Justin Gepost June 8, 2018 Share Gepost June 8, 2018 [spoiler=einde] Denk toch wel een alternatief einde ja. Dat het dus niet echt gebeurd is, om te laten zien dat mensen zoveel te verbergen kunnen hebben tegenwoordig, zeker met social media en de mobieltjes van tegenwoordig. Plus denk ik een morele kwestie; is het altijd wel beter om alles eerlijk te vertellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost June 8, 2018 Share Gepost June 8, 2018 [quote name='vinnypassy']Miscast van Vikander? Je kijkt toch gewoon naar haar en verder hoef je niet op te letten wat er gezegd wordt of wat er gebeurt? :love:[/QUOTE] Nouja, nee, als je een personage baseert op een figuur, moet dat wel een beetje accuraat zijn natuurlijk. Lara Croft in Tomb Raider is een babe die alles aankan en -durft, de fysieke eigenschappen heeft (klinkt lomp, maar het is nu niet dat Vikander de cupmaat heeft van een Jolie :cab: ) en ook een bepaalde soort humor. Vikander is heel mooi, lief, maar natuurlijk veel te delicaat om een Lara Croft neer te zetten. Zoiets moet je toch echt een beetje rekening mee houden. [quote name='Sophomore']Lol @Simonsav en @Justin zouden jullie Perfetti Sconosciuti (Perfect Stranger) aan mij uit kunnen leggen? Online veel lopen zoeken, maar [spoiler=spoiler]het slot van de film[/spoiler] kan toch niet zijn zoals ik denk.[/QUOTE] Tijdje terug hier even over gehad dacht ik. [url=https://forum.manutd.nl/forum/random-chit-chat/multimedia/tv-series/59008-film-topic-11/page116]Ja, dus.[/url] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnypassy Gepost June 9, 2018 Share Gepost June 9, 2018 Nee snap ik wel, toen ik de trailer voorbij zag komen dacht ik ook direct: dit past niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost June 9, 2018 Share Gepost June 9, 2018 (edited) Thanks @Justin Bijzonder, maar zeker een boeiende film [quote name='Simonsav'] Tijdje terug hier even over gehad dacht ik. [URL="https://forum.manutd.nl/forum/random-chit-chat/multimedia/tv-series/59008-film-topic-11/page116"]Ja, dus.[/URL] [/QUOTE] Ah dank dank. Via de zoekfunctie gevonden dat jullie 'em hadden gezien, maar niet ver genoeg gekeken wat jullie er over zeiden ;c Edited June 9, 2018 by Sophomore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost June 12, 2018 Share Gepost June 12, 2018 Het is nogal karig qua filmkijken laatste tijd, maar gister toch weer eens iets opgezet. Love, Simon heette het, een soort van teenage/highschool dramedy met onder andere Katherine Langford uit 13 Reasons. Las er hier en daar goeie dingen over maar goh, dit moet één van de meest clichematige en stereotypische teenage films zijn die ik recent heb gezien. Volgt het vaste patroontje, ook al gaat het dan over een jongen die homo is, en wijkt nauwelijks af van de vaste regeltjes voor dit soort films. Jammer want vond de cast best fris ogen, maar die zaten ook gewoon gevangen in een mager script. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bril_idioot Gepost June 28, 2018 Share Gepost June 28, 2018 Gisteren Cosmopolis (2012) na vijftig minuten afgezet: wat een pretentieuze, quasi-intellectuele en -filosofische bagger zeg. Ik heb me vanaf minuut één zitten ergeren aan de zogenaamd diepzinnige gesprekken, die niet slim geschreven waren maar vooral slim moesten lijken. Schrijver van dit script zou zijn carrièrepad eens moeten heroverwegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost June 30, 2018 Share Gepost June 30, 2018 Juni Films 84. A Quiet Place (John Krasinski, 2018) :: 6.5 85. Tomb Raider (Roar Uthaug, 2018) :: 4.5 86. Avicii: True Stories (Levan Tsikurishvili, 2017) :: - 87. Love, Simon (Greg Berlanti, 2018) :: 4.5 88. Heisei tanuki gassen ponpoko (Isao Takahata, 1994) :: 6.9 89. Submission (Richard Levine, 2017) :: 6.0 Series 90. The Vietnam War - Seizoen 1 (Ken Burns, Lynn Novick, 2017): Aflevering 10 :: 8.3 Statistieken Totaal 6 films (maandgemiddelde: 12.5) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 6. Totaal 1 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 750 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: The Vietnam War - Seizoen 1 (8.3, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Tomb Raider, Love, Simon (4.5). Media-verdeling 6. 1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rexcoder Gepost June 30, 2018 Share Gepost June 30, 2018 Juni Films 57. Thor: The Dark World (Alan Taylor, 2013) :: 6.2 58. A Quiet Place (John Krasinski, 2018) :: 7.3 59. Captain America: The Winter Soldier (Anthony Russo, Joe Russo, 2014) :: 6.8 60. Avengers: Age of Ultron (Joss Whedon, 2015) :: 6.8 61. Ant-Man (Peyton Reed, 2015) :: 6.5 62. Captain America: Civil War (Anthony Russo, Joe Russo, 2016) :: 7.1 63. Doctor Strange (Scott Derrickson, 2016) :: 6.5 64. Spider-Man: Homecoming (Jon Watts, 2017) :: 6.9 65. Thor: Ragnarok (Taika Waititi, 2017) :: 6.9 Series 66. Ash vs Evil Dead - Seizoen 3 (Ivan Raimi, Sam Raimi, Tom Spezialy, 2018): Aflevering 9 t/m 10 :: 8.0 67. Atlanta - Seizoen 2 (Donald Glover, 2018): Aflevering 1 t/m 11 :: 8.0 68. Happy! - Seizoen 1 (Grant Morrison, Brian Taylor, 2017): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.2 69. Manhunt: Unabomber - Seizoen 1 (Jim Clemente, Tony Gittelson, Andrew Sodroski, 2017): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien) 70. Peaky Blinders - Seizoen 3 (Steven Knight, 2016): Aflevering 6 :: 7.8 71. Peaky Blinders - Seizoen 4 (Steven Knight, 2017): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.2 72. Star Trek: Deep Space Nine - Seizoen 2 (Rick Berman, Michael Piller, 1993): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 9 films (maandgemiddelde: 8.5) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 9. Totaal 38 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 2701 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Happy! - Seizoen 1, Peaky Blinders (8.2, 5de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Thor: The Dark World (6.2). Media-verdeling 1. 15. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnypassy Gepost July 2, 2018 Share Gepost July 2, 2018 Juni Films 38. Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009) :: 8.0 39. Only the Brave (Joseph Kosinski, 2017) :: 7.5 40. Loving Pablo (Fernando León de Aranoa, 2017) :: 6.0 41. Utøya 22. juli (Erik Poppe, 2018) :: 7.8 42. Ocean's Eight (Gary Ross, 2018) :: 5.5 Series 43. Black Mirror - Seizoen 4 (Charlie Brooker, 2017): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien) 44. Designated Survivor - Seizoen 1 (David Guggenheim, 2016): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien) 45. Homeland - Seizoen 7 (Alex Gansa, Howard Gordon, 2018): Aflevering 10 t/m 12 :: 7.3 46. New Girl - Seizoen 7 (Elizabeth Meriwether, 2018): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 5 films (maandgemiddelde: 5.0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 5. Totaal 13 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 1251 min. Aantal films / series herzien: 1. Best beoordeeld: Inglourious Basterds (8.0, 8ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Ocean's Eight (5.5). Media-verdeling 4. 1. 1. 2. 1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasje92 Gepost July 2, 2018 Share Gepost July 2, 2018 Juni Films 38. Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009) :: 8.0 39. Only the Brave (Joseph Kosinski, 2017) :: 7.5 40. Loving Pablo (Fernando León de Aranoa, 2017) :: 6.0 41. Utøya 22. juli (Erik Poppe, 2018) :: 7.8 42. Ocean's Eight (Gary Ross, 2018) :: 5.5 Series 43. Black Mirror - Seizoen 4 (Charlie Brooker, 2017): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien) 44. Designated Survivor - Seizoen 1 (David Guggenheim, 2016): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien) 45. Homeland - Seizoen 7 (Alex Gansa, Howard Gordon, 2018): Aflevering 10 t/m 12 :: 7.3 46. New Girl - Seizoen 7 (Elizabeth Meriwether, 2018): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 5 films (maandgemiddelde: 5.0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 5. Totaal 13 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 1251 min. Aantal films / series herzien: 1. Best beoordeeld: Inglourious Basterds (8.0, 8ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Ocean's Eight (5.5). Media-verdeling 4. 1. 1. 2. 1. Waar heb jij Utoya al kunnen zien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnypassy Gepost July 2, 2018 Share Gepost July 2, 2018 Waar heb jij Utoya al kunnen zien? Cinerama in Rotterdam (y) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasje92 Gepost July 3, 2018 Share Gepost July 3, 2018 Cinerama in Rotterdam (y) Oke! Ben heel benieuwd naar die film. Hopelijk is hij hier ook snel in de bios. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost July 3, 2018 Share Gepost July 3, 2018 Juni Films 81. Jagten (Thomas Vinterberg, 2012) :: 8.5 82. Madagascar (Eric Darnell, Tom McGrath, 2005) :: 4.5 83. Madagascar: Escape 2 Africa (Eric Darnell, Tom McGrath, 2008) :: 5.2 84. Madagascar 3: Europe's Most Wanted (Eric Darnell, Tom McGrath, Conrad Vernon, 2012) :: 6.0 85. The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972) :: 5.0 86. Shrek (Andrew Adamson, Vicky Jenson, 2001) :: 5.5 87. Juno (Jason Reitman, 2007) :: 6.0 88. Shrek 2 (Andrew Adamson, Kelly Asbury, Conrad Vernon, 2004) :: 5.8 Series 89. Tabula Rasa - Seizoen 1 (Malin-Sarah Gozin, 2017): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 8 films (maandgemiddelde: 14.2) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 8. Totaal 5 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 1112 min. Aantal films / series herzien: 2. Best beoordeeld: Jagten (8.5, 4de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Madagascar (4.5). Media-verdeling 2. 7. Niet echt veel gezien door het WK. Herziening van La vie d'Adèle (nog geregistreerd voor mei) viel behoorlijk tegen, en die film is niet voor mij weggelegd; De herziening van Jagten was dan wel weer goed. Zo een films liggen me wel. Andere films van deze maand die ik voor het eerst zag vielen behoorlijk tegen. The Godfather ook voor het eerst gezien, maar dat is geen film die me ligt. Zeker niet iets dat ik voor mijn vermaak nog eens zou opleggen. Erg moeilijk en ingewikkeld. Te 'episch' voor mijn smaak. Ik begrijp niet dat hij zo hoog staat in allerlei lijsten, want een eenvoudige film vind ik het niet. Ik ben ook alweer veel vergeten van die film heb ik het idee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bril_idioot Gepost July 4, 2018 Share Gepost July 4, 2018 In welke zin vond je The Godfather ingewikkeld dan? Is toch allemaal redelijk rechttoe rechtaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justin Gepost July 4, 2018 Share Gepost July 4, 2018 Juni Films 70. Love, Simon (Greg Berlanti, 2018) :: 7.5 71. Solo: A Star Wars Story (Ron Howard, 2018) :: 7.4 72. Jurassic World: Fallen Kingdom (J.A. Bayona, 2018) :: 6.9 73. Journey's End (Saul Dibb, 2017) :: 7.0 74. Avicii: True Stories (Levan Tsikurishvili, 2017) :: 6.8 75. Set It Up (Claire Scanlon, 2018) :: 6.6 76. Sunset Blvd. (Billy Wilder, 1950) :: 7.3 77. Hotel Artemis (Drew Pearce, 2018) :: 7.0 Series 78. La casa de papel - Seizoen 1 (Álex Pina, 2017): Aflevering 8 t/m 13 :: 8.6 79. La casa de papel - Seizoen 2 (Álex Pina, 2017): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.4 80. New Girl - Seizoen 6 (Elizabeth Meriwether, 2016): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 8 films (maandgemiddelde: 11.8) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 8. Totaal 15 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 1587 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: La casa de papel - Seizoen 1 (8.6, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Set It Up (6.6). Media-verdeling 3. 3. 5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost July 4, 2018 Share Gepost July 4, 2018 (edited) In welke zin vond je The Godfather ingewikkeld dan? Is toch allemaal redelijk rechttoe rechtaan? Ik weet het niet... misschien te veel personages en te veel inhoud om alles voor de eerste keer te verwerken. Ik heb dit wel bij meer films, dat ik dan moeite heb met volgen. Ik had er ook iets anders van verwacht. Ik vind het gewoon niet echt zo een toegankelijke film met momenten, heel erg leunend op dialoog bijvoorbeeld waar ik sowieso al wat meer moeite mee heb (deels omdat ik het engels ook niet zo machtig ben, en dan krijg je de volle impact daar niet van). Een tweede kijkbeurt kan wonderen verrichten, maar misschien is het ook pas een film die je meer zal waarderen als ik veertig - vijftig ben. Daarnaast liggen de verwachtingen ook erg hoog als het een film is die veel lijsten aanvoert, en dan is het moeilijk om de verwachtingen vaak in te lossen. Mijn filmsmaak wijkt sowieso al enorm af van de gewone filmkijker, al kan ik ook niet echt precies zeggen wat ik zoek in een film, maar toch zeker en vast meer emotie dan in The Godfather. Misschien liggen maffiafilms me ook niet echt, al vind ik American Gangster en Scarface dan toch een pak gemakkelijker en fijner om te volgen. The Dark Knight is bijvoorbeeld ook zo een film waar van ik vind dat er heel wat gebeurt, en dat je het echt niet kan veroorloven om ook maar één seconde afgeleid te zijn. Ik heb die film nu wel al eens herbekeken, al ben ik weeral vergeten wat er exact in die film gebeurt. Ik vind hem nu al een stuk beter dan bij een eerste kijkbeurt (7/10), maar het gaat ook nooit worden wat anderen erin zien. Maar bij lange films heb ik ook moeite om er de aandacht en mijn concentratie bij te houden, zeker bij dat soort "epische" films. Ik vind ze nogal zwaar. Dat soort films liggen me gewoon niet echt. Ik heb liever films die vrij eenvoudig zijn qua plot, maar over sfeer en stijl beschikken, en moderne dramafilms zie ik ook graag. Edited July 4, 2018 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost July 5, 2018 Share Gepost July 5, 2018 Tau: Leuk nieuw filmje met Maika Monroe in de hoofdrol op Netflix. Iets minder sterk uitgewerkt dan bepaalde films die het deze al hebben voorgedaan, maar nog steeds vermakelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost July 5, 2018 Share Gepost July 5, 2018 Het (langverwachte?) vervolg op Sicario, een film die eigenlijk helemaal geen vervolg nodig had. Zoals iedereen ondertussen wel al weet zijn regisseur (Villeneuve), cinematograaf (Deakins) en componist (Johannsson, onlangs jammer genoeg overleden) er niet meer bij, enkel Taylor Sheridan zorgde net als bij deeltje 1 nog wel weer voor het script. Ook Emily Blunt keert niet terug, er wordt gefocust op Benicio Del Toro en Josh Brolin. Het overheersende gevoel achteraf is er eentje van lichte ontgoocheling. Sicario 2 is zeker geen slechte film, het contrast vergeleken met zijn prequel is echter toch wel behoorlijk groot. Als stand alone film had deze waarschijnlijk een stuk beter gewerkt, als je echter (zo gaat dat dan) de vergelijking gaat maken dan kom je al snel uit bij een mindere spanningsboog, een veel mindere natuurlijke flow doorheen de film, een lagere intensiteit, en dat ondanks een hoger gehalte in actiescenes. Ook het plot heeft zijn gebreken en gaat zeker naar het einde toe wel een beetje uit te bocht, al helemaal dankzij een nogal flauwe scene om toch nog even een mogelijke sequel op te zetten. De grauwe realiteit van de cartelwereld schemert wel nog steeds door, en waarschijnlijk het sterkste punt van Sicario 2 is om kinderen centraal in het verhaal te zetten en te zien hoe zij als pionnen worden ingezet in een nooit aflatende strijd tussen enerzijds cartels onderling, anderszijds tussen de overheid en zijn oorlog tegen drugsbendes. 3* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnypassy Gepost July 5, 2018 Share Gepost July 5, 2018 Hm oke, wel redelijk zoals ik had verwacht. Ik ga volgende week woensdag als het goed is, dus ben stiekem nog wel benieuwd hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost July 6, 2018 Share Gepost July 6, 2018 (edited) Wat ik me achteraf ook nog bedacht was dat [tekst]een groot deel van de dynamiek wat Sicario zo goed maakte is weggevallen nu het personage van Emily Blunt er niet meer bij is; die film beleef je toch vooral door haar ogen, haar karakter wordt meegesleurd in een hele grauwe wereld en jij als kijker voelt het ook net zo aan; Brolin en Del Toro zijn op een bepaalde manier zelfs de antagonisten. Dan voelt het nu toch vaak wel wat onwennig aan om die nu de hoofdrol te zien overnemen - ik vind het ook te ver gaan om hun als "the good guys" te aanzien.[/tekst] Just a thought. ;sm; Maar!! Gisteren eindelijk 2001: A Space Odyssey in 70mm op groot scherm kunnen zien. Kunst met een hoofdletter K zeg. De originele versie zoals Kubrick 'm bedoeld heeft, inclusief muzikaal voor- en naspel. Zoveel scenes waar ik had willen rechtstaan en juichen. De beroemde edit van het been naar het ruimtetuig, de eerste monoliet-scene, het eerste beeld van de Discovery One, en het einde.. goh, dat einde. Zelden zo'n kippevel gehad. Echt blij als een kind achteraf :D Edited July 6, 2018 by Simonsav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justin Gepost July 7, 2018 Share Gepost July 7, 2018 Precies wat ik ook had verwacht bij de nieuwe Sicario, maar ga 'm toch nog wel in de bios checken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost July 8, 2018 Share Gepost July 8, 2018 Hot Summer Nights (2017) met ondermeer Timothée Chalamet en Maika Monroe. Aardig coming-of-age filmpje die perfect past bij dagen als deze, die ook een zekere cool over zich heeft en waar je je geen seconde bij verveelt; maar ook met genoeg problemen zit die je wel vaker bij een regisseerdebuut ziet. Onsamenhangend en soms zelfs gewoon chaotisch verhaal met storylines die nergens heen lijken te gaan, halverwege de film nog wat extra voorspelbare subplotjes erin gooien, of op een bepaald moment zelfs gewoon de hele toon van je film veranderen. Achter de chaos zitten goeie dingen maar je moet het wel willen zien. 3* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinnypassy Gepost July 11, 2018 Share Gepost July 11, 2018 Wat ik me achteraf ook nog bedacht was dat [tekst]een groot deel van de dynamiek wat Sicario zo goed maakte is weggevallen nu het personage van Emily Blunt er niet meer bij is; die film beleef je toch vooral door haar ogen, haar karakter wordt meegesleurd in een hele grauwe wereld en jij als kijker voelt het ook net zo aan; Brolin en Del Toro zijn op een bepaalde manier zelfs de antagonisten. Dan voelt het nu toch vaak wel wat onwennig aan om die nu de hoofdrol te zien overnemen - ik vind het ook te ver gaan om hun als "the good guys" te aanzien.[/tekst] Just a thought. ;sm; Zo heb ik ze nu ook niet gezien hoor. Zoals ik bij Sicario ook al schreef, is het een bodemloze put en zij zitten daar dus ook gewoon in. Deze film zien we nu wel door hun ogen, maar ze begeven zich in een enorm grijs gebied - dat eigenlijk zelfs al gitzwart is. Maar net dus ook gezien. Deze is inderdaad op alle vlakken echt een stuk minder. Nergens krijgt het die spanning waarbij je op het puntje van je stoel gaat zitten, nergens heeft het de beelden of de muziek van Villeneuve's film. Toch kijkt het allemaal prima weg, maar de film mist de grauwheid: het balanceren tussen goed en kwaad is hier veel minder overtuigend uitgewerkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost July 17, 2018 Share Gepost July 17, 2018 (edited) Pulp Fiction voor het eerst gezien. Nooit gedacht dat het iets voor mij zou zijn, en als je mij had uitgelegd hoe de film in elkaar zat, zou ik nog steeds gedacht hebben dat het totaal niets voor mij zou zijn, maar dat zat ik verkeerd. Alles zit perfect. Qua muziek, camerawerk, acteerprestaties, enscenering valt er allemaal niets op aan te merken. Een soort van persiflage op het misdaadleven. Sterk. Edited July 17, 2018 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost July 19, 2018 Share Gepost July 19, 2018 What We Do In The Shadows: Zeer sterke horrorkomedie / mockumentary. Meermaals echt enorm plat gelegen. Klein pareltje dat misschien een beetje te veel onopgemerkt is voorbijgegaan, maar ik vind hem echt sterk. Misschien wel een beetje een "je bent er voor of je bent er niet voor"-film, maar ze mogen er meer als deze maken. Blij dat ik hem gezien heb! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts