Mathi Geplaatst 4 juli 2015 Share Geplaatst 4 juli 2015 Higuain :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 4 juli 2015 Share Geplaatst 4 juli 2015 Higuain heeft toch ook bij Napoli meerdere penals gemist, zelfs dit seizoen? Echt vaag om hem dan te laten trappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LosMerengues Geplaatst 4 juli 2015 Share Geplaatst 4 juli 2015 Messi ook. So what. Gaat om vertrouwen. Gefeliciteerd Chileno. Ik gun het jou en Chili van harte man! [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Besef dat ik ze ben gaan volgen door jou. Zelfs stiekem een supporter geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 4 juli 2015 Share Geplaatst 4 juli 2015 Nee man, speelde echt geen geweldig toernooi. Vind jij. Vond hem wel heel goed spelen, alleen vaak net in de beslissende fase wat pech gehad/niet goed genoeg. Vidal was ook heel goed, maar vind Sanchez veel spectaculairder om naar te kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 4 juli 2015 Share Geplaatst 4 juli 2015 Higuain is Messi niet. Of Cristiano. Die laatste 2 zou je altijd vertrouwen op het belangrijkste moment met een penal. Met Higuain heb ik dat gevoel toch totaal niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 4 juli 2015 Share Geplaatst 4 juli 2015 Twijfelaartje inderdaad. Vond Sanchez voor zijn kwaliteiten echt een matig toernooi spelen ja. Ongelofelijke prestatie benieuwd of Sampaoli vertrekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 4 juli 2015 Share Geplaatst 4 juli 2015 Vind jij. Vond hem wel heel goed spelen, alleen vaak net in de beslissende fase wat pech gehad/niet goed genoeg. Vidal was ook heel goed, maar vind Sanchez veel spectaculairder om naar te kijken Vind ik niet alleen hoor. Cris die alles heeft gezien zei net hetzelfde. En ja, spectaculair staat niet gelijk aan goed. Wat ik een beetje het probleem vind van Alexis is dat hij veel te vaak wil tonen dat hij de beste man zou moeten bij Chili. Het is zo lastig voor hem om gewoon de simpelste en beste oplossing te kiezen op het veld wanneer hij voor Chili speelt. Geef je hem de keus tussen passen naar een vrijstaande maat op links, of eentje op rechts die in dubbele dekking staat, dan zal hij proberen om die op rechts toch op 1 of andere manier vrij te spelen. Dat soort dingen. Heeft ie véél te vaak gedaan dit toernooi. Zie ook die beslissende penal daarnet, gelukkig gaat ie erin, maar weer moet het op een aparte manier ipv gewoon erin rammen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 4 juli 2015 Share Geplaatst 4 juli 2015 Ook vaak genoeg gezien dat ie juist door risico te nemen opeens een man kwijt is of daardoor veel ruimte creëert, sowieso mogen dat soort sterspelers meer risico nemen dan de mindere spelers wat mij betreft. Ik heb ook niet alle wedstrijden van Chili gezien, maar wel de helft denk ik en ik heb gewoon duidelijk t meest van hem genoten, extreem veel technische klasse en snelheid, of ie dan soms een balletje verspeelt maakt mij wat minder uit, als het een speler zou zijn die bij mijn team speelde had ik daar waarschijnlijk ook veel meer op gelet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 4 juli 2015 Share Geplaatst 4 juli 2015 Volledig eens met die eerste zin. Zelf had ik alleen de perceptie dat er van al zijn risicovolle acties misschien maar 2 op de 10 echt rendement hadden. De wedstrijden tegen Peru en Uruguay heb ik allebei volledig gezien en eigenlijk te vaak dan ik zelf zou willen me zitten ergeren aan Alexis, terwijl dat eigenlijk niet zou mogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acquafresca Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Chili werd net zo hard gematst als Brazilië vorig jaar. Maar ik bemoei niet Wel mooi dat ze van Argentinië winnen. Wedstrijd niet kunnen kijken, maar blijkbaar verdiend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 CHI CHI CHI!!! LE LE LE!!! VIVA CHILE!!! Sjonge, wat een avond. Ging in de Ierse pub zitten in mijn Vidal shirtje. Kom binnen en er zit één Argentijn en maar liefst vijf Chilenen, maar naarmate de wedstrijd vorderde en Mumford & Sons geëindigd was, stroomde de kroeg ook wat meer vol. Heb in ieder geval echt genoten van de wedstrijd waar beide landen hadden kunnen winnen. Veel lijden, want Argentinië heeft een paar joekels van kansen gehad. Maar dat het op penalty's beslist zou worden, had denk ik niemand verwacht. Je zag de andere Chilenen ook al balend kijken, want ja, Chili en penales, dat is geen gelukkige combi. Tot Matias Fernandez zijn eerste erin schiet. Goeie genade. Het zieke is ook dat ik tegen die Chileen naast mij zei dat Higuain over zou gaan schieten en bij Banega dat Bravo em stopt. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken. Gebeurt me geloof ik nooit meer. Hoe dan ook, wat een prachtig einde van een prachtig toernooi. Nu kan ik eindelijk weer op tijd naar bed gaan en een beetje bijtrekken, want ik ben na deze maand wel echt compleet gesloopt van de weinig uurtjes slaap. Even een recap; Speler van het toernooi: Arturo Vidal en Gary Medel. Beide hielden de verdediging en middenveld overeind en door de inzet van deze twee heren konden andere voetballers makkelijker hun ding doen. Zou het voor Vidal ontzettend gaaf vinden als hij naar Real zou gaan en ik denk dat ze met hem een onwijze idioot, maar een onwijs goede idioot binnen halen. Een middenveld met Kroos en Modric is goed, maar je hebt af en toe iemand nodig die desnoods een gele of rode kaart pakt, maar wel eentje die het vuur weer aanwakkert. Voor Medel geldt hetzelfde. Onze Mascherano. Ook een opruimer die in de verdediging speelt. De lijm van de ploeg, daar waar de verdediging zonder hem echt vrij weinig voorstelt. Teleurstelling van het toernooi: Albornoz en Alexis Sanchez. Waar het bij Alexis gewoon niet uitkomt, zoals ik beneden ook al aangaf, is het bij Albornoz echt middelmaat. Laat die jongen eerst nog maar een paar wedstrijden bij Hannover spelen, want dit kan echt niet. Werd dan ook snel in de wedstrijden gewisseld. Zoals ik al tegen Simon zei is de scheidingslijn tussen Beausejour en Albornoz klein, want beide brengen aanvallend over de vleugel te weinig, maar verdedigend doet Beausejour weinig domme dingen (op dat momentje in de eerste helft gisteren na dan :cab:). Zenuwachtig Cris? [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Ja absoluut. Maar voelde het pas rond 9 uur. Toen ben ik vlak daarna ook naar de kroeg gegaan om even tegen de spanning een corona te drinken. Messi ook. So what. Gaat om vertrouwen. Gefeliciteerd Chileno. Ik gun het jou en Chili van harte man! [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Besef dat ik ze ben gaan volgen door jou. Zelfs stiekem een supporter geworden. Heldje :). Vind ik echt leuk om te horen. Ben alleen wel bang dat Chili in een groot gat gaat vallen als Sampaoli vertrekt. Of het dan nog zo leuk om naar te kijken is moeten we dan maar zien. Nu in ieder geval een prachtig toernooi gezien en dé perfecte remedie van die teleurstelling van vorig jaar. Vind ik niet alleen hoor. Cris die alles heeft gezien zei net hetzelfde. En ja, spectaculair staat niet gelijk aan goed. Wat ik een beetje het probleem vind van Alexis is dat hij veel te vaak wil tonen dat hij de beste man zou moeten bij Chili. Het is zo lastig voor hem om gewoon de simpelste en beste oplossing te kiezen op het veld wanneer hij voor Chili speelt. Geef je hem de keus tussen passen naar een vrijstaande maat op links, of eentje op rechts die in dubbele dekking staat, dan zal hij proberen om die op rechts toch op 1 of andere manier vrij te spelen. Dat soort dingen. Heeft ie véél te vaak gedaan dit toernooi. Zie ook die beslissende penal daarnet, gelukkig gaat ie erin, maar weer moet het op een aparte manier ipv gewoon erin rammen. Ook vaak genoeg gezien dat ie juist door risico te nemen opeens een man kwijt is of daardoor veel ruimte creëert, sowieso mogen dat soort sterspelers meer risico nemen dan de mindere spelers wat mij betreft. Ik heb ook niet alle wedstrijden van Chili gezien, maar wel de helft denk ik en ik heb gewoon duidelijk t meest van hem genoten, extreem veel technische klasse en snelheid, of ie dan soms een balletje verspeelt maakt mij wat minder uit, als het een speler zou zijn die bij mijn team speelde had ik daar waarschijnlijk ook veel meer op gelet. Jullie hebben beide gelijk hoor, maar vooral wat Simon zegt. Hij wil teveel zelf doen, teveel de leidersrol opnemen, terwijl hij dat niet is. Hij wil laten zien dat hij de beste Chileen is, terwijl hij dat ook niet is. Begrijp mij niet verkeerd, het is een waanzinnig goede speler, maar je laat met een toernooi als deze niet zien de beste te zijn. Voor mij komt een Vidal, Aránguiz of Medel meer in de buurt van die status dan Alexis. Als hij iets simpeler zou spelen, zou hij voor Chili echt een superrendement kunnen halen en ik denk dat Chili zijn wedstrijden dan een stuk makkelijker wint. Ook die mislukte Panenka is daar een voorbeeld van. Wij zaten in de kroeg al te twijfelen of die bal er in ging, ook vanwege de hoek van de camera natuurlijk, maar goed, hij zit er in, voor Alexis hopelijk een last van zijn schouders, maar de volgende coach moet er wel voor zorgen dat hij iets meer vanuit de discipline speelt. Dat kappen en draaien is een groot wapen, dat hoeft hij niet te veranderen. Wel de positie waar hij dat doet en de simpele passes geven. Ik zei volgende coach, omdat ik zelf denk dat Sampaoli bij Chili gaat stoppen. Heeft het uiterste uit de selectie gehaald, Chili een titel gegeven waar we hem eeuwig dankbaar voor zullen zijn, maar denk dat het tijd is om te gaan. Argentinië wellicht. Ik schijt serieus in mijn broek voor de gedachte dat Sampaoli of Bielsa bij Argentinië aan de slag gaan. De verdediging van Argentinië is waanzinnig goed, het middenveld en aanval, waar de kracht van beide trainers zit, zijn wereldklasse. Hoezo kun je hier niet een aanvallende machine van maken. Maar goed, discussie voor later. Bedankt nog voor de felicitaties _O_. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Messi ook. So what. Gaat om vertrouwen. n. Maar 'vertrouwen' en 'missen penals' heeft toch zeker met elkaar te maken. Bovendien zou die kans in de tweede minuut in de blessuretijd voor Higuain miet bijgedragen hebben aan zijn vertrouwen. Vond trouwens dat Pastore (?) (of was het Lavezzi) het zelf wel mocht proberen bij die kans na die schitterende pass van Messi. Nu werd de verantwoordelijkheid afgeschoven op Higuain die een bal voorbij de tweede paal krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Higuain heeft toch ook bij Napoli meerdere penals gemist, zelfs dit seizoen? Echt vaag om hem dan te laten trappen. Zie precies hetzelfde toen hij moest nemen. Heb 'm vaker zien missen. Desalniettemin: Chili (y) Niet zo zeer een goede finale, wel een mooie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Sinds wanneer is Sanchez zo wild geworden? Schiet tegenwoordig vanuit alle hoeken. Gisteren die 1 op 1, knalt 'm met volle kracht naast ipv dat hij uitkapt en plaatst. Deze goal ook bijv. Zo veel kans dat hij over gaat maar hij raakt 'm net goed. Sinds wanneer doet hij dat? Bij Barca deed hij dat echt nooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc. Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Sinds wanneer is Sanchez zo wild geworden? Schiet tegenwoordig vanuit alle hoeken. Gisteren die 1 op 1, knalt 'm met volle kracht naast ipv dat hij uitkapt en plaatst. Deze goal ook bijv. Zo veel kans dat hij over gaat maar hij raakt 'm net goed. Sinds wanneer doet hij dat? Bij Barca deed hij dat echt nooit. Je snapt zelf ook wel waarom hij het daar niet deed toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Je snapt zelf ook wel waarom hij het daar niet deed toch? Ja, geen afspeelmogelijkheid. Maar zie hem net zo vaak 100 kilometer over schieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc. Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Ja, geen afspeelmogelijkheid. Maar zie hem net zo vaak 100 kilometer over schieten. Nee, door de speelstijl van Barcelona. Moest zich daar veel meer aanpassen aan het team. Zoals hij nu bij Arsenal speelt deed hij ook al bij Udinese. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Nee, door de speelstijl van Barcelona. Moest zich daar veel meer aanpassen aan het team. Zoals hij nu bij Arsenal speelt deed hij ook al bij Udinese. Oh dacht dat je het over die gif had. Ja kan wel door de speelstijl komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 (bewerkt) Martino: 'Als er een had moeten winnen, was dat Argentinië' Ok http://streamable.com/0jkj Deze penal was trouwens prima te houden toch... https://www.youtube.com/watch?v=X9j_ngzwPt4 5 juli 2015 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ehcos Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Higuain is Messi niet. Of Cristiano. Die laatste 2 zou je altijd vertrouwen op het belangrijkste moment met een penal. Met Higuain heb ik dat gevoel toch totaal niet meer. Hoog Trezeguet-gehalte op dat vlak inderdaad. Hopelijk trekt Medel de lijn van de Copa America door trouwens. Speelde echt een schitterende finale. En hopelijk doet Vidal het tegenovergestelde, want die was ook absurd goed. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Root Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Vidal waarschijnlijk naar Real, als hij zo speelt zoals hij dat op de Copa deed is 't een prima aankoop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Het is Chili gegund hoor absoluut was ook voor Chili gisteren maar god :r Die overtreding van Medel haha, en ook penal onthouden met overtreding op Rojo. Maar ja bij een Zuid-Amerikaanse wedstrijd moeten we dat maar voor lief nemen denk ik :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Ok http://streamable.com/0jkj Deze penal was trouwens prima te houden toch... https://www.youtube.com/watch?v=X9j_ngzwPt4 Haha die penalty van Fernandez, misschien wel de beste die ik ooit gezien heb. Die was gewoon echt perfect. Aan de andere kant, bij penals gaat het er natuurlijk om hoeveel je er inschiet en niet hoe mooi ze zijn, die penals van Messi zijn ook altijd echt heel lekker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 Die van Aranguiz was ook lekker. Al was zijn penal vorig jaar tegen Brazilië nog veel zieker :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mouko Geplaatst 5 juli 2015 Share Geplaatst 5 juli 2015 CHI CHI CHI!!! LE LE LE!!! VIVA CHILE!!! Sjonge, wat een avond. Ging in de Ierse pub zitten in mijn Vidal shirtje. Kom binnen en er zit één Argentijn en maar liefst vijf Chilenen, maar naarmate de wedstrijd vorderde en Mumford & Sons geëindigd was, stroomde de kroeg ook wat meer vol. Zat je weer in de Shamrock jongen? :mrgy: Gefeliciteerd met Chili, het is je gegund! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten