himan Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 Gheghe, goede reactie, maar goed ik vind persoonlijk dat als je gaat praten over Qatar, dat je dan ook andere landen moet gaan boycotten die nog veel erger zijn dan Qatar, zoals China of Saoedi Arabië of Vietnam of weet ik veel wat. Maar dan doen we het niet want die landen zijn te groot/niet Islamitisch. Bij Qatar is het makkelijk bashen. Ik ga niet zeggen dat wat Qatar doet, goed is. Bij lange na niet zelfs, maar dit soort dingen die nu gebeuren, wat zelfs Qatar onderkent volgens mij?!? (In ieder geval, ik weet zeker dat ze verbetering hebben beloofd.) Terwijl er in China een miljoen Oeigoeren in een concentratiekamp zitten en in Saoedi Arabië vorig jaar is besloten dat vrouwen mogen auto rijden. Het riekt gewoon naar een haatcampagne richting een klein Islamitisch land. Daarnaast hoor je er nu ook minder over. Weet je waarom? Omdat ze vrede hebben gesloten met Saoedi Arabië. Goh. Moet je voor de grap eens kijken naar de HDI index, daar staat Qatar(mede door de gas natuurlijk) best wel hoog. En dan de persvrijheid index. Dan staan er gewoon netjes landen onder zoals: India, Mexico, Colombia, Thailand, Rusland en Azerbeidzjan. Heck, we gaan zelfs naar twee van deze landen tijdens het EK. Ik hoor er vrij weinig over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 juni 2021 Share Geplaatst 9 juni 2021 Waar zijn je vergelijkende statistieken over het aantal doden door modernij slavernij bij de opbouw van een voetbalgerelateerd evenement die ruim voor aanvang van het evenement al bekend waren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 10 juni 2021 Share Geplaatst 10 juni 2021 (bewerkt) Op 9-6-2021 om 22:47 zei Socrates: Waar zijn je vergelijkende statistieken over het aantal doden door modernij slavernij bij de opbouw van een voetbalgerelateerd evenement die ruim voor aanvang van het evenement al bekend waren? Je bedoelt de moderne slavernij die in Limburg ook in Nederland gebeurt? En dus ook in andere landen. Even voor de duidelijkheid ik vind het te vergoeilijken hoe het gaat en ik zou het ook zeker niet zo doen. Overigens ik zou dit ook wel kunnen vergelijken met de mensen die in Brazilië in de Favela's wonen en in Rusland waar je niets mag zeggen en in Zuid-Afrika in de townships. Die vermoedelijk ook aan dit soort stadions in die landen hebben gewerkt. Wat ik eigenlijk vooral wil zeggen is: Als je niet naar Qatar wilt en het wilt boycotten. Dat is oké, ik snap het. Maar dan moet je ook Rusland boycotten en Saoedi Arabië en Vietnam en China en India En half Afrika én Brazilië. Ik ben daar persoonlijk gewoon niet zo voor. Het is naar, maar dat gaat nooit werken. En als je zegt: we boycotten wel Qatar, maar we boycotten die landen niet, dan ben je in mijn ogen puur en alleen macht tegen kleine Islamitische landen aan het gebruiken. En dat durf ik dan wel te bestempelen als Islamofobie. Overigens heeft de KNVB in 2019 nog gestemd voor Marokko boven VS/Canada/Mexico. De mensen in dat land zijn fantastisch, maar over de mensenrechten praat ik liever niet. 11 juni 2021 bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 11 juni 2021 Share Geplaatst 11 juni 2021 Goed, je hebt ze inderdaad niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 juni 2021 Share Geplaatst 11 juni 2021 10 uur geleden zei himan: Je bedoelt de moderne slavernij die in Limburg ook in Nederland gebeurt? En dus ook in andere landen. Even voor de duidelijkheid ik vind het te vergoeilijken hoe het gaat en ik zou het ook zeker niet zo doen. Overigens ik zou dit ook wel kunnen vergelijken met de mensen die in Brazilië in de Favela's wonen en in Rusland waar je niets mag zeggen en in Zuid-Afrika in de townships. Die vermoedelijk ook aan dit soort stadions in die landen hebben gewerkt. Wat ik eigenlijk vooral wil zeggen is: Als je niet naar Qatar wilt en het wilt boycotten. Dat is oké, ik snap het. Maar dan moet je ook Rusland boycotten en Saoedi Arabië en Vietnam en China en India En half Afrika én Brazilië. Ik ben daar persoonlijk gewoon niet zo voor. Het is naar, maar dat gaat nooit werken. En als je zegt: we boycotten wel Qatar, maar we boycotten die landen niet, dan ben je in mijn ogen puur en alleen macht tegen kleine Islamitische landen aan het gebruiken. En dat durf ik dan wel te bestempelen als Islamofobie. Overigens heeft de KNVB in 2019 nog gestemd voor Marokko boven VS/Canada/Mexico. De mensen in dat land zijn fantastisch, maar over de mensenrechten praat ik liever niet. Er is een klein verschil, namelijk dat Qatar niet alleen de mensenrechten schendt, maar die mensenrechtenschendingen direct in verband staan met de organisatie van het WK. Die mensen zijn namelijk naar Qatar gehaald om aan de stadions te werken. Er kleeft dus direct bloed aan de organisatie van het WK, en niet indirect zoals bij Rusland, Zuid-Afrika of wat dan ook. De KNVB heeft het trouwens ook niet over een boycot, dus waarom je erbij haalt dat de KNVB voor Marokko heeft gestemd begrijp ik niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 11 juni 2021 Share Geplaatst 11 juni 2021 1 uur geleden zei PJHoutman: Er is een klein verschil, namelijk dat Qatar niet alleen de mensenrechten schendt, maar die mensenrechtenschendingen direct in verband staan met de organisatie van het WK. Die mensen zijn namelijk naar Qatar gehaald om aan de stadions te werken. Er kleeft dus direct bloed aan de organisatie van het WK, en niet indirect zoals bij Rusland, Zuid-Afrika of wat dan ook. De KNVB heeft het trouwens ook niet over een boycot, dus waarom je erbij haalt dat de KNVB voor Marokko heeft gestemd begrijp ik niet. Dus jij vindt, dat als iemand uit een favela een stadion bouwt, dit niet direct de mensenrechten schendt? okeeeeee.... Ik haal de KNVB erbij, omdat ze hypocriet zijn en dat dat echt nog niet zo lang geleden was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 juni 2021 Share Geplaatst 11 juni 2021 56 minuten geleden zei himan: Dus jij vindt, dat als iemand uit een favela een stadion bouwt, dit niet direct de mensenrechten schendt? okeeeeee.... Ik haal de KNVB erbij, omdat ze hypocriet zijn en dat dat echt nog niet zo lang geleden was. Probeer het nu nog een keer, maar dan met toepassing van je vaardigheid begrijpend lezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 11 juni 2021 Share Geplaatst 11 juni 2021 47 minuten geleden zei PJHoutman: Probeer het nu nog een keer, maar dan met toepassing van je vaardigheid begrijpend lezen. Kan ik ook van jullie zeggen. Ik vind wat ik zeg ook direct. Jij vindt van niet. Jammer dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 juni 2021 Share Geplaatst 11 juni 2021 (bewerkt) 6 minuten geleden zei himan: Kan ik ook van jullie zeggen. Ik vind wat ik zeg ook direct. Jij vindt van niet. Jammer dan. Die mensen in de favela hadden al een kutleven in Brazilië, waar de organisatie van het WK helemaal niets mee te maken heeft. Dat ze nu toevallig werk vinden bij een WK-stadion en er iets misgaat (waar voor zover ik weet helemaal geen gevallen van te vinden zijn, al zal dat vast voorgekomen zijn) is erg tragisch, maar staat los van het WK. De misstanden in Qatar zijn van een hele andere magnitude, om meerdere redenen. 1. Qatar heeft zich op corrupte wijze de organisatie van het WK2022 toe laten wijzen. 2. Qatar heeft mensen op illegale/immorele wijze naar Qatar gehaald om de stadions te bouwen. 3. Qatar heeft die mensen naar Qatar gehaald met de expliciete intentie dat die mensen zich letterlijk kapot zouden werken, om zo kosten te drukken en het tempo hoog te houden. Dat staat even los van klasseverschillen zoals in Brazilië of Zuid-Afrika. Als we een WK willen houden in landen waar geen klasseverschil is, dan kun je nergens terecht. Destijds was er ook volop kritiek op de omstandigheden in die landen, trouwens. 11 juni 2021 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 11 juni 2021 Share Geplaatst 11 juni 2021 Zojuist zei PJHoutman: Die mensen in de favela hadden al een kutleven in Brazilië, waar de organisatie van het WK helemaal niets mee te maken heeft. Dat ze nu toevallig werk vinden bij een WK-stadion en er iets misgaat (waar voor zover ik weet helemaal geen gevallen van te vinden zijn, al zal dat vast voorgekomen zijn) is erg jammer, maar staat los van het WK. De misstanden in Qatar zijn van een hele andere magnitude, om meerdere redenen. 1. Qatar heeft zich op corrupte wijze de organisatie van het WK2022 toe laten wijzen. 2. Qatar heeft mensen op illegale/immorele wijze naar Qatar gehaald om de stadions te bouwen. 3. Qatar heeft die mensen naar Qatar gehaald met de expliciete intentie dat die mensen zich letterlijk kapot zouden werken, om zo kosten te drukken en het tempo hoog te houden. Dat staat even los van klasseverschillen zoals in Brazilië of Zuid-Afrika. Als we een WK willen houden in landen waar geen klasseverschil is, dan kun je nergens terecht. Destijds was er ook volop kritiek op de omstandigheden in die landen, trouwens. Ik ben het met het derde niet eens. Ik geloof niet in die expliciete intentie om de omstandigheden zo slecht te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 juni 2021 Share Geplaatst 11 juni 2021 Dan zijn we inderdaad wel uitgepraat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 oktober 2021 Share Geplaatst 24 oktober 2021 Sorry voor de bump/flinke kick maar ik weet niet waar anders moet plaatsen Gooi stelling er tegen aan: Buiten nederlandse spelers falen , nederlandse coaches ook in het buitenland!! * Van Bommel ontslagen bij Wolfsburg * Bosz 9e met Lyon in Ligue 1 3-2 verlies bij nice terwijl ze 0-2 voor stonden laat 2e helft nog.. Ja rood maar dan nog *Cocu ontslagen bij Derby *Frank de Boer geen uitleg nodig *Best for last Ronald Koeman nu 9e met Barcelona in La Liga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 24 oktober 2021 Share Geplaatst 24 oktober 2021 Tja. Zonder context een beetje een zinloze stelling. Ja, Nederlandse coaches falen (op dit moment) maar het is veel interessanter om te weten hoe dat komt. Slechte trainersopleiding? Niet communicatief vaardig? Tactisch slecht onderlegd of inflexibel? Verkeerde moment, verkeerde plek? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 oktober 2021 Share Geplaatst 24 oktober 2021 Nul visie. Tactisch dom. Gaan allemaal 4-3-3 combinatievoetbal spelen. Soms grijpen ze terug op een 5-3-2 als ze het niet meer weten, want dat deed Koeman bij Feyenoord en Van Gaal op het WK. Maar die 5-3-2 vullen ze dan ook altijd verkeerd in. Bosz is nog het meest 'succesvol' omdat hij de meeste accenten toe weet te voegen aan zijn aanvallende spelopvatting. Maar dat is ook altijd gewoon hoog op de middenlijn en vooruit pressen. Kan niet bij elke ploeg. En als het een keer tegen zit en spelers worden onzeker ga je ook hard onderuit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 24 oktober 2021 Share Geplaatst 24 oktober 2021 26 minuten geleden zei Socrates: Nul visie. Tactisch dom. Gaan allemaal 4-3-3 combinatievoetbal spelen. Soms grijpen ze terug op een 5-3-2 als ze het niet meer weten, want dat deed Koeman bij Feyenoord en Van Gaal op het WK. Maar die 5-3-2 vullen ze dan ook altijd verkeerd in. Enige reden dat hij dat bij Feyenoord deed was om én Mathijsen én Martins Indi én De Vrij op hun beste positie te kunnen opstellen. Hebben we ook echt maar twee keer in een 5-3-2 gespeeld toen. Was wel nét voor het WK, dus mogelijk heeft Louis zijn idee daarvan gejat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 januari 2022 Share Geplaatst 24 januari 2022 Op 9-1-2021 om 18:54 zei Grote Ree: Stelling 2: Er moet een zuivere speeltijd bij wedstrijden ingevoerd worden Ik vind dit nogal een dingetje, want waarom doen ze dat gewoon niet? Dat scheelt zoveel gejank bij teams. Gister ook bij PSV - Ajax, Tadic die bij elke contact doet alsof hij een mega klapper heeft gemaakt en ook Martinez kon er wat van. Dan begin ik nog niet eens over de Spaanse league, daar is het allemaal nog 10 keer erger waar Alba natuurlijk wel het toppunt is. Ik zou gewoon 2 keer 30 minuutjes doen en dan is het zoveel leuker (denk ik) maar vooral eerlijker. Ook een intrap zie ik wel zitten, dan zie je echt ballen voorgegeven worden vanaf de zijlijn. Al denk ik dat het wel veel tijd gaat kosten als spelers dan gaan wachten op hun centrale verdedigers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 24 januari 2022 Share Geplaatst 24 januari 2022 Intrap over de grond vind ik ook nog wel een idee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 24 januari 2022 Share Geplaatst 24 januari 2022 Ben bang dat 45 minuten zuivere speeltijd te veel is. Ik neem aan dat het aantal minuten zuivere speeltijd echt veel lager ligt bij de gemiddelde wedstrijd. Heb hier geen data van, maar ik kan voorstellen dat dit soms wel lager ligt dan 35 minuten per helft. Wanneer ze aan zuivere speeltijd willen, waar ik opzich wel een voorstander van ben, dan moeten ze mijn inziens naar 40 minuten (mits wat ik eerder zei over +-35 minuten klopt). Denk sowieso dat dit niet gaat gebeuren omdat hier veel te veel tegenstand op gaat komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 24 januari 2022 Share Geplaatst 24 januari 2022 Oneens. Doe mij maar teams als Getafe en naderhand jankende Ajacieden. Veel leuker dan zuivere speeltijd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 januari 2022 Share Geplaatst 24 januari 2022 1 uur geleden zei Beppu: Ben bang dat 45 minuten zuivere speeltijd te veel is. Ik neem aan dat het aantal minuten zuivere speeltijd echt veel lager ligt bij de gemiddelde wedstrijd. Heb hier geen data van, maar ik kan voorstellen dat dit soms wel lager ligt dan 35 minuten per helft. Wanneer ze aan zuivere speeltijd willen, waar ik opzich wel een voorstander van ben, dan moeten ze mijn inziens naar 40 minuten (mits wat ik eerder zei over +-35 minuten klopt). Denk sowieso dat dit niet gaat gebeuren omdat hier veel te veel tegenstand op gaat komen. Ja daarom kaartte ik ook 30 minuutjes aan. Ik denk dat ze dan in de problemen komen met commerciële doeleinde zoals reclames etc.. Plus dat de ene wedstrijd dan 2 uur duurt en de ander dan 1 uur (bijvoorbeeld een beslissingswedstrijd om het kampioenschap op de laatste speelronde) Dat gaat denk ik nog het meeste gezeur opleveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 januari 2022 Share Geplaatst 24 januari 2022 Ik weet niet of ik eens of oneens ben met de stelling. Ik wil gewoon zo blijft als het nu is. PSV fans dachten ook dat Benfica heel veel zuivere speeltijd afnam in de voorronde's maar dat is totaal ontkracht door VI. Ja dat Getafe -Ajax was een extreem voorbeeld er was maar 1 EL wedstrijd daarvoor met minder zuivere speeltijd maar over algemeen valt het reuze mee. En hoelanger team tijdrekt hoe meer blessure tijd er bij komt aan het einde van de wedstrijd, in mijn ogen lekker laten zoals het nu is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 24 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 24 januari 2022 @komodo25 Ja leuk en aardig natuurlijk, maar hoe reageer je als het je eigen club overkomt? @La Pulga Ik zie praktisch gezien eigenlijk weinig potentiële problemen. Bij ijshockey heb je 3 x 20 minuten zuivere speeltijd. Dat zorgt voor grote verschillen in de totale duur van een wedstrijd, maar men is eraan gewend. Je ziet ook dat men soms een piepkleine commercialbreak tussendoor doet, als bijvoorbeeld het ijs onderhouden wordt. Dat kan bij voetbal ook wel, bijvoorbeeld als iemand even geblesseerd is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 januari 2022 Share Geplaatst 24 januari 2022 1 uur geleden zei Grote Ree: @komodo25 Ja leuk en aardig natuurlijk, maar hoe reageer je als het je eigen club overkomt? @La Pulga Ik zie praktisch gezien eigenlijk weinig potentiële problemen. Bij ijshockey heb je 3 x 20 minuten zuivere speeltijd. Dat zorgt voor grote verschillen in de totale duur van een wedstrijd, maar men is eraan gewend. Je ziet ook dat men soms een piepkleine commercialbreak tussendoor doet, als bijvoorbeeld het ijs onderhouden wordt. Dat kan bij voetbal ook wel, bijvoorbeeld als iemand even geblesseerd is. Ja alleen is het natuurlijk met voetbal dan weer het geval dat je 6 wedstrijden tegelijk heb dus gewoon doorschakelt naar een andere wedstrijd. Ik zie het ook zitten, daar niet van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 januari 2022 Share Geplaatst 27 januari 2022 Als zuivere speeltijd gelijkstaat aan dat de bal 90 minuten lang fatsoenlijk rondgespeeld wordt, dan komt er nooit een einde aan een wedstrijd zoals RKC-Fortuna Maar in het algemeen wel een voorstander van, zou veel irritant gedrag elimineren, geen speler wil extra lang door denk ik. Wellicht moet je dan niet alle onzuivere speeltijd meenemen, maar alleen de obvious ones en veel strenger zijn (snellere gele kaarten) bij tijdrekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 januari 2022 Share Geplaatst 28 januari 2022 Op 24-1-2022 om 21:54 zei Grote Ree: @komodo25 Ja leuk en aardig natuurlijk, maar hoe reageer je als het je eigen club overkomt? @La Pulga Ik zie praktisch gezien eigenlijk weinig potentiële problemen. Bij ijshockey heb je 3 x 20 minuten zuivere speeltijd. Dat zorgt voor grote verschillen in de totale duur van een wedstrijd, maar men is eraan gewend. Je ziet ook dat men soms een piepkleine commercialbreak tussendoor doet, als bijvoorbeeld het ijs onderhouden wordt. Dat kan bij voetbal ook wel, bijvoorbeeld als iemand even geblesseerd is. Groningen speelt al jaren afbraak voetbal. Dus misschien een keer goed als tegenstander dat ook doet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten