Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei 19CH98:

Ben benieuwd, ben bang voor saaie races omdat een actie maken nu een enorm risico is. Je kan 1 plek winnen of er 19 verliezen (in het ergste geval). Dan zullen de meesten toch eieren voor hun geld kiezen neem ik aan. 

Dit heb ik ook. Plus daarnaast verwacht ik gewoon dezelfde namen voorin, dus wat dat betreft zie ik ook weinig positiefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Richarð.:

Dit heb ik ook. Plus daarnaast verwacht ik gewoon dezelfde namen voorin, dus wat dat betreft zie ik ook weinig positiefs.

Dezelfde namen voorin maakt mij niet eens zo zeer uit. Als je naar F2/F3 kijkt zie je meestal ook dezelfde namen voorin maar zijn de sprintraces minstens net zo chaotisch. 

Ben benieuwd hoe het in de praktijk uit gaat pakken maar ben bang dat het het tegen gaat vallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Satyr:

Schema voor komend weekend

Vrijdag:
F1 VT1 12:30 Ziggo
F1 VT2 16:00 Ziggo
Zaterdag:
F1 VT3 13:00 Ziggo
F1 Kwa 15:15 Ziggo
Zondag:
IndyCar 01:00 Ziggo https://www.indycar.com/Schedule
F1 15:00 Ziggo
Nascar 21:30 Ziggo https://www.kansasspeedway.com/Buy-Tickets/Events/2021/May/May-Cup.aspx

Schema van F1 klopt niet.

VT1 is om 12:00. VT2 is om om 16:00. VT3 is om 13:00. Kwalificatie is om 16:00 en de race is ook om 16:00.

bewerkt door delichris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei delichris:

Dat is apart, want de app die ik gebruik geeft voor VT1 een hele andere tijd aan. En de site van F1 geeft wel dezelfde tijden aan als op Ziggo.

Misschien het verschil tussen start uitzending en start van de training zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Satyr:

Schema voor komend weekend

Vrijdag:
F1 VT1 12:30 Ziggo
F1 VT2 16:00 Ziggo
Zaterdag:
F1 VT3 13:00 Ziggo
F1 Kwa 15:15 Ziggo
Zondag:
IndyCar 01:00 Ziggo https://www.indycar.com/Schedule
F1 15:00 Ziggo
Nascar 21:30 Ziggo https://www.kansasspeedway.com/Buy-Tickets/Events/2021/May/May-Cup.aspx

Zonde dat IndyCar pas zo laat is. Anders had ik wel even gekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei aron24:

De sprintraces zijn wel echt dramatisch trouwens. Past niet bij de F1 imo.

We gaan het zien, vandaar de test. Kijk naar die rare kwalificatie van een jaar of 6 geleden, dat duurde ook twee races en het bleek waardeloos te zijn.

Ik heb geen idee hoe het gaat lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was weer een bijzondere kwalificatie. Q2 op geel is sneller dan Q3 op rood. Max met de snelste ronde in Q3 maar helaas deel buiten de baan. Denk dat hij in de race er dichterbij zit. Ten slotte even een eervolle vermelding voor George, 11e in een Williams is misschien wel de beste prestatie van de hele kwalificatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei The Saint:

Ik heb er niks van gezien, maar het “gat” tussen Mercedes en Red Bull lijkt weer zoals vanouds. 

Het feit dat de snelste Q3 tijd van Verstappen was (Die Track limit kost hem geen 0,5 seconden) doet mij denken dat dit seizoen echt anders is dan "normaal". Feit is dat Hamilton de beste rijder op zaterdag is en dan dus consequent die auto beter doet lijken dan hij is. Als Max 3 goede rondes had gereden had hij nu 3x pole gehad (Bahrein had ie, Imola stukje door de grindbak en vandaag dus die Track Limit). Ik durf dus wel zeker te zeggen dat Red Bull zijn zaken Tov Merdeces beter in orde heeft dan afgelopen seizoen(en)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minst spectaculaire race tot nu toe. Had ook niet het idee dat Max zijn auto minder was dan de Mercedessen, maar toch voornamelijk moeite op de rechte stukken. Daar te weinig snelheid om echt aan te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei 007mark:

Minst spectaculaire race tot nu toe. Had ook niet het idee dat Max zijn auto minder was dan de Mercedessen, maar toch voornamelijk moeite op de rechte stukken. Daar te weinig snelheid om echt aan te vallen.

Dat laatste kan natuurlijk ook een set-up kwestie zijn ivm slechte grip in de bochten op dit circuit. Dat je meer downforce nodig hebt en daarvoor topsnelheid opofferd. Maar ik denk inderdaad dat er tussen de rijder/auto combi Hamilton/Mercedes en Verstappen/Red Bull weinig verschil zat dit weekend. Een licht voordeel wel voor Hamilton omdat hij wel in staat is geweest te passeren maar qua rondetijd was het verschil miniem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verassende race dit wel. Verwachte dat Mercedes veel meer moeite zou hebben met banden. Frappant wel weer dat Bottas op tactisch gebied een plaats verliest en dan ook meteen “problemen” heeft. 

Verder heb ik me ontzettend gestoord aan de regie deze race. De inhaalactie van Hamilton op Verstappen leek uit het niets te komen. Dat gat was opeens dicht. Fout Max? Maar niet in beeld. Perez pakt P4. Helemaal niet gezien. Zo waren er nog wel een paar momenten. Dat terwijl het veld zo dicht bij elkaar zit nu.

Williams wel heel zonde hè. Russel met een p11 kwalificatie en dan zo er doorheen zakken. Sainz die in de laatste 5 ronden ook gewoon veel verliest., 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei The Saint:

Inhaalactie van Hamilton op Verstappen leek uit het niets te komen. Dat gat was opeens dicht. Fout Max? Maar niet in beeld. 

Was wel in beeld tijdens de onboard van Hamilton, bij het uitkomen van de bocht waar ze op het gas gaan richting het rechte stuk. Max raakte de achterkant een beetje kwijt, waardoor hij ook net geen DRS pakte op Bottas en Hamilton er daardoor langs kon.

Hadden ze inderdaad wel mogen herhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Satyr:

Max dus niet de snelste ronde ivm bocht 14. Is het nou echt zo moeilijk om binnen de lijntjes te rijden? Het is niet de eerste keer.

Hij dacht dat er geen track limits waren, dus eigenlijk was het een bewuste. Best wel slecht dat je dat niet weet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites