Keeza Geplaatst 13 maart 2023 Share Geplaatst 13 maart 2023 Sterk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 29 maart 2023 Goed met het tweede papiertje in de pocket gaan we onze weg vervolgen op Barbados. Een land wat overigens zeer goed is in Segway polo. Segway Polo? Jazeker in plaats van een polo op een paard spelen ze dat ook met Segways. In 2010 wonnen ze het WK in eigen land. En dat was niet hun enigste winst. Goed dan het tweede deel betreft de wedstrijden voor Youth Milan. Waar het zeker in het eerste deel niet slecht ging Het schema is soms heel vreemd maar goed op een gelijkspel na deden wij het zeer sterk. Of het gaat heel goed of heel moeizaam maar goed zolang wij de punten pakken klaag ik niet. En zijn we al zeker van de play off Het werk van een voetbalcoach is mentaal heel zwaar en moet er dus ook ruimte zijn op te ontspannen. Gelukkig kan dat dus met het bezoeken van een wedstrijd van Segway Polo of gewoon helemaal niets doen. Als beginnende trainer zijn dit wel heerlijke landjes om te werken hoor Ondertussen heb ik ook nog wat spelers kunnen halen in de transferperiode. Liggend vanuit de hangmat natuurlijk. Maar een aantal zijn wel degelijk een versterking. @19CH98 Papier 2 ook in de pocket. Prijs komt hopelijk wel idd @MNie Thnx @Kyrill Thnx @Huipio Het leuke van deze lijst is dat hij best divers is. Er zullen ook best vroeg grotere landen komen maar het is leuk om eens in dit soort competities te belanden @delichris Clubnamen en logo's het is een groot feest is dit soort landen @Marius het gaat soms best lastig hoor @Keeza thnx @Arezo @Satioz @Glenn08 @Oerlie thnx @Tim' @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan @keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Gaat erg goed n lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Wat een resultaten weer, kampioenschap komt er binnen no time aan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Lekker bezig in deze novelle. Erg leuk dat club hoppen graag een tag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 29 maart 2023 Share Geplaatst 29 maart 2023 Segway Polo Wat een heerlijke sport is dat! Gelukkig gaat het ook op het voetbalveld goed, dus ik verwacht dat je vrij snel weer door kan naar het volgende land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Met die voorsprong komt dat kampioenschap wel goed natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Leuke namen van die clubs. Het ziet er al goed uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Huipio Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Kampioenschap lijkt een logisch vervolg... dus alvast weer vooruit kijken naar de volgende uitdaging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 30 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 30 maart 2023 Wat maakt coachen in dit soort landen nu leuk? Behalve je te goed doen aan heerlijke beelden via google. En bepaalde podcasts te luisteren ( de grote podcastlas) is het ook leuk dat je bepaalde records kunt breken. En dat wist ik te doen. We wisten 487 man naar onze wedstrijd te lokken. Op het hoogste niveau he. In Nederland is dit normaal in de 3e of 4 klasse.... Ook kwam de jeugd lichting eraan en bepaalde spelers zullen zeker hun kans krijgen. Wisten we dan wel een prijs te pakken? Jazeker in de beker schakelden we de 1 na de andere tegenstander uit en wisten deze prijs ook te pakken. Een lesje efficiëntie. Makkelijk was het af en toe niet. De finale werd door ruim 1800 man bekeken. Goed behalve lekker liggen in de hangmat moest ik af en toe ook aan de zijlijn staan om het team te coachen in de wedstrijden. Ongeslagen bleven we wij niet helaas. Ondanks dat we ver van België zijn besloten ze wel een play off in te voeren. Weg dus alle prestaties waar voor ik geknokt heb het hele jaar. Had dus heerlijk in de hangmat kunnen blijven liggen tot dit moment, @Kyrill mogen zeker niet klagen @MNie we did it @Tim Windt Geen probleem @Tim' Ik focus mij op het voetbal @Marius Was te verwachten @delichris thnx @Huipio Benieuwd wat daar de mogelijkheid zijn @Arezo @Satioz @Glenn08 @Oerlie @Tim' @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan @keano77@19CH98 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Lekker hoor. Ondanks de play-offs toch ogenschijnlijk simpel de beker in handen gekregen. Gefeliciteerd en op naar de volgende! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Een dubbel gepakt en door naar het volgende land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 De dubbel is altijd een knappe prestatie, goed gedaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 maart 2023 Share Geplaatst 30 maart 2023 Met de dubbel op zak kan je in ieder geval met een gerust gemoed op naar de volgende bestemming! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 31 maart 2023 Share Geplaatst 31 maart 2023 Dubbel, lekker man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 31 maart 2023 Share Geplaatst 31 maart 2023 De dubbel is binnen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 april 2023 Auteur Share Geplaatst 3 april 2023 Nadat ik mijn ontslag op Barbados had ingediend kreeg ik nog wel het verzoek om s'avonds nog even naar het stadion te komen. Niemand minder dan RiRi oftewel Rihanna kwam speciaal optreden voor de spelers en mij om een geweldig seizoen te bedanken. Dit alles gesponsord door Arawak Cement Company. In de ochtend nam ik dan het vliegtuig naar mijn nieuwe bestemming. Terug naar Afrika. Blijf zo mooi op en neer vliegen , goed voor de airmiles. Na een lange vlucht landde ik op Banjul International. Gambia dus. Het land waar oude vrouwen zich laten verwennen door jonge mannen met lange , ja je weet wel wat ik bedoel. Gambia een land wat compleet wordt omringt door Senegal en zo'n 250 kilometer lang oostwaarts Afrika ingaat. En maar tientallen kilometers breed is. Het is daarbij ook het kleinste land in Afrika ( op het vasteland ) Het land wordt in tweeën gedeeld door de rivier ( je raad het nooit ) de Gambia. Gambia ligt op uiterste westpunt van Afrika en is ongeveer zo groot als een kwart van Nederland ( of 1/3 België ) Een stipje op de kaart van Afrika dus. Met 800 actieve soldaten hebben ze er bijna 200 meer dan Barbados maar in een oorlog in het oosten van Europa sterven er per dag waarschijnlijk meer. Ontbossing is een groot probleem in Gambia. Maar het land heeft minimaal 450 soorten vogels en nog altijd worden er nieuwe soorten ontdekt. Sommige die alleen maar in Gambia leven. In tegenstelling tot diverse Afrikaanse landen heeft Gambia dan ook voornamelijk vogelsafari's ( moet je nu toch maar weer eens taggen ouwe vogelaar @Arezo. Hoewel Gambia dus vrij klein is staat het wel op de 4e plaats qua dichtstbevolkte landen van Afrika. De meeste inwoners zijn in de stad Serekunda ( 275000 ) wat dan weer niet de hoofdstad is. Dat is Banjul wat met maar 42000 inwoners 1 van de kleinste hoofdsteden in Afrika is. Banjul ligt echter op een eiland en kan dus niet echt groter worden. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat de meeste voetbalclubs in 1 van deze twee steden liggen. En laat nu net daar de meeste vacatures open staan. Plus nog 1 bij een club uit een stad die nog niet genoemd is. @Tim' We mogen weer door en wederom is het een paradijsje hoor @delichris Gambia it is @19CH98 Altijd lekker idd @Marius Klopt kijken of we dat hier ook kunnen bereiken @Keeza mag niet klagen @Tim Windt En door naar het volgende paradijs @MNie @Satioz thnx @Kyrill @Huipio @Satioz @Glenn08 @Oerlie @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan @keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Succes in Gambia! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Veel plezier en succes in Gambia, het land waar vrouwen rechten beter zijn dan in Nederland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 Lekker toeristisch landje. Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 Nooit bij stilgestaan dat Gambia in feite zo klein is! Succes met de nieuwe uitdaging! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 Succes en veel plezier in Gambia! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 Wat een heerlijk land, Gambia Zo blij dat ik daar ooit geweest ben. Banjul is inderdaad niet zo'n indrukwekkende stad, in Serekunda gebeurt een stuk meer. Succes in dit schitterende land! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 april 2023 Auteur Share Geplaatst 9 april 2023 Aangekomen op de luchthaven werd in goed opgevangen door mensen van de club waar ik vandaag mee zou gaan praten. Het verkeer in Gambia is nogal bijzonder. Auto's die hier nooit door de APK in zouden komen rijden daar gewoon rond. Benzine tank lek? Plaatsen we wel een jerrycan in het motor compartiment en sluiten het wel aan hoe dan ook. Daarnaast kennen ze geen richtingaanwijzers maar kunnen ze beter toeteren dan de Turken. Het werd dus een bijzondere rit naar Bakau. Bakau een klein stadje vlakbij de hoofdstad Banjul. Was vroeger vooral populair bij de koloniale bestuurders. Mede door de prachtige palmstranden. Ik had hier dus een gesprek met de voorzitten van een voetbalclub. Eentje die uitkomt op het hoogste niveau. Na een goed gesprek werd er dan ook een handtekening gezet. Steve Biko FC is mijn nieuwe werkgever. De club werd in 1978 opgericht nadat een jaar eerder Stephen Bantu ( Steve ) Bike werd vermoord. Steve werd geboren in 1946 in Koning Willemstad in de Oost-Kaap en blonk al snel uit op school. Hier werd hij eenmalig van verwijderd vanwege zijn vroege politieke interesse. Tijdens zijn studie aan de Universiteit van Fort Hare werd hij echt politiek actief. In 1968 was hij medeoprichter van SASO ( South African Student's Organisation ) en organiseerde vooral toespraken voor de zwarte gemeenschap. SASO werd een groot succes en al snel was Biko een van 's lands prominentste activisten tegen het apartheidsregime. In 1972 stond Biko aan de wieg van de overkoepelende organisatie BPC ( Black People Convention ) Toen hij gekozen werd als leider van BPV greep het apartheidsregime in. Biko werd uitgeschreven bij de universiteit van Durham en verbannen naar zijn geboortedorp. Ze probeerden hem zijn mond te snoeren. Hij bleef echter werken voor BPC en hielp mee met het opzetten voor een fonds voor politieke gevangenen en hun families. Tussen augustus 1975 en september 1977 werd Biko vier maal opgepakt en ondervraagt. De laatste maal was op 21 augustus 1977 en werd hij vast gezet in Port Elizabeth. En werd steeds ondervraagd in het hoofdkantoor van de politie. Op 7 september constateerden artsen verwondingen aan zijn hoofd. Neurologische complicaties werden genegeerd. Vijf dagen later verloor Steve zijn bewustzijn. De aanwezige arts adviseerde een ziekenhuis opname en Steve werd naakt achter in de laadbak van Range Rover gelegd. De rit van 1200 km duurde 12 uur naar Pretoria. Enkele uren na aankomst overleed hij. Alleen liggend op de vloer van zijn cel. Autopsie wees uit dat hij was overleden aan ernstig hersenletsel en inwendige kneuzingen. Sinds maart 1976 was hij de 19e gevangene die onder verdachte omstandigheden was overleden. Steve Biko werd een martelaar en het symbool voor de strijd tegen het apartheidsregime. Een jaar later na zijn dood werd in Gambia dus de club Steve Biko FC opgericht. Vorig jaar werden ze 7e en dat is niet goed genoeg voor de eenmalig kampioen van Gambia . De club opgericht en ingeschreven in Bakau speelt niet in eigen stad. We spelen onze wedstrijden in het Serrekunda East Mini stadion en delen die met nog diverse clubs. Het is ongeveer 10 km van het stadion naar de stad. Een vrij aardige selectie maar goed de eerste officiële wedstrijd duurt nog wel ff en de transfermarkt is open en we hebben wel plek in het salarisbudget. En daardoor wisten we nog redelijk wat spelers vast te leggen. Mijn vrienden uit de Seychellen wouden niet terug naar Afrika maar van Red Star kwam nog wel Tyrell Broome. Hoewel zijn contract daar niet verlengd was. Niet iedereen is direct basisspeler maar een brede selectie is hier zeker nodig. Waarom wordt later in deze novelle wel duidelijk @MNie Dank je wel @Kyrill Geen idee zal vast kloppen. En Thnx @delichris Tot nu toe zijn het alleen maar toeristische plaatsen haha @Marius Dacht persoonlijk ook dat het groter zou zijn hoor. En we zullen vast niet enigste 2 zijn haha @Tim Windt Dank je wel @Tim' Stiekem wel een beetje jaloers hoor. Assistent bedrijfsleidster is net terug van een weekje Gambia. Haar zoon had met zijn school een project daar en keert nog regelmatig terug en nu met het hele gezin. Vandaar dat ik ook wat kon schrijven over het verkeer. Maar het land lijkt mij zeker wel de moeite waard. @Glenn08 @Satioz @Keeza thnx @Kyrill @Huipio @Satioz @Glenn08 @Oerlie @Vis @KayDeManaager @chrisje1993 @Titan @keano77 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 Het verkeer in Gambia is wel opvallend haha. Het is één grote zooi op de weg, want iedereen doet maar wat. De taxi's zijn ook niet van de allerhoogste kwaliteit. In twee verschillende taxi's adviseerde de chauffeur zelfs om de deur vast te houden tijdens het rijden, zodat deze niet opeens open kon gaan want de deursluiting werkte niet Hopelijk heb je je team voldoende versterkt om direct om de prijzen te kunnen meedoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten