Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2364

• Chiemel

1895

• cimbomcu

1568

• Rogier.

1525

21 minuten geleden zei Thierryvane:

Waarom haalt John nou de beste twee spelers van vanavond eraf?

Bizar hè. Wat een zwakke tweede helft zeg. Gebrek aan kwaliteit op bepaalde posities komt weer erg duidelijk naar voren en dan heb je ook nog een coach die de juiste keuzes niet weet te maken. Tactisch is het nog steeds ondermaats. Heb veel sympathie voor Van 't Schip, maar ik hoop dat hij na dit seizoen een andere functie bij de club gaat bekleden en dat we een kundige trainer aanstellen.

Zegt genoeg dat we de pot eindigen met ... en ... op de flanken. De Portugese kloon van Lesly de Sa en een speler die qua potentie meer in de buurt komt van het niveau subtop/middenmoot Eredivisie. Dan heb je als Bergwijn ook gewoon 0,0 te vrezen van je concurrentie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei cimbomcu:

Wat een negativiteit weer hier :-D

Eerlijkheidshalve was ik ook wat minder positief toen ik het live keek gisteren, zojuist de samenvatting gezien. 5-1 rust stand was eerlijker geweest. 

Tweede helft was schandalig Cim. Had zomaar 2-2 kunnen worden. Goed: belangrijkste zijn nu de drie punten. Donderdag AEK-thuis, zondag PEC-thuis en dan nog een bekerpotje uit bij Hercules. Winnen we ze alle drie dan mogen we God op onze blote knietjes bedanken dat we rond plekkie 5 staan + Conference League.

Banel trouwens 'ff niet meer inbrengen. Laat die maar minuten bij Jong maken. Zag dat Van Axel Dongen weer meetraint dus laat die maar weer minuutjes maken. Misehouy trouwens ook weer zo goed als fit. (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei cimbomcu:

Wat een negativiteit weer hier :-D

Eerlijkheidshalve was ik ook wat minder positief toen ik het live keek gisteren, zojuist de samenvatting gezien. 5-1 rust stand was eerlijker geweest. 

Dit dus. Alsof we nu alle teams wel even van de mat spelen. Zeker als je ziet waar we vandaan komen. Eerste helft was echt prima en had je eigenlijk met drie of vier doelpunten verschil de rust in moeten gaan. En tweede helft was slecht, zonder dat Sparta nou echt veel kansen kreeg. Denk dat we gewoon blij moeten zijn met de punten en dan kijken we na de winterstop wel weer naar het spel.

En dan zeuren over het feit dat Brobbey gewisseld werd... Ik was gisteren op uitnodiging van Ziggo in de Arena en na afloop kwam Maduro netjes vertellen dat het afgesproken was dat Brobbey maximaal een uur zou spelen vanwege lichte klachten en de wedstrijd van donderdag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Geppiej:

En dan zeuren over het feit dat Brobbey gewisseld werd... Ik was gisteren op uitnodiging van Ziggo in de Arena en na afloop kwam Maduro netjes vertellen dat het afgesproken was dat Brobbey maximaal een uur zou spelen vanwege lichte klachten en de wedstrijd van donderdag. 

Ah ja Maduro was Thierry en mij gister vergeten te appen dus vandaar dat we niet op de hoogte waren. Mijn welgemeende excuses.

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enfin. Zal er even inhoudelijk op reageren. Ben ik te negatief? Wellicht. Vind zelf van niet. Hooguit over Van 't Schip, maar die heeft het als trainer enkel in Australië een beetje laten zien. Nog niet veel gekke keuzes gemaakt, maar tactisch ben ik er (nog) niet van onder de indruk.

Laten we dan even naar de selectie kijken:

Keepers
Ben van geen van de keepers echt onder de indruk. Je hebt drie degelijke keepers (Pasveer niet meegerekend), waarvan Gorter en in iets mindere mate Rulli degenen zijn die het meest gevoelig zijn voor een foutje. Ramaj wat mij betreft de duidelijke nummer één, maar ook in hem zie ik geen (potentiële) topkeeper.

Rechtsbacks
Rensch staat al een paar jaar stil in zijn ontwikkeling, maar speelt de laatste tijd prima. Gaaei lijkt me een erg sympathieke kerel, maar ik ben bang dat die nooit het gewenste niveau gaat halen. Aanvallend prima, verdedigend vrij kwetsbaar en erg gevoelig voor een foutje. 

Linksbacks
Martha is, net als Gaaei, aanvallend prima, maar kan totaal niet verdedigen. Dat kan nog als je thuis tegen Volendam of Almere City speelt, maar in lastigere potten gaat die jongen je geheid punten kosten. Had van Sosa hoge verwachtingen, maar wat een trage, lamlendige slapjanus is dat zeg. Leuk linkerbeen, maar verder voegt hij niks toe. Dat is echt iemand voor een systeem met 3/5 verdedigers, dus die gaat nooit slagen hier. Salah-Eddine, tja. Valt me ook heel erg tegen. Erg jammer.

Centrale verdedigers
Over Hato hoef ik niks te zeggen, denk ik. Speelt zeker niet foutloos, maar is wel veruit je beste verdediger. En dat op die leeftijd. Ontzettend knap. Om de een of andere reden blijf ik vertrouwen houden in Sutalo, maar die heeft sinds zijn komst een pot of drie goed gespeeld? Hoop dat het nog komt, alleen de twijfels worden wel steeds groter. Avila kan ook niet zo slecht zijn als dat hij tot nu toe heeft laten zien, echter gaat die voorlopig geen kansen krijgen. Medic ook niet, maar die gaat het sowieso niet redden. Wel jammer, want dat vind ik, net als bijv. Gaaei, wel een sympathieke kerel.

Centrale middenvelders
Vos blijft mijn ideale controleur, maar heeft niet echt overtuigd in de minuten die hij kreeg. Mannsverk is eigenlijk voor deze positie gehaald, maar die hebben we na 45 dramatische minuten niet meer gezien. Kan ik dus weinig over zeggen. Tahirovic is heel wisselvallig en lijkt me ook geen Ajax-speler, maar doet het desondanks niet heel onaardig.

Taylor blijf ik een vreemde speler vinden. Waar liggen nou echt zijn kwaliteiten? Wat voor type speler is het nou echt? Hij is tweebenig en heeft aardig wat loopvermogen, maar verder blinkt hij nergens in uit. Speelt de laatste tijd wel prima, dus die mag voorlopig blijven staan. Van den Boomen heeft een geweldige trap, maar is te traag. Wel handig tegen de kleinere ploegen.

Aanvallende middenvelders
Hlynsson heeft erg goede loopacties, maar aan de bal mag het wel wat beter. Berghuis is dan weer compleet het tegenovergestelde. Aan de bal erg goed, zonder bal is het geen speler voor deze positie. Zeker niet als je Brobbey in de punt hebt staan.

Linksbuitens
Iedereen weet inmiddels wel dat ik geen fan ben van Bergwijn, maar die mag voorlopig blijven staan. Godts was zijn enige 'concurrent', ware het niet dat Bergwijn verzekerd is van zijn basisplek en die jongen dus enkel bij een blessure van onze aanvoerder een kans in de basis zou krijgen. Godts ben ik dan wel weer fan van, maar die ligt er helaas een tijdje uit. Forbs heb ik een paar geniale passes zien geven, maar verder kan hij er helemaal niks van. Maakt niet uit of je die jongen nou op links of rechts zet, dat is echt weggegooid geld.

Berghuis als rechtsbuiten is prima. Mag voor de goal wel wat beter, maar verder staat hij daar goed. Van Axel Dongen is helaas te blessuregevoelig, dus twijfel aan zijn potentie. Banel mag wat mij betreft nog een seizoen met Jong meedraaien, want die heeft ook het gewenste niveau niet.

Spitsen
Brobbey is de man in vorm, lekker laten staan. Akpom is een ideale invaller, maar zal denk ik nooit meer dan dat worden. Mikautadze krijgt weinig kansen, maar heeft dan ook helemaal niets laten zien in de spaarzame minuten die hij gekregen heeft. Ook dat is weggegooid geld denk ik, want ik zou niet weten waar hij speelminuten moet gaan krijgen.

Dusja. Je hebt na PSV en Feyenoord de beste basiself van de Eredivisie, maar ook daar heb je op twee/drie posities nog vraagtekens. Op de bank is het qua niveau erg wisselvallig. Dat heeft mijns inziens weinig te maken met dat ik te negatief zou zijn, maar meer met het observeren en beoordelen van de spelers. Kan moeilijk gaan roepen dat Sutalo weer uiterst solide speelde, dat Martha verdedigend weer uitblonk of dat Forbs weer liet zien dat hij een fantastische speler is.

Kortom, het gebrek aan kwaliteit op bepaalde posities kwam gisteravond weer erg duidelijk naar voren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet om de selectie @JanVertonghen maar om je posts tijdens de wedstrijd.

Ajax was echt veel beter dan Sparta en dat vond ik zelf al, ik heb dat verschillende commentatoren/analisten horen zeggen en ook bijvoorbeeld Bart Vriends.  Dus die negatieve posts tijdens de wedstrijd alsof je Real Madrid bent en hebt verloren van Sparta met 0-3 is een beetje overdreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei JanVertonghen:

Enfin. Zal er even inhoudelijk op reageren. Ben ik te negatief? Wellicht. Vind zelf van niet. Hooguit over Van 't Schip, maar die heeft het als trainer enkel in Australië een beetje laten zien. Nog niet veel gekke keuzes gemaakt, maar tactisch ben ik er (nog) niet van onder de indruk.

Kortom, het gebrek aan kwaliteit op bepaalde posities kwam gisteravond weer erg duidelijk naar voren.

Er is nog genoeg te doen, maar je staat inmiddels weer vijfde. Tegelijkertijd is de achterpunt op Twente en AZ al maar 9 punten, en had die van Twente zelfs 6 kunnen zijn als Excelsior in minuut 25 niet rood pakte. 2e zie ik ze niet meer worden, want daar is Feyenoord te goed voor, maar AZ en Twente gaan nog genoeg punten verspelen, al dan niet tegen elkaar, dus zelfs met dit materiaal moet je 3e kunnen worden. En dan heb je gewoon voorronde CL te pakken, wat gegeven de situatie echt dikke prima is. Lastige uitdaging om dan in de CL te geraken, maar het is niet onmogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites