Spring naar bijdragen

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Chiemel:

Met geruchten dat Klaassen en zelfs Berghuis misschien kunnen vertrekken en een Japanner aan wordt getrokken, lijken ze de eis dat er wat meer persoonlijkheid (vuur) in de selectie moet komen los te worden gelaten.

Vind ik prima, maar het moet geen vreemdelingenlegioen worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2379

• Chiemel

1907

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1530

2 uur geleden zei Rogier.:

Zeker. Maar het is natuurlijk wat anders als er 8 man rond de zestien-meter staan (wat in de Eredivisie veel gebeurt), dan dat er 4 man op 30 meter van de goal staat. Met Daramy, die ook diepte heeft, is dat eerste lastiger door de paard-gif die Thierry eerder al deelde.

Wat natuurlijk wel interessant gaat worden in de topwedstrijden van Ajax en de Europese matchen. De selectie als hoe die nu is, plus de jongen van Citeh, is gemaakt qua sterkte voor omschakeling. Zeker met de trap van Branco. Kan zomaar zijn dat we wat reactiever voetbal gaan spelen dit seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Chiemel:

Met geruchten dat Klaassen en zelfs Berghuis misschien kunnen vertrekken en een Japanner aan wordt getrokken, lijken ze de eis dat er wat meer persoonlijkheid (vuur) in de selectie moet komen los te worden gelaten.

Is dat zo? Of is dat je verwachting? 

3 minuten geleden zei Dansmeister:

Wat natuurlijk wel interessant gaat worden in de topwedstrijden van Ajax en de Europese matchen. De selectie als hoe die nu is, plus de jongen van Citeh, is gemaakt qua sterkte voor omschakeling. Zeker met de trap van Branco. Kan zomaar zijn dat we wat reactiever voetbal gaan spelen dit seizoen.

Wellicht wel een meer realistische aanpak die past bij de kwaliteiten van de selectie. Zeker in de topduels. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

We praten in deze weken bij voorbaat in verwachtingen hier. Feiten die missen juist.

Ik heb het idee dat wanneer Klaassen en/of Berghuis op de bank beland we geen vuur, maar vooral een stoorzender kwijtraken met verkopen. Daarbij vind ik Klaassen gewoon niet goed genoeg meer voor Ajax. Doet niks af aan alles wat hij heeft betekend, maar ik denk wel tijd om hem een mooi afscheid door de voordeur te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei ElMarcos:

Is dat zo? Of is dat je verwachting? 

Wellicht wel een meer realistische aanpak die past bij de kwaliteiten van de selectie. Zeker in de topduels. 

Ben vooral benieuwd of het gros van het Ajax publiek een dergelijke speelstijl accepteert. Of dat Maurice daarmee meteen kop van jut is. Zal uiteraard ook afhangen van de uitslagen, als die goed zijn zal het wat langer gedoogd worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Michaelinho*:

Ben vooral benieuwd of het gros van het Ajax publiek een dergelijke speelstijl accepteert. Of dat Maurice daarmee meteen kop van jut is. Zal uiteraard ook afhangen van de uitslagen, als die goed zijn zal het wat langer gedoogd worden. 

Kijk, ik denk dat je tegen veel ploegen echt wel een aanvallend Ajax ziet, maar is het erg om in de topduels juist wat gas terug te nemen en iets meer zekerheid in te bouwen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Sanel:

Uiterst bijzonder wat Ajax momenteel aan het doen is. Ze zijn gewoon aan het FM'en. Al deze tweederangs talenten uit de Bundesliga oid vind ik een beetje raar.

Wat bedoel je met tweede rangs talenten? Zijn toch maar twee bundesliga namen die genoemd worden? Waarbij die Ito een degelijke speler lijkt te zijn ipv tweede rangs talent toch?

Wat had jij liefste gezien dan?

20 uur geleden zei Daz:

Ben nu wel zelf heel erg benieuwd wie ze gaan halen als tweede spits.

Wellicht dat ze Bergwijn daar willen zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei timpy00:

Rulli/Ramaj 
Rensch, Sutalo, Ito, Hato
Vd Boomen, Tahirovic
Berghuis/Taylor/Spertsyan
Borges, Brobbey, Bergwijn

Zoiets is dan nu de beoogde opstelling denk ik?

Kudus? Alvarez?

Rulli/Ramaj 
Vd Boomen, Alvarez 
             Kudus

bewerkt door putdus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei timpy00:

Wat bedoel je met tweede rangs talenten? Zijn toch maar twee bundesliga namen die genoemd worden? Waarbij die Ito een degelijke speler lijkt te zijn ipv tweede rangs talent toch?

Wat had jij liefste gezien dan?

Ik zou die Tahirovic ten eerste niet halen voor 7 mil, als die echt zo goed was speelde hij wel basis bij Roma. Als Ajax zo veel geld blijkt te hebben lijkt het me logischer om gesettelde vedettes op te pikken van clubs in Europa. Bayern doet dat al jaren. Spelers tussen de 21-27 die bij een wat mindere club spelen maar wel sterkhouder zijn, zoals een Tadic was bij Southampton. Maar deze TD heeft een of andere visie dat een speler moet passen in een bepaald systeem oid, geloof ik allemaal niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Sanel:

Uiterst bijzonder wat Ajax momenteel aan het doen is. Ze zijn gewoon aan het FM'en. Al deze tweederangs talenten uit de Bundesliga oid vind ik een beetje raar.

Vijf het juist geen FMen. Tenminste, zoals ik speel. Ik heb dan standaard op iedere positie een dubbele bezetting met wellicht 1 of 2 spelers erbij voor of andere speelstijd of omdat het talenten zijn. 

In dat geval zou ik in FM nog 3 CVs, een 2e spits en aanvallende middenvelder halen. Maar eigenlijk ook nog een 2e linksback en 2e rechtsback en Wijndal en Sanchez verkopen. 

En eigenlijk vind ik Hato, Rensch, Taylor en Klaassen allemaal nog niet ovetuigend genoeg voor de basis. Wat het volgende beeld zou scheppen, hierbij vergeet ik even de vorm van Rulli:

Rulli/Gorter

? / Salah-Eddine

? / Hato

? / ?

? / Rensch

Alvarez / Vos

Vd Boomen / Tahirovic

Berghuis / Taylor

Kudus / Conceicao

Bergwijn / Godts

Brobbey / ?

Dus Klaassen en Daramy sowieso verkopen.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei putdus:

Kudus? Alvarez?

Rulli/Ramaj 
Vd Boomen, Alvarez 
             Kudus

Ga er vanuit dat Alvarez vertrekt en Kudus zeker met 2024 contract.

29 minuten geleden zei Sanel:

Ik zou die Tahirovic ten eerste niet halen voor 7 mil, als die echt zo goed was speelde hij wel basis bij Roma. Als Ajax zo veel geld blijkt te hebben lijkt het me logischer om gesettelde vedettes op te pikken van clubs in Europa. Bayern doet dat al jaren. Spelers tussen de 21-27 die bij een wat mindere club spelen maar wel sterkhouder zijn, zoals een Tadic was bij Southampton. Maar deze TD heeft een of andere visie dat een speler moet passen in een bepaald systeem oid, geloof ik allemaal niet in.

In de serie a spelen bij topclub echt amper jonge spelers. Voor serie a en Mourinho begrippen heeft hij nog redelijk wat gespeeld. Basis middenvelder van roma van doe leeftijd is gewoon 35 miljoen plus.

Welke gesettelde toppers zie je dan voor je? Je kunt Ajax niet mer Bayern vergelijken, daar Bayern een vand e beste clubs ter wereld is, veel meer geld, status en aansprekendere competitie speelt.

Wat denkt deze TD dan? Want ik snap niet wat jij bedoeld wat deze td dan coor systeem heeft gezegd?

Hij zoekt een voetballende keeper en haalt die een.

Hij zoekt verdedigende middenvelder als vervanger voor Alvarez en haalt die een.

Zoekt een buitenspeler met diepte en haalt die een.

Nu zijn er geruchten voor centrale verdedigers en die heeft Ajax niet , dus welk systeem moeten ze inpassen? Is toch vrij logisch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sanel:

Volgens jouw redenatie is Frenkie de Jong dus ook niet zo goed? Goed om te weten.

Die gesettelde vedettes moet je ook geen elftal van vol bouwen. Prima als je er 1/2 in je team rondlopen hebt, maar zoals je met Tadic ziet, enige restwaarde zit er niet in. Die vedette hebben ze overigens ook al toch, met Alvarez en Kudus?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei timpy00:

Ga er vanuit dat Alvarez vertrekt en Kudus zeker met 2024 contract.

In de serie a spelen bij topclub echt amper jonge spelers. Voor serie a en Mourinho begrippen heeft hij nog redelijk wat gespeeld. Basis middenvelder van roma van doe leeftijd is gewoon 35 miljoen plus.

Welke gesettelde toppers zie je dan voor je? Je kunt Ajax niet mer Bayern vergelijken, daar Bayern een vand e beste clubs ter wereld is, veel meer geld, status en aansprekendere competitie speelt.

Wat denkt deze TD dan? Want ik snap niet wat jij bedoeld wat deze td dan coor systeem heeft gezegd?

Hij zoekt een voetballende keeper en haalt die een.

Hij zoekt verdedigende middenvelder als vervanger voor Alvarez en haalt die een.

Zoekt een buitenspeler met diepte en haalt die een.

Nu zijn er geruchten voor centrale verdedigers en die heeft Ajax niet , dus welk systeem moeten ze inpassen? Is toch vrij logisch?

kudus heeft contract tot 2025

Link naar opmerking
Deel via andere websites