Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League 24/25

Satyr

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

1 uur geleden zei cimbomcu:

Muslera, Boey, Sanchez, Bardakci, Karatas, Torreira, Ayhan, Tete, Akturkoglu, Zaha, Icardi

Verwacht er niks van, maar hopen mag altijd.

Ik kijk nooit Turks voetbal, maar het valt op dat zowel Gala als Fener het echt zeer goed doen dit jaar na wat moeizamere jaren (toch)? Hebben zij financiële injecties gehad waardoor ze zoveel goede spelers konden halen? Of is hier meer aan de hand in de vorm van bijvoorbeeld heel goed beleid of goede trainers bij beide clubs?

Wel leuk om te zien hoe Gala ook in Europa echt lekker meespeelt, en Fener kan zomaar een gooi doen naar de Conference League.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Expected goals:

Gala 2.41 - Bayern 1.75

goal attemps 20-14

Dangerous attacks : 67 - 34

Waarbij ook nog aan te merken dat Bayern voor de 70ste minuut op 1.04 zat met expected goals.

Alles aan gedaan, betere geweest, kansen gekregen en niet afgemaakt. Wel trots op de ploeg, zo fel en over het hele veld druk gezet en gevoetbald. Helaas niet beloond, net als tegen Kopenhagen thuis. Hoop dat dit ons niet gaat opbreken aan het einde. 3 punten en zeker een punt was verdient geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is al gezegd. 70 minuten lang overal gedomineerd. Maar door de onervarenheid van Kazım geef je twee doelpunten weg. Icardi en Kerem hadden minimaal nog eentje moeten maken. Thuis tegen United moet je winnen en als je door wilt, dan zou Kopenhagen ook geen partij moeten zijn zolang je als vandaag speelt.

Had Mertens nooit erin gegooid in zo een wedstrijd btw. Je zag vandaag heel goed dat hij 37 jaar is. Tete was ook slecht, maar bracht energie. Wat ik dus zou doen met Baris Alper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens, Baris had er van mij eerder in gemogen.  En was Angelino geblesseerd?  Snap echt niet waarom je een onervaren uitgerekend tegen Bayern erin gaat zetten.

@Beppu

Voor Turkije was het dit jaar hetzelfde als een paar jaar geleden voor Nederland. Het ging in Europa slecht met de clubs, je zakt steeds verder af met coeffientenlijst en de kampioen mag eerst 3 voorrondes CL spelen voordat hij in de CL mag uitkomen. Precies hetzelfde had Ajax natuurlijk in het succes seizoen 18/19 met Sturm Graz, Kiev en Standard Luik.  

Gala had dat dit jaar met Ljubjana, Zrnsjki en Molde.  Dus er is de clubs veel aan gelegen om dit jaar wel te presteren in Europa, want Turkije hoort gewoon de kampioen af te leveren direct in de CL.

Ik durf iig bij Gala te zeggen dat er ook een goed beleid staat. Er is een mix van ervaren sterren en jong talent aangetrokken. Een jongen als Boey is aangetrokken voor een miljoen toen die 20 was en gaat naar aller waarschijnlijkheid voor minimaal 15 weg.  Voor Nelsson geldt dit ook, helaas heeft hij te maken met de komst van Sanchez en speelt nu een stuk minder.  

Dan heb je ook sterren zoals Zaha, Icardi en Ziyech die voor redelijk goedkoop zijn binnengehaald. Daarnaast wordt er met Kazimcan (gisteren echt hard gefaald als linksback tegen Bayern helaas) Kerem en Baris Alper ook echt gekeken naar Turks talent. Met Abdulkerim Bardakci en Kerem Demirbay ook naar Turkse ervaren spelers die degelijk hun werk doen, vooral Abdulkerim ontwikkelt zich geweldig op zijn leeftijd nog. 

Over het geld: kijk hoe ze dat precies doen met salarissen en transfersommen weet ik niet zo. Ik zit niet zo goed in het Turkse voetbal en het Turkse nieuws. Wel kan ik zeggen dat Gala dit jaar ongeveer 25 miljoen heeft uitgegeven. Dat is niet zo veel, zeker gezien de spelers die zijn gehaald (Icardi, Zaha, Ziyech, Sanchez, Ndombele, Demirbay)  De oudste hiervan is Icardi, die is 30. 

Daarnaast wil ik Torreira niet vergeten te noemen. Een uitstekende 6 die goed kan voetballen en verdedigen en nadat hij bij Arsenal, Fiorentina en Atletico heeft gespeeld in de top van zijn kunnen (26) naar Gala gehaald. 

Tegelijkertijd vraagt men zich af hoe risicovol het beleid nu is, maar daar heb ik niet zoveel inzicht op. Misschien @Acquafresca

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben jaren niet te veel uitgegeven. Financieel stabilier geworden. Betere scouting nu.

Ziyech zijn we natuurlijk zwaar opgelicht. Is niet voor niks afgekeurd in Saoedi Arabië. Die is chronisch geblesseerd. Ik vind Kazimcan niet minder dan Angelino btw. Ik had wel rond de 60e minuut Nelsson erin gegooid en Abdülkerim naar linksback gehaald denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites