Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Pro Cycling Manager

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Pro Cycling Manager 2021 - Team Cyta - Seizoen 2

Inmiddels weer twee maanden voorbij en ga beginnen aan de eerste doelen van dit jaar. Op zich zijn we prima gestart aan het nieuwe seizoen.

Januari:

Tour Down Under: Marco Brenner (3e). Winnaar Richard Carapaz

Trofeo Calvia: Alberto Dainese (2e): Winnaar Manuel Penalver

Trofeo Alcudia: Matteo Moschetti (3e). Winnaar Kristoffer Halvorsen

Trofeo Serra de Tramantuna: Wilco Kelderman (3e). Winnaar Tobias Foss

Trofeo Pollenca: Romain Bardet (2e). Winnaar Juan Ayuso

Cadel Evans Great Ocean Road Race: Kaden Groves (3e). Winnaar Arnaud de Lie

Grand Prix Cycliste la Marseillaise: Romain Bardet (1e).

Februari:

Saudi Tour: Henri Vandenabeele (2e). Winnaar Abner Gonzalez

Etoile de Besseges: Romain Bardet (1e).

Tour of Antalya: Lennard Kämna (2e). Winnaar Adam Yates

Tour of Oman: Brandon McNulty (1e).

Clásica Jaén Paraiso Interior: Andreas Leknessund (1e).

UAE Tour: Lennard Kämna (8e). Winnaar João Almeida

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een bijzondere Parijs - Nice gereden. Het is nog even wennen allemaal, soms wil ik iets te snel en iets te hard de koers hard maken, maar eigenlijk alle grote races wel gewonnen tot nu toe. 

Dit was uiteindelijk wel de spannendste denk ik, na 8 etappes:

image.png.1eee6f43f5f837611d5894bbe2352ab1.png

Geen dag het geel gedragen, maar dat was prima. Wel 2 etappes gewonnen.

Openingsweekend gedomineerd met zeges voor Van Aert in de omloop en Laporte in KBK (bij afwezigheid van o.a. Van Aert en Van Baarle). Strade Bianche was voor Van Aert. Roglic heeft tot nu toe alleen Andalusië en Parijs - Nice gereden en beiden gewonnen (en in beide rondes 2 etappes). Laporte won ook Le Samyn. Kelderman pakte en etappe in de ronde van Valencia en Affini in Andalusië. Vingegaard lijkt tweede te worden in de Tirreno, dus op zich gaat het best prima. Benieuwd naar het echte werk straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat dus heerlijk neva. Welke PCM versie is dit? En speel je alle koersen zelf? Ik deed dat de eerste seizoenen wel. Maar nu doe ik alleen nog de grotere koersen zelf koersen en de rest simuleren. Dan kom je met die grote rondes alsnog aan een koers of 90-100 per seizoen :D 

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is PCM22 met een 23 DB. Vrij veel rijd ik nu nog zelf, op normaal. Vooral om er weer even in te komen, heb het jaren niet meer een serieuze poging gegeven. 

Verwacht dat ik straks inderdaad alleen nog de grotere koersen zelf ga rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei 007mark:

Zonder hem ook te hebben zien wielrennen, weet ik nu al dat Marcus daar beter in is dan voetballen.

Fietst em er niet echt goed in. Want als je vrouw stiekem afspreekt met Taylor, dan doe je iets toch niet goed.

Dit is de andere Pedersen in mijn game:

image.thumb.jpeg.a00ef6b91118a681d678b777286e4e9d.jpeg

En dit is hoe het momenteel in de Giro gaat. Na een eerste week met vooral kansen voor sprinters sloten we de week af met een TT, welke mijn kopman met een indrukwekkend verschil wist te winnen:

image.thumb.jpeg.24621e22e1abd92a32b509661189f2e8.jpeg

Om de etappe erna in een zware bergrit enkele aanvallen te moeten pareren. Maar uiteindelijk kort voor de finish een Roglic achtige punch had en zelf de etappe won:

image.thumb.jpeg.a642e176d5fe080284343e0d1a4d1ce0.jpeg

Nog 2 weken koers, maar we hebben het voor nu goed voor elkaar.

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb uiteindelijk voor EF gekozen. Zojuist het voorjaar gereden met betere resultaten dan ik zelf had gedacht omdat de ploeg niet echt klassieke renners heeft die er bovenuit steken.

Strade Bianche was de doelstelling top 5 en na een leuke attractieve koers waar we de wedstrijd bepaalde konden we het afmaken.

Milaan Sanremo was ook top 5 het doel en daar lukte het wederom. Ik besloot om op de Poggio aan te gaan En kreeg zo Pedersen, Turner en Teuns mee, omdat we met 4 weg waren besloot ik door te rijden ook al wist ik dat ik in de sprint van dit groepje niet ging kunnen winnen maar zo wel het doel werd behaalt.

In de E3 was top 10 het doel en ik hoopte dit te kunnen behalen maar door een vormpiek van Powless kon ik de winst meenemen. Powless trouwens een super goede coureur.

Gent Wevelgem was top 5 het doel en dat haalde we ook na een sprint met Marijn van den berg 

Ronde van Vlaanderen was top 10 het doel. Op het beslissende moment zat ik te ver waardoor ik achter de feite moest aanlopen en uiteindelijk toch nog top 10 kon rijden.

1455305069_MilaanSanRemo2023.thumb.PNG.3435664b5cde5e4203761e4587299540.PNG829213024_ParijsRoubaix2023.thumb.PNG.1cf941259a4eeffd2f30b0fdbd1d10f4.PNG833104291_RVV2023.thumb.PNG.4aaddee50134d3b6f1c1dd55f559220d.PNG2093297172_GentWevelgem2023.thumb.PNG.f49ec6d7a352a5bb5c94a7d65f4e67c2.PNG

1718662762_E32023.thumb.PNG.705498363d345c3959041e4643f07678.PNG995657637_Procyclingmanager.thumb.PNG.c81e85e28907dad9e82842cfdff0bfe0.PNG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist de Giro succesvol afgerond. Eerst maar eens alle klassementen en daarna wat uitleg:

PLOEGEN

20230604212613_1.thumb.jpg.2b4aadcc32b0d785b7736d0994caf1aa.jpg

JONGEREN

20230604212604_1.thumb.jpg.9e701ed52c22374d3eab68d6cb4ee17b.jpg

BERG

20230604212554_1.thumb.jpg.0ed3836705a96461025a0e1fa3cf4f59.jpg

PUNTEN

20230604212546_1.thumb.jpg.d0d61522882513f7449db3c7b3b08999.jpg

ALGEMEEN

20230604212537_1.thumb.jpg.6df029f191ced24806d7d4d754074230.jpg20230604182214_1.thumb.jpg.70e428c3e5cf90ef5fae4a79cd6b2698.jpg

Alle klassementen dus gewonnen. Waar we voor het punten klassement met Hutter gingen en een podiumplek voor Manuma, Barrat of het liefste Pederzoli. Want het mooiste is wel om een Italiaan in zijn thuisronde aan het roze te helpen.

Dat we met Hutter grote kans maakte dat was vooraf wel duidelijk. Wereldtop sprinter, dus er waren niet echt excuses te bedenken vooraf. Heb hem ook enkele keren met de ontsnapping meegestuurd in bergritten. Zodat hij klimmers voorbleef in het klassement.

Dat we 3 sterke mannen voor het klassement hadden, dat wist ik wel. Maar (nog) niet de wereldtop qua klimmen. Zo hebben Carapaz en Lopez ondanks hun leeftijd nogsteeds 85 voor klimmen. Maar zo is Carboni al jaren een hele sterke allround klassementsman, met ook 84 klim stats.

Ik had van Manuma grote verwachtingen, aangezien hij goed kan klimmen en tijdrijden en weinig explosief is. Dus het plan was om hem als schaduwkopman mee te laten schuiven. Helaas viel hij in de eerste week in de afdaling en kwam hij al snel op 10 minuten achterstand te staan. Toen hebben we direct doorgeschakeld en zijn we voor het berklassement met hem gegaan. Deze wist hij dik te winnen. Al moeten er ook kuddo's naar Rubino. Hij was de eerste 2 weken een waardige concurrent en was ook elke dag mee. Alleen heeft Manuma wat meer inhoud en herstelvermogen en maakte hij de slotweek veel verschil.

Barrat werd dus luitenant van Pederzoli, waarmee hij ook vaak in de eerste groep wist te finishen en zo de jongerentrui kreeg. Maar Pederzoli zelf heeft een schitterende ronde gereden. Werd veel aangevallen door vooral Carapaz en Carboni. Maar we raakten niet in paniek en de keren dat ze een gaatje kregen, kwamen we 9/10x teruggereden. Enkele keer zelfs erover met een dagzege voor Pederzoli als gevolg. Daarnaast waren er 3 tijdritten waar onze kopman ook zijn mannetje stond. Leuke ronde, met een mooie winnaar imo.

Tour zal een ander verhaal worden. Daar zal met name Poga wel weer starten, welke onklopbaar zal zijn mocht hij naar de Tour pieken. Speculaties, maar wel een realistisch scenario.

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Michaelinho*:

Prachtige Giro @Gert! Ik krijg dus nooit renners in een kopgroep. Nog niet ontdekt wat ik nu verkeerd doe :-D

Tnx, als renners ontsnappen bij de start op de renners klikken en op volgen drukken, dan geraak je toch wel mee. Of wat gaat er mis? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Michaelinho*:

Prachtige Giro @Gert! Ik krijg dus nooit renners in een kopgroep. Nog niet ontdekt wat ik nu verkeerd doe :-D

Je renners direct vooraan krijgen en dan volgen of tegenaanval laten plaatsen op renners die weg willen. 

Ik zelf doe direct bolletje voor renners die ik mee wil laten springen om ze zo vooraan te krijgen als de koers begint

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei rich ruzzian:

Je renners direct vooraan krijgen en dan volgen of tegenaanval laten plaatsen op renners die weg willen. 

Ik zelf doe direct bolletje voor renners die ik mee wil laten springen om ze zo vooraan te krijgen als de koers begint

Inderdaad goede die vergat ik te melden. Zelf doe ik altijd even kort 'kopwerk doen' voor al je renners tot ze voorin het peloton zitten en dan gewoon weer normaal volgen. Wat me wel opvalt dat vaak dezelfde renners vanachter beginnen in het peloton. Wellicht te maken met de RIJD stat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites