Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei bas huijsmans:

Als je dan factcheckt, had je ook kunnen checken dat Zerrouki ook een Nederlander is en geboren is in Amsterdam ;) Maar Zerrouki had ik in de haast inderdaad even mee geteld maar die is/was natuurlijk gewoon Algerijns international.

Maar Stengs zou ik op dit moment boven Berghuis en al helemaal boven Bergwijn selecteren als ik eerlijk ben. Heeft een goed seizoen gehad in België (naar horen zeggen, niet veel zelf van gezien) en is heel goed begonnen nu bij Feyenoord (liet die ook weer zien tegen Atletico).

Daarbij sluit ik mij bij Lenstra aan. Er kan ook verder gekeken worden dan de Eredivisie. Naast Dallinga zou bijv. een Piroe ook helemaal geen gekke optie zijn denk ik. Doet het al 3 seizoen erg goed in de Championship. Maatsen zat de vorige keer ook bij de voorselectie die ook alleen maar op Championship niveau heeft gespeeld. Daarnaast las ik van de week ook een stuk van Öztürk over Zirkzee die zich heel goed ontwikkeld in de Serie A als aanspeelpunt en verbindingspeler, maar qua doelpunten blijft het bij hem dan nog een beetje achter.

Stengs was toch vooral een speler die rendement tekort kwam in België? Ik zou hem er best bij willen zien, want ik vind hem super spelen tot nu toe dit seizoen, maar in België was het volgens mij toch vooral niet heel erg opvallend allemaal. Dan is de keuze Berghuis of Stengs nu niet eentje waarvan ik ze allebei niet vrij logisch zou vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bas huijsmans:

Als je dan factcheckt, had je ook kunnen checken dat Zerrouki ook een Nederlander is en geboren is in Amsterdam  Maar Zerrouki had ik in de haast inderdaad even mee geteld maar die is/was natuurlijk gewoon Algerijns international.

Maar Stengs zou ik op dit moment boven Berghuis en al helemaal boven Bergwijn selecteren als ik eerlijk ben. Heeft een goed seizoen gehad in België (naar horen zeggen, niet veel zelf van gezien) en is heel goed begonnen nu bij Feyenoord (liet die ook weer zien tegen Atletico).

Daarbij sluit ik mij bij Lenstra aan. Er kan ook verder gekeken worden dan de Eredivisie. Naast Dallinga zou bijv. een Piroe ook helemaal geen gekke optie zijn denk ik. Doet het al 3 seizoen erg goed in de Championship. Maatsen zat de vorige keer ook bij de voorselectie die ook alleen maar op Championship niveau heeft gespeeld. Daarnaast las ik van de week ook een stuk van Öztürk over Zirkzee die zich heel goed ontwikkeld in de Serie A als aanspeelpunt en verbindingspeler, maar qua doelpunten blijft het bij hem dan nog een beetje achter.

Zerrouki is qua international Algerijn dus vandaar. 

Verder ben ik voor nieuwe keuzes, maar de bondscoach helaas niet. Vandaar dat ik het logisch vind dat Berghuis, Bergwijn en Brobbey  geselecteerd zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Oke, dan hebben we gewoon een verschil van mening over de kwaliteiten van Brobbey gok ik. 

Let's agree to disagree ;). Natuurlijk hoop ik ook dat hij die belofte ooit nog waar gaat maken. Heb er alleen een harder hoofd in. Echter, ik word graag het ongelijk bewezen in dezen.

7 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Wat vind jij een grote kans? Die bal die die met een puntertje tegen de keeper aan schoot?

Een topspits had die afgemaakt. Oké, misschien vraag ik ook te veel van hem op dit moment.

8 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Wat had die Vida te vertellen tegen Brobbey dan, die paar keer dat Brobbey betrokken werd in het spel? De eerste de beste diepe bal was die gezien en de rest van de wedstrijd kwam vida handen en voeten tekort om de duels met hem aan te gaan. Sterker nog, maar die mening zal wel niet heel populair zijn: Vida had mijn inziens gewoon een 2e gele kaart moeten hebben bij die actie waar Brobbey geel kreeg. 

Hehe, ik bedoelde ook te zeggen dat Vida weinig in te brengen had. Die Vida is vergane glorie. Probeert het nog fysiek te doen, maar dat is eigenlijk vragen om problemen tegen Brobbey.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Titan:

Let's agree to disagree ;). Natuurlijk hoop ik ook dat hij die belofte ooit nog waar gaat maken. Heb er alleen een harder hoofd in. Echter, ik word graag het ongelijk bewezen in dezen.

Een topspits had die afgemaakt. Oké, misschien vraag ik ook te veel van hem op dit moment.

Oke, maar dan leg je hem langs de lijn van een topspits: dat is die natuurlijk (nog) niet. Overigens zijn er zowiezo ook bij de topspitsen maar heel weinig spitsen die hier met hun verkeerde been goed genoeg zijn om die goal te maken. Ik zou de xG van die kans wel eens willen zien, is dat ergens terug te vinden?

1 minuut geleden zei Titan:

Hehe, ik bedoelde ook te zeggen dat Vida weinig in te brengen had. Die Vida is vergane glorie. Probeert het nog fysiek te doen, maar dat is eigenlijk vragen om problemen tegen Brobbey.

Die van Frankrijk zijn natuurlijk ook gigantisch fysiek. Ik denk dat Brobbey juist tegen die gasten iets brengen kan. Het is dat er rondom Brobbey eigenlijk te weinig gebeurde om er echt gebruik van te kunnen maken, maar die 2 boefjes daar achterin moesten elkaar constant rugdekking geven om te voorkomen dat Brobbey er vandoor ging. Theoretisch zou dat ideaal zijn, omdat je dan beide mannen dwingt tot een keuze als er iemand bijsluit. Dan moet er wel iemand bij sluiten en dat gebeurde niet. Maar dat is natuurlijk wel de ideale optie voor Simons, er steeds onder komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Stengs was toch vooral een speler die rendement tekort kwam in België? Ik zou hem er best bij willen zien, want ik vind hem super spelen tot nu toe dit seizoen, maar in België was het volgens mij toch vooral niet heel erg opvallend allemaal. Dan is de keuze Berghuis of Stengs nu niet eentje waarvan ik ze allebei niet vrij logisch zou vinden. 

Klopt zijn statistieken waren vorig seizoen niet heel goed met 1 goal en 6 assists, maar dit jaar met 2 goals en 5 assists wel erg goed begonnen. Wat ik ook veel las is dat die de tweede seizoenshelft vooral als 8 speelde en vanaf toen beter uit de verf kwam. Berghuis of Stengs is ook om het even nu inderdaad, maar in plaats van Bergwijn zou ik een vrij logische keuze vinden. Maar ja het gaat er niet perse om dat Stengs er bij moet zitten of iemand anders van Feyenoord, maar het gaat er meer om dat er meer opties zijn dan de spelers van Ajax op dit moment en dat het niet perse logischer is dat spelers van Ajax geselecteerd worden omdat Ajax met meer Nederlanders speelt.

18 minuten geleden zei timpy00:

Zerrouki is qua international Algerijn dus vandaar. 

Verder ben ik voor nieuwe keuzes, maar de bondscoach helaas niet. Vandaar dat ik het logisch vind dat Berghuis, Bergwijn en Brobbey  geselecteerd zijn. 

Net gaf je nog aan dat het logisch is dat die spelers geselecteerd zijn omdat Ajax met de meeste Nederlanders speelt en nu is het logisch omdat de Bondscoach niet van verandering houdt. Daarnaast vind ik het alsnog niet logisch dat de bondscoach bij blessures dan kijkt/terugvalt op spelers van een club die totaal uit vorm zijn en sinds eind augustus niet meer gewonnen hebben (Oke RKC wordt waarschijnlijk wel een overwinning). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bas huijsmans:

Net gaf je nog aan dat het logisch is dat die spelers geselecteerd zijn omdat Ajax met de meeste Nederlanders speelt en nu is het logisch omdat de Bondscoach niet van verandering houdt. Daarnaast vind ik het alsnog niet logisch dat de bondscoach bij blessures dan kijkt/terugvalt op spelers van een club die totaal uit vorm zijn en sinds eind augustus niet meer gewonnen hebben (Oke RKC wordt waarschijnlijk wel een overwinning). 

Het is best logisch als je naar aanvallers kijkt dat spelers van Ajax een optie zijn, het is ook best logisch als bij Ajax twee internationals die er al jaren bij zitten een spits die er soms bij zit en bij Jong Oranje vaak boven andere spitsen (bijv. Zirkzee) gekozen wordt serieuze opties zijn. Verder worden er best wat namen genoemd. Piroe, Dallinga, Maatsen en Zirkzee. Daarvan is Maatsen niet echt een discussie voor de aanvallende opties. Maar goed, kan zich nu goed laten zien toch bij Jong. 

Zirkzee heeft voornamelijk voor Brobbey op de bank gezeten bij jong Oranje, dat zou er mee te maken kunnen hebben. Of ze het beter doen in wat Koeman wilt dan Brobbey kan ik niet beoordelen want de laatste keer dat ik die drie 90 minuten heb zien spelen is lang geleden. En zijn het wel allemaal spitsen.

Vind ik daarmee dat Bergwijn een goed seizoen doormaakt, nee zeker niet. Maar die zal er op basis van status en verleden bij zitten denk ik. Eveneens als Berghuis waar Koeman volgens mij wel fan van is, maar over een paar maanden gaat hij rustig afgelost worden door Stengs als die zijn niveau vasthoudt.

Laatste argument vind ik een beetje kul, want Ajax presteert slecht maar eigenlijk is het nu niet onlogisch dat Brobbey er bij zit omdat hij een van de weinige lichtpuntjes is in een slecht elftal. Zou je zelfs kunnen zeggen als een goede reden om iemand te selecteren wanneer je als jonge speler jezelf toch positief kunt onderscheiden. Zover zou ik zelf alleen niet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu slaat Luuk de Jong zich voor zijn kop dat hij gestopt is. 

1 minuut geleden zei Kyrill:

Vermoeiend die Ajax vs Feyenoord discussie. Het maakt toch geen hol uit wie de bondscoach oproept zijn altijd keuzes waar ie kritiek op krijgt:slotje::-D

Wil je weer een beetje letten op je smileygebruik?

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kyrill:

Vermoeiend die Ajax vs Feyenoord discussie. Het maakt toch geen hol uit wie de bondscoach oproept zijn altijd keuzes waar ie kritiek op krijgt:slotje:

Godzijdank zit Nick Olij erbij anders had half instagram een meltdown gehad...

Het is alleen totaal geen Ajax vs Feyenoord discussie. Maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei PJHoutman:

Die toevoeging lijkt me onnodig. 

Dan report je mijn opmerking maar, wat jij onnodig lijkt, kan mij gestolen worden. Maar voorlopig geen smileys meer, nu heb ik ijdele hoop je ook bij andere ook wat van zegt maar dromen zijn bedrog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

Nee het is natuurlijk volledig toeval tussen jou en oa Bas gaat, de éen is Ajax fan en ander is Feyenoord fan maar goed.

Ja dan kunnen we een voetbalforum gauw stoppen met discussiëren want er zijn wel meer mensen voor andere clubs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei timpy00:

Ja dan kunnen we een voetbalforum gauw stoppen met discussiëren want er zijn wel meer mensen voor andere clubs.

Oke jij hebt gelijk gaat niet over Ajax vs Feyenoord discussie. Fijn weekend pik.

Blijf erbij bondscoach toch per definitie kritiek krijgt op selectiebeleid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei timpy00:

Het is best logisch als je naar aanvallers kijkt dat spelers van Ajax een optie zijn, het is ook best logisch als bij Ajax twee internationals die er al jaren bij zitten een spits die er soms bij zit en bij Jong Oranje vaak boven andere spitsen (bijv. Zirkzee) gekozen wordt serieuze opties zijn. Verder worden er best wat namen genoemd. Piroe, Dallinga, Maatsen en Zirkzee. Daarvan is Maatsen niet echt een discussie voor de aanvallende opties. Maar goed, kan zich nu goed laten zien toch bij Jong. 

Zirkzee heeft voornamelijk voor Brobbey op de bank gezeten bij jong Oranje, dat zou er mee te maken kunnen hebben. Of ze het beter doen in wat Koeman wilt dan Brobbey kan ik niet beoordelen want de laatste keer dat ik die drie 90 minuten heb zien spelen is lang geleden. En zijn het wel allemaal spitsen.

Vind ik daarmee dat Bergwijn een goed seizoen doormaakt, nee zeker niet. Maar die zal er op basis van status en verleden bij zitten denk ik. Eveneens als Berghuis waar Koeman volgens mij wel fan van is, maar over een paar maanden gaat hij rustig afgelost worden door Stengs als die zijn niveau vasthoudt.

Laatste argument vind ik een beetje kul, want Ajax presteert slecht maar eigenlijk is het nu niet onlogisch dat Brobbey er bij zit omdat hij een van de weinige lichtpuntjes is in een slecht elftal. Zou je zelfs kunnen zeggen als een goede reden om iemand te selecteren wanneer je als jonge speler jezelf toch positief kunt onderscheiden. Zover zou ik zelf alleen niet gaan.

Maar ja die andere spitsen presteren nu dus wel en Brobbey eigenlijk niet (en Bergwijn al helemaal niet.). Dan is het leuk dat eerder Brobbey beter was en dat Bergwijn eerder ook bij de selectie zat, maar als die nu niet presteren dan kan er toch ook verder gekeken worden in plaats van weer op het oude terug vallen? Dat Bergwijn op basis van status en het verleden er bij zit vind ik dus precies het probleem. Dan kan je net zo goed niet altijd een nieuwe selectie bekend maken en gewoon de vorige selectie weer oproepen zonder naar vorm te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bas huijsmans:

Maar ja die andere spitsen presteren nu dus wel en Brobbey eigenlijk niet (en Bergwijn al helemaal niet.). Dan is het leuk dat eerder Brobbey beter was en dat Bergwijn eerder ook bij de selectie zat, maar als die nu niet presteren dan kan er toch ook verder gekeken worden in plaats van weer op het oude terug vallen? Dat Bergwijn op basis van status en het verleden er bij zit vind ik dus precies het probleem. Dan kan je net zo goed niet altijd een nieuwe selectie bekend maken en gewoon de vorige selectie weer oproepen zonder naar vorm te kijken.

Wie had jij geselecteerd dan voor de spits positie oa?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bas huijsmans:

Dat laatste doet Koeman ook doorgaans heb ik het idee.

Zoals ik al zei ben het dus niet mee eens dat Brobbey op dit moment slecht is. Hij is namelijk laatste paar wedstrijden best wel sterk. En met Forbs denk ik het enige structurele lichtpunt.

Zirkzee noem je nu op basis van wat Suley van VI zei, in de podcast ZSM van VI was al weer een stuk kritischere uiting over Zirkzee. Zoals gezegd ik weet het niet, ik weet alleen 7 gespeeld 1 goal en 1 assist.

1 minuut geleden zei Kyrill:

Wie had jij geselecteerd dan voor de spits positie oa?

Hij noemde eerder Piroe, Dallinga en Zirkzee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei timpy00:

Dat laatste doet Koeman ook doorgaans heb ik het idee.

Zoals ik al zei ben het dus niet mee eens dat Brobbey op dit moment slecht is. Hij is namelijk laatste paar wedstrijden best wel sterk. En met Forbs denk ik het enige structurele lichtpunt.

Zirkzee noem je nu op basis van wat Suley van VI zei, in de podcast ZSM van VI was al weer een stuk kritischere uiting over Zirkzee. Zoals gezegd ik weet het niet, ik weet alleen 7 gespeeld 1 goal en 1 assist.

Hij noemde eerder Piroe, Dallinga en Zirkzee. 

Zirkzee 1 goal 1 assists in 7 Serie A duels. Dallinga 1 goal 1 assist in 6 duels in Ligue 1, Piroe 4 goals in 7 duels in championship... Maar wat zegt dat? Dat deed Akpom ook;c

Ik vind niet echt denderend betreft Dallinga en Zirkzee....

Misschien meer wat voor Jong Oranje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei timpy00:

Dan verschillen we daar vooral van mening over, want ik vind Brobbey een vrij matige spits en dat het een lichtpuntje is in dit Ajax niet veel zegt haha. Vind Brobbey dan qua spelinzicht en voetbalintelligentie gewoon te kort komen wat die allemaal dient te compenseren met zijn fysiek.

Zei Suley dat ook in VI ZSM of was dat dan iemand anders? Anders is het wel vrij tegenstrijdig van hem haha. Dit seizoen inderdaad 1 goal en assist in 7 potjes, maar bij Anderlecht scoorde die dan wel weer veel. Maar ook ik heb hem dan niet veel zien voetballen om er echt een goed oordeel over te geven.

11 minuten geleden zei Kyrill:

Zirkzee 1 goal 1 assists in 7 Serie A duels. Dallinga 1 goal 1 assist in 6 duels in Ligue 1, Piroe 4 goals in 7 duels in championship... Maar wat zegt dat? Dat deed Akpom ook

Ik vind niet echt denderend betreft Dallinga en Zirkzee....

Misschien meer wat voor Jong Oranje?

Ik dacht dat jij het een onzin discussie vond omdat de bondscoach toch altijd kritiek krijgt? Dan snap ik niet dat je je in een discussie mengt. Houd je er dan ook gewoon buiten.

Daarnaast heeft Dallinga het vorig jaar gewoon erg goed gedaan bij een promovendus en het jaar ervoor de KKD aan diggelen geschoten. En heeft die ook in de Europa League gespeeld dit jaar met een goal en een assist (uit mijn hoofd) Dus dan ben ik wel van mening dat je een kans verdient. Piroe laat het al 3 seizoenen zien op dat niveau. Zirkzee schijnt dus meevoetballend goed te zijn wat een andere kwaliteit is dan wat een Brobbey bijv. heeft en wat Weghorst ook minder heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei bas huijsmans:

Dan verschillen we daar vooral van mening over, want ik vind Brobbey een vrij matige spits en dat het een lichtpuntje is in dit Ajax niet veel zegt haha. Vind Brobbey dan qua spelinzicht en voetbalintelligentie gewoon te kort komen wat die allemaal dient te compenseren met zijn fysiek.

Zei Suley dat ook in VI ZSM of was dat dan iemand anders? Anders is het wel vrij tegenstrijdig van hem haha. Dit seizoen inderdaad 1 goal en assist in 7 potjes, maar bij Anderlecht scoorde die dan wel weer veel. Maar ook ik heb hem dan niet veel zien voetballen om er echt een goed oordeel over te geven.

Ik dacht dat jij het een onzin discussie vond omdat de bondscoach toch altijd kritiek krijgt? Dan snap ik niet dat je je in een discussie mengt. Houd je er dan ook gewoon buiten.

Daarnaast heeft Dallinga het vorig jaar gewoon erg goed gedaan bij een promovendus en het jaar ervoor de KKD aan diggelen geschoten. En heeft die ook in de Europa League gespeeld dit jaar met een goal en een assist (uit mijn hoofd) Dus dan ben ik wel van mening dat je een kans verdient. Piroe laat het al 3 seizoenen zien op dat niveau. Zirkzee schijnt dus meevoetballend goed te zijn wat een andere kwaliteit is dan wat een Brobbey bijv. heeft en wat Weghorst ook minder heeft

Zirkzee kan waarschijnlijk beter meevoetballen, via Brobbey kan je als team makkelijker voetballen. Dat is een beetje het verschil denk ik. Vind Brobbey niet per definitie een matige spits eigenlijk. 21 jaar, 85 duels Ajax 1 waarin 30 goals is zeker niet slecht. Zeker niet gezien zijn minuten. Sterk, snel. Heeft veel wapens. Moet zeker nog veel leren maar dat geld in elk geval voor al die spitsen die je noemde. Met Brobbey kiest hij wel voor een heel andere spits als Weghorst waardoor je ook makkelijk iets anders kunt doen bijvoorbeeld.

Zei iemand anders overigens bij VI ZSM. Suley zei dat in zon live show volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei bas huijsmans:

Ik ben van gedachte veranderd, kritiek op bondscoach is prima en mag altijd dus kunnen wel praten/discussieren erover ;)

Ik vind Thijs Dallinga en Joshua Zirkzee nog bepaald niet goed genoeg voor Nederlands elftal. Ja Bergwijn en Brobbey zijn niet in veel betere vorm maar hebben wel al meer gescoord.  Maar Stengs had zeker wel mogen opgeroepen worden ja mee eens. Brobbey zal sowieso wel niet spelen nu je ook Malen hebt, Simons en Weghorst oa. Malen heeft bv al 3 goals in 5 duels voor Dortmund in 5 duels basis en 1x als invaller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we ons ook niet blindstaren op dit soort statistieken als het niveau/positie van de clubs totaal anders is. 3 goals bij Ajax is bij wijze van net zo goed als 1 goal bij een middenmotor van Italie. Vorm en kwaliteit enigszins kan ik alleen van Ajax/Eredivisie-spelers beoordelen. Ik zie die Zirkzee en Dallinga nooit meer spelen. Hoe goed zijn ze nou? Zirkzee had lang de stempel dat hij mentaal een beetje matig was. En Zirkzee is meer een voetballende spits en Dallinga een goaltjesdief. Aangezien je misschien vooral wil dat de buitenspelers nu in scoringspositie komen, heb je mogelijk meer aan Brobbey en Zirkzee. Als je voorin druk wil zetten heb je mogelijk het meeste aan Weghorst. Dallinga niet echt een goed beeld bij, maar die zie ik nog niet echt in een plaatje passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites