Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Snap ik dus niet hè. Dankzij Achilles is de kans op degradatie nihil, je maakt extra kosten, totaal geen garantie op verbetering onder nieuwe trainer.. Begin van het seizoen nog subtop en nu meteen maar de trainer ontslaan na een slechte reeks. Kwam vorig jaar toch ook nadat Fortuna eigenlijk niet meteen een fatsoenlijke trainer kon vinden?

De trainer is het probleem helemaal niet. In de eerste vijf wedstrijden liep het best lekker en had ik het idee dat ze het lek boven hadden, maar something went wrong... Het zou me niks verbazen als de salarissen weer eens een paar maanden niet zijn uitbetaald...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat die Turk wat van plan is dan, die zal wel paar mannetjes van hem gaan doorschuiven. Zou anders niet snappen waarom je het contract van een trainer die nog 2,5 jaar onder contract ligt gaat afkopen als er nauwelijks geld is. Van dat geld zouden voor de rest van dit seizoen minimaal 5 versterkingen voor de basis kunnen worden gehaald, of de ontstane tekorten enigszins binnen de perken proberen te houden.

Benieuwd vanavond, Jong PSV met Pasveer, Hendrix, Bergwijn, Poulsen en heel misschien Locadia. Moet je ook van kunnen winnen als je wil meedoen voor de titel.

Missen met Ippel enige echte verdedigende middenvelder, dus zal lastig worden. Zolang Gijzen maar er naast staat vind ik alles prima, wat een wanvoetballer :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds we halverwege de competitie zijn, een klein tussenrapport van mijn hand voor Fortuna.

De doelmannen:

Leon ter Wielen - 4

Godsamme, als je een klasbak als Kaya gewend bent, dan zal iedere nieuwe keeper het lastig hebben, maar Ter Wielen is gewoon geen goede keeper. Regelmatige flaters hebben ons meer punten gekost dan dat hij er gepakt heeft. Na dit seizoen gewoon geen nieuw contract aanbieden.

Paul van der Helm - 2

Hij heeft maar 1 wedstrijd gespeeld en dat was wel zo'n beetje genoeg om te zien dat Paultje geen keeper is voor het betaald voetbal. Hij dook over ballen heen, kwam qua uittrappen amper in de buurt van de middenlijn en straalde evenveel zelfvertrouwen uit als een konijntje dat wordt gevangen door de koplampen van een auto.

De achterhoede:

Ferry de Regt - 6,5

De Regt doet zijn best wel, hij coacht, hij is redelijk betrouwbaar in zowel de duels als de passing, maar hij is ook traag en hij kan het uiteraard niet alleen. Hij begon sterk aan het seizoen en werd naarmate het seizoen vorderde steeds minder, waarbij hij deelde in de algehele malaise. Aanvallend gezien doet hij het met vier goals trouwens best goed.

Emir Dautovi - 4

De Regt light, alleen dan zonder fatsoenlijke inspeelpass en nog iets langzamer. Probeer die jongen te verkopen en bied hem anders geen nieuw contract aan, maar geef jonge gasten als Mares en Schuurs meer speeltijd.

Perr Schuurs - 6

Ja, ik zal wel een gekleurd beeld hebben van Schuurs, maar voor een menneke van 17 doet hij het gewoon prima achterin. Het is op zich wel triest dat hij nu al voor de leeuwen wordt geworpen omdat de ervaren jongens het laten afweten, maar hopelijk laat hij zich niet uit het veld slaan door de tegenvallende resultaten.

Marco Ospitalieri - 5

Het is geen echte linksback, maar hij wordt er vaak wel geposteerd. Dan hoef je geen geweldig voetbalkenner te zijn om te voorspellen wat er gaat gebeuren. Naar voren toe gaat het allemaal redelijk met onze Marco, defensief gezien is hij een risicofactor qua positiespel.

Stefan Askovski - 4,5

Onze grote aankoop uit Turkije, de international van Macedonië... De man die onze nieuwe linksback zou moeten worden, maar schijnbaar zelf een rol als linkshalf of linksbuiten ambieert. Af en toe zien we van die typische maffe Balkan-tackles met twee benen naar voren toe, maar hij heeft ten minste een portie vechtlust. Als linkshalf vind ik het geen succes, te vaak de oogkleppen op en als een blind paard all over the place draven met de bal aan de voet. Als linksback wel een prima speler, dus zet hem daar neer. De onvoldoende is gebaseerd op zijn spel, hij heeft veelal als linkshalf gespeeld en dat was onder de maat.

Luc Mares - 6,5

Mandekker, rechtsback, controlerende middenvelder, Mares heeft overal gespeeld dit seizoen en haalt eigenlijk als één van de weinigen altijd wel een voldoende. Redelijk rustig aan de bal, ondanks zijn leeftijd. De laatste weken ging het ook minder, maar hij deelde in de malaise van de ploeg en gezien zijn leeftijd mag je nog niet verwachten dat hij leiding gaat geven aan de achterhoede.

Christopher Braun - 6

Oh oh, wat begon Braun geweldig aan het seizoen. Een soort budgetversie van Ulrich van Gobbel... Onze Duitse diesel ging als een soort van Panzer tekeer op de rechterflank, onvermoeibaar pendelend langs de kalklijn, sterk in de duels en een redelijke voorzet. Daarna ging het mis, waarom mag Joost weten en ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat zelfs Joost het niet weet. Tegenwoordig is hij zelfs bankzitter, dus er moet haast wel iets gebeurd zijn ergens op een training of qua financiën. Hij oogde ongeïnspireerd en lamlendig de laatste wedstrijden dat hij speeltijd kreeg. Zonde.

Het middenveld

Jordi Briels - 5

Gewoon net niet. Aan de inzet ligt het niet, Briels loopt zich meestal de longen uit z'n lijf om er wat van te maken op het middenveld, maar het heeft gewoon zelden tot nooit rendement. Te vaak heb ik het idee dat hij als een kip zonder kop rondrent of dat hij meer uit een bepaalde situatie had kunnen halen als hij wat meer rust zou bewaren.

Okan Kurt - 5,5

Evenals Braun begon hij ijzersterk aan het seizoen om daarna weer weg te zakken om onduidelijke redenen. Een redelijke pass, redelijk goed in de duels, lekker fel. Een stofzuigertje met opbouwende kwaliteiten, maar helaas een soort van vormcrisis de laatste maanden.

Kamen Hadzhiev - 6,5

Ik ben fan van Hadzhiev. Hij ziet er uit alsof hij in de octagon thuishoort qua uitstraling en postuur, maar zo iemand had Fortuna nodig. Een vent om orde op zaken te stellen op het middenveld en achterin. Hij heeft als controlerende middenvelder gespeeld en centraal achterin en ik vond hem eigenlijk altijd wel goed. Een pure verdediger, ijzersterk in de lucht en rustig aan de bal. Hij gaf vooral korte passjes opzij, maar hij geeft de bal wel altijd aan iemand van de eigen ploeg, dus dan hoor je me verder niet zeuren. Om onduidelijke redenen is hij buiten de ploeg gehouden de laatste weken. Jammer.

Jorrit Smeets - 5

Een jonge speler die we van Roda hebben overgenomen. Hij kan best leuk voetballen, maar is nog wat onrustig in zijn acties en fysiek wordt hij vaak te makkelijk weggezet. Gewoon komend jaar speelminuutjes blijven geven en we zien wel waar het schip strandt.

Dries Saddiki - 5

Eigen jeugd heeft toch altijd een streepje voor en dat geldt ook voor Saddiki. Een dravertje, maar wel een van de weinige spelers die nog wel eens kan verrassen met een leuke actie of pass. Verdedigend gezien een beetje laconiek, anders had ik hem een half puntje extra gegeven.

Adrian Purzycki - 5

Een (voormalig?) Pools jeugdinternational die we ergens in Engeland hebben opgeduikeld. Je ziet als hij aan de bal komt dat hij op zich wel kan voetballen, maar zonder bal is hij nogal gemakzuchtig en fysiek is hij nog te zeer een lichtgewicht. Hij probeert het wel, maar het lijf kan niet altijd wat de geest in gedachten heeft.

De aanval

Junior Torunarigha - 5

Een boomlange Nigeriaanse spits, die verrassend lenig is. Helaas laat zijn balbehandeling hem wel eens in de steek en verliest hij verrassend veel kopduels. Als aanspeelpunt voldoet hij niet echt dit seizoen, maar hij is wel de beste aanvaller die we momenteel hebben.

Abdelaziz Khalouta - 4,5

Tot nu toe geen succes. In zijn eerste periode bij ons heeft hij laten zien dat hij een hardwerkende, balvaste aanvaller kan zijn, die lekker opportunistisch kan spelen en eenvoudig scoort. Dit seizoen zien we vooral de ongeïnteresseerde Khalouta, die zeurt op zijn medespelers als de bal eventjes niet in de voeten wordt gespeeld. Hij is ook een keer voortijdig gewisseld omdat hij doelman Ter Wielen de huid vol heeft gescholden. Ik ben er nog niet over uit of dit positief of negatief is.

Frank Wiafe - 4

Hij werkt hard. Dat wel. Dat was denk ik wel het voornaamste pluspunt van Wiafe. Hij kan alleen niet zo heel erg goed voetballen. Het scheelt dat hij verder niet veel meer gekost heeft dan alleen zijn salaris. Lekker laten gaan na dit jaar. Bedankt voor de aanwezigheid, maar nu doorselecteren.

Roald van Hout - 5,5

Een krappe voldoende voor Van Hout, die als rechtsbuiten vaak geïsoleerd staat omdat Junioreen beetje traag is qua aansluiten. Hij heeft er zelf toch al een aantal doelpuntjes ingeprikt en met een fatsoenlijke spelmaker op het middenveld en een iets meer doelgerichte spits voorin zou Van Hout beter renderen.

Djibril Dianessy - 4

Een dravertje. Rent veel, werkt hard, maar heeft tot nu toe weinig potten kunnen breken. Hij komt vaak wel in kansrijke posities maar dan is de eindpass niet goed, of zijn aanname gebrekkig, of hij schiet te wild. Net niet dus.

Gavin Vlijter - 4,5

Zie Dianessy, met een half puntje extra omdat hij uit de eigen opleiding komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote] [h=1]John Linford meldt zich: 'Ik wil Fortuna-trainer worden'[/h] Niemand minder dan John Linford biedt zichzelf aan om trainer van Fortuna te worden. "Hallo, met John Linford. Ik wil trainer van Fortuna Sittard worden." De voormalige icoon van de Sittardse club belde naar de redactie van [I]De Limburger[/I] met de boodschap dat hij zichzelf dé aangewezen man vindt om zijn oude liefde nieuw leven in te blazen. [B]Norwich[/B] Want dat Fortuna Sittard na het ontslag van Ben van Dael een nieuwe trainer zoekt, dat is ook doorgedrongen tot Norwich, waar Linford tegenwoordig een pub heeft. "Let me have the job", klinkt het doortastend aan de andere kant van de lijn. [B]Aan het hart[/B] Linford speelde in de jaren tachtig bij Fortuna. En scoorde er toen lustig op los. De financiële en sportieve teloorgang van de Sittardse club gaat Linford aan het hart, laat de club-coryfee vanuit Engeland weten. "Het gaat met Fortuna alleen maar down down down. Ik kom minimaal een keer per jaar terug om een wedstrijd te zien, en oude kameraden te ontmoeten. En iedere keer hoor ik supporters harder klagen." [B]Gratis[/B] Linford wil het gratis en voor niks doen. "Ik heb het geld niet nodig. Voor een onkostenvergoeding kom ik. En verhuizen naar Sittard vind ik geen probleem. In mijn tijd met Fortuna heb ik er met veel plezier gewoond." [B]Diploma's[/B] Klein probleempje is wel dat Linford niet beschikt over de benodigde diploma’s en papieren. "Nee, dat klopt", moet de Brit erkennen. "Ik heb hier in Engeland tal van amateurclubs getraind. Ik weet gewoon dat ik het eerstedivisieniveau aankan. Maar in dat geval moet ik het misschien met iemand samen doen. Die wordt dan de trainer, en ik kan hem helpen." [B]Reiskostenvergoeding[/B] Hij heeft nog geen contact gehad met Fortuna, maar komt graag praten in Sittard. En mocht de club omhoog zitten over de reiskostenvergoeding voor een mogelijk sollicitatiegesprek, Linford is de beroerdste niet. "Ik kom graag praten. En mijn vlucht betaal ik zelf wel. Geen probleem."[/quote] @Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geinig idee @Nom de Guerre [U]Keepers:[/U] [B]Bo Geens - 7[/B] 1-op-1 sterk, goede reflex, maar in de lucht zeer kwetsbaar omdat hij vrij klein is (+-1,80). Nog geen fouten met doelpunt tot gevold. [B]Mikolaj Smylek - nvt[/B] Nog geen minuut gemaakt. [B]Lars Heuten - nvt[/B] Nog geen minuut gemaakt [U]Verdediging:[/U] Backs: [B]Leroy Labylle - 8[/B] Naar mijn mening een van de beste aanvallende backs van de Juup. Door combinatie van techniek, snelheid en kracht bijna niet van de bal te krijgen en komt bijna iedereen langs. [B]Allesandro Ciranni - 7[/B] Ook een aanvallende back, heeft alleen geen bijzondere dribbel, maar wel een prima pass, voorzet en vrije trap. Twee belangrijke vrije trappen gescoord. Defensief solide. [B]Hawbir Moustafa - 6[/B] Vorig jaar, na beenbreuk Labylle, fantastisch seizoen als linksback gespeeld. Rechtsback positie daarmee verspeeld aan Ciranni en nu Labylle weer fit is bankzitter. Zonde, was afgelopen winter interesse uit Eredivisie, nu dus waarschijnlijk gratis weg in de zomer wegens aflopend contract. [B]Shermar Martina - 6[/B] Afgelopen maandag eerste minuten als rechtsback, weinig van te zeggen. [U]Centrale verdedigers:[/U] [B]Nick Kuipers - 7[/B] Na 14 maanden lang revalideren stond hij er meteen weer dit seizoen. Nog geen minuut gemist en aantal belangrijke kopdoelpunten in de eerste wedstrijden. Defensief heel goed, boomlang en heel sterk, aan de bal een groot drama. [B]Steven Pereira - 8[/B] Ongelofelijk hoe deze man is gegroeid. Ideale speler naast Kuipers. Geen al te sterke speler, maar laat zich niet opzij zetten en kan in tegenstelling tot Kuipers leuke dingen met de bal aan de voet. Vorig jaar veel domme fouten aan de bal, dit jaar nog niet gezien. [B]Shermaine Martine - 6,5[/B] Prima, back-up voor het centrum. Kan ook als verdedigende middenvelder spelen en heeft een goede pass in zijn linker. Zal Kuipers gaan opvolgen denk ik. [B]Stefan O'Connor - 6[/B] Met veel bombarie aangekondigd, ingevallen in de Champions League. Nou, als je tot nu toe alleen maar 4x bent mogen invallen in de blessuretijd als spits valt het allemaal toch wat tegen schijnbaar op de training. [U]Centraal middenveld:[/U] [B]Ricardo Ippel - 7,5[/B] Hard werken, zet iedereen op scherp, prima pass, leider op het veld, Ook steeds minder domme gele kaarten. [B]Pieter Nys - 6,5[/B] Vormdip van al ruim 4 maanden. Vorig jaar met 10 goals belangrijk als diepgaande middenvelder, nu aanvallend geen schim meer in vergelijking met vorig jaar. Defensief wel nog belangrijk. [B]Kelechi Nwakali - 8[/B] Met afstand beste speler. Aanname altijd prima, niet van de bal te krijgen, steekt veld over met de bal, houdt overzicht tussen 4 tegenstanders in, prima pass, aardig schot. Kan een hele grote worden. Niet voor niks 3 miljoen voor betaald. [spoiler=Nwakali] [img]https://i.gyazo.com/fd82f7cd1a5fc88b37e3a4d8d6d336d7.gif[/img] [img]https://i.gyazo.com/3b13ad7d928b5ad327929db0c4f0c9c1.gif[/img] [img]https://i.gyazo.com/62dc61d68995637a388fc7acef84ca33.gif[/img] [/spoiler] [B]Florian Loshaj - 6,5[/B] Na komst Nwakali naar de bank, begrijpelijk. Desalniettemin prima jong talent met een enorm sterke pass in zijn linker. Blij dat hij nog 2 jaar vastligt. [B]Emrullah Guvenc - 6,5[/B] Tja, Guvenc. Kan een kilo of 10 afvallen, maar heel handig in de kleine ruimte. Lange tijd al geblesseerd, maar zal ook niet meer snel basis komen te staan. Kan wel op veel posities spelen, dus prima bankzitter. [B]Dyon Gijzen - 7[/B] Een 7, alleen omdat hij 4x scoorde in invalbeurten van bijelkaar 40 minuten. Volledig terecht dat deze jongen op de bank zit, kan alleen aardig positie kiezen en door zijn snelheid de vermoeide tegenstanders na 80 minuten te slim af zijn. Leuk dus voor in het laatste kwartier, kan daarnaast ook spits en op vleugel dus handig om erbij te hebben. [U]Vleugels:[/U] [B]Joery Schroijen - 8[/B] Niet verwacht. Begon eerste paar wedstrijd linksback, niet bijzonder. Na komst Labylle naar linksvoor doorgeschoven en daar bijna iedere pot belangrijk. 4 goal en 7 assists is uitstekend. [B]Luis Pedro - 6[/B] Moest Croux opvolgen. Nou, na 3 wedstrijden terecht naar de bank gezet. Vaker buitenspel dan good old Rajcomar en lijkt niet vooruit te branden als hij mag invallen. Niet verwacht. [U]Spitsen:[/U] [B]Thomas Verheydt - 8[/B] Net als Pereira, vorig seizoen matige indruk, dit seizoen enorm gegroeid. Wordt met de week beter, zal in zomer wel vertrekken. [B]Patrick N'koyi - 7[/B] Jammer dat hij door goede spel Verheydt vooral op de bank zit. Doet het wel goed als hij mag invallen en die paar potjes dat hij samen met Verheydt speelde niks op aan te merken. [B]Ron Elsen/Wim Dusseldorp - 9[/B] Als je met een van de laagste spelersbudgetten van de Juup zo'n eenheid kunt creëren waar spelers elkaars zwakke punten kunnen opvangen, spelers aanzienlijk beter worden en de resultaten gewoon uitstekend zijn, dan ben je gewoon heel goed. Denk dat menig club zal proberen Elsen hier weg te krijgen, zou enorme klap voor ons zijn, want die man is na zo'n 30 jaar bij de club nu de trainer, de TD, de scout en de peoplemanager in 1 persoon. bewerkt door Ivoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schroyen verrast me iedere week opnieuw. Ik vond het altijd een beetje een blind paard als voetballer... Het oogde heel aardig tot hij in de buurt van de zestien kwam en dan werd hij altijd zenuwachtig en maakte hij de verkeerde keuze. Dit jaar lijkt hij in dat opzicht rustiger te zijn geworden. Well done.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nom de Guerre Heb me wel even beperkt tot de spelers die de meeste minuten maakte. Heb ze vooral beoordeeld op basis van wat ze individueel aan kwaliteit in huis hebben. Zo'n Sporkslede is by far niet wat we nodig hebben, maar ik geloof oprecht niet dat hij beter kan. [B]Brondeel: [/B]6. Doet geen gekke dingen en pakt geen punten. Degelijke keeper, maar ik denk niet beter dan Noppert die wel vast onder contract staat. [B]Sporkslede: [/B]6. Speelt een kleurloos seizoen, maar misschien is dat nu wel een compliment. Komt simpelweg kwaliteit tekort, presteert naar zijn kunnen. [B]Van Diermen: [/B]4,5. Was in de Eredivisie een degelijke kracht en dan verwacht je toch dat hij hier stabiel fungeert, maar dat is niet waar. Kleurloos. [B]Verschueren: [/B]5. Zeker de eerste periode zat ik steeds met samengeknepen billen als hij aan de bal was. Heeft heel wat fouten gemaakt, maar is nog jong. [B]O'Neill: [/B]Geen idee. Kleurloos. Zie hem alleen bij de opstelling in het programmaboekje. Wat weten we eigenlijk van deze man? [B]Smith-Brown: [/B]5. Begon het seizoen sterk, maar wordt sinds een week of 8 echt met de wedstrijd slechter. Die is het even helemaal kwijt. [B]Damen: [/B]5. Valt in zijn invalbeurten wel op met een sterke crosspass, maar leidt heel veel balverlies. Verder vooral simpele balletjes breed. [B]Rommens: [/B]5,8. Verdedigend sterk, maar aan de bal echt ontzettend zwak. Passt op de meeste vreemde momenten in de voeten van de tegenstander. [B]El Allouchi:[/B] 5,5. Vond hem vorig seizoen bij Helmond Sport sterk ogen. Daar is helaas weinig van over, al heeft hij ook nooit echt het vertrouwen genoten. [B]Haemhouts: [/B]4,5. Werd binnengehaald als de vedette die het elftal bij de hand moest nemen, maar viel door de mand. Stuurt niet, moet gestuurd worden. [B]Nijholt: [/B]4,5. Voor hem geldt eigenlijk hetzelfde als voor Haemhouts. Kwam als grote man binnen, maar was al snel zijn basisplaats kwijt. [B]Stans: [/B]4. Er is niets over van de Stans die in de Eredivisie heel wat mooie dingen liet zien. [B]Verbeek: [/B]5. Wou zich dit jaar revancheren, maar is daar - weliswaar mede door blessures - niet in geslaagd. [B]Barker: [/B]5,5. Je ziet dat hij goed kan voetballen, maar er is totaal geen rendement. Hopelijk komt het er komend half jaar wel uit. [B]Dessers: [/B]6,5. Ik ben geen fan van deze man, maar door de rest valt hij positief op. Maakt zijn goals, maar dat hadden er nog veel meer moeten zijn. [B]Korte: [/B]7. De beste. Geeft altijd 100% en ondanks dat niet alles lukt, is dat het enige dat we echt kunnen verwachten. Weet waar hij voor voetbalt. Stijn Vreven als mogelijke trainer.:r Circus Breda is compleet. Club is al zo afgezakt dat ik het eigenlijk alleen maar mooi kan vinden. bewerkt door FC-Breda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klasse idee @Nom de Guerre! [B][U]Keepers:[/U] [/B] [B]Nienhuis: 6 [/B]Heeft een goed 1e jaar in de Eredivisie gehad (elftal van het jaar AD). Maar blundert regelmatig. Zeinstra of el Nienõ is lood om oud ijzer. Kreeg 50% tegen dus werd geslachtofferd. [B]Zeinstra: 7 [/B]Was een aanfluiting. Speelde met heel weinig zelfvertrouwen en straalde dat ook uit. Ontwikkeld zich fantastisch en is op dit moment even de onbetwiste nummer één. Maar dit kan zo weer omslaan. Lood om oud ijzer. Volgend seizoen twee nieuwe keepers. [B][U]Verdedigers:[/U][/B] [B]van Deelen: 7 [/B]Degelijke back. Speelt goed. Aanvallend prima en verdedigend ook. [B]Anderson: 7- [/B]Was vorig jaar niet al te best. Ontwikkeld zich goed. Aanvallend sterk en verdedigend erg matig. Was de eerste 10 wedstrijden één van de betere. Maar zakte bij MVV door het ijs. v Deelen bleek daarna (veel) betrouwbaarder te zijn. Maar een prima stand in. [B]N'Toko: 6- [/B]Met grote verwachtingen binnen gehaald. Weet nog niet te overtuigen. Maar dat komt (hopelijk) wel. [B]el Baad: 7- [/B]Met zijn 1,70 centraal achterin. We kenden hem van een zeer slechte wedstrijd tegen de Graafschap (thuis) vorig seizoen. Maar heeft zich echt goed ontwikkeld. Niet verwacht. Staat al een aantal weken een sterk duo samen met Schilder. N'Toko moet erg z'n best doen hem eruit te spelen. [B]Steenvoorden: 7- [/B]Waar iedereen het duo Bosz-N'Toko verwachte kwam plots Steenvoorden in de basis. De man van kleine foutjes in de voorbereiding. Bewees snel het tegendeel en speelde een prima eerste seizoenshelft. Maar koste ons 3 punten tegen Jong Ajax met een hele slechte invalbeurt. Solide. [B]Schilder: 8 [/B]Klasse speler. Blijkt in alles. Eigenlijk te goed voor Cambuur. [B]Peersman: 4 [/B]Kan er geen klote van. [B]Blackson: 6 [/B]1000x liever dan Peersman. Wat mij betreft de nummer één op de linksback. [B][U]Middenvelders[/U] E. Bakker: 6 [/B]Aanvoerder en penalty specialist. Verliest altijd de tos en is afgestudeerd als postbode. Gewoon een degelijke middenvelder die de bal komt brengen of achteruit speelt. Haalt eigenlijk altijd een voldoende. Is een basisspeler maar zou dat niet onbesproken moeten zijn. [B]Monteiro: 8 [/B]Onze kleine pitbull. Zit overal tussen. Speelde lang met veel te veel opdrachten waar hij in leek te verzuipen. Lekker met zo min mogelijk opdrachten spelen. Ontwikkeld zich rasend snel en speelt de laatste weken erg goed. [B]S. vd Streek: 8 [/B]Zeer belangrijk voor de ploeg. Speelt met erg veel vertrouwen. [B]Bosz: 6 [/B]Tjsa, wil eigenlijk constant beslissend zijn. Geeft key-passes maar vaker op momenten dat het niet moet. Moet groeien. Heeft lengte, kracht en denkt naar voren. Maar moet nog grote stappen gaan maken. [B]Kip: 5 [/B]Kwam met hoge verwachtingen. Altijd op verkeerde posities gebruikt. Valt (mede daardoor) tegen. Nu geblesseerd... Als flop terug naar Engeland in de winter of de revelatie na de winter? [B]Boutzamar: 5 [/B]Vorig jaar goed ingevallen tegen Excelsior. Inmiddels veel kleine blessures gehad. Maar zit zeker potentie in. [B]D. Bakker: 5 [/B]Zat bij Jong Ajax. Zit waarschijnlijk om die reden bij het eerste. Niks meer niks minder. [U][B]Aanvallers[/B][/U] [B]Barto: 7+ [/B]Ontwikkeld zich elk jaar weer. Knap. Ideale 12 man voor je ploeg. Maar op dit moment zeer terecht onze nummer 9. [B]Hoefdraad: 7 [/B]Prima speler. Krijgt veel kritiek omdat hij ietwat onverschillig en lui overkomt. Maar sterk aan de bal en regelmatig beslissend. [B]Gyasi: 7+ [/B]Speelde erg goed. Had veel dreiging in zijn spel. Raakte geblesseerd. Gaan we ongetwijfeld plezier aan beleven na de winterstop. [B]Houtkoop: 4 [/B]Heeft totaal geen zelfvertrouwen meer. Geen idee hoe deze man 18 goals voor de Eagles heeft gemaakt. Inmiddels omgetoverd tot linksback in nood. [B]Hemmen: 4 [/B]Is echt dramatisch. Kan beter vandaag dan morgen stoppen met voetballen. [B]Gouriye: 4 [/B]Valt erg tegen. Nog steeds niet wedstrijdfit. Wel erg goed aan de bal 'uit snelheid'. Mogelijk goede speler op 10. [B]Conraad:[/B] [B]5[/B] Komt uit Jong Cambuur. Schijnt de snelste speler in de selectie te zijn. Tegen Emmen twee 100% kansen gecreëerd en gemist. Heeft mogelijk potentie. bewerkt door WesselSCC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@WesselSCC Ik weet wel waarom Houtkoop bij ons het goed heeft gedaan. Het was de ballen diep gooien op hem en hij liep iedereen eruit en kon dan scoren of een assist geven. Daarnaast werd Antonia ook regelmatig diep gestuurd en die kon dan hetzelfde doen. Die 2 waren heel belangrijk in het spel wat we toen speelden met Kolder als aanspeelpunt en degene die de ballen moest door koppen op die 2. Heb me daar ook over verbaast, want voetballen kan hij eigenlijk niet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='GAE EAGLES']@WesselSCC Ik weet wel waarom Houtkoop bij ons het goed heeft gedaan. Het was de ballen diep gooien op hem en hij liep iedereen eruit en kon dan scoren of een assist geven. Daarnaast werd Antonia ook regelmatig diep gestuurd en die kon dan hetzelfde doen. Die 2 waren heel belangrijk in het spel wat we toen speelden met Kolder als aanspeelpunt en degene die de ballen moest door koppen op die 2. Heb me daar ook over verbaast, want voetballen kan hij eigenlijk niet. [/QUOTE] Zelfs met ruimte durft hij geen enkele vorm van diepgang in z'n spel te gooien. Erg onzeker, zwak en speelt zonder ook maar een beetje zelfvertrouwen. Gaf de schuld aan 'teveel opdrachten' maar daar geloof ik geen hol van. Btw wat is met Bytygi gebeurt? bewerkt door WesselSCC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs met ruimte durft hij geen enkele vorm van diepgang in z'n spel te gooien. Erg onzeker, zwak en speelt zonder ook maar een beetje zelfvertrouwen. Gaf de schuld aan 'teveel opdrachten' maar daar geloof ik geen hol van.

Btw wat is met Bytygi gebeurt?

Daar zit misschien wel een kern van waarheid in. Xander is geen speler die veel opdrachten moet hebben. Gewoon diepgaan zonder bal. De achterlijn halen en hopen dat zijn voorzet aankomt. Of zelf proberen een goal te maken. Veel meer moet hij niet doen. En dit deed hij bij ons goed.

Wat Bytyqi betreft, die jongen begon goed bij ons, raakte geblesseerd en is niet meer teruggekomen. Ging naar Manchester om te revalideren en zit daar nog. Sprak een tijd geleden Marco Timmer van VI in de kroeg. Die zei toen al dat er veel meer aan de hand was en dat het waarschijnlijk einde carrière was. Hij had wel wat informatie die nog niet officieel naar buiten mocht en niet bevestigd was. Maar dit bleek te gaan om hartproblemen. Dit kwam 2 of 3 weken terug naar buiten.

Zonde voor die jongen, want dat die kan voetballen is wel duidelijk. Hopelijk komt het goed en kan hij ooit weer op niveau voetballen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zetten ze de televisie camera's eigenlijk niet op de tribune tegenover de hoofdtribune? Die zit meestal nog het meest gevuld en geeft een totaal andere ervaring voor de kijkers dan het kijken naar een lege tribune (en opeens wel veel publiek horen bij een doelpunt ofso). Bij Telstar doen ze dit volgens mij, Achilles dacht ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites