De Raam Geplaatst 3 juni 2022 Share Geplaatst 3 juni 2022 (bewerkt) F1 Manager 22 In het F1 2021 topic werd er al enkele keren over gesproken en er zijn duidelijk enkele leden van dit forum die uitkijken naar deze nieuwe game, waaronder ikzelf! Het leek me dan ook verstandig om hier een apart topic voor te maken. Niet alleen om te discussiëren over dit nieuwe spel maar ook om iedereen van informatie te voorzien. Hoewel het team goed zijn werk doet in het hypen van de aankomende release, is er geen centraal punt waar alle aangekondigde informatie over het spel te vinden is. De website van F1 Manager is zeer beknopt; je vind daar enkel de trailer, een beknopte omschrijving van het spel, een tweetal nieuwsberichten en wat marketing plaatjes. Op Social Media wordt er meer gedeeld maar om nu elke keer die tijdlijnen door te scrollen om te kijken wat er gezegd en gedeeld is, is dan ook weer niet handig en tijdrovend. Elke keer komt er wat informatie naar buiten maar als je écht een goed beeld wilt krijgen van deze game, zal je de info zelf op een rijtje moeten zetten. Dat is dan ook wat ik hier voor jullie wil gaan doen want ik volg zelf de ontwikkelingen op de voet. Zo zijn er enkele SM-posts die waardevolle inlichtingen bevatten, waaronder enkele video's en een Twitter Spaces sessie. Echter, als je dit ergens tegenkomt, is het lastig om er warm voor te lopen omdat de informatie zo verspreid is. Beschrijving F1 Manager 22, de naam zegt het al, is een game waarbij je de rol als 'manager' of 'team principal' op je neemt. Je kunt het zien als een Football Manager maar dan voor de Formule 1. De makers (kom ik later op terug) hebben een officiële licentie bemachtigd van de FIA. Dit betekent dat - in tegenstelling tot bijvoorbeeld Motorsport Manager - er echte teams, coureurs, monteurs, etc. in het spel zitten, inclusief foto's en 3d faces! Je neemt één van de tien bestaande teams over in de Formule 1 en hebt de taak om deze uit te bouwen tot het meest dominante team in de F1! Hierbij neem jij alle belangrijke beslissingen. De dag-tot-dag leiding van het team, het bepalen van de lange termijn strategieën, sponsoren, financiën, staf, coureurs, 'regulation changes' en race strategie. Zo kun je ervoor kiezen om één van de huidige grote teams te kiezen maar kun je ook een kleiner team de grid laten beklimmen. Je zult de gestelde doelen (seizoen en lange termijn) van het bestuur moeten behalen om in het zadel te blijven zitten. Steun en ontwikkel de door jouw gecontracteerde coureurs of scout naar de volgende Max Verstappen in de F1, F2 of F3 (ook newgens in latere seizoenen!). Bouw het team naar jouw wensen, manage de financiën, hak knopen door en creëer je eigen legacy! Je zult ook je HQ en faciliteiten moeten updaten om niet achterop te geraken en natuurlijk het best mogelijke constructeurs team samenstellen. Je zult dus ook moeten scouten naar de beste engineers, scouts en pit crew members. Daarnaast is er een Technical Chief, Head of Aerodynamics en heb je twee Race Engineers. Alles, maar dan ook echt alles, ligt in jouw handen! Frontier (ontwikkelaar van de game) Frontier maakt al jaren management en tycoon games. Het is hen dus toevertrouwd om een F1 Manager game te ontwikkelen. Frontier kun je onder andere kennen van Zoo Tycoon, Rollercoaster Tycoon, Planet Zoo, Planet Coaster, Jurassic World Evolution en nog heel veel meer! Graphics Wat tot nog toe het meeste opvalt zijn de uitmuntende graphics die we tot nog toe gezien hebben. In eerdere F1 manager games bekeek je de races bijvoorbeeld van boven, waarbij je enkele bolletjes over de track zag bewegen. In deze game zal dat ook zitten maar kun je de races ook in real-time bekijken zoals deze op TV weergegeven wordt. De immersie zal dus echt enorm zijn! Zo zijn bijvoorbeeld de circuits gescand om zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te komen. We hebben al enkele screenshots uit de Alpha-Build gezien van Baku, Barcelona en Spa (kan ze niet allemaal terugvinden op dit moment): Baku Spoiler Maar ook de 3d modellen van de coureurs zien er werkelijk heel realistisch uit: Perez Spoiler oPGiYjUa2vGLKuPj.mp4 Ricciardo Spoiler QtVa96YBDYiUFLhw.mp4 Leclerc Spoiler uLAarZMPy0K26BQd.mp4 R&D Tevens krijg je het zeggenschap over research and development. Zo is bevestigd dat jij moet bepalen welke onderdelen er onderzocht moeten worden én of deze in productie genomen moeten worden en hoeveel er geproduceerd moeten worden. Als je bijvoorbeeld een nieuwe voorvleugel hebt geresearched, zal deze ook nog geproduceerd moeten worden en zal je reserve onderdelen moeten hebben óf je gaat weer terug naar je oude voorvleugel. Maar dat betekent natuurlijk ook een performance drop! Daarnaast zal je ook rekening moeten houden met de nieuwe Cost Cap. Enkele andere features Rode vlaggen Intelligente AI (race lijnen, rijstijl, etc.) Newgens Meerdere seizoenen (net als FM) Team orders Crashes, weersveranderingen, reliability issues, ofwel; je zult tijdens de race op vanalles moeten reageren Data en driver feedback om auto's af te stellen Pit en brandstof strategieën en tyre management orders Release: 25 augustus 7 juni 2022 bewerkt door Daniell Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 3 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 3 juni 2022 @Beppu @La Pulga @ElMarcos @Noordzijde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 3 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 3 juni 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 3 juni 2022 Share Geplaatst 3 juni 2022 (bewerkt) Volgende maand dus al, die gaat even in de pre-order. 3 juni 2022 bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 3 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 3 juni 2022 Zojuist zei La Pulga: Volgende maand dus al, die gaat even in de pre-order. Sowieso deze zomer maar ik, en anderen, verwachten hem eigenlijk rond de GP van Silverstone. Pre-orderen is nog niet mogelijk maar er gaat de komende week waarschijnlijk meer naar buiten komen. Sowieso zit er een Twitch stream aan te komen en dat zou betekenen dat we dicht bij een release datum zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 juni 2022 Share Geplaatst 3 juni 2022 Bedankt voor het aanmaken en alle informatie. Ga ik vanavond eens rustig doorlezen. Sowieso dat hij hier ook gekocht gaat worden als ik dit zo zie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 3 juni 2022 Share Geplaatst 3 juni 2022 Ziet er erg vet uit maar dit gaat hem voor mij niet worden. Veel te uitgebreid en ingewikkeld waardoor er veel te veel tijd in gaat zitten om een beetje verder te komen (net als FM natuurlijk). Verder heb ik een erg goede laptop maar die is van mijn werk, kan ik dit niet op spelen. Lijkt me dat zo'n game en bijvoorbeeld FM niet echt lekker werken op de console. Wel top natuurlujk dat je lekker op je grote tv kan kijken dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 3 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 3 juni 2022 27 minuten geleden zei Beppu: Ziet er erg vet uit maar dit gaat hem voor mij niet worden. Veel te uitgebreid en ingewikkeld waardoor er veel te veel tijd in gaat zitten om een beetje verder te komen (net als FM natuurlijk). Verder heb ik een erg goede laptop maar die is van mijn werk, kan ik dit niet op spelen. Lijkt me dat zo'n game en bijvoorbeeld FM niet echt lekker werken op de console. Wel top natuurlujk dat je lekker op je grote tv kan kijken dan. Deze komt wel ook op Playstation en Xbox, het zijn wel allemaal gewoon menu's en niet zo spreadsheet achtig als FM waar je spelers en andere dingen 1 voor 1 kunt aanklikken dus denk dat dit op console beter werkt dan FM zou doen. Volgens mij heb je niet eens zo heel hoge specs nodig. Daarnaast is het net als in FM gemakkelijk om delen van het spel te versnellen. Ik denk overigens dat de kalender meer werkt zoals in de gewone F1 games en dat de progressie van race naar race vrij snel zal gaan. Het is maar net hoe diep je er in wilt duiken natuurlijk. Als je alle FP sessies volledig wilt doen om doelstellingen te behalen en de auto goed af te stellen ben je per weekend wel even bezig ja! Races en dergelijke kunnen uiteraard versneld worden maar dan krijg je wel die birdsview zegmaar... Maar goed, het is inderdaad niet voor iedereen en net als FM vrij niche. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noordzijde Geplaatst 3 juni 2022 Share Geplaatst 3 juni 2022 Heel erg benieuwd naar deze game! Fijn overzichtelijk topic gemaakt @Daniell Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 3 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 3 juni 2022 Het wordt beter en beter! Zojuist werd deze gepost op Twitter en ja, dit is echt uit het spel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 juni 2022 Share Geplaatst 3 juni 2022 Volgens mij wordt dit een pittig spel die best wat tijd en energie vraag om onder de knie te krijgen. Wel lijkt het me heel gaaf om dat te leren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 4 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 4 juni 2022 18 uur geleden zei ElMarcos: Volgens mij wordt dit een pittig spel die best wat tijd en energie vraag om onder de knie te krijgen. Wel lijkt het me heel gaaf om dat te leren! De grootste uitdaging wordt, denk ik, om de financiën onder controle te houden, verder word je wel aardig begeleid als ik het zo zie. Die mailtjes bijvoorbeeld, waarin verteld wordt dat de straight line speed beter kan en meteen wordt aanbevolen om een bepaald onderdeel te verbeteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 6 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 6 juni 2022 Nieuws! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 6 juni 2022 Share Geplaatst 6 juni 2022 Heel benieuwd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 7 juni 2022 Op 6-6-2022 om 14:57 zei ElMarcos: Heel benieuwd! Ben echt hyped, nog 2 uurtjes! Heb de boel al klaar staan en ervoor gezorgd dat de kids afleiding hebben om 5 uur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 7 juni 2022 Share Geplaatst 7 juni 2022 Goed dat je het zegt, ik ga ook kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 7 juni 2022 Release is dus op 25 augustus als je pre-ordered, anders 30 augustus. Het ziet er echt supergoed uit tot dusver, gameplay ziet er ook heerlijk uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 7 juni 2022 Livestream is hier terug te kijken: https://www.twitch.tv/frontierdevelopments/v/1497156007?sr=a&t=4838s Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 7 juni 2022 (bewerkt) Wie een duidelijk beeld wil krijgen van deze game, moet deze video van aarava even kijken. Hij heeft bij Frontier mogen spelen en laat alle menu's en een race zien. Ik ben 100% verkocht! Sorry voor de dubbelposts maar er zit nu zo'n 3 uur tussen - zal in het vervolg mijn posts bewerken als er een te korte tijd tussen zit. Hier de video van Tiametmarduk: En als laatste die van Gameriot: Een betere impressie ga je niet krijgen... 7 juni 2022 bewerkt door Daniell Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Netzwerk Geplaatst 7 juni 2022 Share Geplaatst 7 juni 2022 Naja gisteren nog eens een race gedaan in het twee spelers seizoen van de concurrent en het spel liep in 24/28 vast voor mij terwijl ik in positie 1 zat, maat had DNF dus race over... Slechter dan dat van EA kan het moeilijk worden, ik kijk ernaar uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 9 juni 2022 Share Geplaatst 9 juni 2022 Vanavond maar weer eens even rustig bekijken allemaal. Drukke dagen gehad en daardoor nog niet aan toegekomen. Dus wederom dank voor het bijhouden van de informatiestroom @Daniell Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 juni 2022 Share Geplaatst 9 juni 2022 (bewerkt) Ja je wordt bedankt Daniell, ben ik weer 50 euro lichter. 9 juni 2022 bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 9 juni 2022 Auteur Share Geplaatst 9 juni 2022 4 uur geleden zei La Pulga: Ja je wordt bedankt Daniell, ben ik weer 50 euro lichter. Hij is elders goedkoper te verkrijgen hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 9 juni 2022 Share Geplaatst 9 juni 2022 Dit wordt wel weer eens een pre-order. Dat gebeurt niet vaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 10 juni 2022 Share Geplaatst 10 juni 2022 20 uur geleden zei La Pulga: Ja je wordt bedankt Daniell, ben ik weer 50 euro lichter. PS5 bro? Dan gaan wij coop. Zal vast kunnen neem ik aan? Kan je zelf ook rijden of? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten