GAE EAGLES Geplaatst 20 oktober 2018 Share Geplaatst 20 oktober 2018 Had hem van de week gekeken, indrukwekkend om te zien. Natuurlijk weet je wat er is gebeurd op dat eiland. Alleen om het dan zo te zien... dan sta je daar wel even bij stil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 20 oktober 2018 Share Geplaatst 20 oktober 2018 (bewerkt) Dat is die Netflix versie toch? Die heb ik nog niet gezien maar wil ik ergens deze week gaan kijken. Daarintegen heb ik wel Utoya - 22 July, dus de Noorse versie, twee weken terug gezien in onze plaatselijke filmhuis. Deze film heeft echt ontzettend veel indruk op mij gemaakt (o.a. ook 7.7 IMDB). Het zit dicht tegen de realiteit aan (gehele film geen muziek, duurt precies 72 (?) minuten als in de werkelijkheid, je hoort gedurende de film het exacte aantal schoten, in één shot gefilmd, etc.) maar het wordt op een respectvolle manier gebracht. Kan het echt aanraden. 20 oktober 2018 bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 25 oktober 2018 Share Geplaatst 25 oktober 2018 Sobibor (2018) - gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een ontsnapping van om en nabij 400 gevangen uit het gelijknamige concentratiekamp. Ik had er weleens van gehoord maar wist niet precies hoe dit in zijn werking is gegaan dus ik was daar wel benieuwd naar. Ontzettend heftig verhaal natuurlijk en zoals in elk soortgelijke film zitten er indrukwekkende scenes is. Maar in alle objectieve eerlijkheid, het was geen sterke film. Grootste kritiekpunt: verhaallijn is flinterdun, als dat het aanvoelt als een opeenschakeling van scenes (veelal gemaakt om te choqueren en meermaals, naar mijn mening, iets te lang doorgaan) die weinig met elkaar te maken hebben. Verder is niet elke acteerprestatie even overtuigend (hoofdrol wordt wel zeer overtuigend neergezet). 2* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 31 oktober 2018 Share Geplaatst 31 oktober 2018 Oktober Films 139. Jack Ryan: Shadow Recruit (Kenneth Branagh, 2014) :: 6.0 140. Hold the Dark (Jeremy Saulnier, 2018) :: 7.8 141. Mary Shelley (Haifaa Al-Mansour, 2017) :: 6.7 142. Den 12. mann (Harald Zwart, 2017) :: 6.7 143. El Ángel (Luis Ortega, 2018) :: 7.0 144. Danmark (Kasper Rune Larsen, 2017) :: 6.2 145. Unsane (Steven Soderbergh, 2018) :: 6.4 146. Nome di donna (Marco Tullio Giordana, 2018) :: 6.7 147. First Man (Damien Chazelle, 2018) :: 6.7 148. Wildlife (Paul Dano, 2018) :: 6.0 149. Kursk (Thomas Vinterberg, 2018) :: 5.0 150. Climax (Gaspar Noé, 2018) :: 7.8 151. Carmen y Lola (Arantxa Echevarria, 2018) :: 7.4 152. The Favourite (Yorgos Lanthimos, 2018) :: 7.1 153. Les Fauves (Vincent Mariette, 2018) :: 7.0 154. Gem (Imogen McCluskey, 2017) :: - 155. Bad Times at the El Royale (Drew Goddard, 2018) :: 6.9 156. High Life (Claire Denis, 2018) :: 5.1 157. Unknown (Jaume Collet-Serra, 2011) :: 6.0 158. Like Me (Robert Mockler, 2017) :: 6.5 159. Your Sister's Sister (Lynn Shelton, 2011) :: 6.7 160. The First Purge (Gerard McMurray, 2018) :: 5.0 161. Passenger Side (Matt Bissonnette, 2009) :: 5.3 Series 162. Ballers - Seizoen 4 (Stephen Levinson, 2018): Aflevering 1 t/m 6 (nog niet af gezien) 163. The Man in the High Castle - Seizoen 1 (Frank Spotnitz, 2015): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.7 164. The Man in the High Castle - Seizoen 2 (Frank Spotnitz, 2016): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 23 films (maandgemiddelde: 14.2) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 1. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 22. Totaal 21 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 3451 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Hold the Dark, Climax (7.8, 13de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Kursk, The First Purge (5.0). Media-verdeling 16. 1. 9. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 31 oktober 2018 Share Geplaatst 31 oktober 2018 Oktober Films 113. Ant-Man and the Wasp (Peyton Reed, 2018) :: 7.4 114. Operation Finale (Chris Weitz, 2018) :: 7.2 115. HHhH (Cédric Jimenez, 2017) :: 6.7 116. Sorry to Bother You (Boots Riley, 2018) :: 7.4 117. A Star is Born (Bradley Cooper, 2018) :: 8.6 118. Mile 22 (Peter Berg, 2018) :: 7.2 119. Bad Times at the El Royale (Drew Goddard, 2018) :: 7.2 120. The Night Comes for Us (Timo Tjahjanto, 2018) :: 7.0 121. Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi (Rian Johnson, 2017) :: 6.9 122. Rogue One (Gareth Edwards, 2016) :: 7.5 Series 123. Black Mirror - Seizoen 1 (Charlie Brooker, 2011): Aflevering 1 t/m 3 :: 7.4 124. Brooklyn Nine-Nine - Seizoen 1 (Daniel J. Goor, Michael Schur, 2013): Aflevering 1 t/m 22 :: 8.2 125. Brooklyn Nine-Nine - Seizoen 2 (Daniel J. Goor, Michael Schur, 2014): Aflevering 1 t/m 8 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 10 films (maandgemiddelde: 11.2) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 10. Totaal 33 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 2060 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: A Star is Born (8.6, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: HHhH (6.7). Media-verdeling 3. 5. 5. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 31 oktober 2018 Share Geplaatst 31 oktober 2018 Oktober Films 104. Jagten (Thomas Vinterberg, 2012) :: 8.2 105. The Grand Budapest Hotel (Wes Anderson, 2014) :: 8.4 106. Memento (Christopher Nolan, 2000) :: 8.5 107. Der Untergang (Oliver Hirschbiegel, 2004) :: 8.0 108. Le gendarme de St. Tropez (Jean Girault, 1964) :: 6.5 109. Ant-Man and the Wasp (Peyton Reed, 2018) :: 6.0 110. Incendies (Denis Villeneuve, 2010) :: 8.0 111. Le violon rouge (François Girard, 1998) :: 7.0 Series 112. Better Call Saul - Seizoen 4 (Vince Gilligan, Peter Gould, 2018): Aflevering 1 t/m 10 :: 8.5 113. BoJack Horseman - Seizoen 5 (Raphael Bob-Waksberg, 2018): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien) 114. Castle Rock - Seizoen 1 (Sam Shaw, Dustin Thomason, 2018): Aflevering 7 t/m 10 :: 7.5 115. It's Always Sunny in Philadelphia - Seizoen 13 (Rob McElhenney, 2018): Aflevering 2 t/m 7 (nog niet af gezien) 116. Star Trek: Deep Space Nine - Seizoen 4 (Rick Berman, Michael Piller, 1995): Aflevering 2 t/m 17 (nog niet af gezien) 117. The Terror - Seizoen 1 (David Kajganich, 2018): Aflevering 1 t/m 8 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 8 films (maandgemiddelde: 8.3) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 8. Totaal 46 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 2998 min. Aantal films / series herzien: 5. Best beoordeeld: Memento, Better Call Saul (8.5, 3de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Ant-Man and the Wasp (6.0). Media-verdeling 13. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 1 november 2018 Share Geplaatst 1 november 2018 Oktober Films 65. A Simple Favor (Paul Feig, 2018) :: 7.0 66. Batman Begins (Christopher Nolan, 2005) :: 8.5 67. Searching (Aneesh Chaganty, 2018) :: 6.5 68. The Dark Knight (Christopher Nolan, 2008) :: 8.5 69. Bad Times at the El Royale (Drew Goddard, 2018) :: 6.8 70. High Life (Claire Denis, 2018) :: 5.0 71. Tonio (Paula van der Oest, 2016) :: 7.3 72. A Star is Born (Bradley Cooper, 2018) :: 8.3 73. American Assassin (Michael Cuesta, 2017) :: 5.8 74. First Man (Damien Chazelle, 2018) :: 6.8 Series 75. Game of Thrones - Seizoen 1 (David Benioff, D.B. Weiss, 2011): Aflevering 4 t/m 7 (nog niet af gezien) 76. Maniac - Seizoen 1 (Cary Joji Fukunaga, Patrick Somerville, 2018): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien) 77. Peaky Blinders - Seizoen 1 (Steven Knight, 2013): Aflevering 2 t/m 6 :: 8.3 78. Peaky Blinders - Seizoen 2 (Steven Knight, 2014): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 10 films (maandgemiddelde: 5.8) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 10. Totaal 15 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 2073 min. Aantal films / series herzien: 2. Best beoordeeld: Batman Begins, The Dark Knight (8.5, 3de dit jaar). Slechtst beoordeeld: High Life (5.0). Media-verdeling 6. 3. 1. 4. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 1 november 2018 Share Geplaatst 1 november 2018 74. First Man (Damien Chazelle, 2018) :: 6.8 Niet heel bijzonder toch he? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 2 november 2018 Share Geplaatst 2 november 2018 Niet heel bijzonder toch he? Nee man. Doet pijn om te zeggen, maar je had gelijk. ;-) Zaten echt wel wat goede scènes in, die zeker qua geluid echt enorm indrukwekkend waren in de Dolby Cinema-zaal (héél goed geluid), maar verder was het gewoon niet heel bijzonder. En soms, met zijn vrouw, zelfs licht vervelend: dat werkte soms iets te melodramatisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 12 november 2018 Share Geplaatst 12 november 2018 Nog tips voor (nieuwe) series/documentaires over de Eerste Wereldoorlog? Groot fan van Babylon Berlin en Peaky Blinders, series die zich afspelen na de great war, maar merk dat ik wat kennis te kort kom om het goed te kunnen begrijpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Waust0r Geplaatst 12 november 2018 Share Geplaatst 12 november 2018 1 uur geleden zei Sophomore: Nog tips voor (nieuwe) series/documentaires over de Eerste Wereldoorlog? Groot fan van Babylon Berlin en Peaky Blinders, series die zich afspelen na de great war, maar merk dat ik wat kennis te kort kom om het goed te kunnen begrijpen. Zelf wel benieuwd naar They Shall Not Grow Old. Documentaire van Peter Jackson. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 12 november 2018 Share Geplaatst 12 november 2018 1 uur geleden zei Waust0r: Zelf wel benieuwd naar They Shall Not Grow Old. Documentaire van Peter Jackson. Dank dank, ik noteer het. Interlandbreak staat voor de deur, dus heb weer wat tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 20 november 2018 Share Geplaatst 20 november 2018 @vinnypassy; Hoge score van A Star is Born mate! Had wel gedacht dat de film goed ging scoren bij je, maar niet zo hoog. A Star is Born: Fijne film die het vooral moet hebben van 't ongelooflijk sterk eerste uur. Cooper speelt sterk, Gaga is echt geweldig in zowel haar acteerwerk als haar zang(echt kippenvel elke keer als zij uithaalt.) Chemie is fantastisch. Opbouw van 't verhaal vond ik erg fijn. Daarna vond ik rondom het verval en de problemen rondom haar roem het minder. Komt misschien ook wel door het fantastische uur, maar ik vond het te lang duren. Ik raakte in de bios mijn concentratie op een gegeven moment kwijt. Gelukkig dat het einde zo veel goed maakt van 't tweede gedeelte. 3.5 Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald: Ik voelde mij voor het eerst iemand die de Harry Potter films ging kijken zonder eerst de boeken te lezen. Deel 1 van Fantastic Beasts zat qua verhaal heel duidelijk in elkaar. Deel 2 doet dat totaal niet. Het zijn allemaal losse scenes die er visueel echt heel goed uitziet. De tovenaarswereld krijgt ook echt een dikke plus/plus. Als oude man vond ik de terugkeer naar Zweinstein natuurlijk ook prachtig om te zien. Maar als je Depp in huis haalt en 'm relatief weinig laat doen, is dat wel een gemiste kans. Uiteindelijk kijk je twee uur lang wie Credence aan zijn kant krijgt, maar een heel duidelijk waarom is wachten tot 2020/21. Jammer. Rowling had best wat rollen(Flamel bijv.) kunnen schrappen. 2.5 Hearts Beat Loud: Tipje van Siemke, dat een een lief Dans filmpje had. Gisteravond gekeken en geen woord aan gelogen. Kleinschalig indiefilmpje waar de muziek echt centraal staat en waar je ook mee connect. Nick Offerman speelt supergoed, Kiersey is vooral heel lief en schattig. Qua verhaallijn is het niet echt heel diep en er gebeurd zoals verwacht heel weinig, maar dat vind ik er persoonlijk echt super aan. Van dichtbij zien hoe mensen verder moeten gaan met het leven en de support van dromen. 4. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 20 november 2018 Share Geplaatst 20 november 2018 A Star is Born is voor mij (enigzins onverwacht) mijn favoriet van 2018 tot nu toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 20 november 2018 Share Geplaatst 20 november 2018 Nou, bij mij ook ja. Werd goed hard geraakt en zat aan het einde met tranen in m'n ogen. Lady Gaga was goed, maar Cooper ook zeg. Ik was al onder de indruk van A Star Is Born uit de jaren 50, maar deze deed het minstens net zo goed hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 21 november 2018 Share Geplaatst 21 november 2018 Hmm ok, misschien dat ik hem vanavond ook maar eens op gooi. Zelf gisteravond 2 van de wazigste films van het jaar gezien hoor. Mandy kent iedereen waarschijnlijk al wel, heeft toch al wat hype gehad dit jaar; een behoorlijk bruut revengefilmpje (met een ouderwets goede Nic Cage) die bol staat van de neon. Heeft z'n momentjes al had het allemaal wel korter en krachtiger gekunt, toch nog teveel momenten waar ik heel weinig mee kon, maar verder best wel een trip hoor. Dan ook een stukje experimentele cinema genaamd Decasia, een intrigerend project van ene Bill Morrison, waarbij die hele oude en bijna vergane random stukjes film heeft samengeplakt en daar een soort onheilspellende, symfonische soundtrack heeft onder gezet. Ik dacht, dit wordt niks, maar vond het op een bepaalde manier zeer fascinerend, maar ook wat macaber en zelfs creepy. Zeer apart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 21 november 2018 Share Geplaatst 21 november 2018 Door alle goede verhalen op mijn werk (en die ik nu hier lees): Ook vrijdagavond naar A Star Is Born. Ben heel benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 22 november 2018 Share Geplaatst 22 november 2018 A Star is Born Geen topper. Laat ik beginnen met beamen wat Dansie eerder al schreef, en dat is het feit dat het hoogtepunt van de film zonder twijfel in het eerste uur ligt. Het begin van de film is eigenlijk best wel lief, met een heel natuurlijke ontmoeting tussen beide protagonisten en Gaga die vrijwel meteen mag tonen wat ze in huis heeft met haar optreden tussen de drag queens. De chemie tussen Cooper en Gaga is instant en culmineert in de voor mij beste scene (en mooiste song) van de hele film: Gaga die het podium wordt opgesleept door Cooper en het fantastische 'Shallow' op weergaloze manier brengt. Echter, wat omhoog gaat, moet ook weer naar beneden komen, en dat is een beetje het verhaal van de rest van de film. Want net wanneer dat verhaal intensiever wordt, verliest het zichzelf. De natuurlijke flow uit dat goede eerste uur is weg en we vliegen een beetje van de hak op de tak, met scenes die soms echt uit het niets lijken te komen Spoiler (dat aanzoek met die zelfgemaakte ring). De authenticiteit glijdt langzaam weg en maakt plaats voor voorspelbaarheid en leidt, bij mij althans, na verloop van tijd tot een gevoel van desinteresse. Wanneer de film uiteindelijk zijn nogal dramatische conclusie nadert, voelt het meer aan als een cliché en is de emotionele impact al lang niet meer wat het had kunnen zijn. Verder, hoewel Gaga echt zeer goed is, in een, laat ons eerlijk zijn, rol die haar perfect op het lijf is geschreven, kun je je ook wel een beetje vragen stellen bij de algemene boodschap van de film. Dat hoeft niet perse, misschien hang ik nu dan weer even net teveel de cynische Vlaming uit, maar ergens zit er toch een ontzettende ironie in het feit dat je hier een film krijgt die je een lesje wil leren over de gevaren van het beroemd zijn en je dan net daarvoor een hoofdrolspeelster inzet die als één van de grootste verslaafden van de roem bekend staat. Eigenlijk is het Hollywoodiaans narcisme pur sang. Ook het einde geeft een heel vreemd perspectief dat eigenlijk niets in het leven echt telt tenzij de hele wereld het ziet. Dit alles doet niets af aan Gaga haar prestatie, want zij is bij momenten echt waanzinnig goed. Wát een stem zeg. Cooper heeft me qua zang ook aardig verrast trouwens. Altijd een beetje afwachten als je zo'n film begint en je weet dat een acteur, die je niet als zanger ziet, ook daadwerkelijk gaat zingen. Extra vermelding ook voor een geweldige Sam Elliot. Nipte 7. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 22 november 2018 Share Geplaatst 22 november 2018 (bewerkt) 20 uur geleden zei Simonsav: Hmm ok, misschien dat ik hem vanavond ook maar eens op gooi. Zelf gisteravond 2 van de wazigste films van het jaar gezien hoor. Mandy kent iedereen waarschijnlijk al wel, heeft toch al wat hype gehad dit jaar; een behoorlijk bruut revengefilmpje (met een ouderwets goede Nic Cage) die bol staat van de neon. Heeft z'n momentjes al had het allemaal wel korter en krachtiger gekunt, toch nog teveel momenten waar ik heel weinig mee kon, maar verder best wel een trip hoor. Dan ook een stukje experimentele cinema genaamd Decasia, een intrigerend project van ene Bill Morrison, waarbij die hele oude en bijna vergane random stukjes film heeft samengeplakt en daar een soort onheilspellende, symfonische soundtrack heeft onder gezet. Ik dacht, dit wordt niks, maar vond het op een bepaalde manier zeer fascinerend, maar ook wat macaber en zelfs creepy. Zeer apart. Mijn gevoel zegt voor ongeveer 60% dat jij het wel oké gaat vinden, maar niet super bijzonder. Ik werd vooral heel erg geraakt door het stemgeluid van Lady Gaga. Qua verhaal vond ik het ook wel goed; niet te cliché, maar snap wel dat Dans na het eerste uur iets afhaakte. Dat eerste uur was heul goed, daarna iets minder, maar het einde maakte veel goed. Zie nu je review pas, niet heel verrassend dus. Wel eens met je ironie, maar ik kon dat wel los zien van het verhaal an sich. En het einde cliché; mjah, misschien wel, maar ik vond het echt heel mooi in beeld gebracht. 22 november 2018 bewerkt door vinnypassy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 22 november 2018 Share Geplaatst 22 november 2018 16 minuten geleden zei Simonsav: Verder, hoewel Gaga echt zeer goed is, in een, laat ons eerlijk zijn, rol die haar perfect op het lijf is geschreven, kun je je ook wel een beetje vragen stellen bij de algemene boodschap van de film. Dat hoeft niet perse, misschien hang ik nu dan weer even net teveel de cynische Vlaming uit, maar ergens zit er toch een ontzettende ironie in het feit dat je hier een film krijgt die je een lesje wil leren over de gevaren van het beroemd zijn en je dan net daarvoor een hoofdrolspeelster inzet die als één van de grootste verslaafden van de roem bekend staat. Eigenlijk is het Hollywoodiaans narcisme pur sang. Ook het einde geeft een heel vreemd perspectief dat eigenlijk niets in het leven echt telt tenzij de hele wereld het ziet. Ik vind dit toch wel enigszins een vreemde conclusie. Het voornaamste leed komt helemaal niet voort uit de roem. Het heeft wellicht een versterkende werking, maar is duidelijk niet de bron van alle ellende. Ik zou eerder betogen dat de film o.a. gaat over dat roem geen enkele (al aanwezige) leegte kan vullen. Blijft ironisch natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 22 november 2018 Share Geplaatst 22 november 2018 Op 20-11-2018 om 19:55 zei vinnypassy: Nou, bij mij ook ja. Werd goed hard geraakt en zat aan het einde met tranen in m'n ogen. Lady Gaga was goed, maar Cooper ook zeg. Ik was al onder de indruk van A Star Is Born uit de jaren 50, maar deze deed het minstens net zo goed hoor. Ik had het graag gewild man, die emotie. Maar door het tweede uur(zoals Siemke zegt over het aanzoek, maar ook bij de Grammy's bijv.) Het voelde voor mij ietwat geforceerd aan richting emotie/ontroering. Ik vond Cooper goed, maar niet zo goed als in Silver. Gaga was echt de ster voor mij. Maar die soundtrack man. Pfoe. Staat echt dagelijks aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 22 november 2018 Share Geplaatst 22 november 2018 4 uur geleden zei bril_idioot: Ik vind dit toch wel enigszins een vreemde conclusie. Het voornaamste leed komt helemaal niet voort uit de roem. Het heeft wellicht een versterkende werking, maar is duidelijk niet de bron van alle ellende. Ik zou eerder betogen dat de film o.a. gaat over dat roem geen enkele (al aanwezige) leegte kan vullen. Blijft ironisch natuurlijk. Nu ik het terug lees heb ik het misschien een beetje verkeerd verwoord. Maar doordat die tweede helft zoveel minder was, zat ik wel voornamelijk daar aan te denken. Daarin komt vooral die authenticiteit in terug waar ik het eerder over had. Het eerste uur draait vooral om de interactie tussen Cooper, Gaga, de fans etc en voelde heel natuurlijk aan, het ging ook (nog) niet om de roem maar meer om het (terug)vinden van een gevoel. Dáár ligt de kracht van je film. En net dat gaat verloren in het tweede deel, omdat je nu eenmaal met schrijvers en een regisseur zit die een soort kromgetrokken visie hebben van wat voor ons normaal is. De keuze tussen echte liefde voor iets enerzijds, of de roem najagen anderszijds is in hun ogen dan ook vrij snel gemaakt - niet onlogisch want dit is een kernboodschap die zowat even oud is als de industrie die ze predikt. En dan draagt deze roem misschien niet de volledige verantwoordelijk voor het verval, dan nog vind ik niet dat mij daarop gewezen moet worden door de insiders die nota bene de grootste enthousiastelingen zijn van verslaving aan roem. Die manager van Gaga was daar bijna een karikatuur van in de film, en heb ik me ongelofelijk aan geërgerd. Wanneer het uiteindelijk onvermijdelijke einde er dan kwam waren die personages van Cooper en Gaga al zover afgedreven van die authenticiteit dat ik niet veel meer dan een "tsja.." kon uitbrengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 22 november 2018 Share Geplaatst 22 november 2018 Ik ben in ieder geval blij dat ik niet naast je zit tijdens de film. Ik hoor je vanaf hier al zuchten en kreunen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 22 november 2018 Share Geplaatst 22 november 2018 Tijden veranderen hoor. Tegenwoordig zit jij te snotteren tijdens films en ben ik de nuchtere, rationele stem ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 22 november 2018 Share Geplaatst 22 november 2018 Ja, sinds m'n chickie ben ik een mietje geworden. Maar dit gevoel qua emotie had ik eerder ook al bij o.a. As It Is In Heaven en Warrior. Ik kan écht geraakt worden door muziek in films en dat was hier ook het geval. Die mindere momenten (zoals idd de Grammy's en die ring) zag ik ook echt wel en die stoorden me wat, maar niet genoeg om lager dan een 8.3 te geven - zo diep raakte de film me. Maar ik zat al hoog qua emotie vanaf de eerste live-versie van Shallows, puur door die waanzinnige zang van Gaga. En de regie, die was ook spot-on zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten