Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Journeyman around the world Centraal Afrikaanse Republiek

Djurovski

Aanbevolen berichten

3YdEJc4.png

Het eerste halve jaar zit er al weer op , op de Seychellen. Een half jaar waar ik vooral veel wedstrijden in de bekers mocht spelen. De competitie opzet is niet zo heel vreemd hier. Twaalf ploegen op het hoogste niveau en je speelt twee keer tegen elkaar. De onderste twee degraderen en de kampioen mag zich opmaken voor de Afrikaanse CL. Austronesiërs van Borneo hebben de Seychellen mogelijk tussen 200 en 300 na Christus bewoond voordat deze zich op Madagaskar gingen vestigen. Arabische handelaren kenden de eilanden maar hebben ze nooit gekoloniseerd. Zij handelden in de Coco de Mer die alleen op de Seychellen te vinden zijn. In 1501 werden de eilanden herontdekt door Vasco de Gama. Voor een complete geschiedenis raad ik jullie aan om de grote Podcastlas aflevering 43 te luisteren ( sorry @Tim' :classic_tongue:

Zoals al in de vorige update gezegd bestaan de Seychellen uit 115 eilanden verspreid over 400000 km2 zee. En zijn de eilanden in twee grote groepen gescheiden. De centrale groep ook wel de granietgroep genoemd. Bestaan uit de vier belangrijkste eilanden waaronder het hoofdeiland Mahe , Praslin ( waar 6500 mensen wonen het vooral moet hebben van toerisme ) La Dique ( 2450 inwoners en moet het ook voornamelijk hebben van toerisme. Het eiland staat bekend om de mooie stranden en graniet formaties. En Silhouette waar 135 mensen wonen verdeeld over twee dorpen. Het eiland ligt in een beschermd natuurgebied en heeft een schildpadden creche. Ook schijnt de franse piraat/kaper Jean-Francois Hodoul er een schat te hebben begraven. De tweede groep worden de buitenste eilanden en soms ook wel de Koralen Seychellen genoemd en liggen wijd verspreid. 

Aangezien er regelmatig veel dagen tussen de wedstrijden zaten kon ik heerlijk toeristje spelen in dit mooie land. Ja trainer zijn is soms niet zo slecht. Want zeg zelf als je even kunt relaxen op La Dique en dan voornamelijk bij Anse Source d'Argent dan is voetbal toch bijzaak?

rcATT1t.png

Maar hoe mooi het hier ook is en de temperaturen zo tussen de 24 en 30 graden ligt het hele jaar is het zonder een vast inkomen niet de bedoeling hier lang te blijven. Gelukkig betaald de club wel de meeste vaste lasten ( onder de tafel want op mijn contract staat het getal 0 als inkomen ) maar rijk zal ik hier niet worden. Wie weet ooit als ik met pensioen ga en genoeg geld heb dan zie ik hier mijzelf wel oud worden. Voor nu moet er natuurlijk ook gewoon gevoetbald worden.

Er vertrokken overigens vrij weinig spelers omdat ik ze kon overtuigen bij ons te blijven door een nieuw "contract" aan te bieden maar dan in plaats van roulatie hem belangrijk te maken etc. Zo wist ik ook aardig wat spelers weg te kapen bij andere clubs. Sommige konden zoals Maaskant ooit eens zei " Hij kan nog geen kut dekken " tot spelers die zowaar een bal bij een ploeg genoot wisten te krijgen.  

GXQfrWs.png

We begonnen met een zeer overtuigende overwinning in 1 van de twee bekers. Tijdens de return dacht ik dat de assistent het wel kon doen maar thuis verloren we. Gelukkig was er niets aan de hand door die 1e wedstrijd. In de competitie bleven we ongeslagen maar speelden wel twee keer gelijk. In de Seychellois cup hadden we het lastig in de tweede ronde tegen Beau Vallon. Uiteindelijk zijn we in beide bekers doorgedrongen tot de halve finale. Betekend dat ik bij succes dan al eerder weg kan? Nee hoor want de eventuele finales zijn pas nadat de competitie geëindigd is. 

Ps6zubs.png

Qua puntverlies staan wij boven aan. Maar aangezien wij zelf nog niet eens de helft van het seizoen hebben gespeeld en bijvoorbeeld Lightstars al een wedstrijd van de terugronde heeft gespeeld is de stand nogal door elkaar heen gehusseld. Gezien de resultaten vermoed ik wel een prijs te kunnen pakken of we moeten compleet leeg worden geroofd in de "winterse transferperiode"

@Keeza bedankt voor de banner :)

@chrisje1993 Thnx

@MNie Dank u

@19CH98 Dank u , ik vermoed van wel maar goed met amateur contracten is het altijd maar de vraag

@Marius Klopt zeker als je dan die rotsformaties ziet met de stranden. Maar goed er word wel degelijk voetbal gespeeld gelukkig. Hoewel het speelschema wel bizar is

@Vis @Glenn08 Thnx

@Satioz  @KayDeManaager 

@Titan @Oerlie @keano77

Link naar opmerking
Deel via andere websites

06hqNeV.png

In de " winterstop " bleef het qua transfers vrij rustig. Met een verhoogde speelfunctie wist ik de spelers waar interesse in waren te behouden. Zelf wist ik nog de topscoorder van de competitie aan ons te binden. Een 31 jarige spits uit Madagaskar die goed op dreef was bij La Passe komt voor iig een half jaar bij ons ballen. Ik zei dus winterstop maar winter kennen ze hier niet. Maar het seizoen loopt parallel aan Europa en daar is het nu winterstop. Hier is het een graadje of 25 dus prima te vertoeven. 

Wisten jullie dat:

De Seychellen pas onafhankelijk zijn sinds 1976

De Seychellen lang een Britse Kolonie waren maar dat de eilanden meer een Franse indruk hebben en de achternamen voornamelijk Frans zijn

De eilanden gebruikt zijn voor de film Goodbye Emmanuelle ( met de Nederlandse actrice Sylvia Kristel 18+ ) 

87% van de inwoners Katholiek is

Goed na de winterstop speelden wij nog diverse wedstrijden in de beker en dat werd een groot succes

ICjh4be.png

1wehmTX.png

u0XZFLF.png

In drie weken speelden wij 4 keer tegen dezelfde tegenstander aangezien wij hun treffen in de halve finale van beide bekers. Vier compleet verschillende wedstrijden maar uiteindelijk wonnen we beide ontmoetingen. In de finale wonnen we van zowel Rovers als Cote d'Or. Met twee prijzen al in de kast mag ik alweer door maar we hadden ook nog de reguliere competitie.

QsfKIze.png

1 gelijkspel en 1 nederlaag leden wij nog in de competitie. Verder wisten wij alle wedstrijden te winnen en is dat dan ook genoeg voor de titel?

bI4kD6j.png

Jazeker. De tweede titel in twee jaar is een feit. 

1U5GEoy.png

Ik zou kunnen blijven en kijken wat we kunnen doen in de Afrikaanse Champions League maar zonder inkomen en met ploeg bestaande uit amateurs verwacht ik niet ver te komen en kon ik maar 1 ding doen om mijn reis te kunnen voortzetten

5JXCdNl.png

@Huipio Fijn dat het je bevalt. Zal je standaard een tag geven

@19CH98Ik kan hier wel aan wennen. Niet alleen het land maar ook de resultaten

@Keeza Helemaal mee eens

@Marius De nederlaag kwam wel door het schema maar gelukkig konden we het hebben

@Tim' @Satioz @MNie thnx

@KayDeManaager @chrisje1993 @Vis @Glenn08

@Titan @Oerlie @keano77

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd leuk om in zulke landen actief te zijn, maar je kunt ook snel de deur weer achter je dicht trekken om nieuwe oorden op te zoeken. Je hebt in elk geval weer wat prijzen achter je naam die je CV wat sterker maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ielXlcY.png

Nadat ik mijn ontslag heb ingediend pakte ik het vliegtuig en via een aantal tussenlandingen kwam ik aan op Grantley Adams International Airport in Barbados. Mijn volgende stop dus. Barbados is een eilandstaat en behoort tot het Caribisch gebied. Het eiland heeft een oppervlakte van 430 vierkante kilometer en behoort tot de bovenwindse eilanden van de kleine Antillen. Barbados beschikt over 610 actieve militairen ( en 430 reserves maar die tel ik niet mee ) Barbados is het meest oostelijk gelegen eiland van de Antillen.  Bijna 300000 inwoners heeft Barbados en meer dan een derde woont in de hoofdstad Bridgetown. Voetbal wordt er gespeeld in drie divisies en er is een beker toernooi. Op elk niveau waren er vacatures vrij en besloot dan ook in alle drie divisies te solliciteren. Overigens staat de competitie van Antiqua & Barbuda 10 plaatsen hoger dan die van Barbados

Op het hoogste niveau was er vacatures bij Wotton en Youth Milan. Op het tweede niveau bij Pinelands en Benfica. En op het 3e niveau bij Ivy Rovers en Parish Land. Ik kon al vrij snel op gesprek komen bij alle ploegen en Pinelands was de eerste die mij wou aantrekken. Ik had stiekem ingezet op Benfica of het hoogste niveau dus besloot dit aanbod af te slaan. Benfica kwam niet , of niet snel genoeg want even later was daar...

LhOjIKG.png

Youth Milan dus. Uitkomend in het district Saint Lucy in het noorden van Barbados. Wist vorig seizoen ter nauwer nood op het hoogste niveau te blijven. Persoonlijk had Benfica ( zelfde logo als de Portugese club ) mijn voorkeur maar goed als je actief kunt zijn op het hoogste niveau dat moet je dan ook nastreven vind ik. De club wordt gesponsord door Arawak Cement en speelt op een veredeld trapveldje waar 700 man kunnen genieten van het mooiste spel op aarde.   

F2qCIQj.png

Met twee titels en twee bekers in de prijzenkast is het wel een club die prijzen kan winnen hoewel de laatste titel dus al wel ff geleden is. Aan mij dus de eer om dit terug te brengen naar Saint Lucy. Geen transferbudget maar wel een prima salaris budget dus wie weet kunnen we daar nog leuke dingen mee doen

fGHvcFF.png

rbW7cSt.png

Een aardige selectie maar vooral in aanvallend opzicht mag er nog wel iets gebeuren denk ik zo.

Maar dan nog het belangrijkste nieuws

LvLJAo5.png

ik mag mijn 1e papiertje gaan halen. 

@19CH98 De volgende bestemming is Barbados

@Tim' Ik weet niet of prijzen op dit soort niveaus tellen. Hoop het wel. Bedoeling is nog wel om ook voor continentale prijzen te gaan spelen maar dan wel op iets hoger niveau dan ik nu speel.

@Marius Geen idee of ze dat belangrijk vinden. Krijg nu eerder de vraag waarom ik zo snel ontslag neem haha. Over de prijzen stellen ze geen vragen

@Keeza Haha Hopelijk snel weer

@Vis @Satioz Bedankt

@Huipio @MNie 

@KayDeManaager @chrisje1993  @Glenn08

@Titan @Oerlie @keano77

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit soort kleine competities is het winnen van prijzen vaak wel te doen, zoals in de podcast al besproken werd gisteren. Is een van je aanvallers nog een Koen-special toevallig? Want dan komt het helemaal goed :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4x1usQC.png

QLR83ys.png

Voor degenen die niet weten waar Barbados ligt heb ik maar even een kaartje bij toegevoegd zodat ook de @Arezo 's van deze wereld weten waar wij zijn. En dat Barcelona is niet Spanje !!!! Grapje he gast. Mocht je dit niet kunnen waarderen let me know. Bedoel het niet kwaad. Als we dan inzoomen op Barbados zie je dus dan ik actief ga zijn in het noordelijke deel van het eiland.

ILWQROI.png

Ik hoop dat de wegen enigszins acceptabel zijn want voor onze uitwedstrijden hebben wij de beschikking over zo'n oude Amerikaanse schoolbus haha. En de hoofdstad is best wel een stukje rijden. Hoewel wat is nu een half uur ( wel volgens google maps dus mocht je er ooit langer over doen don't  blame the messenger.) Checker Hall ligt dan vrij in het zuiden van het Noordelijke Saint Lucy. En je kunt hieronder ook goed zien waarom die cement fabriek ons sponsort.

tCIvO90.png

Goed ik heb dus weer een heerlijk plekje aan het strand gevonden dus kunnen we vanaf nu ons op het voetbal gaan richten. Al snel had ik twee nieuwe spelers aangetrokken. Twee bekende namen ( voor mij dan ) want ik wist twee spelers van Red Star over te halen om mij te volgen naar Barbados. De eerste in een ( verdedigende middenvelder ) die ik in de "winter" wist te halen bij Red Star.  Tariq Cedras gaat een belangrijke speler voor Youth Milan worden

Spoiler

Cltl5K6.png

De tweede speler is een jonge aanvaller die ik vorige zomer wist te halen bij Red Star en zeer belangrijk was in ons kampioenschap. Ook nu hoop ik dat hij weer belangrijk kan worden. Matthew Rouillon moet voor ons de doelpunten gaan maken. Ik ben tevreden met deze twee ster spelers.

Spoiler

jnJUZLc.png

We spelen drie keer tegen elkaar maar zat zo heerlijk te spelen dat ik vergat om na 11 wedstrijden een screenshot te maken. Dus heb ik dat ongeveer halverwege gedaan. Want hoe ging het qua voetbal?

bz0k51O.png

XnkAWw0.png

Voorlopig heel erg goed maar de nummer 2 blijft ons nog wel in de nek hijgen. Hopelijk weten wij die ook snel op grotere achterstand te zetten. Ook zijn wij door in de beker hoewel het daar niet vlekkeloos liep maar goed winst is winst  nietwaar. Daarnaast ook nog meer positief nieuws want ik mag op voor mijn 2e papiertje. 

tH6Vv4O.png

@MNie Ik mag voorlopig niet klagen qua bestemmingen nee. Helaas nog nergens irl geweest maar het klinkt wel super allemaal haha.

@Tim' Nee helaas niet. Zelfs die zijn veel te goed voor dit niveau haha. Maar aangezien de meeste verdedigers een 5 of 6 hebben voor snelheid is een 12 voor een spits qua snelheid al een soort van Koen Special.

@Marius Zonder te veel te spoilen uh nee dat is niet gelukt 

@19CH98 Qua logo en naam was Benfica leuker maar voor mijn ( magere ) reputatie is het hoogste niveau wel beter. Zeker omdat mijn 1e job tot nu toe veruit het best stond aangeschreven. Wat je ook niet direct verwacht van Antiqua & Barbuda. 

@Kyrill Thnx maat. Geen probleem. Zal je een vaste tag geven

@delichris Beter laat dan nooit en thnx :)

@Satioz Thnx

@Keeza @Vis 

@Huipio 

@KayDeManaager @chrisje1993  @Glenn08

@Titan @Oerlie @keano77

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites