Socrates Geplaatst 22 januari 2021 Share Geplaatst 22 januari 2021 Ja leuk cimbomcu, maar waar zeg ik dat ik het daar niet mee eens ben? Zoals je kon lezen had ik het enkel over het spel van Barca. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 22 januari 2021 Share Geplaatst 22 januari 2021 (bewerkt) 3 uur geleden zei Zeus: Is natuurlijk wel een beetje makkelijk elkaar napraten allemaal. Barca met Suarez én Messi was wel weer kwetsbaarder geweest omdat je dan gewoon twee man hebt die nul druk zetten en bij balbezit tegenstander niks doen. Dus ik durf de stelling wel aan dat mét Suarez dit Barca ook niet ineens soepel liep, laat staan bovenaan had gestaan. Dat durf ik ook wel met enige zekerheid te stellen, daar zeg je niets wereldschokkends mee. Maar hem cadeau geven aan een concurrent in de competitie was een fout van Barça, iets waar ze zelf geen rekening mee hadden gehouden. Ze hebben Suarez op pad gestuurd om een nieuwe club te vinden, zonder daarbij te vermelden dat Atletico (en Real Madrid ;c) uitgesloten waren. Toen Suarez eindelijk kwam melden dat hij een club had, konden ze hem geen 'nee' meer verkopen. Ofjah was technisch gezien misschien nog wel mogelijk geweest, maar dan was er een onwerkbare situatie ontstaan (in de zin van; je hebt al aan Suarez laten weten dat hij weg moest. Zie 'em dan maar eens weer in het gareel te laten lopen). Een afscheidsblunder van Bartomeu zeg maar 22 januari 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 22 uur geleden zei Zeus: Ja leuk cimbomcu, maar waar zeg ik dat ik het daar niet mee eens ben? Zoals je kon lezen had ik het enkel over het spel van Barca. Blijkbaar voelt Sophomore hetzelfde als ik want ook die legt het je uit. Kun je lekker interessant doen over tactiek, medespelers en druk zetten maar je doet een geweldige spits niet gratis weg aan je concurrent. Daar gaat het om. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 Zucht.. Werkelijk nergens zeg ik dat het slim was om Suarez naar Atlético te laten gaan. Ik heb het enkel over Barca zélf en hun spel. Daar gaat het mij om, dat vind ik interessant. In mijn vorige bericht zeg ik letterlijk: ik ben het ermee eens dat Barca hem niet naar Atlético had moeten gaan, maar daar had ik het eerder niet over. Een mongool kan nog begrijpen dat je zo'n goede spits bij voorkeur niet naar een titelconcurrent moet laten gaan. Een open deur die zelfs voor de plaatselijke kerk wel érg open staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 4 minuten geleden zei Zeus: Zucht.. Werkelijk nergens zeg ik dat het slim was om Suarez naar Atlético te laten gaan. Ik heb het enkel over Barca zélf en hun spel. Daar gaat het mij om, dat vind ik interessant. In mijn vorige bericht zeg ik letterlijk: ik ben het ermee eens dat Barca hem niet naar Atlético had moeten gaan, maar daar had ik het eerder niet over. Een mongool kan nog begrijpen dat je zo'n goede spits bij voorkeur niet naar een titelconcurrent moet laten gaan. Een open deur die zelfs voor de plaatselijke kerk wel érg open staat. La Pulga en Sopho hebben het toch gewoon over een zogenaamd geintje van een spits die naar Atletico gaat? Vervolgens kom jij met een heel betoog over tactiek en pressen, die zeggen letterlijk ''iemand die Atletico kampioen maakt'' en dan ga jij er tegen in met dat je het allemaal wel snapt en begrijpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 Ik breng de nuance dat het Barca niet veel beter had gemaakt, de aanwezigheid van Suarez. Omdat het weer andere moeilijkheden had gebracht in het veldspel van de ploeg. Ik ben dus tegen de aanname dat het zo zonde is dat Barca hem heeft laten gaan, de club waar hij naar toeging buiten beschouwing latende. Dat is mijn keuze cim, je hoeft het niet te lezen als je het allemaal zo vermoeiend zou vinden. Reacties als: ''Hahaha inderdaad, speelt 'ie nu bij Atlético, ook niet slim van Barca zeg xD'' zal je niet zo snel van mij gaan zien, dat spijt me dan. Jouw vaak niet erg doordachte vragen kan ik overigens ook meer dan prima missen, dus dan helpen we elkaar weer een beetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 Nee Zeus, geef nou eens toe dat je hierin fout zit. Je zegt letterlijk op de post van die 2 ''lekker makkelijk napraten allemaal'' terwijl zij alleen zeggen dat het zonde is dat Suarez gratis naar de concurrent mocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 januari 2021 Share Geplaatst 23 januari 2021 Hoe moeilijk is het om vast te stellen dat ik helemaal niet op het Atlético-aspect reageerde maar ergens anders over begon m.b.t. de Suarez-sentimenten? Dat 'lekker napraten allemaal' niet gaat over enkel La Pulga en Sophomore? Je stelt zelf vast dat ik niet eens op hun inhoud reageerde.. Ach ja, ik ga je het niet eeuwig blijven uitleggen, zo is het wel genoeg geweest. Niemand heeft hier verder ook wat aan, dus je stuurt maar een PM als je nóg meer uitleg nodig hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 24 januari 2021 Share Geplaatst 24 januari 2021 Zien jullie Atletico als de gedoodverfde titelkandidaat momenteel? In 17 wedstrijden 7 tegendoelpunten krijgen is wel ongekend knap. Had niet verwacht dat Simeone er weer zo'n stabiele machine van zou kunnen maken, na toch een paar wisselvalligere seizoenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 januari 2021 Share Geplaatst 24 januari 2021 Grappige is nog dat ze dit seizoen over het algemeen minder defensief spelen tov vorige seizoenen. Komt ook wel door de aanwezigheid van Suarez. Zakken minder diep terug in de meeste wedstrijden om hem te sparen en zo goed mogelijk te gebruiken. Jammere is wel dat Simeone definitief Saúl om zeep heeft geholpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 januari 2021 Share Geplaatst 24 januari 2021 20 uur geleden zei Zeus: Ik breng de nuance dat het Barca niet veel beter had gemaakt, de aanwezigheid van Suarez. Omdat het weer andere moeilijkheden had gebracht in het veldspel van de ploeg. Ik ben dus tegen de aanname dat het zo zonde is dat Barca hem heeft laten gaan, de club waar hij naar toeging buiten beschouwing latende. Dat is mijn keuze cim, je hoeft het niet te lezen als je het allemaal zo vermoeiend zou vinden. Reacties als: ''Hahaha inderdaad, speelt 'ie nu bij Atlético, ook niet slim van Barca zeg xD'' zal je niet zo snel van mij gaan zien, dat spijt me dan. Jouw vaak niet erg doordachte vragen kan ik overigens ook meer dan prima missen, dus dan helpen we elkaar weer een beetje. Mag ik jou dan wel vertellen dat het spel van Barca gewoon net zo slecht is als vorig jaar? Alleen tegen Bilbao dit seizoen was het wel aardig en het middenveld lijkt iets beter te staan zonder de trage Rakitic en Vidal maar alsjeblieft zeg nou niet dat Barca beter voetbalt omdat er nu een Braithwaite staat i.p.v. Suarez. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 januari 2021 Share Geplaatst 24 januari 2021 Zeg ik dan dat Barca beter speelt door Braithwaite? Nergens zeg ik dat. Ik zeg enkel dat Barca wel al iets moderner speelt als het gaat om, bijvoorbeeld, met pressie spelen en zo collectief mogelijk verdedigen. Ik vind Barca daarom wel iets volwassener en completer ogen. Maar ik ben het zeker met je eens dat het vaak genoeg in voetballend opzicht nog heel matig blijft. Het gekke is wel dat ik het spel in de eerste wedstrijden van dit seizoen eigenlijk beter vond dan de laatste maanden het geval is. Misschien kwam dat ook wel door de aanwezigheid van Ansu Fati die diepgang bracht op de linkerflank, waarom je dat niet per sé nodig had in de spits (hetgeen Koeman dan nu zoekt met een Braithwaite). Ook Coutinho was in die eerste paar wedstrijden echt wel goed, maar na zijn blessure was dat toch een stuk minder. Misschien ook wel deels omdat hij weinig afspeelopties in de diepte heeft. Ik denk wel dat wanneer Ansu Fati weer op links kan spelen en je Messi als valse spits in kan gaan zetten - die de laatste tijd ook gewoon beter in vorm en effectiever is dan hij in het begin van dit seizoen was - dat je al wel weer iets vloeiender gaat spelen. Het gevaar is nu dat je met spelers als Messi, Griezmann en Pedri heel statisch spel krijgt. Als de diepgang dan moet komen van Braithwaite en zelfs van Frenkie vanuit het middenveld, tja. Die gekke Franse huppelaar kan je ook nooit op rekenen en die moet de bal eigenlijk ook te vaak in de voeten hebben. Die moet gewoon twintig keer per wedstrijd de diepte in sprinten. Verder blijf je, zoals we eerder ook al zeiden, gewoon nog altijd personele problemen hebben. Het gegeven dat je maar één redelijke CV hebt (Araujo), één redelijke middenvelder die defensieve taken uit kan voeren (De Jong), te weinig diepte voorin dus.. Spelers als Pique, Umtiti, Busquets en Pjanic zijn gewoon wel een beetje klaar bij Barca. Ook gasten als Lenglet, Firpo, Aleña zijn gewoon net-niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 januari 2021 Share Geplaatst 24 januari 2021 8 minuten geleden zei Zeus: Zeg ik dan dat Barca beter speelt door Braithwaite? Nergens zeg ik dat. Ik zeg enkel dat Barca wel al iets moderner speelt als het gaat om, bijvoorbeeld, met pressie spelen en zo collectief mogelijk verdedigen. Ik vind Barca daarom wel iets volwassener en completer ogen. Maar ik ben het zeker met je eens dat het vaak genoeg in voetballend opzicht nog heel matig blijft. Het gekke is wel dat ik het spel in de eerste wedstrijden van dit seizoen eigenlijk beter vond dan de laatste maanden het geval is. Misschien kwam dat ook wel door de aanwezigheid van Ansu Fati die diepgang bracht op de linkerflank, waarom je dat niet per sé nodig had in de spits (hetgeen Koeman dan nu zoekt met een Braithwaite). Ook Coutinho was in die eerste paar wedstrijden echt wel goed, maar na zijn blessure was dat toch een stuk minder. Misschien ook wel deels omdat hij weinig afspeelopties in de diepte heeft. Ik denk wel dat wanneer Ansu Fati weer op links kan spelen en je Messi als valse spits in kan gaan zetten - die de laatste tijd ook gewoon beter in vorm en effectiever is dan hij in het begin van dit seizoen was - dat je al wel weer iets vloeiender gaat spelen. Het gevaar is nu dat je met spelers als Messi, Griezmann en Pedri heel statisch spel krijgt. Als de diepgang dan moet komen van Braithwaite en zelfs van Frenkie vanuit het middenveld, tja. Die gekke Franse huppelaar kan je ook nooit op rekenen en die moet de bal eigenlijk ook te vaak in de voeten hebben. Die moet gewoon twintig keer per wedstrijd de diepte in sprinten. Verder blijf je, zoals we eerder ook al zeiden, gewoon nog altijd personele problemen hebben. Het gegeven dat je maar één redelijke CV hebt (Araujo), één redelijke middenvelder die defensieve taken uit kan voeren (De Jong), te weinig diepte voorin dus.. Spelers als Pique, Umtiti, Busquets en Pjanic zijn gewoon wel een beetje klaar bij Barca. Ook gasten als Lenglet, Firpo, Aleña zijn gewoon net-niet. Oke, bijna akkoord met je. Al kan je rouleren met Suarez, Messi, Fati, Dembele voorin heb je in ieder geval 2 spelers die een bal kunnen afmaken en 2 spelers met diepgang. Die Braithwaite loopt overigens alleen maar in de looplijnen van Alba en Griezmann doet echt alles fout wat je fout kan doen. Enige die dreigend zijn dat zijn Dembele en Pedri. De Jong speelt overigens ook prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 31 januari 2021 Share Geplaatst 31 januari 2021 Op 22-1-2021 om 17:47 zei Zeus: Bij Barca werd hij een soort afmaker, met heel veel succes natuurlijk, maar met wat meer vrijheid zoals bij Liverpool was het ook iemand die het hele spel naar zich toe trok en met de meest geniale acties en schoten van dertig meter afstand strooide. Niet te vergeten dat hij een geweldige vrije trap in huis had ook, welke hij bij Barca maar zelden mocht etaleren. Koekoek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 1 februari 2021 Share Geplaatst 1 februari 2021 Ik ga het toch maar weer zeggen. Kennen jullie die ene grap dat Barcelona hun topspits verkochte aan een directe concurrent en die in ze eentje hen kampioen maakt? Weet je wat nog grappiger is, Braithwaite 90% van de wedstrijden in de basis als opvolger... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 februari 2021 Share Geplaatst 3 februari 2021 Umtiti gunt Granada even twee doelpunten. Wat een gedrocht van een verdediger is dat toch ook. Die was sowieso allang afgeschreven, maar Koeman heeft nog even nodig schijnbaar. Lachwekkend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 4 februari 2021 Share Geplaatst 4 februari 2021 4 uur geleden zei Zeus: Umtiti gunt Granada even twee doelpunten. Wat een gedrocht van een verdediger is dat toch ook. Die was sowieso allang afgeschreven, maar Koeman heeft nog even nodig schijnbaar. Lachwekkend. Zondag was die prima, vandaag was die de zwakste. Maja Lenglet is volgens de menigte ook niet goed genoeg en Barca heeft geen eens 5 mil voor Garcia. Kan Koeman niks aan doen. O ja wel redelijke wedstrijd gezien vanavond. Op naar zondag weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goatruida Geplaatst 4 februari 2021 Share Geplaatst 4 februari 2021 Griezmann lijkt wel echt los te komen he? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 4 februari 2021 Share Geplaatst 4 februari 2021 14 uur geleden zei La Pulga: Zondag was die prima, vandaag was die de zwakste. Maja Lenglet is volgens de menigte ook niet goed genoeg en Barca heeft geen eens 5 mil voor Garcia. Kan Koeman niks aan doen. O ja wel redelijke wedstrijd gezien vanavond. Op naar zondag weer. Niet alleen volgens de menigte, die kan er ook gewoon weinig van ja. Al zoveel fouten zien maken. Maar met De Jong naast Araujo (beest) en Puig op het middenveld liep het in voetballend opzicht wel een stuk beter. Sowieso weer prima invalbeurt van Puig. Zojuist zei Goatruida: Griezmann lijkt wel echt los te komen he? Ja en nee. Hij is meer betrokken met goals en assists, maar zijn spel blijft wat matig en hij is ook nog vaak zat slordig in de eindfase. Zijn huidige niveau is acceptabel, maar ook niet veel meer dan dat, zeg maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 4 februari 2021 Share Geplaatst 4 februari 2021 3 uur geleden zei Zeus: Niet alleen volgens de menigte, die kan er ook gewoon weinig van ja. Al zoveel fouten zien maken. Maar met De Jong naast Araujo (beest) en Puig op het middenveld liep het in voetballend opzicht wel een stuk beter. Sowieso weer prima invalbeurt van Puig. Ja en nee. Hij is meer betrokken met goals en assists, maar zijn spel blijft wat matig en hij is ook nog vaak zat slordig in de eindfase. Zijn huidige niveau is acceptabel, maar ook niet veel meer dan dat, zeg maar. Ja precies dus hoe had Koeman anders moeten beginnen in de verdediging? Ik vind het makkelijk om hem de schuld van te geven. Sowieso Puig baasje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 6 februari 2021 Share Geplaatst 6 februari 2021 Erg mooi doelpunt van Huesca! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 8 februari 2021 Share Geplaatst 8 februari 2021 Mag ik 3 keer achter elkaar posten hier of krijg ik dan een waarschuwing? Weer een leuke wedstrijd gister, het was niet altijd goed maar je ziet het gelijk als Messi, Pedri en De Jong samen spelen dat het echt chill is om te kijken. Overigens wel goeie crisis daar in Spanje, na Barcelona heeft Real Madrid ook een overlast met blessures. Morgen kunnen ze maar 12 selectiespelers meenemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 8 februari 2021 Share Geplaatst 8 februari 2021 Beetje eenzaam hier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 8 februari 2021 Share Geplaatst 8 februari 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 8 februari 2021 Share Geplaatst 8 februari 2021 1 uur geleden zei La Pulga: Mag ik 3 keer achter elkaar posten hier of krijg ik dan een waarschuwing? Strafpunt! Vind dat Koeman goed werk verricht overigens. Ik kijk weinig naar Barcelona, maar ze winnen die wedstrijd toch maar weer mooi gisteren. Nu 'gewoon' 2e. Weliswaar in veel wedstrijden puntenverlies, maar dat is onvermijdelijk met deze selectie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten