @Tim' u vraagt, wij draaien @Copywriter @Koenbres @bas huijsmans @Djurovski @ElMarcos @Tim Windt @Marius @19CH98 @BA1986 @MNie @Tim'@KayDeManaager @neva 8 september 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 Ondertussen is je netwerk in alle Europese eindtoernooien actief, een mooie prestatie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 Ben ik gek of tel ik naast Ajax in je update maar 3 andere club in Europa? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 september 2023 Auteur Share Geplaatst 8 september 2023 12 minuten geleden zei ElMarcos: Ben ik gek of tel ik naast Ajax in je update maar 3 andere club in Europa? Als dit de enige twee opties zijn waaruit ik kan kiezen, dan moet ik helaas zeggen dat je gek bent Of, ik heb de tekst niet heel goed opgebouwd, maar het staat er wel degelijk in. Die 4e club die je gemist hebt denk is, zijn Shamrock Rovers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 1 uur geleden zei Chiemel: Als dit de enige twee opties zijn waaruit ik kan kiezen, dan moet ik helaas zeggen dat je gek bent Of, ik heb de tekst niet heel goed opgebouwd, maar het staat er wel degelijk in. Die 4e club die je gemist hebt denk is, zijn Shamrock Rovers. lolz. Natuurlijk, maar die staat natuurlijk voor die regel en niet er na. Had de link even niet gelegd. Lekker dom! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 Behalve bij AIK lijkt het voorlopig toch wel goed te lopen. Zeker in Europa zitten er opmerkelijke prestaties tussen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 Goed om te zien dat sommige clubs toch zeker de vruchten plukken van jullie samenwerking. En het kaartje is top zo, dank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 10 september 2023 Share Geplaatst 10 september 2023 Heb je ook overzichtje van welke spelers waar zijn ondergebracht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 september 2023 Auteur Share Geplaatst 14 september 2023 (bewerkt) Hoofdstuk 6.2: Schokgolf in Amsterdam In de loop van de eerste helft van seizoen 6 probeerden we weer een dochterclub aan te vragen. Maar, deze werd afgewezen. Paniek! Wat nu? Moeten we ons plannen wijzigen? Mijn eerste stap is om weer even terug naar de basics te gaan. In de voorbereiding van deze challenge heb ik alleen even snel gecheckt via welke aanvraagopties ik Europese voetbalclubs krijg. Hier heb ik inmiddels een klein experimentje mee gedaan. In zowel het jaartal 2023 als 2027 heb ik alle verschillende soorten aanvragen geprobeerd. Hierdoor kwam ik sowieso tot de ontdekking dat deze opties tekstueel wel eens willen veranderen. Nu lijken dat vooralsnog alleen tekstuele veranderingen en blijft (bijvoorbeeld) optie 4 wel nog steeds optie 4. Voorbeeld tekstuele verandering: Optie 4 - Versie 1: We should find an overseas partner to increase our profile in another country Optie 4 - Versie 2: It might be worth exploring partnership opportunites with clubs in other countries to boost our international profile Een andere ontdekking is wel dat de clubs (of met name de landen ervan) wel veranderen over de tijd heen, oftewel het volgende overzicht is het resultaat van mijn experimentje: Optie 1 (We should look for a new affilliate club to enable us to send players out on loan): 2023: Alleen Nederlandse clubs 2027: Alleen Nederlandse clubs Optie 2 (We should launch a search for an affiliate club to improve our scouting network’s knowledge) 2023: Deze steeds gebruikt in-game (EU dus) 2027: Deze steeds gebruikt in-game (EU dus) Optie 3 (We should launch a search for a new affiliate in order to secure first options on players from a club with good youth recruitment): 2023: Alleen Nederlandse clubs 2027: Alleen Nederlandse clubs Optie 4 (We should find an overseas partner to increase our profile in another country): 2023: VS, Japan, Canada (voorbeeld) 2027: VS, Japan, Australie (voorbeeld) Optie 5 (We should seek an affiliation with a club which can provide us a change to recruit foreign youngsters): 2023: Polen, Zwitserland, Oostenrijk (voorbeeld) 2027: VS, Mexico, Zuid-Afrika, Colombia (voorbeeld) Wat valt er verder op? Ten eerste dat er optie 1 en optie 3 beide tot Nederlandse clubs leiden. Nu is het niet ons doel om er een Nederlandse club bij te betrekken. Maar ergens ben ik nog wel benieuwd of dit alleen maar Nederlandse clubs zouden worden of dat dit verandert als ik al Nederlandse clubs erbij zou hebben. Dit is misschien voor later. Optie 4 en 5 blijven eigenlijk over om even naar te kijken, want optie 2 is de optie die we de afgelopen 5 seizoenen hebben gebruikt. Bij optie 4 zien we landen terug van de andere werelddelen, wat logisch is als het gaat om overseas. Bij optie 5 zien we een verandering in 2027 ten opzichte van 2023 en daarmee ook de meeste variatie. Die variatie valt wel te verklaren met het feit dat in we in 2027 al dochterclub hadden uit de landen die in 2023 uit de koker kwamen. Maar het geeft wel het gevoel dat het niet onmogelijk is dat er nog Europese of clubs uit nabij gelegen landen (als bijvoorbeeld Israel) naar voren kunnen komen. Hier gaan we nog wel even mee verder denk ik. Verder verwachten we wel dat we tegen een bovengrens aanzitten, daarom moeten we ook gaan nadenken over andere wegen. Wat we sowieso gaan doen is iets wat we al in gang hebben gezeten, er namelijk voor zorgen dat er meer geld gaat naar onze dochterclubs. We hebben ook nog wel wat andere ideeen, maar daar later meer over. Highlights clubs in het kort: AIK heeft de competitie in Zweden afgerond en zijn uiteindelijk 6e geworden en hebben geen EU voetbal gehaald. Shamrock Rovers hebben de competitie in Ierland afgerond en zijn 3e geworden en zijn gekwalificeerd voor de Conference League van volgend seizoen Het Poolse Cracovia doet nog steeds mee om het kampioenschap Het Oostenrijkse Austia Vienna staat boven RB Salzburg Het Roemeense Universitatea Craiova staat 1e en doet ook mee om het kampioenschap. Dashboard: Bedankt voor alle reacties! @rich ruzzian Ik heb bij deze update nog even geen overzichtje. Als je gewoon benieuwd bent zijn er al wel bij twee eerdere posts zulk soort overzichten geplaatst. En anders kom ik weer met een nieuwe aan het eind van de volgende transferperiode. @Copywriter @Koenbres @bas huijsmans @Djurovski @ElMarcos @Tim Windt @Marius @19CH98 @BA1986 @MNie @Tim'@KayDeManaager @neva @rich ruzzian 14 september 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 14 september 2023 Share Geplaatst 14 september 2023 Een hele interessante uiteenzetting. Goed dat je er goed op let en duidelijke keuzes kunt maken op basis van je informatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 22 september 2023 Auteur Share Geplaatst 22 september 2023 (bewerkt) Hoofdstuk 6.3 Winterplan Het is nu 1 januari en er staat een winter(transfer)periode op ons te wachten. Er liggen een paar uitdagingen voor de winter specifiek. Eerst ga ik goed kijken welke Ajacieden geen minuten maken bij de dochterclubs. Die ga ik terughalen en eventueel proberen te vervangen met sterkere spelers die wel minuten kunnen gaan maken. Als dat lukt, kan ik daarmee hopelijk de dochterclubs wat versterken en kunnen die teruggehaalde spelers zich wat ontwikkelen in onze jeugdteams. Voordat we overgaan naar die fase, kwamen er eerst nog 7 nieuwe spelers binnen voor een totaalbedrag van 17.5 miljoen. Ook zijn er een paar spelers, van bijvoorbeeld AIK, teruggekomen van een verhuurperiode omdat in die landen de competitie afgerond is. Met het verkopen van Vos (deed moeilijk) en Godts, verkochten we twee bekende namen. Wat deze winter belangrijk is, is om het Spaanse Lleida extra steun te geven. Ze staan in de degradatiezone van de Segunda Division met slechts 14 punten. Deze degradatie wil ik echt voorkomen, want Lleida is wel een van mijn favoriete dochterclubs. Ook gaan we beginnen met het sturen van spelers naar Litouwen, mochten er spelers zijn die daarheen willen. Van de 4 clubs die in Europa begonnen zijn er nog 3 actief. Hajduk is door in de Conference League. Austria Vienna en Shamrock Rovers moeten nog 2 wedstrijden spelen in de Europa League. Het Slowaakse Zilina is uitgeschakeld in de Champions League, maar mogen trots zijn dat ze uberhaupt mee mochten doen. Aangezien ik eerder deelde dat er nu een rem zit op het aanvragen van meer dochterclubs, zijn er nog andere ideeën om onze successen in ons Europees netwerk verder uit te breiden: Meer geld investeren in de dochterclubs door middel van transfers (zijn we al mee begonnen). Clubs afstoten en later vervangen waarbij de kans op succes minimaal is. Een tweede club managen. Een Nederlandse dochterclub erbij nemen, om ze ook te kunnen checken of deze aanvraagoptie dan mogelijk ook met buitenlandse clubs komt. Simpelweg de editor gebruiken om dochterclubs toe te voegen (en eventueel de clubs kiezen via de lezers). Ben ook wel benieuwd naar waar jullie interesse ligt. Dashboard: Bedankt voor alle reacties! Het tempo lag even wat lager omdat ik weinig tijd had om het spel te spelen @rich ruzzian Het overzicht van alle uitgeleende spelers krijg je over 2 updates (wanneer het maximaal is). @Copywriter @Koenbres @bas huijsmans @Djurovski @ElMarcos @Tim Windt @Marius @19CH98 @BA1986 @MNie @Tim'@KayDeManaager @neva @rich ruzzian 24 september 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Volgens mij zijn dit mooie plannen om je idee nog verder te kunnen uitbreiden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Met de editor klooien zou ik jammer vinden, zeker omdat het natuurlijk verloop van de novelle op dit moment prima is. Dan zou het vervangen van clubs mij logischer lijken. Mocht je echter wel met de editor aan de slag willen dan zou ik voorstellen dat je clubs gaat kiezen op basis van banden met Ajax. Bijvoorbeeld een club waar een Ajacied als trainer aan de slag is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 22 september 2023 Share Geplaatst 22 september 2023 Lees al een tijdje stilletjes mee hier. Bijzondere novelle met een hele originele insteek, waarvoor hulde! Ik zou wel inderdaad de editor als allerlaatste optie aanhouden en eerst de andere opties verkennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten