Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Risico nemen met Mustafi of Chambers

En ja je wist dat al minstens een week sinds blessure BFG. Had je desnoods iemand kunnen halen (huren, transfervrij, kopen).

Want dat zijn betere opties. Monreal is al paar jaar achter elkaar zeer consistent. Holding heeft vorig jaar in dit systeem een goed seizoen gedraaid en Kolasinac is verdedigend zeer sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monreal is toch geen centrale verdediger. Links in een driemans kan nog, maar centraal no way. Tegen Chelsea moest het echt ff omdat er toen geen andere optie was. Maar ok, de 1-2 versterkt mijn punt.

Natuurlijk is dat ook zo. Maar je hebt niets anders, anders stond Mustafi er nu wel in hè. 1-2 is trouwens niet Monreal zijn fout, Kolasinac staat aan de verkeerde kant te dekken en daarvoor ging Holding al de fout in. Makkelijk om dan als argument te gebruiken dat het Monreal zijn fout is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens dat je nu niets anders hebt, daar heb je gelijk in. Maar mijn punt is dat je dat al een week weet.

Tjah je kunt ook zien dat Colasinas goed rugdekking geeft aan Monreal, ze hebben Vardy in de sandwich. Alleen Monreal staat op twee drie meter van hem (Vardy).

Probeer ondertussen ook Celtic te kijken, dus ff in de rust checken of ik bovenstaande wel goed heb gezien ;c

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn bijna los hoor. Denk 3-1 voor ons. Ondanks dat we achterin wat misschien, ben ik overtuigt.

Ox 1x en Lacazette 2x.

Wat missen? Je mist je twee beste (en enige goede) centrale verdedigers :-D Die Elneny is ook niet meer dan een middelmatige speler, Ox is erg wisselvallig. Arsenal heeft deze transferperiode weer te weinig gedaan en dat zal je aan de eindstand weer zien dit jaar. Alleen Lacazette en Kolasinac toch? Lacazette is een prima aankoop, Kolasinac is een leuke breedte-versterking, meer niet. Vind het zelf wel mooi om te zien, maar ik snap niet hoe je als Arsenal-supporter kan zeggen dat ze 'bijna los zijn' en dat je overtuigd bent van een goed resultaat als je je gehele verdediging en halve middenveld/aanval mist. Het is dat Leicester er verder ook niet uitkomt en vooral met 9 man voor de goal gaat hangen, anders zou je vandaag al helemaal weggecounterd worden.

Even een concluderende vraag: ben jij tevreden met de selectie die er nu staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Sophomore']Eens dat je nu niets anders hebt, daar heb je gelijk in. Maar mijn punt is dat je dat al een week weet. Tjah je kunt ook zien dat Colasinas goed rugdekking geeft aan Monreal, ze hebben Vardy in de sandwich. Alleen Monreal staat op twee drie meter van hem (Vardy). Probeer ondertussen ook Celtic te kijken, dus ff in de rust checken of ik bovenstaande wel goed heb gezien ;c[/QUOTE] Nee snap ik, had ook beter op geanticipeerd moeten worden. @JanVertonghen' Oké dan geef ik toch aan dat ze alsnog wat missen. Elneny is geen Arsenal-niveau nee, kan wel prima passen gezien zijn pass accuracy. Ox speelt deze wedstrijd erg slecht. Veel slechte eerste balaannames waardoor het tempo eruit ligt en passing is erg zwak. Kolasinac vergis je je echt in. Speelt niet op zijn sterkste positie vandaag, maar op de linkerflank als wingback is hij uitstekend. Kijk voor een kleine preview maar eens naar de wedstrijd in de Emirates Cup tegen Benfica. Hij is beter dan Rose durf ik te zeggen. Tevens neem ik aan dat alles wat je nu zegt gebaseerd is op wat ik heb gezegd, maar ik heb nergens neergezet dat ze bijna los zijn. Ik ben overtuigt met de spelers moet het het kunnen, maar dan moet je wel beter gaan spelen. 9 man voor de goal hangen gaat toch juist goed met counteren of mis ik iets? En om je laatste vraag te beantwoorden: nee, ik ben zeker niet tevreden. Het liefst zie ik nog een centrale verdediger, centrale middenvelder en flankspeler komen. Op een dag als vandaag mis je gewoon een centrale verdediger. Daarnaast is er op Özil na niet veel creativiteit in het elftal. Ik denk aan Lemar, waar ze nog mee bezig zijn en Seri, als we realistisch kijken naar de stand van zaken op de transfermarkt nu. Mocht je uitgaan van 3-4-2-1 is deze opstelling mijn inziens het sterkst: Cech; Mustafi, Koscielny, Monreal; Ox, Xhaka, Cazorla, Kolasinac; Özil, Sanchez; Lacazette Cazorla is nog werkend aan herstel dus daar zou ik Wilshere neerzetten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='N4z4reno']@JanVertonghen' Oké dan geef ik toch aan dat ze alsnog wat missen. Elneny is geen Arsenal-niveau nee, kan wel prima passen gezien zijn pass accuracy. Ox speelt deze wedstrijd erg slecht. Veel slechte eerste balaannames waardoor het tempo eruit ligt en passing is erg zwak. Kolasinac vergis je je echt in. Speelt niet op zijn sterkste positie vandaag, maar op de linkerflank als wingback is hij uitstekend. Kijk voor een kleine preview maar eens naar de wedstrijd in de Emirates Cup tegen Benfica. Hij is beter dan Rose durf ik te zeggen.[/QUOTE] Pass accuracy. Dat is echt de meest nutteloze statistiek in het voetbal. Toevallig kan ik me een moment in de eerste helft herinneren vandaag waar Arsenal prima aan het combineren was, iemand op links eroverheen kreeg en Elneny de bal kreeg. Hij had twee keuzes: de bal steken of de bal naar achteren passen. Wat deed hij? Het tweede. Is enkel een voorbeeld van hoe die man zo vaak speelt: veel veilige passes. Kan je een kwaliteit noemen dat hij de vrije man ziet en zuiver passt, maar zo'n kunst is dat niet. Kolasinac vergis ik me niet in. Ik snap dat hij geen centrale verdediger is en dat hij beter kan dan hij vandaag laat zien, maar zo goed als jij hem beschrijft is hij niet. Leuk dat hij in de Emirates Cup een leuk potje speelde, maar dat zegt mij verder niet zoveel. Heb hem al vaker zien spelen en fysiek is het echt een beer, verdedigend degelijk, heeft een prima voorzet, maar is verder aan de bal vrij matig. Enige punt waarop hij beter is dan Rose is zijn fysiek en heel misschien verdedigend net iets beter, maar verder is Rose op elk vlak beter dan Kolasinac. Althans, is? Rose is al maandenlang geblesseerd en zal de eerstkomende maand nog niet spelen ook. Ben benieuwd hoe hij terugkomt, want was voor zijn blessure heel goed. [QUOTE]Tevens neem ik aan dat alles wat je nu zegt gebaseerd is op wat ik heb gezegd, maar ik heb nergens neergezet dat ze bijna los zijn. Ik ben overtuigt met de spelers moet het het kunnen, maar dan moet je wel beter gaan spelen. 9 man voor de goal hangen gaat toch juist goed met counteren of mis ik iets?[/QUOTE] Ik interpreteerde het anders inderdaad ;c Je opmerking over los zijn ging over dat de pot bijna begon toch? Ik dacht dom genoeg dat je bedoelde dat Arsenal bijna los was en dus bijna hun beste vorm bereikt had. Ik ben overigens minder overtuigd dan jij dat het met de basiself van vandaag zou moeten kunnen. Enige man die die verdediging open kan breken is Özil, verder is niemand voorin echt creatief. Nu is Ramsey erbij gekomen, dat scheelt al wat. Als je kijkt hoe Leicester speelt en wie er bij Arsenal spelen had ik eerder op een gelijkspel gegokt, nu staat Leicester zelfs voor. En inderdaad. Al kan je vol voor de counter gaan of vooral voor de goal hangen en in de counter alsnog weinig risicio nemen. Daarnaast countert Leicester vandaag niet al te best, veel slordig en snel balverlies. Als ze op het middenveld wat meer overzicht en een betere pass hadden konden ze Vardy al weet ik veel hoe vaak 1 op 1 zetten, want die ziet constant de ruimtes tussen en achter die matige verdediging en die gasten weten totaal niet wat ze ermee aan moeten. [QUOTE]En om je laatste vraag te beantwoorden: nee, ik ben zeker niet tevreden. Het liefst zie ik nog een centrale verdediger, centrale middenvelder en flankspeler komen. Op een dag als vandaag mis je gewoon een centrale verdediger. Daarnaast is er op Özil na niet veel creativiteit in het elftal. Ik denk aan Lemar, waar ze nog mee bezig zijn en Seri, als we realistisch kijken naar de stand van zaken op de transfermarkt nu.[/QUOTE] Met dit stuk ben ik het volledig eens. Lijken me ook prima aankopen, al heb ik Seri enkel tegen Ajax gezien. Deed het toen wel goed. [QUOTE]Mocht je uitgaan van 3-4-2-1 is deze opstelling mijn inziens het sterkst: Cech; Mustafi, Koscielny, Monreal; Ox, Xhaka, Cazorla, Kolasinac; Özil, Sanchez; Lacazette Cazorla is nog werkend aan herstel dus daar zou ik Wilshere neerzetten.[/QUOTE] Vind dat eerlijk gezegd geen al te best team. Wilshere ja? Dat is toch al jaren niks meer joh. Die jongen was rond zijn 19e/20e(?) een erg groot talent, maar heeft het (mede door blessures) nooit waar kunnen maken. Zou dan nog eerder Ramsey daar neerzetten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.

Pass accuracy. Dat is echt de meest nutteloze statistiek in het voetbal. Toevallig kan ik me een moment in de eerste helft herinneren vandaag waar Arsenal prima aan het combineren was, iemand op links eroverheen kreeg en Elneny de bal kreeg. Hij had twee keuzes: de bal steken of de bal naar achteren passen. Wat deed hij? Het tweede. Is enkel een voorbeeld van hoe die man zo vaak speelt: veel veilige passes. Kan je een kwaliteit noemen dat hij de vrije man ziet en zuiver passt, maar zo'n kunst is dat niet.

Kolasinac vergis ik me niet in. Ik snap dat hij geen centrale verdediger is en dat hij beter kan dan hij vandaag laat zien, maar zo goed als jij hem beschrijft is hij niet. Leuk dat hij in de Emirates Cup een leuk potje speelde, maar dat zegt mij verder niet zoveel. Heb hem al vaker zien spelen en fysiek is het echt een beer, verdedigend degelijk, heeft een prima voorzet, maar is verder aan de bal vrij matig. Enige punt waarop hij beter is dan Rose is zijn fysiek en heel misschien verdedigend net iets beter, maar verder is Rose op elk vlak beter dan Kolasinac. Althans, is? Rose is al maandenlang geblesseerd en zal de eerstkomende maand nog niet spelen ook. Ben benieuwd hoe hij terugkomt, want was voor zijn blessure heel goed.

2.

Ik interpreteerde het anders inderdaad ;c Je opmerking over los zijn ging over dat de pot bijna begon toch? Ik dacht dom genoeg dat je bedoelde dat Arsenal bijna los was en dus bijna hun beste vorm bereikt had. Ik ben overigens minder overtuigd dan jij dat het met de basiself van vandaag zou moeten kunnen. Enige man die die verdediging open kan breken is Özil, verder is niemand voorin echt creatief. Nu is Ramsey erbij gekomen, dat scheelt al wat. Als je kijkt hoe Leicester speelt en wie er bij Arsenal spelen had ik eerder op een gelijkspel gegokt, nu staat Leicester zelfs voor.

En inderdaad. Al kan je vol voor de counter gaan of vooral voor de goal hangen en in de counter alsnog weinig risicio nemen. Daarnaast countert Leicester vandaag niet al te best, veel slordig en snel balverlies. Als ze op het middenveld wat meer overzicht en een betere pass hadden konden ze Vardy al weet ik veel hoe vaak 1 op 1 zetten, want die ziet constant de ruimtes tussen en achter die matige verdediging en die gasten weten totaal niet wat ze ermee aan moeten.

3.

Met dit stuk ben ik het volledig eens. Lijken me ook prima aankopen, al heb ik Seri enkel tegen Ajax gezien. Deed het toen wel goed.

4.

Vind dat eerlijk gezegd geen al te best team. Wilshere ja? Dat is toch al jaren niks meer joh. Die jongen was rond zijn 19e/20e(?) een erg groot talent, maar heeft het (mede door blessures) nooit waar kunnen maken. Zou dan nog eerder Ramsey daar neerzetten.

1. Ja die zag ik ook man. Toen vroeg ik me ook af wtf doe je. Heb je gelijk in, gaat er natuurlijk wel om in hoeverre je de bal ook richting doel kan combineren.

2. Oh nee, los van dat het eindelijk weer is begonnen met voetbal in de Premier League. 3-4-2-1 vind ik ook nog niet heel fijn om mee te spelen. Met onze verdediging over het algemeen en zeker vandaag brengt dat teveel problemen. Toen we terug gingen naar 4-2-3-1 (op moment dat Giroud en Ramsey erin kwamen) ging het beter. Oxlade is op rechtsback erg sterk en is mijn inziens Bellerín voorbij. Die Spanjaard heeft oogkleppen op.

3. Seri heb ik ook enkel tegen Ajax gezien, deed het toen goed, maar verder niet veel van gezien.

4. Klopt. Is het ook niet. Als je vergelijkt met de rest is het niet titelwaardig. Ik zou Arsenal het liefst 4-2-3-1 zien:

Cech: Bellerín, Mustafi, Koscielny, Kolasinac; Xhaka, Ramsey; Oxlade-Chamberlain, Özil, Sanchez; Lacazette

Als we Lemar halen hem via rechts en Oxlade naar rechtsback.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aad de Mos met de quote van de dag: 'Puncheon wordt aangespeeld en dat is meer een balafpakker' :-D:-D:-D Leuk zo een commentator/analyst die de spelers op het veld niet kent.

En Pool, tja. Erg goede aanval, erg matige verdediging. Snap ook niet dat ze niet eens investeren daar achterin, hebben dan wel die Robertson gehaald maar dat zal ook niet de redder zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites