Satyr Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 Een 22 jarige nono vergelijken met drie grootheden. En dan lul ik slap. Die drie namen gingen niet naar Engeland omdat ze daar niks te zoeken hebben. Traag tikitaka in een wedstrijd waar om de minuut een fopduik voor wat rust zorgt, is wat anders dan 90 minuten lang continu je best moeten doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 1 minuut geleden zei Satyr: Een 22 jarige nono vergelijken met drie grootheden. En dan lul ik slap. Die drie namen gingen niet naar Engeland omdat ze daar niks te zoeken hebben. Traag tikitaka in een wedstrijd waar om de minuut een fopduik voor wat rust zorgt, is wat anders dan 90 minuten lang continu je best moeten doen. Je vergeet dat het rechterrijtje van LaLiga verdedigers heeft, die de veters van Beugelsdijk nog niet mogen strikken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 7 minuten geleden zei Satyr: Een 22 jarige nono vergelijken met drie grootheden. En dan lul ik slap. Die drie namen gingen niet naar Engeland omdat ze daar niks te zoeken hebben. Traag tikitaka in een wedstrijd waar om de minuut een fopduik voor wat rust zorgt, is wat anders dan 90 minuten lang continu je best moeten doen. Jij hebt het over fysiek, je kan niet schakelen van discussiestartpunt wanneer het jou uitkomt. Je laat hiermee ook alweer zien niks te weten van Spaans voetbal, dat tactisch op een stuk hoger niveau ligt dan het Engelse. Dat zie je ook goed in de onderlinge duels in oa de Europa League met ploegen als Sevilla en Villareal. Atleti in de CL. Daarnaast spelen heel veel ploegen juist defensief geoorganiseerd voetbal, hetgeen de comment van Rossi ook direct tenenkrommend dom maakt. Zet AZ (over traag tiki-taka gesproken, dat is eerder de Hollandse school) tegenover het Getafe van Bordalas (nu Valencia) en ze verliezen. Zelfs Ajax deed het al. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 5 minuten geleden zei Socrates: Zet AZ (over traag tiki-taka gesproken, dat is eerder de Hollandse school) tegenover het Getafe van Bordalas (nu Valencia) en ze verliezen. Zelfs Ajax deed het al. Zet AZ/Ajax tien keer achter elkaar tegen die tijdrek/dramaqueen ploegen als Getafe en dan verliezen ze inderdaad die eerste keer en daarna 7 van de 9x niet. Aanpassingsvermogen heet dat, dat hebben die neanderthalers uit Getafe niet. One trick pony ploegjes. Goal scoren, rollen op het gras, tijd voorbij, thuis 0-0, feest. Je moet het maar leuk vinden. Nee, dan zie ik liever Southampton - Norwich, waar je niet kunt gaan pissen omdat je dan 3 kansen of een goal mist. Dat noem jij dan tactisch een lager niveau, maar dat is jouw beperkte brein dat tegen een anomalie aanloopt natuurlijk, waar ik onder druk van jouw huisregels verder niks meer over mag zeggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 Tactisch laag niveau of weinig tactisch besef zorgt inderdaad voor open wedstrijden waarin spelers vooral maar gewoon hun instinct volgen en wat doen. Dan krijg je rennen en vliegen. Je poging tot conclusie kan ik eigenlijk alleen maar om lachen. Net alsof je tegen jezelf praat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 3 minuten geleden zei Socrates: Tactisch laag niveau of weinig tactisch besef zorgt inderdaad voor open wedstrijden waarin spelers vooral maar gewoon hun instinct volgen en wat doen. Dan krijg je rennen en vliegen. Je poging tot conclusie kan ik eigenlijk alleen maar om lachen. Net alsof je tegen jezelf praat. Och, nu zie ik het. Tsjong. Je hebt helemaal gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 Mooi, hopelijk is dit topic nu weer voor lui die ergens naar kijken en dan erover komen lullen ipv andersom. Al zal het dan helaas geen erg actief topic zijn, maar kijkend naar het bovenstaande niveau is dat misschien maar beter ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 26 minuten geleden zei Socrates: Jij hebt het over fysiek, je kan niet schakelen van discussiestartpunt wanneer het jou uitkomt. Je laat hiermee ook alweer zien niks te weten van Spaans voetbal, dat tactisch op een stuk hoger niveau ligt dan het Engelse. Dat zie je ook goed in de onderlinge duels in oa de Europa League met ploegen als Sevilla en Villareal. Atleti in de CL. Daarnaast spelen heel veel ploegen juist defensief geoorganiseerd voetbal, hetgeen de comment van Rossi ook direct tenenkrommend dom maakt. Zet AZ (over traag tiki-taka gesproken, dat is eerder de Hollandse school) tegenover het Getafe van Bordalas (nu Valencia) en ze verliezen. Zelfs Ajax deed het al. Weet je wat tenenkrommend dom is of misschien was? Die verdedigers in Spanje. Of is het tactisch hoog niveau als de verdediger van bijv Osasuna met hakballen in de eigen 16 wil uitverdedigen, verdedigers halve tackles inzetten, noem maar op. Blij dat ik jaren geleden gestopt ben met het kijken naar deze flutcompetitie waar alleen de top 8 leuk is om naar te kijken en de rest als een kip zonder kop over het veld rent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 1 uur geleden zei Rossi: Weet je wat tenenkrommend dom is of misschien was? Die verdedigers in Spanje. Of is het tactisch hoog niveau als de verdediger van bijv Osasuna met hakballen in de eigen 16 wil uitverdedigen, verdedigers halve tackles inzetten, noem maar op. Blij dat ik jaren geleden gestopt ben met het kijken naar deze flutcompetitie waar alleen de top 8 leuk is om naar te kijken en de rest als een kip zonder kop over het veld rent. Dit valt echt best wel mee hoor, dat was vroeger toen je bij elke wedstrijd een 5-0 verwachtte voor Barcelona (nu zij zijn ook flink achteruit gegaan) maar de competitie is nu een stuk gelijkwaardiger geworden. Als je de verdediging van de laatste plaats uit Engeland pakt (ja ik zeg het expres) dan is dat ook echt wel met een vergelijkbaar niveau als dat van Osasuna. De topteams in Engeland hebben in ieder geval een groter verschil met de kleinere teams dan de topteams in Spanje dat hebben vergeleken met de lagere teams. En dat fysieke gedoe over Engeland, daar is het inderdaad wat harder en intensiever maar een Iniesta, Xavi en Messi zou daar toch bij elke club in hun prime de beste speler zijn van het team? Puig zou inderdaad niet in de basis staan bij een degradatiekandidaat maar ook bij een sub-topper in Spanje is dat niet het geval. (Sevilla, Valencia, Sociedad) Is gewoon niet goed genoeg voor Barcelona en het zegt al genoeg dat een Pedri echt 10 keer meer heeft bereikt in één jaar Barcelona dan Puig in 4 jaar tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 (bewerkt) 20 minuten geleden zei La Pulga: Dit valt echt best wel mee hoor, dat was vroeger toen je bij elke wedstrijd een 5-0 verwachtte voor Barcelona (nu zij zijn ook flink achteruit gegaan) maar de competitie is nu een stuk gelijkwaardiger geworden. Als je de verdediging van de laatste plaats uit Engeland pakt (ja ik zeg het expres) dan is dat ook echt wel met een vergelijkbaar niveau als dat van Osasuna. De topteams in Engeland hebben in ieder geval een groter verschil met de kleinere teams dan de topteams in Spanje dat hebben vergeleken met de lagere teams. En dat fysieke gedoe over Engeland, daar is het inderdaad wat harder en intensiever maar een Iniesta, Xavi en Messi zou daar toch bij elke club in hun prime de beste speler zijn van het team? Puig zou inderdaad niet in de basis staan bij een degradatiekandidaat maar ook bij een sub-topper in Spanje is dat niet het geval. (Sevilla, Valencia, Sociedad) Is gewoon niet goed genoeg voor Barcelona en het zegt al genoeg dat een Pedri echt 10 keer meer heeft bereikt in één jaar Barcelona dan Puig in 4 jaar tijd. Ja dat zal best, kijk het nu al een aantal jaren niet meer. Daarom ook de toevoeging; misschien was. Keek het vaak en graag maar op een gegeven moment was ik er gewoon klaar mee. Vermaak me de laatste jaren prima met de Bundesliga en sinds vorig jaar weer de PL omdat Leeds terug is. Dat gezeik over Puig snap ik niet, overschat mannetje, loopt echt wel wat beters rond bij Barca, Pedri bijvoorbeeld zoals je aangeeft. 8 september 2021 bewerkt door Rossi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 1 minuut geleden zei Rossi: Ja dat zal best, kijk het nu al een aantal jaren niet meer. Daarom ook de toevoeging; misschien was. Keek het vaak en graag maar op een gegeven moment was ik er gewoon klaar mee. Vermaak me de laatste jaren prima met de Bundesliga en sinds vorig jaar weer de PL omdat Leeds terug is. Ik kijk ook inderdaad meer Engelse wedstrijden dan Spaanse. Eigenlijk kijk ik alleen Barca en ook wel naar Real als ze tegen een redelijk moeilijk tegenstander moeten. Dat Atletico tegen Villareal boeide mij laatst totaal niet terwijl dat vergelijkbaar is als een Chelsea tegen Tottenham (qua ranglijst) en dat zal ik dan weer wel kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 1 uur geleden zei La Pulga: Puig zou inderdaad niet in de basis staan bij een degradatiekandidaat maar ook bij een sub-topper in Spanje is dat niet het geval. (Sevilla, Valencia, Sociedad) Is gewoon niet goed genoeg voor Barcelona en het zegt al genoeg dat een Pedri echt 10 keer meer heeft bereikt in één jaar Barcelona dan Puig in 4 jaar tijd. Niet goed genoeg voor Barcelona? Wat een onzin. Setién gaf hem wél met regelmaat nog wat minuten en dan was hij echt altijd goed. Dat Koeman een persoonlijke vete met hem heeft omdat hij eens moest lachen toen 'ie op het bankje zat, wil niet zeggen dat hij er niets van kan. Het is een rasvoetballer, dat ziet iedereen met een beetje kijk erop en dat is ook waarom hij al jaren zo geliefd is bij de Barca-achterban die niet enkel de wedstrijden tegen de top vier van het eerste bekijken. Je laatste zin slaat ook nergens op. Als onder Setién in een volgend seizoen Puig basisspeler was geworden, had je dat nu misschien wel andersom kunnen stellen. Als je niet speelt kan je ook niet veel bereiken, dus dat is geen argument. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 1 uur geleden zei Socrates: Niet goed genoeg voor Barcelona? Wat een onzin. Setién gaf hem wél met regelmaat nog wat minuten en dan was hij echt altijd goed. Dat Koeman een persoonlijke vete met hem heeft omdat hij eens moest lachen toen 'ie op het bankje zat, wil niet zeggen dat hij er niets van kan. Het is een rasvoetballer, dat ziet iedereen met een beetje kijk erop en dat is ook waarom hij al jaren zo geliefd is bij de Barca-achterban die niet enkel de wedstrijden tegen de top vier van het eerste bekijken. Je laatste zin slaat ook nergens op. Als onder Setién in een volgend seizoen Puig basisspeler was geworden, had je dat nu misschien wel andersom kunnen stellen. Als je niet speelt kan je ook niet veel bereiken, dus dat is geen argument. Me dunkt dat er wel wat meer is gebeurd dan alleen dat lachincident. Je zou zeggen dat het dan toch echt een mentaliteitsprobleem moet zijn als hij technisch werkelijk zo goed is als jij schetst. Maar goed, dat is ook maar gissen want wij krijgen natuurlijk nooit de interne ins en outs te horen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 Nah. Koeman is sowieso nooit de beste gebleken als het aankomt op zijn beoordelingsvermogen van spelers. Ervaring en veel lopen zonder te zeiken. De Roon, Babel, Wijnaldum lekker als tien, Pique, Sergio Roberto, Braithwaite.. Echt oog voor verfijnde voetballers heeft hij nooit zo. Het is niet voor niks dat alle jeugdtrainers plus Setién lovend over Puig zijn geweest en hem als groot talent zagen. Setién is overigens ook veel meer een Barca-trainer dan Koeman, veel meer op de lijn Cruijff. Maar die moest 4-4-2 spelen in grote wedstrijden omdat Suarez en Messi niks uitvoerde. En moest het nog doen met Rakitic en Vidal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 Rakitic was de nuttigste aankoop in jaren. Niet de beste, wel onmisbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 september 2021 Share Geplaatst 8 september 2021 Dan denk je alles gehad te hebben.. Rakitic was in zijn laatste twee seizoenen by far de slechtste speler. Leverde niks meer, liet iedereen lopen en speelde alles breed. De Jong ipv Rakitic is het beste wat Barca is overkomen de laatste jaren. Zelfs Busquets verzoop niet meer elke lastige wedstrijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 8 uur geleden zei Socrates: Dan denk je alles gehad te hebben.. Rakitic was in zijn laatste twee seizoenen by far de slechtste speler. Leverde niks meer, liet iedereen lopen en speelde alles breed. De Jong ipv Rakitic is het beste wat Barca is overkomen de laatste jaren. Zelfs Busquets verzoop niet meer elke lastige wedstrijd. In zijn laatste twee seizoenen wel (waren dat niet ook net de twee seizoenen toen Iniesta al naar Japan was?). Daarvoor was dat middenveld wel echt supersterk. Rakitic, Iniesta en Busquets hebben bij tijd en wijle tegenstanders helemaal scheel getikt. 10 uur geleden zei Socrates: Nah. Koeman is sowieso nooit de beste gebleken als het aankomt op zijn beoordelingsvermogen van spelers. Ervaring en veel lopen zonder te zeiken. De Roon, Babel, Wijnaldum lekker als tien, Pique, Sergio Roberto, Braithwaite.. Echt oog voor verfijnde voetballers heeft hij nooit zo. Het is niet voor niks dat alle jeugdtrainers plus Setién lovend over Puig zijn geweest en hem als groot talent zagen. Setién is overigens ook veel meer een Barca-trainer dan Koeman, veel meer op de lijn Cruijff. Maar die moest 4-4-2 spelen in grote wedstrijden omdat Suarez en Messi niks uitvoerde. En moest het nog doen met Rakitic en Vidal. Wat is zijn situatie nou precies bij Barcelona? Want Koeman moet hem niet en heeft al meerdere keren aangegeven dat hij verkocht mag worden. Desondanks hoor of zie je er vrij weinig over dat andere clubs hem willen hebben. De keren dat ik hem heb zien spelen (en dat is op 1 hand te tellen) vond ik het een beetje Carel Eiting type: In principe kan die alles met een bal wat je zou verwachten van een middenvelder en heeft die alles in zich om te slagen, maar komt het er op de een of andere manier er toch niet helemaal uit... (zeg overigens niet dat hij hetzelfde niveau heeft als Eiting... laat dat duidelijk zijn). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 Rakitic was inderdaad goed in zijn eerste paar seizoenen, met MSN, Iniesta en onder Enrique. Daarna werd het van matig tot heel slecht en aartsrivaal nummer één van de eigen fans. Heb hem ook zulke vreselijk slechte wedstrijden zien spelen in die laatste seizoenen van hem.. Busquets en Rakitic samen op het middenveld betekende dan altijd allerlei balletjes breed en terug en vooral geen restdefensie en totaal overlopen worden op het middenveld. Koeman wou Puig niet verkopen, wel vaker aangegeven dat een verhuur in zijn ogen beter zou zijn. Maar je merkt aan alles en iedereen rondom Barca dat ze het onbegrijpelijk vinden en dat hij een kans zou moeten krijgen. Sowieso de fans, maar ook zelfs recente geruchten over het bestuur en Laporta zelf. Overigens is het niet zo dat men (en ik even goed niet) vinden dat Puig nou meteen in de basis zou moeten, maar hij krijgt gewoon geen minuten van Koeman. Terwijl hij wel allerlei middelmaat invalbeurtjes gunt. Het is gewoon heel raar en heeft alle schijn van een persoonlijk geschil, in elk geval van de kant van Koeman. Eiting vind ik een wat vreemde vergelijking, die heeft gewoon geen handelingssnelheid en de motoriek van een bejaarde. Puig is zeer lichtvoetig, draait ook zo makkelijk weg van zijn tegenstander altijd.. Hij is fysiek niet super sterk, conditioneel moeilijk vast te stellen want speelt dus nooit (lang). Maar daar valt beter aan te werken dan met Eiting, als je er al aan zou moeten werken dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 35 minuten geleden zei Lazy: Wat is zijn situatie nou precies bij Barcelona? Want Koeman moet hem niet en heeft al meerdere keren aangegeven dat hij verkocht mag worden. Desondanks hoor of zie je er vrij weinig over dat andere clubs hem willen hebben. Omdat het gewoon middelmaat is wat zich misschien kan ontwikkelen tot prima backup of basisspeler tegen de kleintjes. Dat er geen andere club interesse toont zegt al genoeg. Alleen heb je een discussie te pakken met een fanboy, succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 Totaal geen fanboy, het is in Barca-kringen ook totaal geen bijzondere kritiek. Iedereen weet dat Koeman iets tegen die jongen heeft. Je reageert ook op iets wat niet klopt, zo gaat dat dus met bubbels van fake news en elkaar versterken. Is ook juist vaak interesse in hem, maar hij en de club wil vaak niet aan een verhuurperiode. Transfer is überhaupt nooit sprake van geweest. Maar goed, wel een beetje klaar met reageren op slap gelul van mensen die hem nooit zien spelen. Zeker jij en Satyr komen hier maar wat roeptoeteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 Wel lekker dat weekendje vrij, dinsdag mooi tegen Bayern met hopelijk een wat fittere selectie. Nu speelt Bayern dit seizoen ook niet op hun best tot nu toe dus het zal een mooie wedstrijd worden. (toevallig wonnen ze de laatste wedstrijd met 5-0 maar daarvoor was het meh) Zolang het maar geen 2-8 wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 48 minuten geleden zei Socrates: Totaal geen fanboy, het is in Barca-kringen ook totaal geen bijzondere kritiek. Iedereen weet dat Koeman iets tegen die jongen heeft. Je reageert ook op iets wat niet klopt, zo gaat dat dus met bubbels van fake news en elkaar versterken. Is ook juist vaak interesse in hem, maar hij en de club wil vaak niet aan een verhuurperiode. Transfer is überhaupt nooit sprake van geweest. Maar goed, wel een beetje klaar met reageren op slap gelul van mensen die hem nooit zien spelen. Zeker jij en Satyr komen hier maar wat roeptoeteren. Hoe kan ik hem zien spelen als hij, zoals jij aangeeft, nooit speelt? Vreemde reactie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 5 minuten geleden zei Rossi: Hoe kan ik hem zien spelen als hij, zoals jij aangeeft, nooit speelt? Vreemde reactie. Wel lekker dat je dan een mening hebt over zijn kwaliteiten. Heb je hem eerst even moeten opzoeken op google? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 59 minuten geleden zei Elsjorro1990: Wel lekker dat je dan een mening hebt over zijn kwaliteiten. Heb je hem eerst even moeten opzoeken op google? Als je begrijpend kan lezen zie je dat het een reactie is op iemand die anderen verwijt een speler nooit te zien spelen, maar ook jankt dat die speler nooit speelt. Ben je overigens getrouwd met Socrates of sjorren jullie samen op googleplaatjes van Puig en andere Spaande middelmaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 Zuur dat Fati nog langer geblesseerd is, hopelijk weet hij wel op zijn niveau te komen. Meestal met zoveel terugvallen raak je wel heel erg blessuregevoelig (zie Dembele) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten