Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Arbitrage

MetalMichael

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik beantwoord 'm ff hier, want het kan wel een leuke discussie over de interpretatie van de regels opleveren denk ik. 

8 minuten geleden zei ElMarcos:

Ik vermoed dat de beoordeling is geweest dat hij doorgebroken was. Dan zou het rood moeten worden. Alleen die kan je niet geven door de handsbal. Een goal was namelijk afgekeurd door hands. Dus dan blijft het raar om geel en een vrije trap te laten staan. 

Uiteindelijk is dit dan toch de juiste uitkomst in deze wat uitzonderlijke situatie. 

Het is de eerlijkste uitkomst, dat ben ik direct met je eens. Maar ik denk dat volgens de regels de VAR had moeten kijken: Is het rood? En door de conclusie dat er een overtreding aan vooraf ging moeten zeggen: Nee. En de scheids niet naar het scherm moeten roepen. Er werd namelijk daarvoor al gezien dat het hands was, dat was op TV duidelijk te zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei MetalMichael:

Ik beantwoord 'm ff hier, want het kan wel een leuke discussie over de interpretatie van de regels opleveren denk ik. 

Het is de eerlijkste uitkomst, dat ben ik direct met je eens. Maar ik denk dat volgens de regels de VAR had moeten kijken: Is het rood? En door de conclusie dat er een overtreding aan vooraf ging moeten zeggen: Nee. En de scheids niet naar het scherm moeten roepen. Er werd namelijk daarvoor al gezien dat het hands was, dat was op TV duidelijk te zien. 

Maar dan ben je eigenlijk ook aan het marchanderen? Want dan beoordeel je de situatie hetzelfde als de uitkomst nu is en zeg je niks. Dat is ook gek. Dus wellicht volgens de letter van de regelementen niet goed, maar dat betekend eigenlijk dat in deze de regels heel krom zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MetalMichael:

Klopt, maar als dit de regels zijn, dan moet je je daaraan houden vind ik. Zeer benieuwd naar de reactie vanuit de KNVB.

Ik snap wat je zegt, maar ben het niet helemaal met je eens. Als je dat doet in deze, dan krijg je een hele scheve uitkomst die je ook niet kunt uitleggen. Ik denk dat onderaan de streep iedereen dit snapt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Gert:

Was gewoon een overtreding en een kaart voor die overtreding.

Zou kunnen, doet verder niet ter zake.

14 minuten geleden zei Gert:

Nu had Ajax door tekortkoming vd arbitrage met 10 moeten spelen door toedoen van Utrecht. Dat je zulk gedrag aanpakt okay. Maar nu veroorzaakt de scheids het zelf. 

Nee, spelbederf dus geel. Of gaan we nu het spel stil proberen te leggen bij iedere schijnbare fout van de scheids?

12 minuten geleden zei La Pulga:

Plus hij kreeg even liters bier over zich heen gegooid, was wel logisch dat ie even wilde verplaatsen.

Zoals ik ook al naar Cim reageerde in het eredivisietopic: Die anderhalve meter maakte daarin geen verschil. De verzorging had al lang bij hem kunnen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MetalMichael:

Zou kunnen, doet verder niet ter zake.

Nee, spelbederf dus geel. Of gaan we nu het spel stil proberen te leggen bij iedere schijnbare fout van de scheids?

Zoals ik ook al naar Cim reageerde in het eredivisietopic: Die anderhalve meter maakte daarin geen verschil. De verzorging had al lang bij hem kunnen zijn. 

Nee maar ik denk dat hij wel probeerde op te staan om gewoon er verder vanaf te lopen maar dat hij toch te veel pijn had tijdens het lopen. Moest zich niet voor niets laten wisselen ook.

Ik geloof niet dat hij intentie had om te gaan tijdrekken. 

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei La Pulga:

Nee maar ik denk dat hij wel probeerde op te staan om gewoon er verder vanaf te lopen maar dat hij toch te veel pijn had tijdens het lopen. Moest zich niet voor niets laten wisselen ook.

Ik geloof niet dat hij intentie had om te gaan tijdrekken. 

Het gaat eens zozeer om het tijdrekken, maar ook over het algemene gedrag van spelers.

- het veld weer inrollen 

- balletje wegtikken bij een vrije trap of ingooi tegen

- het doen alsof je geblesseerd bent ’maar 2 seconden later wonder boven wonder weer kan staan (Carvalho van Liverpool gisterenmiddag bijvoorbeeld)

etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Vitesse88:

Het gaat eens zozeer om het tijdrekken, maar ook over het algemene gedrag van spelers.

- het veld weer inrollen 

- balletje wegtikken bij een vrije trap of ingooi tegen

- het doen alsof je geblesseerd bent ’maar 2 seconden later wonder boven wonder weer kan staan (Carvalho van Liverpool gisterenmiddag bijvoorbeeld)

etc.

Dat zijn inderdaad irritaties waar veel toneel in zit. Maar dat vond ik bij Rensch niet het geval. Ook daarom ben ik voorstander van zuivere speeltijd, maar dat zal voorlopig nog niet komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Dat zijn inderdaad irritaties waar veel toneel in zit. Maar dat vond ik bij Rensch niet het geval. Ook daarom ben ik voorstander van zuivere speeltijd, maar dat zal voorlopig nog niet komen. 

Hoezo? Het werkt toch alleen maar in hun eigen nadeel.....

Blessure tijd is minimale blessure tijd, wordt regelmatig ook langer dan dat, zkr bij ongein als tijdrekken en in 90+ nog wisselen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Dat laatste wil ik ook zien ja, zou het spelletje al zoveel chiller maken. Al wil ik ook weer niet 3 uur in een stadion zitten :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites