Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Lenstra:

Oke laten we het dan over de tactiek hebben. Wat gaat er volgens jullie mis? 

Veel te hoge verdedigende lijn voor de verdedigende kwaliteit die je hebt op de backposities en de 6-positie. Kijk waar je laatste verdediger staat bij de eerste goal van PSV. Je weet dat je dat duel gaat verliezen van de Jong en toch laat je er daardoor kloppen. Zorg dan dat je op die plek niet in een cruciaal duel komt. Buiten Hancko heeft ook niemand achterin de snelheid om een gat dicht te lopen met zo'n verdedigende linie. Met een meer ingezakte verdediging heb je ook nog wat aan Zerrouki. Nu wordt die jongen compleet overlopen. En dat is niet eens zijn fout. Ja, hij is geen goede voetballer, maar onze trainer helpt hem ook niet. Zelfs Timber en Milambo, doorgaans toch goede spelers, kunnen opeens helemaal niks in de eerste helft. Er is gewoon geen plan om PSV te bestrijden.

En aanvallend is het vooral hopen op de kwaliteiten van je spelers. Er zit geen visie in. Het is gewoon hopen op een ingeving van Hadj Mousa of Paixao. Zo ga je geen topwedstrijden winnen. Veel te naïef. En onze coach heeft ook niet de kwaliteit om het tijdens de wedstrijd op te lossen (duurt altijd tot aan de rust). Dat noem ik ook wel het Koeman-syndroom.

Als je mee wil doen om het kampioenschap of elk jaar Champions League wil spelen, dan heb je een tactisch betere trainer nodig. En ik geloof echt wel dat Priske zijn best doet, maar hij heeft het gewoon niet. Wisselen in de 63e minuut, terwijl je de eerste helft helemaal scheel wordt gespeeld, is daar een perfect voorbeeld van. En dan wissel je ook nog je beste aanvaller eruit: Hadj Mousa. Onbegrijpelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Rrrood:

Priske was toch ooit door ManCity gewild als trainer/coach voor dode spelmomenten?

Ook samen met het minuten geven aan jonge spelers het enige dat is verbeterd tov vorig seizoen.

Wedstrijd vandaag gemist, door niet goed opletten met de planning van de kerstactiviteiten, maar hoef er volgens mij niet heel rouwig om te zijn.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We mogen van geluk spreken dat het geen 10-0 is geworden vandaag. Ongelofelijk wat een niveau verschil. Ben er wel een beetje van geschrokken. Die eerste plek nu definitief uit het hoofd zetten en lekker op de cruise control tweede worden. Volgend jaar weer een kans tegen hopelijk een flink zwakker PSV. Nu helaas veel en veel te sterk voor ons.

Gelukkig hebben we Arne nog over vijf minuten als rots in de branding.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Urbeto:

Dit is - na vorig seizoen - de zwakste Eredivisie in jaren en dus is het tamelijk gênant hoeveel punten je al in kleinere wedstrijden hebt laten liggen. Blessures hebben daar natuurlijk niet bij geholpen, maar als je ziet hoe stabiel Ajax weet te presteren met een in mijn optiek mindere selectie alsóók een nieuwe trainer vind ik dat je je alsnog echt wel moet schamen wanneer je niet bij de eerste twee eindigt. De CL campagne verdoezeld natuurlijk wel het een en ander, maar in de Eredivisie is het simpelweg belabberd qua resultaten én spel dit seizoen. Defensief ben je zó armetierig.. Dat valt Priske zeker aan te rekenen.

Oh hier ben ik het ook mee eens hoor. Maar om met een 3e plek nou te spreken van een mislukt seizoen vind ik te overdreven. Zelfs Slot werd in zijn eerste seizoen derde. De selectie die er toen was, is in mijn ogen wel een beetje vergelijkbaar met deze selectie. Op de ene positie zijn we wat beter, maar op de andere hebben we kwaliteit ingeleverd. Het is nu vooral belangrijk om ervoor te zorgen dat je volgend jaar CL kan spelen.

Hopelijk hebben we een tweede seizoenshelft met minder blessures en zit er progressie in het spel. Het laatste vind ik vooral belangrijk dit seizoen. Als die progressie er is, dan ga je die derde plek denk ik makkelijk halen en blijf je mee doen om plek 2 en met een beetje geluk plek 1. Heb je die progressie niet en haal je met hangen en wurgen de 3e plek dan is er natuurlijk een andere situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Rrrood:

nou... weinig van te merken tegenwoordig...

Wat MetalMichael ook al zegt. Juist aanvallende standaardsituaties zijn de grootste verbetering dit seizoen dus opzich is er wel wat van te merken ja

Edit: De post hierboven postte blijkbaar drie keer dus deze hierin gewijzigd.

bewerkt door bas huijsmans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Je komt wel heel erg terug van je eigen standpunt. Nu is Paixao 'geen topper' waar hij net nog 'beperkt' was. Zonder in een semantische discussie te willen belanden begrijp je zelf hopelijk ook wel dat daar grote verschillen tussen liggen. Een topspeler vind ik Paixao immers ook niet, maar hem beperkt noemen gaat simpelweg te ver. Daarvoor levert hij immers teveel in grote wedstrijden: laten we namelijk eens de CL campagne van Feyenoord bekijken. In zes wedstrijden bij vijf goals betrokken zijn is niet voor iedereen weggelegd. Daarnaast was Paixao juist in deze wedstrijden erg belangrijk met zijn pressing en felheid. Je bent op dit vlak vrij hardleers, maar dat zijn natuurlijk geen wedstrijden tegen het rechterrijtje.

Beperkt was inderdaad niet het juiste woord. Maar ik vind het voor een topclub niet per se een goede buitenspeler.

De CL campagne heb ik dan ook niet genoemd. Maar daar heeft hij zeker in geleverd. Maar wat typerend is voor hoe ik Paixao zie is eigenlijk ook de zaken die je daarin benoemt wat zijn voornaamste kwaliteit was/is in die wedstrijden.

Paixao vind ik namelijk nergens met de bal echt goed in. Of in elk geval constant. Soms een goed schot/mooie goal soms afzwaaiers. Soms veel gevaarlijke dribbels soms komt hij niet eens tot acties. En spelers die zo wisselvallig zijn zou ik nooit een goede speler kunnen noemen. Bijvoorbeeld Traoré bij Ajax precies hetzelfde probleem, die vind ik technisch beter, verdedigend minder. Maar die speelt soms niveau cafe elftal en soms denk je ineens hoe kan hij bij Ajax spelen. De conclusie als dat verschil in losse wedstrijden zo groot is, is toch gewoon dat je nooit een goede speler zult zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hot take: verwachten jullie na Slot niet gewoon teveel van het verdedigende spel van Feyenoord? Als je ziet wie er op de backs en op het verdedigende middenveld staan t.o.v. vorig jaar (Geertruida, Hartman, Wieffer) én het feit dat Slot gewoon echt een belachelijk goede trainer lijkt te zijn, zijn de resultaten tot nog toe misschien zo gek nog niet. Ja, Utrecht en Ajax staan erboven, maar het scheelt weinig en als je naar de expected points kijkt sta je gewoon ruim tweede (vlak achter PSV). Bovendien is er een grote kans dat je doorgaat in de CL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Rogier.:

Hot take: verwachten jullie na Slot niet gewoon teveel van het verdedigende spel van Feyenoord? Als je ziet wie er op de backs en op het verdedigende middenveld staan t.o.v. vorig jaar (Geertruida, Hartman, Wieffer) én het feit dat Slot gewoon echt een belachelijk goede trainer lijkt te zijn, zijn de resultaten tot nog toe misschien zo gek nog niet. Ja, Utrecht en Ajax staan erboven, maar het scheelt weinig en als je naar de expected points kijkt sta je gewoon ruim tweede (vlak achter PSV). Bovendien is er een grote kans dat je doorgaat in de CL.

Misschien wel, al is het spel onder Priske nog wel risicovoller heb ik het idee. Al vanaf oefenwedstrijd 1 is de restverdediging in de omschakeling niet op orde. 

--

Ik neem het Timber trouwens wel kwalijk dat hij met zijn geblesseerde enkel naar Oranje ging. Die had, gezien de laatste weken echt wel even rust kunnen gebruiken. 

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Rogier.:

Ik heb het idee dat die resultaten vooral komen door de individuele kwaliteiten van Trauner-Hancko, Hwang, Timber en Hadj Moussa, waarbij vooral Hwang vandaag ook echt gemist werd. 

Maar verdedigend staat het gewoon slecht, zoals bijvoorbeeld tegen MVV ook goed te zien was. Elke situatie met balverlies werd gevaarlijk en Feyenoord had geen antwoord op Bryan fucking Smeets. En dat zie je in veel wedstrijden - Sparta, Fortuna, Salzburg.

11 minuten geleden zei MetalMichael:

Ik neem het Timber trouwens wel kwalijk dat hij met zijn geblesseerde enkel naar Oranje ging. Die had, gezien de laatste weken echt wel even rust kunnen gebruiken. 

Klopt, maar met de opties die Oranje op het middenveld heeft - specifiek De Jong, Koopmeiners, Wieffer, Schouten en Gravenberch - is er maar heel weinig voor nodig om af te vallen. Ik denk dat Timber geen achterstand in de concurrentiestrijd wilde oplopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei aron24:

Veel te hoge verdedigende lijn voor de verdedigende kwaliteit die je hebt op de backposities en de 6-positie. Kijk waar je laatste verdediger staat bij de eerste goal van PSV. Je weet dat je dat duel gaat verliezen van de Jong en toch laat je er daardoor kloppen. Zorg dan dat je op die plek niet in een cruciaal duel komt. Buiten Hancko heeft ook niemand achterin de snelheid om een gat dicht te lopen met zo'n verdedigende linie. Met een meer ingezakte verdediging heb je ook nog wat aan Zerrouki. Nu wordt die jongen compleet overlopen. En dat is niet eens zijn fout. Ja, hij is geen goede voetballer, maar onze trainer helpt hem ook niet. Zelfs Timber en Milambo, doorgaans toch goede spelers, kunnen opeens helemaal niks in de eerste helft. Er is gewoon geen plan om PSV te bestrijden.

En aanvallend is het vooral hopen op de kwaliteiten van je spelers. Er zit geen visie in. Het is gewoon hopen op een ingeving van Hadj Mousa of Paixao. Zo ga je geen topwedstrijden winnen. Veel te naïef. En onze coach heeft ook niet de kwaliteit om het tijdens de wedstrijd op te lossen (duurt altijd tot aan de rust). Dat noem ik ook wel het Koeman-syndroom.

Als je mee wil doen om het kampioenschap of elk jaar Champions League wil spelen, dan heb je een tactisch betere trainer nodig. En ik geloof echt wel dat Priske zijn best doet, maar hij heeft het gewoon niet. Wisselen in de 63e minuut, terwijl je de eerste helft helemaal scheel wordt gespeeld, is daar een perfect voorbeeld van. En dan wissel je ook nog je beste aanvaller eruit: Hadj Mousa. Onbegrijpelijk.

Ja grotendeels eens, vooral verdedigend. Ik had het dus ook nog wel begrepen als hij was begonnen met Beelen. Die stond de tweede helft ook een stuk slimmer t.o.v. De Jong. Je zag sowieso dat we de eerste helft eigenlijk nergens (op tijd) in de duels kwamen. 

Ik ben het aanvallend niet helemaal met je eens. Uiteindelijk zie ik het als de taak van de trainer om lijnen in te slijpen om de bal in laatste fase te krijgen. Dat lukt volgens mij normaliter wel redelijk, maar vandaag om meerdere redenen niet. Ik zie het probleem daar wel echt meer bij de kwaliteit v/d spelers liggen. Het punt is daar veel meer dat je Bueno of Nieuwkoop eroverheen moet hebben zodat Paixao of Hadj Moussa er tussen kan lopen om de laatste beweging te maken, maar dat lukt te vaak niet.

Persoonlijk neem ik het hem niet zo kwalijk. Hij kon op een fundament bouwen met Slot, maar er moest ook een hoop gebeuren. Op het gebied van dode spelmomenten gaat dat een stuk beter, hij heeft ook het rendement van de buitenspelers omhoog weten te krijgen. Het grote probleem zit 'm er nu in dat als je één van je cruciale spelers mist (Hwang in dit geval) dat je eigenlijk klaar bent en als je dan ook nog bij Timber merkt dat hij zijn duels niet wint (wat hier misschien mee samenhangt) dan ben je op het middenveld eigenlijk klaar. Hij bestrijkt zoveel meer op het veld dan dat Zerrouki dat kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites