Fabian. Geplaatst 13 maart 2020 Share Geplaatst 13 maart 2020 Auditie 10: Niet gedraaid De muziek begint en mijn eerste ingeving dat het goed is. Maar het weet me nog niet echt te overtuigen. Ik blijf luisteren en wacht op dat moment waarop ik wel overtuigd wordt om op de knop te drukken. Dit is wel een artiest waarvan ik zeg dat het thuishoort in de Voice, maar vind ik het ook in mijn team thuis horen? Uiteindelijk overtuigd het me te weinig om op de knop te drukken, maar ik ben blij dat in ieder geval Jeroen ervoor zorgt dat deze artiest behouden blijft voor het programma. Auditie 11: Gedraaid De intro heeft inderdaad iets onheilspellends over zich. Als het zingen begint moet ik echt met m'n oor richting de speaker om iets van de zanger mee te krijgen. Dit lijkt me iets weg te hebben van een bandje. Toch heb ik hetzelfde als bij de auditie hiervoor, overtuigd het me nou echt om te drukken? Het idee dat dit een bandje zou kunnen zijn trekt me toch naar die knop toe. Auditie 12: Niet gedraaid Meeeeeeen, weer zo'n auditie waarbij je aan de luidspreker gekluisterd zit maar niet echt die volle overtuiging voelt om te drukken. Het is goed, maar is het goed genoeg? Uiteindelijk heb ik hetzelfde als bij auditie 10, ik druk uiteindelijk niet op de knop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 13 maart 2020 Auteur Share Geplaatst 13 maart 2020 (bewerkt) 2 uur geleden zei nasje92: @chrisje1993 bedankt voor het taggen en excuus voor het niet reageren. Ivm een nieuwe job, veel minder actief op het forum hier. Had anders graag meegedaan. Succes;) Geen probleem. Anders kom je toch lekker voor deze keer in het publiek zitten 13 maart 2020 bewerkt door chrisje1993 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 maart 2020 Share Geplaatst 13 maart 2020 Je mag van mij wel vijf audities tegelijk posten, dan gaat het misschien ook iets sneller. Auditie 10: Erg dertien in een dozijn dit. Simpel en ongeïnspireerd. Voel hier niks voor. Niet gedraaid. Auditie 11: De intro verrast mij in positieve zin. Doet mij denken aan wat meer gelauwerde progressieve rock. De stem bevalt me ook wel, maar uiteindelijk vind ik het wel wat voortkabbelen en krijgt het voor mij een beetje een hoog hallelujah-gehalte. De zang is ook een beetje staccato. Naar het einde toe steeds meer gaan twijfelen. Voel toch vooral teleurstelling na de aardige intro, dus neen. Niet gedraaid. Auditie 12: Vind het nog best aardig. Het is voor mijn persoonlijke smaak misschien iets te lief en te vrijblijvend en ik zou hier zelf ook niet naar luisteren, maar ik vind wel dat dit te goed is om niet door te laten gaan. Zeker als je kijkt naar andere inzendingen die nu al door zijn. Hoop dan wel dat het live een beetje overeind blijft. Gedraaid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 14 maart 2020 Auteur Share Geplaatst 14 maart 2020 Het is nog even afwachten wanneer @Grote Ree heeft bijgewerkt zodat ik kan bijwerken over de laatste 6 audities. Toch volgen hier al de volgende 3. Om terug te komen op wat @Zeus zei ik ga naar 5 audities tegelijk zodra grote ree heeft bijgewerkt. Auditie 13: Auditie 14: Auditie 15: @Zeus @Fabian. @Jeroen. En een vriendelijk/dringend verzoek naar @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 14 maart 2020 Share Geplaatst 14 maart 2020 13. De intro begint bij mij al met een achterstand en de zang kan me ook moeilijk overtuigen om deze mening te veranderen. 14. Muzikaal kan ik deze auditie prima waarderen. Helaas kan ik hetzelfde niet zeggen voor de zang. Zowel qua stem als qua tekst en hoe het op de muziek aansluit klopt het in mijn ogen gewoon totaal niet. 15. Een vergelijkbare editie met nummer 8 in mijn ogen. Daar viel het niet voor mij en bij deze man valt het bij mij een stuk beter. Dat is voor mij dan ook reden genoeg om hier voor te draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 14 maart 2020 Share Geplaatst 14 maart 2020 Sorry voor de late reactie. Heb een drukke week achter de rug en wilde hier echt even uitgebreid en rustig de tijd voor nemen. Door naar de volgende edities: 7. Ik vind deze stijl eigenlijk best geniaal! Heerlijk energiek, lekker geproduceerd en afgemaakt met een zanger die met zijn rauwe stem vol gas geeft. Fijne dubbele modulatie ook in de bridge, waardoor mijn aandacht optimaal wordt vastgehouden. Een auditie waar ik vrolijk van word en dat mocht ook wel eens tijd worden. Ik ben zeer benieuwd hoe de zangstem in een wat rustiger nummer is, maar dit was echt een prima auditie. Een volmondig 'ja' van mij. Verdict: Gedraaid 8. Ik heb sterk vermoeden wie dit is, daar ik vermoed dat ik deze meneer ooit heb ingestuurd bij Worldvision. Als het 'm is, dan ben ik er zeker van dat we finalemateriaal in handen hebben hier. Deze man heeft zo'n fijne stem, niet alleen op de plaat maar ook live. Moet wel zeggen dat ik deze auditie niet fantastisch vind. Muzikaal is het in mijn ogen niet spetterend en qua zang worden er te veel maniertjes toegepast. In een volgende ronde zou ik graag een wat meer uitgesproken liedje willen horen met een zang die meer naturel is. Desondanks zet ik mijn rode stoel met liefde in beweging. Verdict: Gedraaid 9. We hebben hier niet Lil' Kleine in het pluche zitten maar Grote Ree, en laatstgenoemde kan helemaal niks met dit genre. Buiten het feit dat ik rap gewoon niet vind passen in het concept The Voice, ben ik ook niet overtuigd van de zang. Ik vermoed dat er behoorlijk geknutseld is hier en vind de timing soms ook gewoon ronduit beroerd. Next. Verdict: Niet gedraaid 10. Zo, lekker rauw randje op de stembanden. Vind het nummer in de basis wat afgezaagd en de tekst is ook niet je-van-het. Wel lekker geproduceerd met dat orgeltje wat erin komt en uiteindelijk maakt de gitaarsolo ook veel goed. Ik krijg een lichte associatie naar John Mayer, waarschijnlijk door de stuwende bas en drums. Vind de zang redelijk, al kan ik nog niet echt goed inschatten in hoeverre deze meneer veelzijdig genoeg is. Maar ik denk dat ik hier zeker wat mee kan in het vervolg. Verdict: Gedraaid 11. Mooi, lang intro waarna een redelijk donkere stem zich bij het geheel voegt. Ik stoor me helaas mateloos aan de voorgetrokken, te vroege timing en de uitspraak van deze man. Vooral dat laatste doet me teveel denken aan musicalzangers. Verder zit er weinig dynamiek in de zanglijnen; het zit heel veel rond dezelfde tonen. Tel hierbij de lengte van het nummer op en het maakt dat ik spontaan in mijn ogen begin te wrijven. Geen goed teken. Verdict: Niet gedraaid 12. Erg interessant intro: onheilspellend en aangenaam tegelijkertijd met een retro-sausje eroverheen. Kijken we verder naar de song, dan word ik verder niet echt meer verrast. Niet door de muziek maar zeker ook niet door de zang. Zangtechnisch is het allemaal wel heel braaf en iel. Het zal wel de bedoeling zijn, maar ik denk dat dit niet gaat opboksen tegen al het muzikale geweld in de volgende rondes. Verdict: Niet gedraaid 13. Damn, we krijgen foute jaren 80-vibes om onze oren gesmeten! Zeer verfrissend ten opzichte van hetgeen hiervoor de revue heeft gepasseerd. Ik houd wel van dit soort gortdroge producties. Zangtechnisch is het niet super hoogstaand. De stem is niet bijzonder uitgesproken maar past op zich wel bij het genre. Wel mag er de volgende keer wat meer pit in; dit is wel erg voorzichtig gezongen. Toch maakt deze auditie me ook wel nieuwsgierig wat deze artiest nog meer in huis heeft. Daarnaast denk ik dat dit genre niet veel meer voorbij gaat komen en wil ik wel een enigszins divers team samenstellen. Voordeel van een hele grote twijfel dus. Verdict: Gedraaid 14. Dit soort haastige muziek heb ik echt al te veel in mijn leven gehoord en ik kom steeds weer tot de conclusie dat ik er bitterweinig mee kan. Wat het nog wel 'anders' maakt (om in termen van dit liedje te blijven) is de Nederlandstalige zang. Die is helaas niet altijd spatzuiver en past qua sound niet bepaald bij de rest van de muziek. Ik laat deze aan mij voorbij gaan. Verdict: Niet gedraaid 15. Terug naar de soul. De invloed vanuit Otis Redding is hier heel duidelijk in de zang te horen. Laat ik nu een groot liefhebber van Otis zijn en het maakt dat ik dit ook zeker kan waarderen. Ik denk dat deze meneer ook vrijwel zeker garantie geeft op een goed live-optreden. In het stukje authenticiteit schuilt hier wel het grootste gevaar, want deze meneer moet niet teveel een kopie proberen te zijn van Otis. Ben benieuwd of er nog songs zijn met iets minder maniertjes waardoor die associatie ook enigszins uit mijn hoofd gaat en deze muziek ook voor het grote publiek aantrekkelijker wordt. Die zoektocht ga ik graag aan. Verdict: Gedraaid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 15 maart 2020 Auteur Share Geplaatst 15 maart 2020 Ten eerste een update van de voorgaande auditie's. Alleen voor Auditie 9 is er niemand gedraaid. Dat betekent dat Lil Skies van @hjs eruit ligt. Auditie 12 van @Titan heeft zich kunnen verzekeren van een plek in team @Zeus. Dan de auditie's waar meerdere coaches voor gedraaid zijn. Auditie 7 van @bas2204 mag kiezen tussen @Zeus en @Grote Ree. Auditie 8 van wederom @bas2204 mag kiezen tussen @Zeus @Fabian. en @Grote Ree. Auditie 10 van alweer @bas2204 mag kiezen tussen @Jeroen. en @Grote Ree. en als laatste auditie 11 van @Satyr mag kiezen tussen @Jeroen. en @Fabian.. Auditie 16: Auditie 17: Auditie 18: Auditie 19: Auditie 20: @Zeus @Jeroen. @Grote Ree @Fabian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 15 maart 2020 Share Geplaatst 15 maart 2020 16: Niet de eerste singer-songwriter in deze competitie en het zal waarschijnlijk ook niet de laatste worden. Ik hou persoonlijk vaak meer van een wat rauwer randje aan een stem in dit genre iets wat deze keer helaas ontbreekt. Dat maakt deze auditie voor mij vrij eentonig en de aardige gitaarsolo kan mij ook niet op andere gedachten brengen. Het dichtst bij kom ik bij het iets rustigere stuk aan het eind maar uiteindelijk niet overtuigend genoeg voor mij om op de knop te drukken. 17: Ik geloof de tweede auditie in de eigen taal. De vorige was hem niet voor mij en deze kan me ook niet overtuigen. We zitten hier bij de voice en dit is voor mij teveel gesproken zang. Niet persé slecht maar ook niet goed genoeg om om te draaien. 18: De intro deed me denken aan een country-achtige hoek. Toen kwam de elektrische gitaar er echter bij wat toch meer richting de southern rock/metal gaat. Twee zangstemmen waarbij ik de iets agressievere beter kan waarderen dan de rustigere zanglijnen. Desondanks is dit iets wat wel bij mij in het straatje past en heb ik hier zeker een plekje voor in mijn team. 19: De intro begint al met vrij veel distortion en dan komt er een zangeres bij met een flinke bak productie eroverheen. Dit is niks voor mij. Laatste 40 seconden hadden ze nog wat tijdvulling nodig gok ik. 20: Laat ik voorop stellen dat dit niet iets is wat ik zelf snel op zou zetten. Desondanks is het wel iets wat me het hele nummer weet te boeien. Enige minpuntje is voor mij de manier waarop de zang erin geproduceerd is die vrij sterk op de achtergrond lijkt te zijn gemixt. Ik hoop dat er ook een andere kant is waarbij de zangeres beter te horen en meer op de voorgrond is maar ik draai hier wel voor om. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 15 maart 2020 Share Geplaatst 15 maart 2020 Ik kies voor @Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 maart 2020 Share Geplaatst 15 maart 2020 13. Gedateerd, druk, highschool-ritme.. Enorm irritant en bezielingloos nummer. Niet gedraaid. 14. Puberale tyfusmuziek. Banwaardig. Niet gedraaid. 15. Het ding met muziek die neigt naar soul of blues is dat het bijna sowieso muzikaal is en de zanger of zangeres in kwestie wel kan zingen. Dat zal ervoor zorgen dat over het algemeen mijn medecoaches wel zullen draaien. Vergeet echter niet, dat enkele van hen ook draaien voor talentloze, vlakke singer-songwriters en/of inspiratieloze elektrorock. Ik ben een pure soul en blues-liefhebber en ik geloof dan ook dat ik op dit vlak de meest geloofwaardige keuze zou zijn. Wat dit soort artiesten vaak ook kenmerkt is een zekere levenservaring en de nodige littekens op de ziel. Nu ken ik de andere coaches natuurlijk niet dusdanig goed dat ik daar wat over kan zeggen, maar bij mij is die klik in elk geval snel gemaakt op dat vlak. Samengevat: kies met het hart, kies zuiver, met de Z van Zeus! Gedraaid. 16. Erg leuk voor Olivia deze lofzang, zal vast ook een hele lieve knaap zijn met zijn oeverloze getokkel. Ik heb liever wat meer dynamiek, gelaagdheid of vindingrijkheid. Niet gedraaid. 17. God, wat is dit. Doet me denken aan een recentelijke aflevering van Danny Ghosen. Met vieze, oude mannen met bijzondere voorkeuren. Waardeloze tekst, geen bijzonder vocaal talent aanwezig en voor de zoveelste keer een muzikaal jasje van louter leegte en voorspelbaarheid. Niet gedraaid. 18. Ik ben best een rock-liefhebber, maar helaas zie ik hier nog weinig smaakvols voorbij komen. Niks kent gelaagdheid of dynamiek. Geen creativiteit. Dit is wederom behoorlijk recht door zee. Die overdreven intonatie en de maniertjes zinnen me ook niks. Dan zwijg ik dit keer maar verder over de muzikale samenstelling. Niet gedraaid. 19. Vreselijk begin, werd er direct onrustig en zenuwachtig van. Zeikerige stem en oppervlakkige tekst. Leuk voor een feestje op de middelbare school, ik moet er weinig van hebben. Niet gedraaid. 20. Aardige opbouw, fijne timing, stem is best prima en blijft overeind staan in de begeleiding van de veranderende muziek. Hier zit in tegenstelling tot veel van haar voorgangers nog iets van muzikale vindingrijkheid in; een daadwerkelijke compositie. Dan val je al snel op. En hoor je ook simpelweg in Team Zeus. Gedraaid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 15 maart 2020 Share Geplaatst 15 maart 2020 Auditie 7 zal zich voegen bij team @Grote Ree Auditie 8 maakt de keuze voor team @Zeus Auditie 10 kiest voor @Jeroen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 16 maart 2020 Share Geplaatst 16 maart 2020 16. Lekker rauw randje op de stem hier bij vlagen. Vind de zang verder soms qua uitspraak wel wat aan de zeikerige kant. Muzikaal heeft het niet veel om het lijf verder; dit valt voor mij in de categorie The Lumineers en met dat soort muziek heb ik vrij weinig. Het maakt dat het geheel me niet genoeg overtuigt om een ram op de knop te geven. Verdict: Niet gedraaid 17. Geen beste audiokwaliteit, maar we weten nu wel in ieder geval dat het live is. Dat is op zich een mooi gegeven. Verder vind ik het maar een kleurloze auditie. Wat oeverloos gemompel, begeleid door simpel en nietszeggend gitaarspel. Dit zal ongetwijfeld in het kleinkunstgenre vallen, wat door velen gewaardeerd wordt maar waarvan ik weinig begrijp. Verdict: Niet gedraaid 18. Op basis van het getokkel in het begin dacht ik dat we in de blueshoek zouden belanden (-country had ook gekund zoals Jeroen aangeeft). Boy, was I wrong. Het geforceerd stoer doen door met de vocale spierballen en maniertjes te smijten, spreekt me niet bepaald aan. Verder sluit ik me volledig aan bij Zeus, die wat mij betreft de spijker op z'n kop slaat. Verdict: Niet gedraaid 19. Dit vliegt werkelijk waar alle kanten op, ik kan er geen enkele lijn in ontdekken. Vocaal ook niet geweldig; doet me denken aan Likki Li / Tones & I en dat vind ik niet de fijnste stemmen om naar te luisteren, ondanks het feit dat ze zich wel onderscheiden. Verdict: Niet gedraaid 20. Wat een rust vergeleken met de vorige auditie! Wat mij betreft de beste auditie in dit rijtje. Best een mooie stem heeft deze dame en deze past ook goed bij de muziek. Vind het wel wat te geforceerd artistiek allemaal. Express een vals akkoord pakken en met de zanglijn van de gebruikelijke tonen afvliegen. Verder heb ik ook een afgrijselijke hekel aan het overmatige gebruik van 'chorus' op de zang in de refreinen. De aantallen waarin zulke 'chorus' écht waarde toevoegt aan het geheel zijn voor mij op één hand te tellen. Ik zie dat er al twee heren omgedraaid zijn en ben duidelijk minder enthousiast dan hen. Dus dan lijkt het mij beter om niet te draaien. Verdict: Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 16 maart 2020 Share Geplaatst 16 maart 2020 Auditie 13: Niet gedraaid Een lach kan ik niet onderdrukken bij deze intro. Najib Amhali heeft ooit een paar dansjes voor dit soort muziek laten zien in een cabaretvoorstelling. Hoewel de muziek lekker wegdraait, weet de zanger mij niet echt te overtuigen. Ik kan me voorstellen dat dit het goed doet in een disco, maar in de Voice moeten we wel verder kijken dan het amusement alleen. Voor mij een neen, maar in tegenstelling tot andere niet gedraaide audities heeft dit mij wel vermaakt. Auditie 14: Niet gedraaid De zanger, sorry correctie, de man die dit nummer inspreekt mag zich geen artiest noemen. Misschien dat hier nog leuk op meegehost wordt in het Oosten des lands, maar dit kan niet in The Voice. Ik krijg bijna spijt dat ik niet voor auditie 13 gedraaid ben. Auditie 15: Gedraaid Hèhè, wat een genot voor mijn oren. Helaas ben ik de soul-artiest uit de eerdere auditie misgelopen, maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Als je van dit soort muziek niet vrolijk kan worden, dan weet ik het niet meer. Maar het is niet alleen de muziek die hier als een paal boven water staat, de zanger zingt werkelijk waar vlekkeloos. Kom maar naar team Fabian, dan gaan we de strijd aan met de andere soul-artiest. Ik geef ons een uitstekende kans... Auditie 16: Niet gedraaid Ah, een singer-songwriter. Altijd zeer leuke muziek om te beluisteren, risico is dat het al snel een soort herhaling wordt van een zanger die met een gitaar wat liedjes zit te tokkelen. Het komt op mij zo nu en dan wat zeurderig over, en op andere momenten weer lekker meegaand. Het is niet slecht, maar ik vind het niet voldoende om te drukken. Auditie 17: Niet gedraaid Is Armand uit de dood opgestaan of leeft zijn ziel in iemand anders verder? Leuke afwisselingen van genre hier, maar de kwaliteit wordt er niet beter op. In ieder geval niet mijn ding. Auditie 18: Niet gedraaid Wordt dit country? Of nee toch niet. Wat een overgang na een paar seconden. Zorgt er wel voor dat je meteen scherp aan de luidspreker gekluisterd zit. Net zoals dat de zanger z'n keel eerst 15 minuten heeft staan schrapen voor dit nummer, en daar tijdens het uiten van zinnen nog steeds mee bezig is. Het klinkt de hele song geknepen en dat overtuigd me evenmin. Auditie 19: Niet gedraaid Leuke invulling van iets wat momenteel veel gedraaid wordt, maar om nou te zeggen dat de kwaliteit voorop staat? Dit is in ieder geval zoeter dan zoet, zal wel een Amerikaans pop-bandje zijn. Als de afgelopen 4 audities een patroon hebben belooft auditie 20 niet veel beters, maar daar hoop ik wel op. Auditie 20: Niet gedraaid Thank the lord, weer wat rust in de tent. Geen slecht nummer, weet mij echter nimmer te overtuigen. Wat dat aangaat een slechte serie aan audities. Dan kun je wel drukken omdat het beter is dan de vorige 4, maar daar begin ik niet aan. Een nee dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 16 maart 2020 Share Geplaatst 16 maart 2020 Ha da's een mooie opsteker, mijn eerste inzending mag meteen door. Maar bij wie oh wie... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 16 maart 2020 Share Geplaatst 16 maart 2020 Ha da's een mooie opsteker, mijn eerste inzending mag meteen door. Maar bij wie oh wie... Ben jij toevallig verantwoordelijk voor auditie 20? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 16 maart 2020 Share Geplaatst 16 maart 2020 Ik verwacht dat lieden met smaak gewoon al hun inzendingen bij mij droppen. Dus welkom @ivago. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 16 maart 2020 Share Geplaatst 16 maart 2020 Haha ja wie mij een beetje kent haalt mijn inzendingen er wel uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 16 maart 2020 Auteur Share Geplaatst 16 maart 2020 Dit keer zijn er 4 artiesten die de coaches niet hebben weten overtuigen. Auditie 14 was Mark Lada's Golden Arches van @Richarð. Ook auditie 16 en 17 van @Titan The Jacks en Alex Roeka hebben het niet gehaald. Als laatste heeft auditie 19 EUT van @Tamara84 het niet gehaald. @Grote Ree heeft zijn team versterkt met auditie 13 van @Richarð.. @Jeroen. heeft zich verzekerd van auditie 18. Auditie 15 van @bas2204 Heeft alle 4 de coaches overtuigd en mag dus kiezen uit @Zeus @Grote Ree @Jeroen. en @Fabian.. @ivago mag voor auditie 20 nog kiezen tussen @Zeus en @Jeroen. Auditie 21: Auditie 22: Auditie 23: Auditie 24: Auditie 25: @Zeus @Fabian. @Jeroen. @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 16 maart 2020 Share Geplaatst 16 maart 2020 Op 15-3-2020 om 23:27 zei Zeus: 14. Puberale tyfusmuziek. Banwaardig. Niet gedraaid. 2 minuten geleden zei chrisje1993: Auditie 14 was Mark Lada's Golden Arches van @Richarð. @Lazy kunnen we @Zeus z'n moderatorschap afnemen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 maart 2020 Share Geplaatst 17 maart 2020 Tsjonge @Richard1975, van jou had ik toch beter verwacht! En van jou ook @richard030! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 17 maart 2020 Share Geplaatst 17 maart 2020 21: Zoals vooraf al gezegd wil ik diversiteit in mijn team. Ik heb momenteel als twee vrouwelijke rock/metal acts in mijn team en de grote vraag bij mij komt dan of ik deze artiest een kans geef tegen de momenteel al in mijn team aanwezige artiesten. In dit geval slaat dit voor mijn gevoel uit naar een nee dus ik zal hiervoor niet omdraaien. 22: Dit doet me denken aan de popmuziek van begin jaren 2000. Voelt een beetje als teveel verschillende dingen in één nummer willen proppen maar ergens kan ik het wel waarderen. In de hoop vooral dat er ook wat meer gefocuste nummers zijn waarin niet alles gepropt word draai ik me om voor deze dame. 23: Persoonlijk heb ik absoluut niks met dit soort vlak en vrij ui gezongen nummers. Hiervoor zal mijn stoel dan ook niet omdraaien. 24: Ik hou wel van deze jazzy-pop achtige stijl. Doet me ver weg een beetje denken aan de Katie Melua's van deze wereld. Niet heel moeilijk of ingewikkeld maar gewoon lekker in het gehoor liggend. In mijn ogen een prima toevoeging voor mijn team. Hier draai ik graag voor. 25: Na de vrouwelijke versie bij auditie 23 hebben we hier de mannelijke versie. Ook dit kan me niet bekoren dus ik blijf lekker met mijn neus richting publiek zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 17 maart 2020 Share Geplaatst 17 maart 2020 Door zijn lovende commentaar mag auditie 20 plaatsnemen in Team @Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 17 maart 2020 Share Geplaatst 17 maart 2020 21. Of dit is expres zo gemixt of dit is een vreselijk slechte opname. Duidelijk is wel dat het hier vrijwel zeker om een beginnend bandje gaat. Een behoorlijk random compositie met die piano- en gitaarsounds. Verder imponeert de zang me ook geen moment. Geen fijne zangstem en een matige uitspraak en dan ook weer eens die afgrijselijke 'chorus' eroverheen gemixt. Absoluut één van de minste audities tot nu toe wat mij betreft. Verdict: Niet gedraaid 22. Op zich een vrij unieke auditie vergeleken met het eerdere materiaal dat is langsgekomen. Qua zang maakt het me best nieuwsgierig, al wordt er wel iets teveel gesmeten met allerlei maniertjes en tierelantijntjes. De associatie die Jeroen maakt is volle bak raak! Ik kon de vinger niet echt op de zere plek leggen, maar hij doet dat voortreffelijk. Ben wel benieuwd hoe deze dame live gaat klinken en denk dat haar stem mooier tot zijn recht komt wanneer ze een wat meer ingetogen nummer ten gehore brengt. Voordeel van de twijfel hier. Verdicht: Gedraaid 23. Dit nummer ken ik, alleen heb ik geen idee meer van wie het is. Oh wacht, ineens schiet het me te binnen! Ik heb deze band ook wel een tijdje beluisterd. Vind het prima muziek en heb ook getwijfeld om dit ooit eens voor MU Worldvision in te zenden. Het valt ook in een genre dat ik normaal gesproken niet zo snel beluister, dus wel verfrissend. Ik kan me herinneren dat de songs van deze band wel vrij veel op elkaar lijken. Daarnaast verwacht ik dat veel mensen de stem van de frontzangeres iets te zeikerig vinden, wat ik ook wel kan begrijpen. Ik schat dus in dat ik met deze act niet ver ga geraken. Hoop wel voor @ivago dat iemand anders hem wel een kans geeft. Wil nog wel even een lans voor deze act breken, want dit is wat mij betreft absoluut niet hun sterkste liedje naar mijn smaak. Verdict: Niet gedraaid 24. We gaan weer richting de soul/blues. Wat een rust zit er in dit liedje zeg. Muzikaal zit het prima in elkaar, met subtiele blazertjes op de achtergrond en een mooie pianopartij. Zou het hier gaan om een bandwedstrijd, dan had ik nu absoluut gedraaid. Luisterend naar de zang, kan ik niet anders dan concluderen dat de zang eigenlijk niet echt opvalt. Het is prima gezongen, maar het sneeuwt een beetje onder bij de rest van de muziek. Verder mis ik wat power in de zangstem, waardoor het allemaal wat braaf blijft en het niet bepaald blijft hangen. Jammer, gemiste kans wat mij betreft. Verdict: Niet gedraaid 25. Best een lang intro voor een zangwedstrijd. Bijzondere zangstem wel, gaat een beetje in de richting van Editors qua intonatie. Daar is dan ook al het positieve direct mee gezegd. Er zit nul dynamiek in deze song, zowel muzikaal als qua zang. Het kabbelt maar wat voort en dan wordt er maar van de luisteraar verwacht dat hij in een goede bui is en zijn aandacht een slordige zes minuten lang vasthoudt. Dat is bij mij allesbehalve gelukt. Zonde, want hier zat best potentie in. Verdict: Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 17 maart 2020 Share Geplaatst 17 maart 2020 Auditie 21: Niet gedraaid Nou het zal mij na de recente teleurstellingen benieuwen. Slechte geluidskwaliteit valt ook mij op na al uitspraken van mijn collega-coaches. Het doet metal-achtig aan, maar ook weer niet. Voorlopig gaan de audities verder waar de laatste gebleven waren, namelijk teleurstellende muziek produceren. Oh terwijl ik dit typ komt er ook nog zo'n overschreeuwerige vent doorheen blèren, kan blijkbaar nog dieper zinken. Auditie 22: Gedraaid Ja! Ja! Ja! Bij de start van het nummer ben ik al vrij snel overtuigd dat dit de matige kwaliteit van eerdere audities ver achter zich laat. Bij het eind van de zinnen doet het me een beetje denken aan Miss Montreal qua uithalen. En dat is simpelweg gewoon goede muziek, en deze auditie doet daar absoluut niet voor onder. Voor deze editie had ik gezegd dat ik wilde proberen niet teveel mainstream aan m'n team toe te voegen, en de audities tot nu toe gaven daar ook geen aanleiding toe, maar dit wil, nee dit MOET ik in mijn team hebben Auditie 23: Gedraaid Het begin is in ieder geval lekker. Een beetje zoete muziek als je het mij vraagt. Ik ben het met collega-rendier eens dat het een beetje zeurderig overkomt, maar waar het bij sommige nummers irritatie opwekt, luistert het nu prima weg. Heb stiekem de hoop dat dit iets van een bandje is, altijd leuk. Is het de beste inzending tot nu toe? Zeker niet. Maar is het voldoende om aan mijn team toe voegen. Zeker wel! Auditie 24: Gedraaid Overgangetje wel weer hoor jongens. Tot nu toe veruit de beste stem die ik gehoord hebt. Zo zuiver en de focus ook op de stem in plaats van de muziek. Dat is een belangrijk onderdeel bij 'The Voice'. Misschien iets te slow om echt kans te maken om ver te komen, maar simpelweg goed genoeg om voor op de knop te drukken. Goh, wat een verademing na de vorige post van audities! Auditie 25: Niet gedraaid Leuke diversiteit te horen in deze serie van 5 audities. Hier weer een lange intro waarna een ander genre de kop opsteekt. Ik moet eerlijk bekennen dat er de eerste 20 seconden van zang even door mijn hoofd spookte dat dit ook zomaar een vrouw had kunnen zijn. Maar het is een man toch? Of? Nou ja, voor mij in ieder geval niet overtuigend genoeg om te draaien, maar dat hoeft geen schande te zijn na drie prima audities hiervoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 17 maart 2020 Share Geplaatst 17 maart 2020 Ook auditie 15 voegt zich bij team @Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten