Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

UEFA Conference League

Bogatyr

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 373
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

7 minuten geleden zei ADG-Vincent:

Als ze (de spelers van de club uit Faroer) dat ook denken, hoop ik dat de onderschatting hun de das om doet :P 

Ik zou het mooi vinden club uit San Marino maar als de odds gerespecteerd worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei La Pulga:

image.png.c662f296036354e82450ee180b7a901c.png

Dit zijn de potjes dat ik vandaag ga volgen, zien er allemaal erg goed uit. Netanya heeft uit 1-1 tegen Basaksehir gespeeld en Hapoel Beer Sheva en Maccabi zijn eigenlijk al zo goed als door.

Vanwaar volg je het Israelische voetbal zo op de voet? Zag ineens vaker voorbij komen geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei 007mark:

Vanwaar volg je het Israelische voetbal zo op de voet? Zag ineens vaker voorbij komen geloof ik.

Mijn vader komt uit Israël en het voetbal begint daar echt te groeien. Ook zit ik nu een aantal seizoenen met Maccabi Haifa FM te doen en dat bevalt mij zeker! 

Volgend seizoen ga ik zeker wat wedstrijden volgen daar!

En ook goed gedaan van AZ nog, kijken hoever zij weten te komen dit seizoen in Europa! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat Antwerp het gered heeft. Al hadden ze er nu ook pas de 2e helft voor nodig om de goals te maken. Verder prima potje van AZ inderdaad en nog 3 clubs uit Malta erin.

EDIT: Best wat redelijk clubs voor een Conference League (en met prima coëfficient) zijn inmiddels uitgeschakeld. Dan heb ik het over PAOK, FK Astana en BATE Borisov bijvoorbeeld. Zorgt ervoor dat een Fiorentina bijvoorbeeld opschuift naar een geplaatste status in de loting van de play-off ronde, die a.s. dinsdag al staat te gebeuren. Sterke clubs die ongeplaatst zijn, en dus tegen AZ kunnen komen daar zijn bijvoorbeeld Antwerp, Nice en Anderlecht. 

Twente zal moeten hopen dat ze een koppel clubs treffen die ook nog in de 3e voorronde moeten aantreden (en dan de zwakke broeder dan doorgaat). Want in de play-off ronde stromen namelijk ook ploegen in als Villareal, West Ham en dus Fiorentina. Goed, eerst maar afrekenen met die ploeg uit Servië, voor we ons hier druk om gaan maken.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is toch nog een derde kwalificatieronde? Dan pas de play-offronde eind augustus? Of ben ik fout?

BeNe-clubs in derde ronde:

Paide Linnameeskond (EST) - RSC Anderlecht

Lillestrom SK (NOR) - Antwerp

FC Twente - Cukaricki (SER)

Dundee (SCHO) - AZ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Kami:

Er is toch nog een derde kwalificatieronde? Dan pas de play-offronde eind augustus? Of ben ik fout?

BeNe-clubs in derde ronde:

Paide Linnameeskond (EST) - RSC Anderlecht

Lillestrom SK (NOR) - Antwerp

FC Twente - Cukaricki (SER)

Dundee (SCHO) - AZ

Klopt, alleen is de loting van de play-off al a.s. dinsdag. Dus vóór de 3e voorronde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen dus loting voor de play-off ronde.

Voorloting voor AZ:

Paide Linnameeskond (EST) / RSC Anderlecht (BEL)
Wolfsberger AC (OOS) / Gzira United (MAL)
Riga FC (LET) / Gil Vicente (POR) 
AIK Fotboll (ZWE) / FK Shkëndija (MKD)
Viborg FF (DEN) / B36 Tórshavn (FRO)

Denk gewoon Anderlecht ontlopen, dan lijkt het mij wel goed te komen. Al hebben we Woflsberger ook wel eens zien winnen van een Nederlandse club :classic_ninja:

Voorloting voor FC Twente:
Brøndby (DEN) - FC Basel (ZWI)
Breidablik (IJS) - Istanbul Basaksehir (TUR)
APOEL Nicosia (CYP) - FK Kyzylzhar (KAZ)
Fiorentina (ITA)

Gaat hoe dan ook lastig worden, al denk ik dat de derde matchup nog wel te doen is. Kan het niveau van FC Twente na een prima seizoen ook niet zo goed inschatten. Fiorentina en FC Basel lijken mij vrij kansloos, maar wie weet. Vond Vitesse het vorig seizoen Europees ook goed doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei 007mark:

Morgen dus loting voor de play-off ronde.

Voorloting voor AZ:

Paide Linnameeskond (EST) / RSC Anderlecht (BEL)
Wolfsberger AC (OOS) / Gzira United (MAL)
Riga FC (LET) / Gil Vicente (POR) 
AIK Fotboll (ZWE) / FK Shkëndija (MKD)
Viborg FF (DEN) / B36 Tórshavn (FRO)

Denk gewoon Anderlecht ontlopen, dan lijkt het mij wel goed te komen. Al hebben we Woflsberger ook wel eens zien winnen van een Nederlandse club :classic_ninja:

Voorloting voor FC Twente:
Brøndby (DEN) - FC Basel (ZWI)
Breidablik (IJS) - Istanbul Basaksehir (TUR)
APOEL Nicosia (CYP) - FK Kyzylzhar (KAZ)
Fiorentina (ITA)

Gaat hoe dan ook lastig worden, al denk ik dat de derde matchup nog wel te doen is. Kan het niveau van FC Twente na een prima seizoen ook niet zo goed inschatten. Fiorentina en FC Basel lijken mij vrij kansloos, maar wie weet. Vond Vitesse het vorig seizoen Europees ook goed doen.

Loting van Twente had veel ongunstiger gekund. Ik heb er wel redelijk vertrouwen in. Alleen liever Fiorentina niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al 5 jaar geen kampioen meer geworden. Maargoed, op papier hebben we het ook gewoon over de 5e club van Nederland. Ook al zijn ze 4e geworden, schat ik ze nog steeds lager in dan AZ. En hebben niet heel vaak gezien dat die 5e club van NL enorm sterk presteert. Daarom denk ik ool dat de geplaatste ploegen (Basel, Basaksehir, Apoel en Fiorentina) allemaal lastig gaan zijn. Geef ik ze nog de beste kans tegen die Cyprioten.

Maargoed, zal mij niet verbazen als Cuckariki al het eindstation gaat zijn hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei himan:

Eerlijk gezegd, moeten Nederlandse clubs van al deze clubs kunnen winnen behalve Fiorentina. 

Dit idee heb ik dus ook. Of dat overschatting of onderschatting van de tegenstander is moet nog gaan blijken. Gelukkig geen West Ham of Villareal of zo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Bogatyr:

Zijn die de laatste jaren niet wat minder of ben ik verkeerd?

11 uur geleden zei 007mark:

Al 5 jaar geen kampioen meer geworden. Maargoed, op papier hebben we het ook gewoon over de 5e club van Nederland. Ook al zijn ze 4e geworden, schat ik ze nog steeds lager in dan AZ. En hebben niet heel vaak gezien dat die 5e club van NL enorm sterk presteert. Daarom denk ik ool dat de geplaatste ploegen (Basel, Basaksehir, Apoel en Fiorentina) allemaal lastig gaan zijn. Geef ik ze nog de beste kans tegen die Cyprioten.

Maargoed, zal mij niet verbazen als Cuckariki al het eindstation gaat zijn hoor.

Het is minder dan pak 'm beet zes jaar terug toen ze in de CL nog serieus weerstand boden. Alleen ik heb vorig jaar paar potjes gezien, onder andere dat tweeluik tegen OM in de achtste finale, toch nog best een aardige ploeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anderlecht en Antwerp kennen hun route richting de groepsfase van de Conference League. RSCA ontmoet in deze 3e ronde een Estse opponent, daarna wacht (eventueel) Young Boys Bern (Zwitserland) of Kuopio (Finland). Als Antwerp afrekent met Lillestrøm, dan speelt het tegen Breidablik (IJsland) of Basaksehir (Turkije).

(Sporza.be)

Link naar opmerking
Deel via andere websites