Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

Huhuhu, wat een onzin. Er wordt gewoon niet in geïnvesteerd. Het hele idee bij de Portugese clubs is meer heel Zuid-Amerika aan talenten leeg kopen voor een paar miljoen en dan als die 25 wedstrijdjes goed spelen in die niets zeggende Primeira Divisao zonder enige niveau is er altijd wel een Spaanse of Engelse club zo gek om vijf keer de marktwaarde van zo'n speler te betalen.

Nu heeft Benfica weer een nieuwe markt ontdekt: Oost-Europa

Er is zat talent in Portugal, maar de nadruk ligt niet op de jeugdopleidingen omdat die veel te onzeker zijn voor veel financiële winst op de korte termijn. Waarom wordt in hemelsnaam anders die Nelson Oliveira telkens ergens anders gestald? Zet die kerel eens een jaar in de spits bij Benfica.

Enige die nu uit noodzaak een beetje meer naar eigen jeugd kijkt is Sporting.

Het probleem is dat als een jonge speler één jaar op goed niveau speelt, clubs uit veel sterkere competities hem willen (Nederland en België lijden hier ook onder) en de sportieve projecten en ook financiële argumenten van die clubs, daar kan Benfica - Sporting - FC Porto (en Anderlecht, Ajax, Genk, PSV, ...) niet tegen opvechten. Het feit dat er bij Benfica heel weinig Portugese spelers doorbreken heeft dezelfde reden als bij Anderlecht een paar jaar geleden : de druk om meteen op het allerhoogste niveau te spelen en er worden geen fouten geduld ... Sporting gokt enkel op eigen jeugd uit noodzaak, omdat ze geen geld hebben om andere spelers te kopen. Nelson Oliveira kan niet opboksen tegen een Cardozo en Rodrigo, maar volgend jaar is hij samen met Rodrigo het spitsenduo (als onze Spanjaard niet vertrekt ondertussen) ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het probleem is dat als een jonge speler één jaar op goed niveau speelt, clubs uit veel sterkere competities hem willen (Nederland en België lijden hier ook onder) en de sportieve projecten en ook financiële argumenten van die clubs, daar kan Benfica - Sporting - FC Porto (en Anderlecht, Ajax, Genk, PSV, ...) niet tegen opvechten. Het feit dat er bij Benfica heel weinig Portugese spelers doorbreken heeft dezelfde reden als bij Anderlecht een paar jaar geleden : de druk om meteen op het allerhoogste niveau te spelen en er worden geen fouten geduld ... Sporting gokt enkel op eigen jeugd uit noodzaak, omdat ze geen geld hebben om andere spelers te kopen. Nelson Oliveira kan niet opboksen tegen een Cardozo en Rodrigo, maar volgend jaar is hij samen met Rodrigo het spitsenduo (als onze Spanjaard niet vertrekt ondertussen) ...

Huhuhu, nee hoor. Het probleem is dat jongeren die kans niet krijgen. Je ziet het nu weer bij Benfica (enigszins ook Porto), ze douwen de boel vol met niet Portugese-talenten die ergens hun talent al hebben bewezen op het hoogste niveau, en dus geen absolute gok zijn.

Zo'n Nelson Oliveira moet je direct de kans geven, niet eerst 32 keer uitlenen, dan heb je op den duur inderdaad kans dat het niets meer wordt. Heb er ook minimaal geloof in dat Benfica hem nog een kans gaat geven, die halen wel een Braziliaan of zo. Waarom zou je zo'n jongen eerst uitlenen in de Ligue 1 om hem vervolgens terug te halen naar die Portugese competitie die veel slechter is? Zie je al voor je dat Ajax of Anderlecht hun talenten eerst een jaar in de La Liga of Premier League stalt en ze dan pas een kans gaat geven in het eerste in de eigen competitie? Dat is de omgekeerde wereld man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het wat betreft Oliveira wel eens. Staat toch bekend als groot talent. Je koopt eerst Lima weg bij Braga en vervolgens verhuur je Oliveira. Vreemde actie, maar toont wel aan dat de druk om kampioen te worden erg groot is. Je moet meteen presteren. Gebeurt dat niet raak je achterop. En een gat in punten krijg je in Portugal niet zo snel dicht omdat de topclubs gewoon erg weinig punten laten liggen. Als je dan ziet dat vervolgens Lima en Cardozo beide dat seizoen 30+ doelpunten maken (alle competities) is het wel een goede aankoop gebleken, ook al win je uiteindelijk niks :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druk om te presteren is overal groot. Alleen de topclubs in Portugal leven in een vicieuze cirkel. Als ze niet om het jaar minstens één speler voor zo'n belachelijk hoog bedrag verkopen kunnen ze zichzelf niet staande houden. Daarom haalt men liever talenten uit Zuid-Amerika of nu dus Oost-Europa tussen de 18-23 die zich al ergens een beetje bewezen hebben en geven ze die dus de kans in plaats van een onbekendere jongen uit de eigen jeugd. Noem nu is één speler van Benfica die de laatste tien jaar is doorgebroken uit eigen jeugd. Ik kan er echt geen eentje bedenken. Coentrao komt van Rio Ave dus die tel ik niet mee.

Vind het best schrikbarend als je erover nadenkt. Helemaal omdat die hele competitie op drie á vier team geen ene hol voorstelt en juist perfect zou zijn voor jonge talenten. Net zoals de Eredivisie bv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Portugees voetbal

Maniche is de eerste die in me op komt. Al wel lang geleden.

Ben het met je eens hoor. Die vicieuze cirkel is nu nog moeilijker om te doorbreken omdat Benfica erg veel inkomsten mist doordat het stadion niet vol zit. Daarnaast kunnen spelers daar wel erg veel verdienen voor zo'n matige competitie. Ze moeten dus wel cashen. Matic hadden ze bijvoorbeeld pas vd zomer verkocht als de noodzaak er niet was.

In NL zijn we dol op opleiden. Maar Benfica stond met het beleid wat ze voeren wel in de finale van de EL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druk om te presteren is overal groot. Alleen de topclubs in Portugal leven in een vicieuze cirkel. Als ze niet om het jaar minstens één speler voor zo'n belachelijk hoog bedrag verkopen kunnen ze zichzelf niet staande houden. Daarom haalt men liever talenten uit Zuid-Amerika of nu dus Oost-Europa tussen de 18-23 die zich al ergens een beetje bewezen hebben en geven ze die dus de kans in plaats van een onbekendere jongen uit de eigen jeugd. Noem nu is één speler van Benfica die de laatste tien jaar is doorgebroken uit eigen jeugd. Ik kan er echt geen eentje bedenken. Coentrao komt van Rio Ave dus die tel ik niet mee.

Vind het best schrikbarend als je erover nadenkt. Helemaal omdat die hele competitie op drie á vier team geen ene hol voorstelt en juist perfect zou zijn voor jonge talenten. Net zoals de Eredivisie bv.

Miguel die bij Valencia zit/zat - Manuel Fernandes van Besiktas - João Pereira die nu bij Valencia zit - Marcos Lopes is veel te vroeg weggekaapt door Man City - André Gomes is aan het doorbreken (stilletjes aan) en ook de nieuwe eerste doelman Jan Oblak kan je ergens een jeugdproduct kopen ... Werd op 15de aangekocht en is er nu 20 ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maniche is de eerste die in me op komt. Al wel lang geleden.

Ben het met je eens hoor. Die vicieuze cirkel is nu nog moeilijker om te doorbreken omdat Benfica erg veel inkomsten mist doordat het stadion niet vol zit. Daarnaast kunnen spelers daar wel erg veel verdienen voor zo'n matige competitie. Ze moeten dus wel cashen. Matic hadden ze bijvoorbeeld pas vd zomer verkocht als de noodzaak er niet was.

In NL zijn we dol op opleiden. Maar Benfica stond met het beleid wat ze voeren wel in de finale van de EL.

Je leidt misschien wel op maar je sportieve resultaten zijn dan wel pakken minder ... Matic is enkel en alleen verkocht om aan de financiële fairplay eisen te voldoen want er werd niets verkocht afgelopen zomer en er werd bijna voor 45 miljoen ingekocht, dus met merchandising en televisierechten haal je de rest binnen ... Maar het stadion volzitten : gemiddeld zit er 40.000 man in een kleine competitiewedstrijd en de toppers zitten nu absoluut vol, maar ik verwacht dat er nu tot het einde van het seizoen altijd praktisch vol stadion zal zijn omdat ze pakken beter aan het spelen zijn en bovendien we staan eerste ...

Maar mijn mening is dat er inderdaad meer op de eigen jeugd moet gegokt worden omdat de financiële return on investment veel groter is, maar uit noodzaak en nu ook door de aanwezigheid van veel talent gaat dat de komende jaren gebeuren : Bernardo Silva - Ivan Cavaleiro - André Gomes - João Cancelo ... Om er maar vier te noemen ! Maar ik kan wel leven met het beleid van Benfica : kopen en verkopen als je dan titels wint dan is het het perfecte beleid, maar dat gebeurt niet de laatste jaren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=12890]Peterzinho[/MENTION]; wat is er in hemelsnaam met de Segunda Division in Portugal aan de hand???? In 9 wedstrijden maar liefst 11 rode kaarten en in 1 wedstrijd zelfs 5:-D..

Die jongens spelen met passie :) Heb je de beelden van Benfica B tegen Sporting B niet gezien van paar weken geleden ?

Mitrovic die bij Kortrijk gespeeld heeft even paar meppen uitgedeeld :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, ik begrijp wat je wilt zeggen over passie, maar passie associeer ik niet met meppen uitdelen. Beetje hard inkomen en dan een rode kaart, oke. Maar dan 5 rode kaarten is dan heel passioneel:-D.

En nee, vind je het erg dat ik die wedstrijd niet gezien heb. Ik zie soms wedstrijden van mijn eigen favoriete club niet, dan ga ik niet ineens een wedstrijd van die habbie-babbie teams kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wat je over Marvin Pourié weet :checkit:

Dat ie er bij Kopenhagen niet veel van bakte ;c Hij kwam van Silkeborg waar hij 't volgens mij wel aardig deed, maar ik heb 'm daar nooit veel gezien. Is wel snel, maar veel meer heeft ie niet echt geloof ik, is iig geen koele afmaker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mario Pasalic gaat van Hajduk naar Chelsea, voor een bedrag tussen de 2 en 3 miljoen. Blijft tot de zomer nog bij Hajduk en zal volgend jaar verhuurd worden. Voorwaarde was volgens mij wel dat hij naar een goede club zou gaan waar hij kon spelen, zal wel Vitesse worden dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Re: Joegoslavisch voetbal

Net terug van de kwart finales van EURO Futsal 2014. Spijtig genoeg zijn Kroatië en Slovenië uitgeschakeld. Had ze nog graag zien verder geraken.

Kroatië 1-2 Italië en Slovenië 0-4 Spanje; opzich niet echt een schande maar ja..

Sent from my One S using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benfica - Sporting geannuleerd. Storm heeft de stad bereikt en veroorzaakte nogal wat rondvliegend schuimachtige materialen.

Stuk van dak gevallen, maar publiek was al ontruimd ... Straks finale inspectie dan wordt bevestigd dat wedstrijd vanavond wordt gespeeld ... Slecht nieuws is wel dat er nog altijd stormweer is, dus het is belange nog niet zeker dat wedstrijd doorgaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites