Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Zal ook eens niet dat deze post mede mogelijk is gemaakt door iemand met een Feyenoord bril. Zowel Boeitus als Berghuis zijn net zo beperkt als die andere twee, denk dat het op de langere termijn geen reet uitmaakt wie je er neerzet aangezien de meeste spelers toch tekort komen voor het niveau waar het Nederlands elftal eigenlijk voor staat/stond. Al zet je er fucking Lukoki neer joh.

Hier past maar een reactie op: ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij heeft, behalve het Feyenoord-bril stukje, geen ongelijk. Zo goed zijn JP en Berghuis echt niet. Lijkt alleen veel omdat de backs in de Eredivisie ongeveer de slechtste ter wereld zijn.

JPB en Berghuis zijn voetballend vele malen beter dan Locadia en Babel. Kunnen iets uit het niets creeren. Maar goed, het is hier populair om elkaar na te praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JPB en Berghuis zijn voetballend vele malen beter dan Locadia en Babel. Kunnen iets uit het niets creeren. Maar goed, het is hier populair om elkaar na te praten.

Kan ze allemaal onvoldoende beoordelen tov elkaar. Maar Berghuis lijkt me vooral een rechtsbuiten, dat kan zijn waarom hij niet de voorkeur krijgt boven twee linksbuitens. Al heb je ook Depay, dus vanuit dat oogpunt had het best gekund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om even appels met peren te vergelijken, verdienen Babel en Locadia het meer om opgeroepen te worden dan Boëtius en Berghuis?

Locadia weet ik niet, maar Babel zeker wel. Babel presteert uitstekend in een betere competitie dan NL en in de CL, waar hij meerdere keren bepalend is geweest. Berghuis en Boëtius zijn tot dusver te matig gebleken voor dat niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Locadia en Babel scoren weer veel makkelijker goals dan JPB en Berghuis. Babel is al een hele tijd in vorm en dus zeker terecht opgeroepen. Locadia zal er vooral bijzitten omdat hij zowel in de spits als linksbuiten kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Dysproz'] En Locadia en Babel scoren weer veel makkelijker goals dan JPB en Berghuis. Babel is al een hele tijd in vorm en dus zeker terecht opgeroepen. Locadia zal er vooral bijzitten omdat hij zowel in de spits als linksbuiten kan.[/QUOTE] Locadia heeft er 5 gemaakt in 7 duels, waarvan 4 als centrumspits in 1 duel. Berghuis creëert zijn eigen kansen en heeft er 6 op 6. Babel scoort per ongeluk 2 of 3 goals, wanhoopsdaad om die kerel op te roepen. Spitsen heb je al 2 en linksbuitens zijn er ook genoeg bij. @Juca Babel is gewoon een matige speler, die het net als Locadia van een lomp schot en snelheid moet hebben. Lijken me niet echt de spelers om de 'muur' van Wit-Rusland te slechten. Ik vind het niet erg hoor, als ik eerlijk ben hoop ik dat Zweden gewoon met 8-0 wint van Luxemburg. :naughty:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Babel is op dit moment misschien wel onze beste linksvoor van dit moment. In 2 Champions League wedstrijden 2 keer gescoord tegen Porto en RBL. Daarnaast in de Turkse competitie betrokken bij 4 goals in 7 wedstrijden. Wat ook ruim voldoende is. Ik zeg niet dat hij het nu gaat doen voor Oranje, maar ik weet wel dat hij niet zo matig is als jij bedoeld. Babel is ook tenminste iemand die zijn duels kan winnen, dat hebben we ook nodig in dit Oranje.

En die twee Feyenoorders die jij noemt die zullen lang niet zo beslissend in de CL spelen mocht ze ook in een vergelijkbaar team zitten als Besiktas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='MrMHB'] Locadia heeft er 5 gemaakt in 7 duels, waarvan 4 als centrumspits in 1 duel. Berghuis creëert zijn eigen kansen en heeft er 6 op 6. Babel scoort per ongeluk 2 of 3 goals, wanhoopsdaad om die kerel op te roepen. Spitsen heb je al 2 en linksbuitens zijn er ook genoeg bij. @Juca Babel is gewoon een matige speler, die het net als Locadia van een lomp schot en snelheid moet hebben. Lijken me niet echt de spelers om de 'muur' van Wit-Rusland te slechten. Ik vind het niet erg hoor, als ik eerlijk ben hoop ik dat Zweden gewoon met 8-0 wint van Luxemburg. :naughty:[/QUOTE] Babel presteert goed bij een beter elftal, zowel in de competitie als in de CL. Die is volledige terecht boven Berghuis verkozen. En Locadia is gewoon gekozen omdat hij zowel in de spits als linksbuiten kan spelen en Berghuis niet. Ik zie ook niet in waarom Berghuis een betere keuze zou zijn tegen Wit-Rusland. Die gaat er echt niet a la Messi doorheen dribbelen. Dan heb je meer aan het harde schot van Locadia, al zal hij wss toch geen minuten gaan maken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste linksvoor? Net als Locadia een gekunstelde linksbuiten, en die laatste conclusie... Tja, btw 2 goals tegen Porto en Leipzig? Iets zegt me dat ze daar niet zelf het spel hoefde te maken. Iets wat wel een verschil is. Berghuis en Boëtius deden het echt niet zo slecht in een heel wat minder elftal dan Besiktas tegen 2 tegenstanders waar Besiktas lijkt mij ook niet zo maar van wint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we 30 posts wijden aan een discussie over wie de beste 2 zijn uit 4 spelers die elkaar nauwelijks ontlopen en allemaal te kort komen voor te top...

Zinniger lijkt me de vraag waarom Dick 1 rechtsbuiten (met veel blessures) en 3 linksbuitens heeft opgeroepen. Opteert hij voor 2 spitsen tegen Zweden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we 30 posts wijden aan een discussie over wie de beste 2 zijn uit 4 spelers die elkaar nauwelijks ontlopen en allemaal te kort komen voor te top...

Zinniger lijkt me de vraag waarom Dick 1 rechtsbuiten (met veel blessures) en 3 linksbuitens heeft opgeroepen. Opteert hij voor 2 spitsen tegen Zweden?

Oftewel, Berghuis had opgeroepen moeten worden. Is gewoon samen met Jörgensen en KEA een van de 3 belangrijkste spelers bij Feyenoord. Edit: Niet daarom overigens, maar omdat hij gewoon een hoog rendement heeft en iets van niets kan maken. Onderschatten jullie die jongen maar lekker. Dat deed ik ook, maar hoe meer ik hem zie spelen hoe meer hij mij overtuigt.

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kerel. Hij is te licht bevonden in de PL bij een degradatiekandidaat, kap er nu gewoon mee. Overigens onderschat niemand Berghuis hier, het is een prima speler voor de Eredivisie en voor Feyenoord maar niet voor het Nederlands elftal. Net zoals vele anderen die hier worden genoemd. Discussie onwaardig vind ik. Wie je er ook neer zet tegen op het WK of tegen een ploeg zoals Frankrijk, diegene zal best een paar minuten wat aardigs laten zien maar gaat niet het verschil maken, dat soort spelers hebben we gewoon niet meer (op Robben na). Zo'n Vincent Janssen tegen Bulgarije is echt tekenend voor het hedendaagse niveau bijvoorbeeld, jongen doet 90 min zijn best maar er komt geen kwaliteit uit, mist consistentie oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens. Al vind ik wel dat het de coaches de afgelopen jaren er aan heeft geleden dat zij geen echt plan hebben tegen zo'n elftal als bijv. Frankrijk. Tenminste, dat spat niet er van af. Kan er natuurlijk ook aan liggen dat de spelers deze voor geen reet uitvoeren. Maar het is schraal op het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kerel. Hij is te licht bevonden in de PL bij een degradatiekandidaat, kap er nu gewoon mee. Overigens onderschat niemand Berghuis hier, het is een prima speler voor de Eredivisie en voor Feyenoord maar niet voor het Nederlands elftal. Net zoals vele anderen die hier worden genoemd. Discussie onwaardig vind ik. Wie je er ook neer zet tegen op het WK of tegen een ploeg zoals Frankrijk, diegene zal best een paar minuten wat aardigs laten zien maar gaat niet het verschil maken, dat soort spelers hebben we gewoon niet meer (op Robben na). Zo'n Vincent Janssen tegen Bulgarije is echt tekenend voor het hedendaagse niveau bijvoorbeeld, jongen doet 90 min zijn best maar er komt geen kwaliteit uit, mist consistentie oid.

Als je op deze manier redeneert kom je tot een selectie van hooguit 4/5 man. Allemaal leuk en aardig, maar we hebben niet het niveau van 98 om maar wat te noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je dat ik je gelijk geef? Dan moet ik je teleurstellen. Wat wil je van het NL-elftal? Robben is een heel eind einde verhaal met zijn constante blessures en presteert ook niet altijd even fantastisch meer. Berghuis als back-up voor rechts zou niet meer dan logisch zijn. Maar in plaats van sommige spelers af te breken, kom dan met namen die wel prima zijn voor het Nederlands elftal!? Ach, verloren tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit die optiek vind ik het inderdaad gek dat Berghuis er niet bij is, vooral omdat Promes geblesseerd is.

Lens is er toch gewoon bij? Dan zijn Robben en Lens de opties op rechtsbuiten, Babel en Depay op linksbuiten, Locadia, Dost en Janssen in de spits. Zou niet echt weten wie je moet laten vallen voor Berghuis dan, buitenspelers zijn allemaal beter/gelijkwaardig of kunnen op meer posities uit de voeten, want Berghuis kan eigenlijk alleen op rechtsbuiten renderen. Heeft een paar wedstrijden op links gestaan bij Feyenoord, dat zal niet snel meer gebeuren denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites