Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Italiaans voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Steels:

RB Leipzig en RB Salzburg hebben toch ook al Europees tegen elkaar gespeeld?

Red Bull Salzburg is dan ook eigendom van Red Bull en RasenBallsport Leipzig van werknemer van Red Bull. Op papier dus niet dezelfde eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Tim':

Red Bull Salzburg is dan ook eigendom van Red Bull en RasenBallsport Leipzig van werknemer van Red Bull. Op papier dus niet dezelfde eigenaar.

Als ik zo je post lees is toch beide eigendom van Red Bull of zie ik dat verkeerd? Want RassenBall Sport is toch in feite synoniem of zelfde als Red Bull Leipzig? Leipzig is toch sowieso ongekend omdat ze constructie hebben qua eigendom die eigenlijk niet toegestaan is in Duitsland?

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Als ik zo je post lees is toch beide eigendom van Red Bull of zie ik dat verkeerd? Want RassenBall Sport is toch in feite synoniem of zelfde als Red Bull Leipzig? Leipzig is toch sowieso ongekend omdat ze constructie hebben qua eigendom die eigenlijk niet toegestaan is in Duitsland?

Nee, het is niet zo dat het niet toegestaan is, ze zoeken alleen de absolute randjes op van wat mag. Bij Duitse clubs kun je over het algemeen lid worden en eventueel een deel van de aandelen in handen krijgen. Een minimum van 50 procent + 1 aandeel moet in handen zijn van leden. Bij Leipzig is een lidmaatschap zo goed als onbetaalbaar en je mag niet zomaar lid worden. Daardoor zijn er maar weinig leden, die 'toevallig' allemaal voor Red Bull werken. Daardoor is het bedrijf in de praktijk wel eigenaar van de club, maar op papier hebben die leden een meerderheid aan aandelen (zoals ook verplicht).

In Salzburg is Red Bull gewoon volledig eigenaar van de club, ook op papier. Dus in de praktijk zijn ze wel beiden eigendom van Red Bull, maar puur volgens de boeken voldoen ze aan alle Duitse regeltjes.

En Red Bull Leipzig mag de club niet heten volgens Duitse regels, dus hebben ze er RasenBallsport van gemaakt (vrij vertaald 'grasbalsport') zodat het afgekort nog steeds RB Leipzig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fiorentina met 1-2 voor tegen Napoli. Beide een rode kaart, vervolgens gaat Fabian Ruiz van Napoli er ook nog af met rood waarna Petagna van Napoli in 90+4 de gelijkmaker maakt. Mooi man! Die Italiaanse potjes vind ik steeds leuker om te kijken de laatste maanden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vette transfer hoor. Nu hopen dat die het ook op een niveautje hoger kan laten zien. Vind het op zich wel een toffe speler om naar te kijken. Ook wel weer een speler die ik vooral uit FM ken en hem in FM16 of 17 al eens in mijn Partizan elftal had staan :P Altijd tof om dan een speler zulke stappen te zien maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heel opvallend dat een club die zo'n verlies optekent (zoals de meeste, maar wel grootste van italie), die daarnaast ook nog een hoop betalingen heeft uitstaan (oa Chiesa), en geen significate transferwinsten heeft geboekt (romero en ronaldo beide 15m), en een reelle kans dat de CL wordt gemist) eventjes 70M op tafel kan leggen. het zal wel allemaal binnen Financial fair play papier regels zijn. maar betekent niet dat het zoals bij Barcelona enorm stinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei cimbomcu:

Knap gedaan van Milan, is ook maar een matig team. Maar wel eindelijk wat beleid daar lijkt het en toch maar 1 punt achter.

Ben benieuwd naar Vlahovic bij Juventus btw, wat een spits is dat zeg.

omdat het praktische het enige team in de top4 is dat niet op financiele zeepbellen is gebouwd ;) Atalanta uitgezonderd. Geldwolven als Donnarumma (en Hakan) staan absoluut niet boven de club, lekker Raiola een neus gezet ipv zich te laten chanteren, en die nu mag uitleggen waarm zijn prodige op de bank zit te verslijten in parijs

Maldini doet idd een fantastische job daar. Stel je voor dat hij er was tijdens Fasobelli en hij 200m had mogen uitgeven.

Op een andere noot, ik denk dat ze zich bij Roma al flink Mourinho aan het beklagen zijn. 0-0 tegen nr 19 genoa thuis met een man meer voor 20min. Zit geen vooruitgang in, en nu zitten ze met een financieel blok aan hun been als ze hem willen ontslaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites