Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Joanne Shaw Taylor

Oeii hier had ik iets meer van verwacht. Op zich een prima optreden maar vrij vlak. Denk wel dat deze dame live ook erg sterk is.

Augustana

Goed optreden en ja ik hou van deze stem. Komt telkens goed binnen en bovendien geloofwaardig! Sterke performance.

Ibe

Waar mijn collega iemand een wanker vindt wanneer hij iets te veel in zijn emotie zit, zie ik een jongeman aan het begin van zijn carrière, die nog wat op zoek is naar zijn identiteit. In het laag heel bijzonder, in het hoog wat te nasaal.

Spoiler

Augustana gaat door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een lastige voor mij. Blijf ik bij Hamilton, die denk ik beter zal vallen bij het publiek van deze competitie, of neem ik persoonlijk favoriet Joanne hier over als aanvulling. Moeilijk, moeilijk.

Ik besluit uiteindelijk om toch vast te houden aan Hamilton en het genieten van de muziek van Joanne Shaw Taylor verder voor mijzelf te blijven doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

k4xljm08x9l7.png

Daar waar @ivago het allemaal niet goed genoeg vond voor de volgende ronde heeft @nasje92 gekozen om Augustana van @ElPrincipito mee te nemen. Een steal vanuit de kant van @ivago hoeven we hier niet te verwachten naar zijn commentaar. @bas2204 heeft naar wat twijfel gekozen om niet voor een steal te gaan. Joanne Shaw Taylor van @The Saint en IBE van @Fabian. moeten hier dus de strijd staken.

Dan is het team van @bas2204 weer aan de beurt met een battle:

Auditie 1: The Grand East @komodo25

Auditie 36: A Balladeer @ElPrincipito

Auditie 42: Orveille Peck @Richarð.

Deadline: 5-12 16:00 Uur

Overzicht Steal:

@nasje92 Algiers 

@bas2204 Hamilton Leithauser

@ivago Pitou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doordat The Grand East zichzelf niet te au serieux nemen blijkbaar, kon ik het best smaken.

De typische singer-songwriter A Balladeer kon me veel minder bekoren, te voorspelbaar en een zich niet onderscheidend stemgeluid.

Orveille Peck heeft een welluidende naam en overtuigt qua vocale kwaliteiten, maar situeert zich muzikaal in een genre waar ik niets mee heb.

Ik zie @bas2204 hier echter wel voor gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

v5h1fdysl.png

@bas2204 heeft nog geen besluit gemaakt wie hij meeneemt. Aangezien hij al voorbij de deadline is betekent dit dat er bij deze battle niet meer gestolen kan worden. Wel vraag ik bas om zo snel mogelijk alsnog te laten weten wie hij meeneemt.

Battle 4 van @ivago

Auditie 6: Faces on TV @Keko

Auditie 33: RY X @Grote Ree

Auditie 56: Allan Rayman @Zeus

Deadline 6-12 16:00 Uur

Overzicht steal:

@nasje92 Algiers @Zeus

@bas2204 Hamilton Leithauser @Keko

@ivago Pitou @Keko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Faces On TV vind ik te slap en ongeïnspireerd. De zang is vlak en eerder monotoon. Dit was mijn eerste turn in de blinds, en ik was blijkbaar nog zoekende in die eerste fase.

De combinatie van piano en cello (vermoed ik) in de intro van RY X laten me de oren spitsen. De vocale prestatie is stukken boeiender dan de voorgaande. Toch word ik niet helemaal gebeten door het nummer, ik vind de instrumentale opbouw  wat te braaf en de zanglijnen worden gaandeweg wat eentonig.  Ik heb bij het opstellen van mijn battles steeds één favoriet per battle naar voren geschoven, en RY X was dat in deze battle, maar ik blijf wat op mijn honger zitten. Minder geslaagde songkeuze wellicht van @Grote Ree

Met Allan Rayman dan tenslotte een laatste kans om de relatiebreuk met @Zeus die mij al dagen tormenteert wat te lijmen. En dan blijkt het snel beslist, want deze zang is uitgesproken beter dan bij beide vorige songs, en het nummer voert me helemaal mee in zijn groove dat aanvoelt als een soort grungy RnB. Rayman heeft een lekkere rasp in de stem die me aan een andere artiest doet denken waar ik even niet op kom. Een Belg denk ik zelfs. Bon, doet er niet toe.

De keuze is dit keer erg makkelijk: Allan Rayman gaat mee naar de lives.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei ivago:

Faces On TV vind ik te slap en ongeïnspireerd. De zang is vlak en eerder monotoon. Dit was mijn eerste turn in de blinds, en ik was blijkbaar nog zoekende in die eerste fase.

Ik kwam er bij het insturen ook achter dat ze eigenlijk maar één echt goed nummer hebben :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat mijn RY X het af moet leggen tegen iemand die voor mijn gevoel geforceerd maar een stemmetje opzet.

Doet me een beetje denken aan Tones & I en daar krijg ik spontaan een allergische reactie van.

Ik ben zelf juist fan van mijn ingestuurde nummer. Het brengt je in een trans, maar als je 'm niet voelt kan het inderdaad eentonig aanvoelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites