Simonsav Gepost August 3, 2018 Share Gepost August 3, 2018 Meer fanboy ;c Maar blijft gewoon een zeer goede actiereeks verder. Beetje zoals Die Hard (al was de laatste daarin wel bar slecht). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost August 4, 2018 Share Gepost August 4, 2018 (edited) In het begin van deze maand er wel al weer ingevlogen. Voor het eerst Once Upon A Time in the West en Birdman gezien. Ik vind beide films beetje gelijkaardig in de zin dat ze echt wel gericht zijn op cinefielen, en dat dit typisch films zijn die net zoals goede wijn moeten rijpen vooraleer ze tot hun recht komen, maar het vakmanschap straalt er anders wel van af, en beide films zijn zowel auditief als visueel echt een genot om naar te kijken. Intelligent plot ook. Ik heb beide films 7,5 gegeven, maar met ruimte op meer wanneer ik de films nog eens zie. Der Nachtmahr is ook een dikke aanrader. Kleine indie die een beetje onder de radar verdween, maar de beukende techno doet het coming-of-age verhaal wel erg goed. Niet de engste horror maar daarom niet minder mooi. Ik vond het erg goed en een zeer mooie film. En de waarschuwingen voor gevaar op epilepsie waren ook niet onterecht. Ik vond het echt wel extreem. Ik ben zo stilaan ook de klassiekers aan het afwerken. The Pianist, Léon, Snatch, The Usual Suspects, Reservoir Dogs en Into The Wild wil ik allen graag zeer binnenkort zien. Ik heb ook al gemerkt dat het nu (vrij) snel gaat in de top 250 lijsten. Zit nu meestal rond de helft. Edited August 4, 2018 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bril_idioot Gepost August 4, 2018 Share Gepost August 4, 2018 Into the Wild _O_ eQ2kWADXAfo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost August 4, 2018 Share Gepost August 4, 2018 Gisteren Mission: Impossible – Fallout gezien. Nu moet ik zeggen dat ik de eerste drie films niet heb gezien, maar vanaf Ghost Protocol pas ben ingestapt. En daarbij kan ik niet anders concluderen dan dat ik dit heerlijke actiefilms vind en ik toch maar eens de eerste films ook een kans moet geven, hoewel ik het idee heb dat de serie steeds beter wordt. En juist dat vind ik extra tof, omdat je doorgaans ziet dat een reeks minder wordt. Want bij Fallout heb ik het gevoel dat het allemaal heel goed in elkaar steekt. Weinig dingen die ongeloofwaardig zijn, op 1 of 2 momentjes na misschien – dat kun je bij een actiefilm van dit formaat voor lief nemen. Zeker als de actie er zo realistisch uitziet, mede dankzij het werk van Tom Cruise. Je ziet het er zo hard aan af dat hij veel zelf voor zijn rekening neemt en er minder CGI nodig is. Verfrissend, maar knap dat het ook zo in beeld gebracht wordt. Achtervolgingen die doen denken aan The French Connection, scènes die zo episch ogen dat je direct denkt; die gaat me bijblijven. Heerlijk. Ook de humor is prima. Niet te flauw, maar gewoon goed. De emotionele lading is niet geforceerd, maar – zeker terugkijkend naar eerdere delen – oprecht. Niet melodramatisch, misschien voor een enkeling dan toch, maar geloofwaardig en niet afleidend. Echt heel erg netjes. In vrijwel al zijn rollen heb ik Cruise gemogen, ook in serieuze, maar dat hij dit allemaal zelf doet op dit niveau is wel heel uniek. Erg jammer dat de rest van alle actiefilms zo onnatuurlijk veel CGI nodig heeft, maar dat doet je wel beseffen dat M:I een heerlijke reeks is die dus daadwerkelijk steeds beter wordt en zich uitstekend onderscheid t.o.v. ‘de rest’. Ik heb genoten. Spoiler: het enige jammere is [tekst]dat je weet dat het goed komt. Ergens zou opoffering of daadwerkelijk verlies de film nog beter gemaakt hebben, maar je weet gewoon dat niet 3 van de 4 terugkerende personages opgeofferd gaan worden[/tekst]. Als dat wel een keer gaat gebeuren, dan zou ik dat toch wel waarderen. Goed, ook gezien dus. Ik zit even je review te lezen en kan er eerlijk gezegd nog maar weinig dingen aan toevoegen. Misschien wel de beste van de hele reeks, samen met de allereerste, zeker qua suspens. Maar deze is cinematografisch ook gewoon erg goed. Lijkt realistischer dan ooit, en is mooier gefilmd dan ooit. Zeker het hele Parijs segment, oi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost August 10, 2018 Share Gepost August 10, 2018 Komt er eigenlijk een FMovie top 100 dit jaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnypassy Gepost August 10, 2018 Share Gepost August 10, 2018 Neuh, te weinig activiteit. Misschien nog op FOK!, maar moet ff kijken hoe druk het wordt na mijn vakantie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost August 10, 2018 Share Gepost August 10, 2018 Ok, geen probleem. Dan zal ik daar een top 100 insturen als je hem organiseert en ik het niet vergeet. Voorlopig 135/250 van de fok 250 gezien, het gaat nu wel vrij snel heb ik het idee, en er staan ofwel nog heel wat klassiekers op die iedereen al gezien heeft ofwel films a la Darbareye Elly op die gewoon volledig in mijn straatje liggen die ik nog niet heb gezien. Ik doe het op die lijst ook veel beter dan de andere top 250 lijsten. Misschien ook omdat de IMDb te veel op klassiek, Indisch en eigenlijk ook recent populaire ontvangen films (Pixars, het betere superheldenwerk en de betere blockbusters) gefocust is, en Reddit echt nog meer op populair mainsteam werk gefocust is, waar er bij de fok top 250 wel wat ruimte is voor populaire indiewerk, en het ook anderzijds een niet te klassieke lijst is, wat ik wel graag heb. Fok top 250: 135/250 MM top 250: 116/250 Reddit top 250: 126/250 IMDb top 250: 113/250 Van de FMovie top 100 ook al 79/100 gezien (wow dat gaat rap). Into The Wild, Reservoir Dogs, Godfather pt II, Apocalypse Now, The Usual Suspects, TWBB, Snatch, Scarface, Garden State, La meglio gioventu, La haine, Dogville, The Deer Hunter, Persona, The Big Lebowski, Oldeuboi, Gran Torino, Sin City, Walk The Line, The Thin Red Line en The Fountain moet ik nog zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost August 11, 2018 Share Gepost August 11, 2018 Zoe lijkt me ook een fijn filmpje dat op Netflix is gereleased (en ik moet ook nog Equals, Newness en Like Crazy zien van die regisseur, dus daar ga ik me ook eens mee bezig houden). Zoe staat op mn watchlist, ook vooral door die regisseur. Vond zowel Like Crazy als Equals erg goede films. Scoren niet echt goed bij het grote publiek, daar zijn ze te dromerig en traag voor denk ik. In aanvulling daarop heb ik de laatste dagen nog 3 films van de man gekeken. Breathe In (met Guy Pearce en Felicity Jones) misschien de minste, een vrij cliché verhaaltje met oudere man die verliefd wordt op jonger meisje, maar subtiel verfilmd en daarom best wel intrigerend. Ook hele mooie, veelzeggende slotscene. Daarna Newness (met Nicholas Hoult, en Laia Costa - dat is de meid uit Victoria) een film die inspeelt op de vluchtigheid van het hedendaagse online daten, die vond ik erg goed. Heerlijke chemie tussen beide hoofdrolspelers en een erg boeiende inkijk op daten in de 21e eeuw. En vervolgens zijn nieuwste ook nog gezien, Zoe dus (met Ewan McGregor en de altijd goede Lea Seydoux), hierin heeft Doremus een klein beetje zijn mosterd gehaald bij Ex Machina want ook hier gaat het over de ontwikkeling van een artificieel gebouwde mens. Dit gecombineerd met het diepe verlangen én de zoektocht naar een vorm van liefde bij de mens levert echt een heerlijke film op, één van de beste van het jaar tot nu toe. Kortom, dat zijn nu toch al 5 uitstekende films waarin Drake Doremus zijn eigen stijl aan het perfectioneren is, het gaat wat mij betreft ook alleen maar de goede kant op. Combineer dit met zijn fantastische webisodes The Beauty Inside die hij eerder al regisseerde én het feit dat deze man ook nog erg jong, dan zit er volgens mij in de toekomst zeker ergens een meesterwerkje aan te komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnypassy Gepost August 12, 2018 Share Gepost August 12, 2018 Cool, ik slinger ff wat aan :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weslinho Gepost August 13, 2018 Share Gepost August 13, 2018 Welke site gebruiken jullie voor die maandelijkse overzichten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost August 13, 2018 Share Gepost August 13, 2018 whatiwatch.net Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frietsaus Gepost August 13, 2018 Share Gepost August 13, 2018 Net maar eens de enige ontbrekende film van de Cornetto-trilogie gekeken die ik nog niet had gezien. Het stelde wederom niet teleur! Ge-wel-dig... Weet niet zeker welke ik het leukste vind. The World's End had ik nog niet gezien en kwam ineens langs op Veronica. Tof! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bril_idioot Gepost August 17, 2018 Share Gepost August 17, 2018 Dinsdag de 'black and chrome'-versie van Mad Max: Fury Road gezien: holy shit, wat zag dat er vet uit. De film komt zo, denk ik, nog beter tot zijn recht. Echt de moeite waard om de film zo nog eens te herkijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost August 17, 2018 Share Gepost August 17, 2018 (edited) Net maar eens de enige ontbrekende film van de Cornetto-trilogie gekeken die ik nog niet had gezien. Het stelde wederom niet teleur! Ge-wel-dig... Weet niet zeker welke ik het leukste vind. The World's End had ik nog niet gezien en kwam ineens langs op Veronica. Tof! Shaun of the Dead vond ik vrij onverwacht echt leuk. Hot Fuzz vond ik overdreven, en duurde naar mijn gevoel erg lang, en vond ik dus minder leuk. The World's End kijk ik misschien ooit wel eens, maar ik heb van horen zeggen gehoord dat This is the End beter is (waar ik ook al niet zo een fan van was, maar misschien toch eens ooit ga herbekijken). Maar soit. Als ik nog een film van Wright moet zien zal het eerder Scott Pilgrim vs the World en Baby Driver zijn. Dinsdag de 'black and chrome'-versie van Mad Max: Fury Road gezien: holy shit, wat zag dat er vet uit. De film komt zo, denk ik, nog beter tot zijn recht. Echt de moeite waard om de film zo nog eens te herkijken. Moet ik ook nog gewoon zien... Iets wat me wel tegenhoudt bij die film (en dat heb ik wel vaker bij remakes / reboots / vervolgfilms), is dat ik de originele Mad Max trilogie nog niet heb gezien, maar ik heb ook wel gehoord dat dat blijkbaar niet nodig is, om deze film te kunnen volgen, en ik denk dat ik eerder liever de reboot zie, en dan pas later de originele trilogie dan andersom. Net zoals ik dat met de Planet of the Apes films ook heb. Dus misschien bekijk ik hem binnenkort toch gewoon eens zo. Zelf in tussentijd weer drie films gezien. Der kommer en dag was een mooi Deens drama over twee Deense broers met een alleenstaande mama die omwille van ziekte niet meer voor haar kinderen kunnen zorgen, en ze zo in een zeer streng weeshuis gezet worden waar de tijd is blijven staan. Speelt zich af in de jaren '60 waar er ook aandacht is besteedt aan de achtergrond van de ruimte-exploratie toen. Verder ook Moonrise Kingdom gezien, wat mijn eerste Wes Anderson is. Uiteindelijk niet slecht, maar zoals verwacht ligt het me ook niet echt. Al viel het nog wel mee doordat het deels een beetje een coming-of-age thema heeft, en vrij vermakelijk is. De film is uiteraard mooi gemaakt en mooi gefilmd, maar ik heb toch liever een film die het iets serieuzer neemt. Binnenkort komt The Grand Budapest Hotel ook nog aan de beurt. En dan heb ik ook nog Bo gezien, welke een beetje een typisch Vlaams drama is. Drama's die in principe nooit echt saai zijn doordat er eigenlijk vrij veel in gebeurt, maar daardoor boet het (zoals vaker bij Vlaamse drama's) ook wat in in realisme. Het script vind ik sowieso het zwakste punt aan de film, en daar lijden de acteerprestaties een klein beetje onder, al vind ik dat op zich ook niet zo erg. Het pakt wel, en het is vermakelijk. Maar er zat veel meer in. Edited August 17, 2018 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miz Gepost August 21, 2018 Share Gepost August 21, 2018 Welke site gebruiken jullie voor die maandelijkse overzichten? Letterboxd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost August 21, 2018 Share Gepost August 21, 2018 (edited) Ik check films op icheckmovies, zet films op whatiwatch, geef een rating aan de film die ik gezien heb op IMDb en moviemeter, en schrijf ik bij quasi elke film een review op moviemeter (lengte en kwaliteit daarvan verschillen wel) en tenslotte vul ik mijn films aan op letterboxd (wel op uitstel, en het is nu ook de moment om te "importeren van imdb, al heb ik wel mijn dagboek een beetje ermee verkloot, en moet ik dat nog bijwerken... Als je betaalt, kan je bovendien trouwens leuke statistieken zijn, wat ik bijvoorbeeld wel zou doen als ik meer films had gezien. ICM heeft ook leuke lijsten, maar die zijn een beetje te veel gericht op klassiek werk, en niet elke lijst is even sterk. Er is nu ook een discussie gaande over welke lijsten worden toegevoegd. Ik denk dat een lijst voor vrouwelijke regisseurs en zwarte filmmakers er wellicht zullen worden aan toegevoegd, en mogelijk krijgen we binnenkort 5 tot 10 nieuwe filmlijsten - de ICM forum top 1000, een lijst voor Chili, een uitbreiding van TSPDT tot 1001-2000, S&S 75 Hidden Gems, S&S Best of the year polls zijn ook lijsten die wel kans maken. Ik vind ook dat bepaalde landen aan een herwerking toe zijn of bepaalde lijsten verouderd zijn en dus vernieuwing kunnen gebruiken, al is dat voor de landlijsten ook niet altijd eenvoudig (bvb. Brazilie). Veel lijsten zijn niet perfect, maar ik denk dat we het zullen moeten doen met wat we hebben for now... Het decennium loopt ook bijna ten einde, dus op dat vlak zullen er vrij binnenkort ook wel nieuwe best of the decade lists binnenlopen / official worden, en starten we met de 2020's. Maar de meeste lijsten zijn dus ofwel vrij georienteerd naar klassiek of naar wat goed bevonden door critici. Je hebt natuurlijk ook wel lijsten als de Reddit top 250, karrenvracht aan IMDb lijsten, Academy lijsten (welke ik qua keuzes gewoon meer "safe" vind en gericht naar conventioneel dramawerk), fok! top 250 (minder mainstream dan IMDb en Reddit though) enzovoort. Maar voor ieders is er wel wat wils denk ik, al moet je de mankementen er dan bijnemen. De TSZDT lijst vind ik zo wel leuk of de 21st century most acclaimed films (hoewel het soms echt wel een beetje gericht is naar critici toe, en op zeer traag / soms saai werk, maar even goed ook prachtige parels), enzovoort. Op dit moment leg ik nog wel prioriteit op de top 250 lijsten een beetje, en kijk ik gewoon willekeurig vooral. Dit zijn de tien lijsten waar ik het op dit moment het best doe qua ranking. Vaak omdat ik één of twee films uit een bepaald land heb gezien, en de rest die een account geeft juist vaak niet, tenzij de veelkijkers dan. Spaghetti westerns is ook wel grappig, heb er nog maar 4 in totaal gezien, alle vier van Leone, en toevallig dus alle vier ook in die lijst. iCM Forum's 500<400 is een lijst waarop de 500 beste films volgens het forum worden verkozen, maar dan films die minder dan 400 checks hebben op dit forum... Die wordt nu juist trouwens gedaan, dus als je wilt kan je je registreren op het ICM Forum en jouw lijst doorsturen. En de 2010's van IMDb reflecteert wellicht dat ik vooral op recent werk focus, en weinig klassiekers heb gezien, en zelfs over het algemeen nog niet zo veel heb gezien van bijvoorbeeld de 1990's. Ongeveer 45% van de films die ik gezien heb, zijn geproduceerd na 2010. Ariel Award (Mexico) gaat er wellicht ook bijkomen binnenkort door Amores Perros en la jaula de oro die ik ga zien, en Las elegidas staat blijkbaar ook de lijst, en op Netflix, en ging ik dus ook eens kijken. Edited August 21, 2018 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost August 22, 2018 Share Gepost August 22, 2018 (edited) Weer twee mooie films gezien. 4 Luni, 3 Saptamâni si 2 Zile is een zeer sterke film die zich afspeelt in Roemenië tijdens de nadagen van het communisme, en vooral dieper ingaat op de abortuspolitiek van de Ceausescu's en het destructieve impact daarvan op de levens van jonge vrouwen. Op zich is het in de kern van een traag drama maar qua spanning doet het absoluut denken aan een nagelbijtende thriller met soms zelfs horrorelementen. Bepaalde scènes gaan ook echt dieper in op dat paranoia gevoel dat voor een groot deel in de film aanwezig is, en je ook achtervolgt. Dat wordt dan weer gecombineerd met scènes waaruit blijkt dat het leven in die tijd (het menselijk handelen, omgaan met familie en vrienden) uiteindelijk in wezen niet zo veel verschilt met hoe wij vandaag de dag tegenwoordig handelen in het westen. Voor mij echt één van de betere werken van afgelopen decennium, en een mooi voorbeeld van de pracht van pure cinéma. 4,5* Las elegidas is een Mexicaans drama die ook dieper ingaat op een vrouwonvriendelijk thema namelijk prostitutie. Ook dit vond ik bij vlagen echt enorm sterk, en ook hier vond ik het verhaal van begin tot einde zeer interessant. Is een beetje onder de radar gebleven, maar zeker en vast een aanrader, en wellicht één van de betere Mexicaanse films van de laatste tijd. Ook een voorbeeld van echte cinéma. Veel vragen blijven echter wel onbeantwoord. 4,0* Nu heb ik In The Mood For Love uit de bib ontleend dus die film kijk ik vanavond, en ook La jaula de oro (nog een andere Mexicaanse film) staat op het programma voor één der komende dagen. Edited August 22, 2018 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost August 24, 2018 Share Gepost August 24, 2018 Opnieuw drie mooie films gezien. The Pianist is een mooie film die je meeneemt in het verhaal van een Jood met uitzonderlijke gaven doorheen de tweede wereldoorlog in Warschau, en je via zijn verhaal ook de gebeurtenissen die daar plaatsvonden opnieuw laat meeleven. Natuurlijk wel een zeer erge film. Het sterkste punt is de set design van Warschau en de stad/ghetto die volledig "tot leven" komt. Het iets mindere middenstuk, en het niet echt authentieke taalgebruik weerhouden me echter van een hogere waardering. 3,5* (neigend naar 4) Song of the Sea is een zeer mooie en zachte indie-animatiefilm, en de stijl is echt waar indrukwekkend mooi, één en al pracht. Ik werd volledig meegesleept in het simpele maar echt mooie en ontroerende verhaal dat zijn oorsprong heeft in de Ierse en Schotse mythologie. De leeuwenkoning lijkt van zijn troon gestoten te zijn, want dit is mijn nieuwe favoriete animatiefilm. 4,5* Irréversible is een geweldige maar ook ontnuchterende trip met misschien wel één van de allersterkste scènes die cinema heeft voortgebracht, of zelfs twee. Maar ik doel dus op de Rectum scene in het begin. Cassel acteert ook echt op een weerzinwekkend hoog niveau, en dit kan zich ook wel scharen tot één van de beste acteerprestaties die ik ooit in een film heb gezien. En dan zwijgen we nog over Monica Belluci, Dupontel en Prestia. Sound design (Bangalter) en camerawerk (Debie) zijn ook van een ongekend hoog niveau. Het is geen feel-good film, maar het is verdorie toch echt wel een zeer sterke film. 4,5* (neigend naar 5*). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bril_idioot Gepost August 26, 2018 Share Gepost August 26, 2018 Gisteren Tag gekeken met wat vrienden: echt een aanrader, wat mij betreft. Eén van de leukere comedies van de afgelopen jaren. Was van tevoren een beetje bang dat alle grappige momenten al in de trailer gestopt zouden zijn, maar dat is allerminst het geval. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost August 27, 2018 Share Gepost August 27, 2018 Gisteren Tag gekeken met wat vrienden: echt een aanrader, wat mij betreft. Eén van de leukere comedies van de afgelopen jaren. Was van tevoren een beetje bang dat alle grappige momenten al in de trailer gestopt zouden zijn, maar dat is allerminst het geval. Tag is inderaad wat een goeie komedie moet zijn, niet meer of niet minder. Enkel het melige einde vond ik mwah. Maar eigenlijk vanaf het begin met het bureaustoel gooien hardop zitten lachen tot bijna aan het einde. Mooi filmpje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bril_idioot Gepost August 28, 2018 Share Gepost August 28, 2018 Melig is inderdaad wel het juiste woord om het einde te omschrijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost August 28, 2018 Share Gepost August 28, 2018 (edited) Nog een stuk of acht films gezien tijdens de laatste twee weken. Helaas toch ook een paar (halve) teleurstellingen of films die hun volledig potentieel niet waarmaken. Heat was de enige film waaraan ik een 4+ rating aan uitgaf, met voor een (toch wel) mainstream film best wel goede cinematografie met dank aan de kunsten van Michael Mann. Verder The Grand Budapest Hotel (dat ik goed vond, ondanks de kutinleiding) en 6 Years (leuk mooi indiefilmpje op Netflix) een 3,5* gegeven. Dan de films met een 3,0*: Children of Men had een sterker tweede deel, maar een slecht eerste deel. Het tweede deel redt echter de film, maar enorm onder de indruk van de background story was ik niet bepaald. Het sterkste aspect is hoe de film gefilmd werd (cinematografie) en de opbouw van de scènes. Hacksaw Ridge was goed maar heeft natuurlijk die onvermijdelijke laag Amerikaanse heroïek en religieuze propaganda maar in de kern zit wel een film die er mee door kon als je dat gegeven eruit filtert. The Fault in Our Stars had een goed begin, maar door bepaalde keuzes in het verhaal bleef het bij een film die zijn goede momenten had maar zijn volledige potentieel niet kon waarmaken. Bij Faa yeung nin wa had ik wederom moeite om in het verhaal te komen en ik hou niet van bepaalde stijlelementen die de regisseur toepast (welke het verhaal lastiger te volgen maakt, zoals de korte takes, personen niet in beeld en achter objecten filmen), maar qua stijl is het wel zeker en vast een mooie film (de keerzijde) en naar het einde toe (maar dan wel al de laatste 20 minuten) raakte ik beter in de film. Volgens mij wel een film die ik beter zal kunnen waarderen bij een herziening. Dan heb ik ook nog The Edge gezien welke zelfs als actiefilm een (klein) beetje teleurstelde doordat het te veel focust op het drama subplotje en de beer, en te weinig op het survivalaspect helaas met ook wel een erg cliché aanloop. Die gaf ik 2,5*. The Usual Suspects was verder een flinke tegenvaller, welke naast het verhaal niet echt veel te bieden had, en als het verhaal je niet veel doet, omdat het onder andere enkel rond een twist is gebouwd, blijft er uiteindelijk heel weinig over om ervan te genieten en dat heb ik mogen ervaren. Ik vond het verder nodeloos ingewikkeld, waar de film na afloop niet echt weet waar naartoe te gaan. Die film kreeg dan ook een onvoldoende. Edited August 28, 2018 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost August 31, 2018 Share Gepost August 31, 2018 Augustus Films 103. Era Uma Vez Eu, Verônica (Marcelo Gomes, 2012) :: 7.2 104. Bamui haebyun-eoseo honja (Sang-soo Hong, 2017) :: 6.0 105. Mission: Impossible - Fallout (Christopher McQuarrie, 2018) :: 7.5 106. Qing mei zhu ma (Edward Yang, 1985) :: 6.0 107. Breathe In (Drake Doremus, 2013) :: 7.0 108. Newness (Drake Doremus, 2017) :: 7.4 109. Zoe (Drake Doremus, 2018) :: 7.7 110. Tag (Jeff Tomsic, 2018) :: 6.5 111. Upgrade (Leigh Whannell, 2018) :: 6.5 112. Calico Skies (Valerio Esposito, 2016) :: 4.9 Series 113. 13 Reasons Why - Seizoen 2 (Brian Yorkey, 2018): Aflevering 1 t/m 13 :: 4.0 114. Designated Survivor - Seizoen 1 (David Guggenheim, 2016): Aflevering 1 t/m 17 (nog niet af gezien) 115. Supernatural - Seizoen 13 (Eric Kripke, 2017): Aflevering 10 t/m 23 :: 7.7 Statistieken Totaal 10 films (maandgemiddelde: 12.0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 10. Totaal 44 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 3202 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Zoe, Supernatural (7.7, 15de dit jaar). Slechtst beoordeeld: 13 Reasons Why - Seizoen 2 (4.0). Media-verdeling 1. 12. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justin Gepost August 31, 2018 Share Gepost August 31, 2018 Augustus Films 84. Everything, Everything (Stella Meghie, 2017) :: 6.0 85. Blockers (Kay Cannon, 2018) :: 4.8 86. Sicario: Day of the Soldado (Stefano Sollima, 2018) :: 7.8 87. Aliens (James Cameron, 1986) :: 6.9 88. Tag (Jeff Tomsic, 2018) :: 6.4 89. Deadpool 2 (David Leitch, 2018) :: 7.1 90. Prometheus (Ridley Scott, 2012) :: 8.0 91. Alien: Covenant (Ridley Scott, 2017) :: 8.0 92. Snow White and the Huntsman (Rupert Sanders, 2012) :: 5.8 93. The Warriors (Walter Hill, 1979) :: 6.9 94. To All the Boys I've Loved Before (Susan Johnson, 2018) :: 7.8 95. Papillon (Michael Noer, 2017) :: 7.8 Series 96. The 100 - Seizoen 2 (Jason Rothenberg, 2014): Aflevering 15 t/m 16 :: 7.6 97. The 100 - Seizoen 3 (Jason Rothenberg, 2016): Aflevering 1 t/m 11 (nog niet af gezien) 98. New Girl - Seizoen 6 (Elizabeth Meriwether, 2016): Aflevering 4 t/m 14 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 12 films (maandgemiddelde: 10.8) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 12. Totaal 24 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 2187 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Prometheus, Alien: Covenant (8.0, 8ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Blockers (4.8). Media-verdeling 2. 7. 6. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Gepost August 31, 2018 Share Gepost August 31, 2018 Augustus Films 93. Mission: Impossible - Fallout (Christopher McQuarrie, 2018) :: 7.8 94. Hannah Gadsby: Nanette (John Olb, Madeleine Parry, 2018) :: 9.0 95. Celda 211 (Daniel Monzón, 2009) :: 7.5 96. Zodiac (David Fincher, 2007) :: 7.8 97. Extinction (Ben Young, 2018) :: 4.8 98. A Single Man (Tom Ford, 2009) :: 8.2 99. How It Ends (David M. Rosenthal, 2018) :: 6.5 100. Under the Silver Lake (David Robert Mitchell, 2018) :: 6.0 101. Christopher Robin (Marc Forster, 2018) :: 6.5 102. Pacific Rim (Guillermo del Toro, 2013) :: 7.2 103. It Comes at Night (Trey Edward Shults, 2017) :: 8.0 104. Watchmen (Zack Snyder, 2009) :: 7.0 105. Deadpool 2 (David Leitch, 2018) :: 6.2 106. High-Rise (Ben Wheatley, 2015) :: 7.5 107. Long Way Back Home (Jeff Nichols, 2018) :: - 108. Zoe (Drake Doremus, 2018) :: 8.2 109. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Michel Gondry, 2004) :: 8.0 110. Ocean's Eight (Gary Ross, 2018) :: 5.8 Series 111. The Handmaid's Tale - Seizoen 1 (Bruce Miller, 2017) :: 9.0 112. Sharp Objects - Seizoen 1 (Marti Noxon, 2018) :: 9.2 113. Yellowstone - Seizoen 1 (Taylor Sheridan, 2018) :: 7.5 Statistieken Totaal 18 films (maandgemiddelde: 11.8) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 1. - Middel (21 t/m 75 min.): 1. - Lang (meer dan 75 min.): 16. Totale speelduur: 1983 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Sharp Objects - Seizoen 1 (9.2, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Extinction (4.8). Media-verdeling 3. 6. 8. 4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts