Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei La Pulga:

Ik heb het niet gezien, maar vind ik een niet te vergelijken situatie. Perez heeft al jarenlang bewezen een meer dan prima F1 coureur te zijn terwijl je ziet dat De Vries gewoon elke race aan het struggelen was. Perez is ook de eerste coureur sinds Ricciardo die het Verstappen lastig heeft weten te maken maar je ziet wat vertrouwen met iemand kan doen. Al mag van mij Perez wel volgend seizoen vervangen worden door een Carlos Sainz of Lando Norris. Vooral Sainz begin ik wel fan van te worden, daar zit zoveel meer in maar wordt telkens door zijn eigen team in een moeilijke situatie gebracht (wel gezien)

De Vries was eigenlijk ook gewoon te oud om als rookie de F1 binnen te stromen, als die 22 - 25 was dan was dit een heel ander verhaal.

Als je zegt dat je de wereldtitel kan pakken en al zeker vijf races niet goed bezig bent dan mag je ook wel weg in mijn ogen. De Vries reed nu 10 races dit seizoen en heeft het niet slecht gedaan voor een rookie. En met 28 ben je wel een rookie als het je eerste volledige seizoen is. Tsunoda doet het eigenlijk ook niet erg goed dit seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei delichris:

Hoppa Perez naar Q2. En Tsunoda dinsdag ontslagen omdat Danny Ric beter was in Q1?

Geeft wel aan hoe slecht De Vries was als hij niet eens voor Tsunoda kan blijven die zelf niet eens voor Ricciardo kan kwalificeren;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei 19CH98:

Geeft wel aan hoe slecht De Vries was als hij niet eens voor Tsunoda kan blijven die zelf niet eens voor Ricciardo kan kwalificeren;)

Je kan eerder zeggen hoe slecht Tsunoda is omdat de Vries in de meeste circuits maar een paar tienden achter hem reed en de circuits niet eens kende. Maar het blijft gewoon belachelijk dat hij eruit moest omdat Ricciardo ineens snel was met een Redbull. Horner wilde de Vries gewoon niet en zocht een manier om hem eruit te werken en die vond hij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei delichris:

Je kan eerder zeggen hoe slecht Tsunoda is omdat de Vries in de meeste circuits maar een paar tienden achter hem reed en de circuits niet eens kende. Maar het blijft gewoon belachelijk dat hij eruit moest omdat Ricciardo ineens snel was met een Redbull. Horner wilde de Vries gewoon niet en zocht een manier om hem eruit te werken en die vond hij.

Zit zeker een kern van waarheid in hoor. Maar je kan toch moeilijk beweren dat Nyck een geweldige indruk achter gelaten heeft met zijn ervaring. Van een rookie zonder F1 ervaring mag je niet verwachten dat hij Tsunoda het vuur aan de schene legt. Maar van iemand met de ervaring die Nyck heeft toch ergens wel. 

Hij heeft relatief veel domme beginnersfouten gemaakt. In de kwalificaties zat hij er nooit echt goed bij en in de races vrijwel altijd alles zelf weggegooid. Ik snap wel dat als je dan Ricciardo in de gelederen hebt, en je Perez onder druk wilt zetten, je die keuze maakt. 

Is het hard? Zeker. Maar Nyck heeft ook vrijwel niets gedaan om Horner van gedachten te veranderen. Laten we ook niet vergeten dat er in de F2 en FE ook al veel kritiek op hem was. Hij werd ook pas F2 kampioen in een jaar met een bizar zwakke bezetting daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei delichris:

Circuits niet kennen vind ik geen reden meer tegenwoordig. De simulatoren van de teams zelf zijn zo realistisch dat je zonder dat je op baan komt al genoeg informatie hebt.

Horner heeft niks te zeggen over AT. Dus dit punt is sowieso onzin. Laat staan dat je denkt dat het niet mogen van een coureur een reden is. Als je een eikel bent en goed presteert wordt je er nooit uitgegooid. 

De Vries heeft gewoon niet goed genoeg gepresteerd. Zeker als je bedenkt dat hij gehaald is om het team te gaan leiden  Het lijkt mij duidelijk dat dat niet gelukt is. In combinatie met het feit dat er op zijn leeftijd nog weinig groeimarge is, dat hoef ik op een FM forum niet uit te leggen denk ik, is gewoon gebleken dat hij niet goed genoeg is voor de F1. En aangezien hij geen miljoenen meeneemt zoals Mazepin en Latifi is kwaliteit de doorslaggevende factor. 

Of je dan Ricciardo er in moet zetten is weer een hele andere kwestie. Ik vind persoonlijk van niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei 19CH98:

Circuits niet kennen vind ik geen reden meer tegenwoordig. De simulatoren van de teams zelf zijn zo realistisch dat je zonder dat je op baan komt al genoeg informatie hebt.

Horner heeft niks te zeggen over AT. Dus dit punt is sowieso onzin. Laat staan dat je denkt dat het niet mogen van een coureur een reden is. Als je een eikel bent en goed presteert wordt je er nooit uitgegooid. 

De Vries heeft gewoon niet goed genoeg gepresteerd. Zeker als je bedenkt dat hij gehaald is om het team te gaan leiden  Het lijkt mij duidelijk dat dat niet gelukt is. In combinatie met het feit dat er op zijn leeftijd nog weinig groeimarge is, dat hoef ik op een FM forum niet uit te leggen denk ik, is gewoon gebleken dat hij niet goed genoeg is voor de F1. En aangezien hij geen miljoenen meeneemt zoals Mazepin en Latifi is kwaliteit de doorslaggevende factor. 

Of je dan Ricciardo er in moet zetten is weer een hele andere kwestie. Ik vind persoonlijk van niet.

Marko en Horner hebben het wel degelijk over de Vries gehad. Horner heeft gezegd niet doen. Marko deed het wel. Ricciardo ging ineens heel snel tijdens de tests op Silverstone en Horner belde met Marko en Marko ontsloeg de Vries. En dus heeft Horner wel degelijk een vinger in de pap bij AT. Anders was de Vries er gewoon nog geweest. En vergeet niet dat RedBull ook eigenaar is van AT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei 19CH98:

Dus dan moet je woede toch naar Marko gaan aangezien hij alle beslissingen neemt?

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat je van de andere argumenten vind.

Het is geen woede hoor. Maar het valt gewoon op dat Horner tegen de komst was en toen Ricciardo ineens heel snel was meteen belde met Marko. De Vries heeft ook gewoon domme fouten gemaakt hoor. Maar je ziet ook bij Tsunoda dingen en fouten maken en dan wordt hij er niet op afgerekend. Ook vorig seizoen. En als je ziet dat Tsunoda al drie jaar bij dit team zit en als Nyck er dan maar drie tienden er vaak vanaf zit heeft Nyck het niet slecht gedaan. Ik denk zelf dat die fouten van hem gewoon teveel zijn geworden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei delichris:

Het is geen woede hoor. Maar het valt gewoon op dat Horner tegen de komst was en toen Ricciardo ineens heel snel was meteen belde met Marko. De Vries heeft ook gewoon domme fouten gemaakt hoor. Maar je ziet ook bij Tsunoda dingen en fouten maken en dan wordt hij er niet op afgerekend. Ook vorig seizoen. En als je ziet dat Tsunoda al drie jaar bij dit team zit en als Nyck er dan maar drie tienden er vaak vanaf zit heeft Nyck het niet slecht gedaan. Ik denk zelf dat die fouten van hem gewoon teveel zijn geworden. 

Drie tienden is toch vrij fors. 

Grootste probleem bij Red Bull is op dit moment het junioren programma. In de zin dat er eigenlijk niks in de gelederen zit met echt veel talent. Hauger en Iwasa zijn misschien de meest aansprekende namen, maar die steken er allebei (nog) niet dusdanig uit dat die een plek verdienen. Lawson hebben ze dan nog zonder superlicentie, maar dat is ook een behoorlijk ongeleid projectiel. 

Dan kom je dus blijkbaar toch weer uit bij Ricciardo. Weet ook niet wat ze volgend jaar willen, want Tsunoda zie ik ook niet veel stappen meer maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites