Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Je vergeet alleen even dat Dinamo de opvolger van Ivanusec al in huis hebben gehaald. Ik verwacht dat Ivanusec niet lang meer op zich zal laten wachten. Lees ook geruchten over Pizarro (18-jarige spits) om als project signing te gaan halen mocht er nog budget over zijn. Heeft heel veel weg van Santi maar dan een rechtspoot. Kantoona heeft hem ook al eerder genoemd en zou voor zo'n 5 miljoen de oversteek moeten gaan maken. Verder denk ik ook dat je met Ueda er op vooruit gaat tov Danilo en is Ivanusec echt een monster. :< Als Geert dan ook nog eens blijft, heb je gewoon echt een leipe ploeg. Er zijn tijden dat je geen Kroatisch en Japans international haalt in een transferperiode. :D 

Ik neem hierbij aan dat je op Kaneko doelt, maar het is niet klip en klaar dat hij de opvolger van Ivanusec is. De afgelopen periode speelde Ivanusec namelijk 'gewoon' weer als linksbuiten bij Dinamo Zagreb, terwijl Kaneko nog nooit als linksbuiten gespeeld heeft; in het verleden speelde Kaneko wel op 10, maar het afgelopen seizoen maakte hij juist indruk als rechtsmidden. Mocht het wél de directe opvolger zijn - en laten we het hopen - zou het op zijn minst opmerkelijk scoutingswerk zijn. 

Ik denk ook dat je er met Ueda op vooruit gaat. Ik heb hier ook al eerder deze zomer geschreven dat dit wat mij betreft het ideale moment voor een vertrek van Danilo was, dus het is mooi dat dat nu ook gevolg krijgt. Wel ben ik erg benieuwd naar de financiële aspecten van de deal. Een eventuele project signing als Damián Pizarro lijkt me ook mooi, al betwijfel ik of daar zonder een verkoop van (hopelijk) iemand als Dilrosun nog financiële ruimte voor is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Urbeto:

Verwacht dat Ueda echt wel goed moet komen, maar vraag me - zeker na gisteravond - af hoe haalbaar Ivanusec nog is. Het is zeer prettig dat beide spelers graag willen komen, maar ik zie Dinamo Zagreb haar poot wel stijf houden eerlijk gezegd. Verder ben ik benieuwd wat er nu daadwerkelijk voor Ueda neergelegd zal worden. 

Aan de Belgische voetbalvolgers; 10 miljoen is echt wel aan de hoge kant, toch? 

Ik vind 10 inderdaad aan de hoge kant. 5-7miljoen met bonussen tot 8 ofzo lijkt me een mooie deal. Maar commercieel zal hij wel wat goedmaken.

Als Ueda en Ivanusec komen heeft Feyenoord wel een prachtige selectie bij mekaar gehaald de laatste 2-3 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Urbeto:

maar vraag me - zeker na gisteravond - af hoe haalbaar Ivanusec nog is.

Hmm misschien zorgt dit er juist voor dat het in een stroomversnelling komt. Als ze nog geen vervanger hebben gehaald dan hebben ze nu 2 weken de tijd om deze te vinden. Volgende week kan ook op papier af nu namelijk en hebben ze Ivanusec niet nodig. Ze weten ook wel dat ze hem niet kunnen behouden. Als ze nog een week/weken wachten dan kan die ineens weg zijn vlak voor een belangrijkere wedstrijd in de voorronde.

Allemaal gespeculeer maar zo zou ik ten minste denken als ik in de (FM) situatie zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond trouwens dit stukje nog: https://www.voetbaldiepte.nl/transferanalyses/1406162_analyse-waarom-calvin-stengs-alles-is-wat-feyenoord-nodig-heeft mooie analyse waarom Stengs wel eens een knaller kan gaan worden bij ons. :D 

Ben er zelf ook wel blij mee, vind het een frivole speler die zeker de nodige assists op Santi kan gaan leveren. :< 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Feyenoord gaat een poging wagen om Gustav Isaksen los te weken bij FC Midtjylland. De Rotterdammers hebben op de achtergrond een miljoenenbod voorbereid die vandaag nog ingediend wordt bij de Deense club.

Lijkt me niet haalbaar, maar laat me graag verrassen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ai zou dat betekenen dat Ivanusec toch niet gaat lukken of gokken ze op 2 spelers zodat er over anderhalve week in ieder geval een speler aangetrokken is voor de JC Schaal?

Isaksen zou de vervanger van Ali moeten worden, althans dat zegt het artikel.

EDIT: De eventuele komst van Gustav Isaksen staat los van de komst van Luka Ivanušec. Feyenoord diende dinsdag een derde aanbieding in bij Dinamo Zagreb om de hattrick-hero los te weken en is zéér hoopvol op zijn komst. Er valt nog een gering gat te dichten voor een clubakkoord.

bewerkt door ReneLeBlanc
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Isaksen zou de vervanger van Ali moeten worden, althans dat zegt het artikel.

Hmm lees het inderdaad nu. Zaakwaarnemer van Ali heeft wel gewoon aan gegeven dat die wilt blijven en de CL in wil met Feyenoord. 

Tot nu toe wel echt veel geruchten en weinig spelerpresentaties. Ik wil gewoon spelers zien :classic_biggrin:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Ik denk trouwens dat het dan een voorhoede wordt als volgt:
Ivanusec/Sauer - Gimenez/Ueda - Isaksen/Paixao

Vind Paixao namelijk vooral sterk vanaf rechts en Sauerkraut mag zsm als volwaardig eerste elftal speler gezien worden. :D 

Ik sauer niet vanuit gaan, maar het zou wel tof zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was wel erg belangrijk in het pressingsvoetbal van Slot. Wat dat betreft had ik een bedrag van 8 miljoen + bonussen een prima deal gevonden. Desalniettemin is hij qua rendement met 10 goals en 7 assists geloof ik normaliter wel vervangbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik de verhalen over Stengs moet geloven van afgelopen seizoen kan hij prima de pressing leveren die Seba ook leverde. Ik ben gewoon heel benieuwd. Szymanski was leuk geweest maar niet voor de bedragen die genoemd werden. Qua vernufde steekballen oid viel het natuurlijk ook wel mee. Het was vooral veel arbeid wat hij leverde. Denk ook dat we meer van Wieffer kunnen gaan verwachten daar hij oorspronkelijk een 8 is en geen 6. Verwacht dus ook wel wat meer van hem in aanvallend opzicht met Zerrouki erachter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had mijn vraagtekens bij het aantrekken van Minteh maar jongens wat een leuk spelertje is dat om erbij te hebben. Ik las ergens iets over dat hij voor 2 jaar gehuurd is en dat Feyenoord een soort aliantie met Newcastle is aangegaan om dit soort spelers op te vangen. Persoonlijk hoop ik natuurlijk dat zulk soort spelers in de toekomst gewoon zelf gekocht worden maar pffff deze jongen heeft veel kwaliteiten die wij nog niet hadden. In de counter kan die man zo ontzettend gevaarlijk worden. :D Verder even een ode aan Zechiel. Wist wel dat die aardig kon ballen maar is Milambo eigenlijk volledig voorbij geraasd. Als je hem zo ziet spelen gisteren vraag je je toch af wat zo'n van den Belt bij Feyenoord komt doen. Vind sowieso dat van den Belt een beetje dikkig oogt, en in dat opzicht is het echt gewoon de vernieuwde versie van Toornstra. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Ik las ergens iets over dat hij voor 2 jaar gehuurd is en dat Feyenoord een soort aliantie met Newcastle is aangegaan om dit soort spelers op te vangen.

Denk dat Newcastle dan lekker de talentjes kan opkopen overal en bij Feyenoord kan stallen totdat ze een werkvergunning kunnen krijgen. Aan de ene kant een goede manier om toch kwalitatieve spelers te krijgen inderdaad, maar ben het ook met je eens dat het allermooiste zou zijn dat we die zelf kunnen kopen. Denk alleen dat Minteh geen vrije trappen meer mag nemen na die vrije trap in de 90ste minuut :classic_laugh:

14 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Verder even een ode aan Zechiel. Wist wel dat die aardig kon ballen maar is Milambo eigenlijk volledig voorbij geraasd. Als je hem zo ziet spelen gisteren vraag je je toch af wat zo'n van den Belt bij Feyenoord komt doen.

Leuke speler inderdaad, maar of die nou al klaar is om eventueel in de CL in actie te komen. Voor zulke spelers is het zo jammer dat er geen Jong Feyenoord in de KKD zit zeg. Vraag me af of je niet een generatie moet 'opofferen' door volle bak te focussen op die promotie zodat je in de Tweede Divisie? terecht komt en vanaf daar heb je meer tegenstand voor de jonkies. Ga er vanuit dat de echte talenten alsnog komen bovendrijven. Nu stal je alles bij Dordrecht waardoor je toch iets minder zicht er op hebt en de doorstroming naar 1 toch lastiger maakt. Een talent dat uitblinkt bij Dordrecht kan je niet mee laten trainen met 1 en minuten laten maken in de Eredivisie mochten ze presteren. Plus de echte grote talenten ga je niet naar Dordrecht sturen dus die maken geen minuten in de KKD. Blijft een lastige situatie zeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei bas huijsmans:

Denk dat Newcastle dan lekker de talentjes kan opkopen overal en bij Feyenoord kan stallen totdat ze een werkvergunning kunnen krijgen. Aan de ene kant een goede manier om toch kwalitatieve spelers te krijgen inderdaad, maar ben het ook met je eens dat het allermooiste zou zijn dat we die zelf kunnen kopen. Denk alleen dat Minteh geen vrije trappen meer mag nemen na die vrije trap in de 90ste minuut :classic_laugh:

Leuke speler inderdaad, maar of die nou al klaar is om eventueel in de CL in actie te komen. Voor zulke spelers is het zo jammer dat er geen Jong Feyenoord in de KKD zit zeg. Vraag me af of je niet een generatie moet 'opofferen' door volle bak te focussen op die promotie zodat je in de Tweede Divisie? terecht komt en vanaf daar heb je meer tegenstand voor de jonkies. Ga er vanuit dat de echte talenten alsnog komen bovendrijven. Nu stal je alles bij Dordrecht waardoor je toch iets minder zicht er op hebt en de doorstroming naar 1 toch lastiger maakt. Een talent dat uitblinkt bij Dordrecht kan je niet mee laten trainen met 1 en minuten laten maken in de Eredivisie mochten ze presteren. Plus de echte grote talenten ga je niet naar Dordrecht sturen dus die maken geen minuten in de KKD. Blijft een lastige situatie zeg

Bahahaha die vrije trap. ;c;c;c Wat heerlijk joh. Gewoon snoeihard overrossen. :D Verder zijn dit wel het type spelers waar je uiteindelijk denk ik naar toe wilt, denk alleen dat dat nog wel even wat jaartjes CL duurt voordat wij dit soort spelers zelf gaan halen. :D 

Betreft Zechiel ben ik het zeker met je eens, maar ja dat zelfde geldt voor van den Belt natuurlijk. :D Daarmee wil je ook niet in de CL aankomen zetten. Heb verder de wedstrijd niet live helemaal gezien maar er is wel een hetze ontstaan tegen Timber he? :D Kritiek die ik lees is niet mals, doet me overigens wel een beetje denken aan de begin dagen van Orrie. Die was toen ook het pispaaltje tot het knopje om ging. Hoop een zelfde soort scenario met Timber. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Betreft Zechiel ben ik het zeker met je eens, maar ja dat zelfde geldt voor van den Belt natuurlijk. :D Daarmee wil je ook niet in de CL aankomen zetten.

Haha eens, maar die heeft zich op KKD niveau ten minste al wel erg bewezen. Zechiel heeft zich daar ook nog niet bewezen en dan zijn een paar leuke oefenwedstrijdjes, waar je als jeugdspeler in principe niets fout kan doen, wel erg magertjes.

16 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Heb verder de wedstrijd niet live helemaal gezien maar er is wel een hetze ontstaan tegen Timber he? :D

Heb de eerste helft helaas ook niet kunnen zien dus geen idee hoe die gisteren speelde, maar de commentator zei volgens mij dat die een goede wedstrijd had gespeeld aan het einde. Dan is het alleen nog afwachten wat betrouwbaarder is: De mening van een commentator, die over het algemeen veel onzin uitkramen, of de meningen op FR12, die over het algemeen veel onzin uitkramen :classic_wink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren de eerste helft en delen van de tweede helft gezien. Voor rust was het tamelijk inspiratieloos. Het was leuk om te zien dat Sauer op links de kans kreeg en duidelijk niet aarzelde om individuele acties in te zetten. Het ontbrak hierbij nog wel aan precisie in the final third - zo gaf hij de bal een keer onmogelijk mee aan Hartman in de zestien - maar op deze leeftijd vind ik bravoure en inzicht belangrijker; aan precisie en efficiëntie kan tot enig niveau gewerkt worden. 

Verder maakte Stengs in zijn eerste halfuur een prima indruk. Hij toonde zich een aantal keer sterk in de lucht en stak ook Pedersen een keer mooi diep. Ook gaf hij een keer een hele scherpe indraaiende voorzet waar helaas niemand tegen aanliep, maar wanneer Gimenez weer terugkeert in de basis zie ik dat snel veranderen. Het was maar een halfuurtje, maar ik ben op basis daarvan gematigd positief. 

Wat betreft Timber kunnen we kort zijn, daar het een herhaling van zetten betreft. Hij heeft onmiskenbaar veel talent en liet dat ook gisteren weer een aantal keer zien met vernuftige lichaamsschijnbewegingen. Toch lijkt hij die paar slaapmomentjes per wedstrijd er niet uit te krijgen. Online las ik veel dat de 0-1 voortkwam uit zijn balverlies, maar hier moet ook Hartman echt aangekeken worden; hij speelde de bal dusdanig slecht in dat Timber hem aan moest nemen zonder daar de ruimte voor te hebben. Los daarvan stellen vooral zijn afstandsschoten me teleur. De momenten die ik gezien heb deze voorbereiding betreft het iedere keer weer óf hele zwakke rollertjes óf schoten die huizenhoog over vliegen. Daar heb je erg weinig aan.

Zechiël had inderdaad een paar leuke acties, waaronder een schot dat net naast belandde. Toch zag je bij vlagen ook wel dat hij net een stap eerder een keuze had moeten maken, dus dat is nog wel iets waar rek inzit. 

Al met al mis je nog de nodige kwaliteit voorin, maar verder stond het best aardig tegen zo'n relatief sterke tegenstander. Ik ben erg benieuwd hoe we ons zondag tegen Benfica gaan verhouden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites