Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Mo'tje zou mooi zijn, maar totaal onrealistisch.

Gotze leuk, maar hoe fit en hoe dynamisch is die nog?

Dilrosun vind ik echt overschat, kan er niet veel van en geen basisspeler bij Hertha. Dan moet je ook niet bij Ajax aankomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

9 uur geleden zei cimbomcu:

Mo'tje zou mooi zijn, maar totaal onrealistisch.

Gotze leuk, maar hoe fit en hoe dynamisch is die nog?

Dilrosun vind ik echt overschat, kan er niet veel van en geen basisspeler bij Hertha. Dan moet je ook niet bij Ajax aankomen.

Voor zijn blessure gewoon één van de betere bij Hertha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrij realistische aanbieding in mijn ogen, zeker nu met alle inkomstenderving. Gewoon meer dan 90% van de spelers in het rechterrijtje Eredivisie, en dat voor jongens die nog alles te bewijzen hebben (ook in de KKD). 

Citaat

De groep genoemde spelers ziet dat Ajax echter in de selectie ook spelers zoals Edson Álvarez, Sven Botman, Carel Eiting, Jürgen Ekkelenkamp, Zakaria Labyad, Lisandro Magallán, Razvan Marin, Kik Pierie en Perr Schuurs heeft die meestal geen basisspeler zijn en hun doorstroom richting de eerste selectie blokkeren.

Slechte passage in dit stuk. Je kan moeilijk met allemaal talenten op de bank zitten, dat weten zij zelf ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Zeus:

Vind het ergens wel begrijpelijk. Als ik Marin, Labyad of Pierie voor me zou hebben zou ik mij ook achter de oren krabben en verder gaan kijken. Aangekochte middelmaat.

Ajax blijft een topclub, geen kinderparadijs. Als zij echt middelmaat zijn en de talenten goed genoeg zijn, dan gaan ze zo voorbij tegenvallende aankopen. Je kan niet op 1 paard wedden, ook als je veel vertrouwen in spelers hebt.

Overigens ben ik wel benieuwd. Jij zou verder kijken. Naar wat? Voor een minder salaris naar een club gaan waar je ook niet gegarandeerd speeltijd krijgt en met mindere spelers traint? Voor meer salaris naar een club gaan waar je (nog) minder kans hebt op speeltijd de komende 3 jaar, omdat je niet 1 van de 5 bent, maar 1 van de 20? Oprechte vraag dit.

Het zal wel goedkomen denk ik. Ze proberen gewoon het onderste uit de kan te halen en dat is hun goed recht. Definitief overhevelen naar Ajax 1 lijkt me een logische vervolgstap, en dat gaat ook gewoon gebeuren komend seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je 16 bent en je kan 15.000 per maand verdienen moet je je bek houden en snel tekenen. Zeker als je weet dat je als grote talent gewoon je kansen gaat krijgen.  Vergelijking met die middelmaat loopt ook mank aangezien Ajax waarschijnlijk niet had verwacht dat het middelmaat zou zijn.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Zeus:

Vind het ergens wel begrijpelijk. Als ik Marin, Labyad of Pierie voor me zou hebben zou ik mij ook achter de oren krabben en verder gaan kijken. Aangekochte middelmaat.

Als je die concurrentie niet eens aan durft te gaan als speler heb je niets te zoeken bij een topsport vereniging.    Ajax heeft onderhand toch wel ruimschoots bewezen dat talent genoeg kansen krijgt en ook vaak zat de voorkeur boven aangekochte middelmaat.       Dat deze gasten dan nu al over een gebrek aan perspectief gaan huilen is erg vreemd, meeste hebben net een half jaar KKD erop zitten.        Alleen talent hebben is niet genoeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat denk ik ook vooral om de plannen voor volgend seizoen. Spelers als Magallan, Marin, Labyad, Pierie en noem ze maar op moeten gewoon verkocht of verhuurd worden. Ook die net-niet talentjes als Lang, Eiting en Ekkelenkamp. Als ze allemaal weer een kans krijgen en mee mogen op trainingskamp in het voorseizoen gaat dat hoe dan ook ten kosten van een aantal van die jonge knullen. Dan kan je beter mee op trainingskamp met Utrecht of AZ en daar je minuten gaan maken dit seizoen. Ze willen perspectief en dat begrijp ik. Dat salaris is leuk, maar heeft niets met sportief perspectief te maken natuurlijk.

Met alle respect, maar jullie lijken nu vooral als supporters te reageren. Als ik een serieus talent bij Ajax was en ik zie dat op mijn positie Eiting, Alvarez, Marin en Ekkelenkamp vrolijk meegaan op trainingskamp en ik niet dan zou ik ook op zijn minst mijn opties gaan bekijken. Als ik al een seizoen KKD heb gehad en denk dat ik hoger aankan al helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Zeus:

Gaat denk ik ook vooral om de plannen voor volgend seizoen. Spelers als Magallan, Marin, Labyad, Pierie en noem ze maar op moeten gewoon verkocht of verhuurd worden.

Dat gaat ook gebeuren als dat kan waarschijnlijk. Enige die ik misschien nog zie blijven is Marin.

Zojuist zei Zeus:

Ook die net-niet talentjes als Lang, Eiting en Ekkelenkamp. Als ze allemaal weer een kans krijgen en mee mogen op trainingskamp in het voorseizoen gaat dat hoe dan ook ten kosten van een aantal van die jonge knullen.

Zeker Lang zal je nog gaan verbazen denk ik. Zit juist wel snor met zijn mentaliteit vind ik, maar het duurt allemaal wat langer omdat hij niet de meest intelligente voetballer is (of lijkt te zijn, kan natuurlijk moeilijk oordelen achter mijn computerschermpje). Daarnaast, al deze gasten die nu een contract voorgeschoteld krijgen zijn afgelopen winter zelfs al meegeweest op trainingskamp, dus dit gaat naar mijn mening zeker niet op.

Zojuist zei Zeus:

Met alle respect, maar jullie lijken nu vooral als supporters te reageren. Als ik een serieus talent bij Ajax was en ik zie dat op mijn positie Eiting, Alvarez, Marin en Ekkelenkamp vrolijk meegaan op trainingskamp en ik niet dan zou ik ook op zijn minst mijn opties gaan bekijken. Als ik al een seizoen KKD heb gehad en denk dat ik hoger aankan al helemaal.

Ben het hier ook niet mee eens. De jongens die al langer meedraaien in Jong Ajax hebben ook gewoon al eens meegedaan in Ajax 1 (Jurriën TImber bijvoorbeeld). De opties bekijken hebben ze nu al een lange tijd kunnen doen, het is niet alsof deze onderhandelingen vorige week zijn gestart. Ik vraag me dan oprecht af waar ze naar op zoek zijn, want het is niet alsof de kansen er niet voor ze gaan komen. Elke club die het salaris kan matchen gaat meerdere spelers halen voor een positie waar versterking nodig is, dat gaat niet alleen opgevuld worden met een talent. Zet dan in op een verhuurperiode, maar dan moet er eerst een contract getekend worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat ook gebeuren? Hoe weet jij dat dan? Heb nog niks gelezen over transfers van Alvarez, Eiting, Pierie, Labyad etc. Timber heeft inderdaad al eens meegedaan, anderen niet. Een Sontje Hansen heeft eerst Noa Lang zien stuntelen op de flanken en daarna werd veteraan Babel gehuurd om louter te falen. Ik zou aardig boos zijn. Om maar een voorbeeld te noemen. En laten we nu ook niet doen alsof ze al weg zijn. Ik denk gewoon dat ze willen zien dat overbodige spelers op hun posities gesleten worden en Ajax kan daar nu nog geen zekerheid in bieden, dus schorten ze die contractonderhandelingen voor nu op. Lijkt me best logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvarez heb ik nog een klein beetje hoop op. Eiting was twee jaar geleden al exit voor mij, Pierie hadden ze nooit moeten halen en Labyad, tja, lekker naar de zandbak.

Verder wel benieuwd wie er daadwerkelijk vertrekken. Dest gok ik zo goed als zeker, verder Donny? Onana? Nico? :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer altijd als supporter als het Ajax betreft.    Maar kijk nu naar een Gravenberch die in een paar maanden Alvarez en Marin voorbij streefde.  Dit zien die jongen talenten toch ook?      Mee mogen trainen met 1 zal gaan gebeuren(is voor vele ook al zo btw),   maar dat mag wel perspectief zat zijn voor iemand van 18/19?     Weet niet wat ze verder zullen willen, speeltijd? Dat kan je niemand beloven natuurlijk.     

Wel met je eens dat Ajax veel beter met verhuur om kan gaan en dat gasten als Marin, Alvarez, Ekkelenkamp etc prima kunnen vertrekken.     Maar die jonge talenten hebben echt niets te klagen over het sportieve perspectief bij Ajax en krijg bij dit bericht toch meer het idee dat ze aansturen op een wat definitiever vertrek.      

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij jou is het ook nooit goed he. Gravenberch kreeg kansen maar is nu alweer volgens jou een hype en moet niet zeuren. Maar die andere talenten zijn geen hype en zijn sowieso beter dan Marin, Babel, Alvarez, Lang, Ekkelenkamp en Eiting? En waar is dat op gebaseerd?

De volgende stap voor die jongens is nu gewoon basisspeler zijn bij Jong en ondertussen soms mee doen met 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hebben we die hele discussie al gehad. Ik zei dat Gravenberch in de wedstrijden die hij in het eerste heeft mogen spelen gewoon niet goed was. En ik ben niet de enige die dat zag en benoemde. Heb het bij FOX (dacht Perez) ook weleens behandeld zien worden.

Gravenberch was inderdaad een beetje een hype. Ik kende hem al voordat hij zijn debuut had gemaakt omdat hij behoorlijk omhoog werd geschreven alszijnde gruwelijk talent.

Van een Taylor heb ik bijvoorbeeld een stuk minder gehoord ja. Dat hij en andere talenten 'sowieso beter' zouden zijn dan de categorie die je daar noemt zeg ik helemaal niet. Niet voor de eerste keer trek je mijn berichten dan weer uit de context. Ik heb gezegd dat ik begrijp dat je als groot talent graag iets van sportief perspectief wil zien en dat moeilijk is als er nog een hele kliek aan overbodige en toch ook wat middelmatige spelers voor je zit. Dat is overigens ook niet hetzelfde als zeggen dat ze dan weg moeten of iets dergelijks, neen, ik heb begrip voor het gegeven dat ze graag wat perspectief willen krijgen van de technische leiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze een plek in Ajax 1 tijdens contract onderhandelingen willen afdingen ipv op het veld en ze daarom blijven weigeren, dan gaan ze inderdaad beter maar een andere club zoeken die of van minder niveau is of waar ze nog minder perspectief hebben. Groetjes thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites