Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

Eigen novelles liggen even stil. Reageren op zal ook soms later zijn. Al week lang last van de ogen vandaag bij huisarts en oogarts in ziekenhuis geweest. Virusinfectie wat tot 3 weken kan duren en klachten kunnen komende week nog erger worden. Dus weinig kunnen gamen en kijken naar schermen. Blijf mij wel gerust taggen lees het wel op de momenten als het gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Djurovski:

Eigen novelles liggen even stil. Reageren op zal ook soms later zijn. Al week lang last van de ogen vandaag bij huisarts en oogarts in ziekenhuis geweest. Virusinfectie wat tot 3 weken kan duren en klachten kunnen komende week nog erger worden. Dus weinig kunnen gamen en kijken naar schermen. Blijf mij wel gerust taggen lees het wel op de momenten als het gaat

Sterkte man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-5-2024 om 19:50 zei Djurovski:

Sterkte ouwe reus. Hopelijk gaat het snel beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat je novelle ''voor'' jezelf doet. Maar ik vind het toch enigzins raar dat die van mij, als vrijwel enige novelle's wel likes krijgen maar vrijwel geen reacties... Dan begin ik me toch af te vragen of ik iets ''verkeerds'' doe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Kyrill:

Ik weet dat je novelle ''voor'' jezelf doet. Maar ik vind het toch enigzins raar dat die van mij, als vrijwel enige novelle's wel likes krijgen maar vrijwel geen reacties... Dan begin ik me toch af te vragen of ik iets ''verkeerds'' doe?

Neen je doet niets verkeerd. Ik krijg ook meer likes dan reacties. Niet te veel over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kyrill:

Heeft ook te maken met de tijd van het jaar. Van pak hem beet mei t/m eind oktober is het novellen gedeelte veel minder actief en is het over het algemeen niet het beste moment om een nieuwe novelle te beginnen. Daarom ben ik voor nu even verder gegaan met San Marino

Met de release van FM 25 gaat dat goed komen en wordt het weer drukker qua reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kyrill:

Ik krijg juist meer reacties dan likes. Het is maar waar je waarde aan hecht. Ik heb liever de persoonlijkere reactie en interactie, een ander geeft liever een like. Het is wat je zelf leuk vindt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ik krijg juist meer reacties dan likes. Het is maar waar je waarde aan hecht. Ik heb liever de persoonlijkere reactie en interactie, een ander geeft liever een like. Het is wat je zelf leuk vindt. 

Ik heb liefst een vorm van balans, dubbelposts is sowieso al raar op dit forum , kan je nagaan als ik er 3 of meer achter elkaar zou doen(wat dus allicht gaat gebeuren/waarschijnlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nu FM 25 is vertraagd tot maart heb ik een keuze te maken

- Verder met San Marino tot maart

- Mijn Malta save starten zoals oorspronkelijk gepland. Alleen was het de bedoeling om die save in FM 24 te starten en over te hevelen naar FM 25

Ik twijfel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Thomassje123:

- Mijn Malta save starten zoals oorspronkelijk gepland. Alleen was het de bedoeling om die save in FM 24 te starten en over te hevelen naar FM 25

Ik twijfel....

Was hier ook al voorzichtig begonnen aan een FM25 novelle. Die ga ik nu gewoon in FM24 beginnen en dan zien we wel wat FM25 doet. Als je echt klaar bent met SM, zou ik voor de laatste optie gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei De Raam:

Was hier ook al voorzichtig begonnen aan een FM25 novelle. Die ga ik nu gewoon in FM24 beginnen en dan zien we wel wat FM25 doet. Als je echt klaar bent met SM, zou ik voor de laatste optie gaan.

Wanneer ben ik klaar met San Marino, dat is de vraag

Is de 1e plek wel reëel of zit ik nu op mijn piek (spoiler voor eventuele novelle volgers)? Dat is de grootste vraag

Spoiler

ed7803eae5ab6b411c3bcb022dce9a8d.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 hours ago, Thomassje123 said:

Ik twijfel....

Wat zou het grootste verschil zijn met Malta?

Je bent nu in elk geval zo ver al met San Marino dat het toch binnenkort een keer goed moet vallen zou je denken.

Ik ben in elk geval blij dat ik regelmatig weer het Building a nation-topic kan lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Rob1981:

Je bent nu in elk geval zo ver al met San Marino dat het toch binnenkort een keer goed moet vallen zou je denken.

Ik ben in elk geval blij dat ik regelmatig weer het Building a nation-topic kan lezen!

Waarschijnlijk andere regels. Nu moet hij minstens 1 of misschien we 2 spelers uit San Marino blijven opstellen en kunnen spelers ook niet neutraliseren. In Malta zijn dat soort regels anders en kun je wel spelers neutraliseren, zodat je ook nog iets zou kunnen met het nationale elftal van Malta.

Dan moet je alleen niet met FM25 gaan spelen, want daar kun je geen bondscoach meer worden ;c 

Edit: Volgens mij is zijn San Marino game ook met een oudere FM versie, dus niet FM24, dus daarin mist hij ook nog wat nieuwe features die hij wel zal hebben bij een Malta save. 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MisterX:

Waarschijnlijk andere regels. Nu moet hij minstens 1 of misschien we 2 spelers uit San Marino blijven opstellen en kunnen spelers ook niet neutraliseren. In Malta zijn dat soort regels anders en kun je wel spelers neutraliseren, zodat je ook nog iets zou kunnen met het nationale elftal van Malta.

Dan moet je alleen niet met FM25 gaan spelen, want daar kun je geen bondscoach meer worden ;c 

Edit: Volgens mij is zijn San Marino game ook met een oudere FM versie, dus niet FM24, dus daarin mist hij ook nog wat nieuwe features die hij wel zal hebben bij een Malta save. 

Correct dat laatste zijn SM save is FM22 niet 24 idd .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Rob1981:

Wat MisterX zegt

Geen regels in de competitie. Er zijn een aantal aanpassingen gedaan in de database. Alle clubs zijn bijvoorbeeld al professioneel en in FM 24 is de AI veel beter in transfers

Maar bovenal en DE reden om Malta te nemen was oorspronkelijk om het nationale team er bij te nemen. Helaas kon dat in niet in FM 25 maar dat had ik dan maar voor lief genomen. Nu ga ik waarschijnlijk alsnog die save doen in Malta met het nationale team er bij gewoon in FM 24. Waarom is het nationale team daar wel interessant? Omdat ik spelers kan naturaliseren (binnen 5 jaar)

Waarschijnlijk wordt FM 25 dan overgeslagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er mis met mijn Frankfurt novelle? Niet obscuur genoeg?

Ik ben in mijn eerste volledige seizoen met de club al 4e geworden, terwijl ze sinds 2014/2015, in het echt hooguit 1x 5e geworden zijn, en alleen 1x CL gespeeld hebben, na de EL winst...

Ik snap er echt niks van, dat zoveel andere novelle's wel zoveel reactie's en aandacht krijgen, en die van mij vrijwel niks...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een novelle schrijf je toch voor jezelf of niet? Als je voor anderen wat screenshots wil posten kan dat natuurlijk ook gewoon in het FM Café of überhaupt in het United gedeelte. 

Maak je niet zo druk Karel. Het gaat vaak niet eens om de prestaties zelf maar meer of men jouw manier van presenteren fijn vinden om te lezen/volgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Ik ben in mijn eerste volledige seizoen met de club al 4e geworden, terwijl ze sinds 2014/2015, in het echt hooguit 1x 5e geworden zijn, en alleen 1x CL gespeeld hebben, na de EL winst...

Ik snap er echt niks van, dat zoveel andere novelle's wel zoveel reactie's en aandacht krijgen, en die van mij vrijwel niks...

Karel waarom maak je een novelle?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bas huijsmans:

Karel waarom maak je een novelle?

Omdat ik het leuk vind,en ik wil /streef en hoop andere er ook van genieten,en het ook leuk vinden. Als ik letterlijk alleen voor mijzelf zou doen,kan net zo goed geen novelle doen. Heb net heel veel goede en bruikbare feedback van @Glenn08op whatsapp gehad,ga ik komende tijd rustig en goed mee aan de slag. En omdat ik ook als doel heb ,weer keer IDS te winnen,ik al eens vroeger samen met La Pulga heb gewonnen,in dezelfde maand. Ultieme doel is het goed doen,in novelle van jaar verkiezingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Kyrill:

Omdat ik het leuk vind,en ik wil /streef en hoop andere er ook van genieten,en het ook leuk vinden. Als ik letterlijk alleen voor mijzelf zou doen,kan net zo goed geen novelle doen.

Als je het zelf leuk vindt om te doen, dan maakt het toch ook niet uit als je geen reacties ontvangt? Ook al zou niemand het lezen, als je het zelf leuk vind om te doen, dan zou ik gewoon lekker je novelle bijhouden. Mensen lezen het echt wel en zullen het leuk vinden dat je het leest. Boeien dat ze geen reactie achterlaten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kyrill:

De interesse van anderen hangt van verschillende factoren af, en dat is voor elk verhaal weer anders.

Het belangrijkste blijft dat je er zelf plezier uithaalt om een novelle te maken. Al de rest is eigenlijk bijzaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kyrill:

Het aantal reacties en likes op je novelle wijkt niet echt af van die van mij. Het is dus maar met welke novelle je het vergelijkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites