Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Ik luister nu..?

Richarð.

Recommended Posts

[YOUTUBE]WkRz5_yfqUQ[/YOUTUBE]

Ik ben normaal niet echt voor rock, maar voor grunge van begin jaren '90 maak ik graag een uitzondering. Pearl Jam - Black vind ik een heerlijk nummer (zit echt super veel emotie in dat nummer, en vind het episch). Nirvana - Nevermind vind ik een zalig album. En vandaag ook voor het eerst Alice in Chains - Dirt gehoord, en dat zal volgens mij ook wel goed komen. Nouja, zoiets als The Doors - Riders in The Storm hoor ik ook wel graag. Het probleem met rock is vaak dat ik het niet mooi genoeg vind. Ik moet echt nog het eerste rock nummer opleggen dat ik niet mooi vind (denk ik), maar ik heb nooit de drive om daar dan heel veel naar te luisteren. Dat ontbreekt bij mij. Maar ik heb het een beetje zo voor surf rock / punk / post-punk / acid punk / psychedelic rock / acid rock / grunge en qua pop / house (hypnagogic pop, drum & bass, witch house, deep house, acid house, dream pop, synthpop, dub) en soms ook reggae, hip hop (zoals in american honey) rap, jazz, klassiek (zoals in amelie) en (electronic) folk.

[YOUTUBE]FTnBc_-QCXk[/YOUTUBE]

En dit ik vind ook heerlijk (maar heel dat album is goddelijk). Een ander woord dan goddelijk vind ik er niet voor...

[YOUTUBE]RIICXi18JAg[/YOUTUBE]

En Animal Collective ligt me ook heel erg goed... Ja, een beetje mijn dada dit. :p

Edited by Laki

• Replies 7.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

[quote name='Richarð.']Hele album een aanrader? @Erwin. Vond de drie singles die ik gehoord had (Try, Day I Day en Ride) wel tof, namelijk. Arctic Monkeys - 505[/QUOTE] Ja vind ik wel, niet alle nummers zijn even sterk en soms beetje hetzelfde allemaal. Maar toch vond ik het wel waard om het hele album te luisteren. Something Perfect en volgens mij Horizon zijn ook nice. 11 mei he! ;-)

Ja, dream pop ligt me dus echt, en dat verklaart ook waarom shoegaze ook mooi vind (en My Bloody Valentine valt daar dus onder), wat ik dus amper ken.

Toevallig deze groepen juist ontdekt (moet wel albums nog eens luisteren).

[YOUTUBE]5MwHbEyfRkQ[/YOUTUBE]

leuk nummer, ook een leuke video clip

[YOUTUBE]sRBEc4GP7cY[/YOUTUBE]

Dit is een nummer van een album dat nog moet uitkomen van Beach House, maar het is echt prachtig.... Zeker dat tweede deel behoort tot het beste dat ik ooit al gehoord heb.

[YOUTUBE]08qd-vsHbaY[/YOUTUBE]

Echt twee zotmooie nummers. Is een beetje een mix van dream pop en Luke Abbott / James Holden.

Ik weet niet of rock ooit iets echt voor mij zal worden, maar voor Pearl Jam maak ik graag een uitzondering. Dat jaar 1991 is trouwens echt goddelijk, want met Nirvana heeft mijn favoriete rockband misschien ook wel hun album toen uitgebracht. Nevermind en Ten in eenzelfde jaar, ja.

Dit vind ik één van hun beste nummers na Black en Once.

[YOUTUBE]tkbgtVFlyCQ[/YOUTUBE]

En leuk om te weten dat dit dus in GTA: San Andreas zit. Dat spel heeft ook wel goddelijke muziek.

Edited by Laki