Laki Geplaatst 8 december 2018 Share Geplaatst 8 december 2018 Mooi nummer. Arabian Nights ook erg mooi. New wave ligt me enorm voor één of andere reden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 9 december 2018 Share Geplaatst 9 december 2018 Echt wel machtig nummer... Waarom is zij zo onderschat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 december 2018 Share Geplaatst 9 december 2018 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satioz Geplaatst 9 december 2018 Share Geplaatst 9 december 2018 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 9 december 2018 Share Geplaatst 9 december 2018 (bewerkt) Toch wel de sensatie v/d maand. Voor de volgende FMusic denk ik ook wel dat deze band heel wat spotjes mag gaan reserveren! Heerlijk oeuvre, met Bloom, Depression Cherry, Thank Your Lucky Stars en 7 als toppers. Bij Teen Dream moet het kwartje nog vallen. 9 december 2018 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 december 2018 Share Geplaatst 9 december 2018 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 10 december 2018 Share Geplaatst 10 december 2018 MGMT - Electric Feel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 december 2018 Share Geplaatst 10 december 2018 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 10 december 2018 Share Geplaatst 10 december 2018 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 13 december 2018 Auteur Share Geplaatst 13 december 2018 Underrated Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 14 december 2018 Share Geplaatst 14 december 2018 Op 3-12-2018 om 20:01 zei Laki: Drie grootste (her)ontdekkingen van vandaag: Eerste ken ik (no) niet maar 2 anderen zijn leuk,laatste is topper. Geweldig album (Dirt) by the way. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 14 december 2018 Share Geplaatst 14 december 2018 Op 9-12-2018 om 21:58 zei Satioz: Vind de originele versie beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 december 2018 Share Geplaatst 15 december 2018 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 17 december 2018 Auteur Share Geplaatst 17 december 2018 Crystal Castles ft. Robert Smith - Not In Love Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 17 december 2018 Share Geplaatst 17 december 2018 Dave Matthews Band - Can't Stop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 18 december 2018 Share Geplaatst 18 december 2018 MGMT - When You Die Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 22 december 2018 Share Geplaatst 22 december 2018 Een van de nummers die het meest is bijgebleven uit mijn jeugd. In feite moet ik echt eens alles van Pendulum en The Prodigy luisteren, al heb ik er al vrij veel van geluisterd (en het laatste album van Pendulum al eens volledig (denk ik) maar heel lang geleden). Misschien iets voor een volgende MU album top of voor volgend jaar, al denk ik dat Blood Sugar er al in stond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 22 december 2018 Auteur Share Geplaatst 22 december 2018 Dit is een geniale live versie van dat nummer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 22 december 2018 Share Geplaatst 22 december 2018 (bewerkt) Op 17-12-2018 om 17:47 zei Richarð.: Crystal Castles ft. Robert Smith - Not In Love Inderdaad erg goed! Van The Cure en Crystal Castles (100% zeker de laatste) komt er zeker volgend jaar wel wat binnen. Crystal Castles is in feite zelfs de grootste ontdekking van december. En The Cure ook één van de grootste (toevallig). Ik denk zelfs dat ik dankzij Not In Love beginnen luisteren ben naar The Cure deels. Daarnaast, ik ben al erg veel "nieuwe muziek" aan het luisteren. Vooral begin december ging ik hard, vandaag ook redelijk hard gegaan. Die last.fm statistieken op het einde v/h jaar gaan echt ziek zijn. En dan moet je nog weten dat ik in januari het grootste deel nog niet eens last.fm gebruikte omdat die niet scrobbelde. Nog meer naar Cocteau Twins en Beach House dan ervoor aan het luisteren, die komen volgend jaar dus ook wel in de buurt van 10 nummers in de top 100, al zijn die eigenlijk zodanig sterk in de breedte dat de top wat afvlakt soms. Van de mainstream muziek zijn The Cure, MBV en The Doors de grootste "ontdekkingen", hoewel ik MBV eigenlijk al kende, en The Doors enkel van Riders on the Storm maar het debuutalbum vind ik erg goed (ik denk dat The End al op zijn minst in de top 100 gaat staan volgend jaar). Verder ook nog wat meer Bjork en Chelsea Wolfe geluisterd, dus die staan er volgend jaar ook vrijwel zeker in. Nog leuke ontdekkingen zijn Ringo Deathstarr, Pinkshinyultrablast, Pale Cocoon en Souvlaki Space Station van Slowdive. Maarja, ik weet wel ongeveer waar ik moet zoeken: dream pop, shoegaze, goth rock/new wave/ethereal wave, elektronische muziek enzovoort. 22 december 2018 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 22 december 2018 Share Geplaatst 22 december 2018 (bewerkt) Bloom, Depression Cherry, Thank You Lucky Stars en 7 zijn allemaal supergoede albums, en hoe nieuwer, hoe beter lijkt mij. Teen Dream - het meest gewaardeerde album - doet me dan als enige album nog niets. Dus de band heeft zijn sound in die mate geëvolueerd tot een manier waarop het me ligt. 22 december 2018 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 22 december 2018 Share Geplaatst 22 december 2018 (bewerkt) Twee mooie nummers van banden die ik ook recent heb ontdekt, maar waar ik meer van moet luisteren. En ja Netsky... nostalgie natuurlijk. Iron Heart is misschien wel zijn beste nummer als je er goed over nadenkt, hoewel ik als tiener meer naar andere liedjes luisterde (We Can Only Live Today, Eyes Closed, Come Alive en Love Has Gone). Maar dat was nog toen hij niet de commerciele toer opging (of niet echt), en gewoon puur goede drum & bass. De toer dat hij nu is opgegaan, is één die me niet ligt, en ik volg hem ook niet meer. Hardstyle heeft alles kapotgemaakt. Vergelijk het met een shoegazeliefhebber die moet aanzien hoe grunge en later britpop zijn lievelingsgenre in de dieperik stuurt. 22 december 2018 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 22 december 2018 Share Geplaatst 22 december 2018 Interpol, nice hoor. Op de goede weg @Laki. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 23 december 2018 Share Geplaatst 23 december 2018 Leuk nummer van Charli XCX, haar andere nummers dat ik tot nu toe gehoord heb is top 40 garbage, maar dit klinkt wel goed. Dit laatste is best wel iets vaag uit Japan (avant-garde, proto-dream pop, en vrij hypnotisch). Zitten goede elementen bij. Heb er even gedacht om het in te zenden voor het MU Songfestival, maar het zal toch wel 'iets' te vaag zijn, en dan heb je ook nog de moeilijkheid tussen welk nummer terwijl het toch wel om de ervaring van het gehele album gaat. Ik heb wel iets prachtigs uit Japan ontdekt. En nog een reserve-inzending uit Rusland of Singapore die klaarliggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 23 december 2018 Auteur Share Geplaatst 23 december 2018 Beirut - No No No Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 23 december 2018 Share Geplaatst 23 december 2018 (bewerkt) Grappig, bij Radiohead lijkt het kwartje gevallen te zijn bij OK Computer. En Kid A vind ik ook al goed, dus daar valt het ook wel. Maar The Bends en In Rainbows heb ik ook 1 keer geluisterd en dat vond ik dan weer minder. Al was dat bij In Rainbows lang geleden, en misschien is dit ook wel een band waarvoor je in de mood moet zijn. Het lijkt me ook wel muziek voor s'nachts. Wat ik ook goed vond en waar ik naar geluisterd had eerder vandaag:Tame Impala - Currents en niet enkel Let It Happen of The Less The Know The Better wat ik al oké nummers vond maar tijd niet meer had geluisterd, maar het gehele album, en de nummers waren beter dan in mijn herinnering). Sterk album. Jammer dat het bij mij wat in de vergetelheid was geraakt, en ik daarom geen nummer in de top 100 van hen had staan. En in het begin moest ik ook te veel wennen aan de sound van Tame Impala, maar uiteindelijk erg goed. Beach House - 7 (waar ik zo een fan van ben) is misschien wel een beetje de Tame Impala - Currents van dit jaar. Het eerdere werk ga ik ook zeker nog eens opzoeken. En achteraf gezien ben ik nu zelfs meer fan van Depression Cherry van Beach House, maar 7 en Thank You Lucky Stars zijn ook erg goed, maar de sound van die band ligt me enorm. Samen met Grimes, Empress Of en Cocteau Twins hetgeen waar ik het liefst naar luister op dit moment eigenlijk. Lana Del Rey - Born To Die moet hier ook voor in de stemming zijn, maar ook dit was veel beter dan ik verwacht had. Born To Die hou ik soms van, soms weer niet. Vandaag en toen ik de film Mommy keek eerder dit jaar vond ik het echt een zot goed nummer, maar heb in die tussenperiode ook al weer gehad van dat ik het niet mooi vond of de eerste keer dat ik het nummer hoorde. En die haat-liefde verhouding met Lana Del Rey heb ik langer, nu lijkt de pendel wel over te zwaaien naar Lana. Al blijf ik geen fan van Video Games, vind de helft van dat album beter dan Video Games. 23 december 2018 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten