Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Darts Topic

Mvdv

Aanbevolen berichten

Wij moeten morgen weer competitie spelen, we staan 1e en hebben vorige week voor het eerst punten verspeeld. 5-5, na een 5-2 voorsprong. Bij promotie gaan we naar de Ereklasse, de hoogste die er is op de donderdag.

Naamloos.png.3e416dd253cb71bedf9619c081e547b3.png

Op vrijdag gooi ik al op het hoogste niveau, daar doen we als promovendus keurig mee in de middenmoot

Naamloos1.png.37de9790cf676798651e66818df3b156.png

Totaal aantal 180: 12 op vrijdag, 8 op donderdag

High finish: 160, 158, 125 (3x), 120 (2x), 112, 105, 104

Shortlegs: 14 darter (5x), 15 darter (5x) 16 darter (2x), 17 darter (5x) Is alleen van vrijdag, op donderdag houden we dat niet bij

Afgelopen vrijdag gooide ik 140, 140, 123, dat laat 98 over. Ik gooi triple 20 en mis de D19 voor een 11 darter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval veel beter dan ik in de Derde Divisie van de DartBond Zaanstreek-Purmerend ;c 

Probeer wel te trainen, toernooien te gooien etc. maar merk dat ik veel te vaak mijn gooistijl weer aanpas. Zelfs binnen mijn beurten. Moet dus veel consistenter worden, maar als het even niet lukt dan switch ik weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vooral je denkwijze. Heel simpel gezegd: Je moet niet denken 'deze pijl moet nu niet in de 1, want dan kan ik niet uit', maar je moet denken 'deze pijl in de 20 en dan gooi ik 'm uit'

Klinkt heel cliché en flauw, maar het helpt (mij) wel, zelfs zo veel dat ik toernooien win. Ook gezeur over borden, pijlen, flights etc is bijna altijd mentaal. Als je thuis een 180 kunt gooien, kun je het in een wedstrijd ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Satyr:

Het is vooral je denkwijze. Heel simpel gezegd: Je moet niet denken 'deze pijl moet nu niet in de 1, want dan kan ik niet uit', maar je moet denken 'deze pijl in de 20 en dan gooi ik 'm uit'

Klinkt heel cliché en flauw, maar het helpt (mij) wel, zelfs zo veel dat ik toernooien win. Ook gezeur over borden, pijlen, flights etc is bijna altijd mentaal. Als je thuis een 180 kunt gooien, kun je het in een wedstrijd ook.

Zeker, is ook mentaal. Denk vaak inderdaad als ik bijvoorbeeld op 102 sta van: alles is prima bovenin, behalve Triple 1. Nou dan weet je eigenlijk al wat er gebeurt ghehe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Satyr:

Zitten je pijlen bij elkaar, of staan ze alledrie in ieder geval hetzelfde in het bord?

Niet vaak bij elkaar. Ze gaan meestal wel op dezelfde manier in het bord. 
Heb ook een afwijking naar links want ik gooi veel meer links van de 20 dan rechts. 

Het enigste wat ik doe is op T20 trainen of 501 tegen mezelf of de computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dysproz:

Niet vaak bij elkaar. Ze gaan meestal wel op dezelfde manier in het bord. 
Heb ook een afwijking naar links want ik gooi veel meer links van de 20 dan rechts. 

Het enigste wat ik doe is op T20 trainen of 501 tegen mezelf of de computer.

Moet je meer links gaan staan, schijnt te werken. En ja, meer links, niet rechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei 007mark:

Zeker, is ook mentaal. Denk vaak inderdaad als ik bijvoorbeeld op 102 sta van: alles is prima bovenin, behalve Triple 1. Nou dan weet je eigenlijk al wat er gebeurt ghehe.

Als ik op 100 sta en mijn tegenstander heeft geen finish, dan ga ik naar beneden. Ook al gooi ik een drie, zeven of twee, dan kan ik nog altijd uit.

4x19 laat D12, begin je met T19, dan kun je ook 11 en tops gooien

4x17, laat D16,begin je met T17 dan kun je ook 9 en tops gooien

Mijn favoriet is 125: T15, T16, D16. Gooi ik best vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Vlonkie:

ik ben op zoek naar dartpijlen voor recreatief gebruik. Ik wil het liefst wel wat gewicht in de pijlen (ik zit te denken aan 23 gr.). Kan iemand mij tips of adviezen geven rondom het maken van een keuze?

Een dartshop opzoeken en daar gewoon een uurtje of 2 gaan gooien met verschillende setjes pijlen. Daar kunnen ze je namelijk het beste helpen en advies geven. Het ideale gewicht, lengte, materiaalsoort etc. is namelijk voor iedereen anders. Op het moment dat je in zo een shop staat te gooien gaat het overigens ook totaal niet over de punten die je per beurt gooit, maar moet je echt kijken naar de stand van de pijlen. Is de vlucht van de pijl mooi en staan ze recht in het bord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rossi:

Welk niveau gooi jij Satyr?

Ik gooi in de regio Zuid-Limburg, vanaf Roermond naar beneden, op donderdag (DOL) en vrijdag (SLDL) op het hoogste niveau. Er spelen ook wat Belgen  (donderdag) en Duitsers (vrijdag) mee hier. Ik heb geen idee hoe zich dat verhoudt met een andere regio, maar het zal wel redelijk gelijk zijn.

Toevallig is morgen het Open Limburg en dan komen spelers als Kim Huybrechts, Dimitri vd Bergh en alle regionale toppers daar gooien. is echt een zware kluif om te winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Satyr:

Ik gooi in de regio Zuid-Limburg, vanaf Roermond naar beneden, op donderdag (DOL) en vrijdag (SLDL) op het hoogste niveau. Er spelen ook wat Belgen  (donderdag) en Duitsers (vrijdag) mee hier. Ik heb geen idee hoe zich dat verhoudt met een andere regio, maar het zal wel redelijk gelijk zijn.

Toevallig is morgen het Open Limburg en dan komen spelers als Kim Huybrechts, Dimitri vd Bergh en alle regionale toppers daar gooien. is echt een zware kluif om te winnen.

Ja Eredivisie dus?

Ook landelijk (Laco)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan in april met een apart team kwalificatie voor de SuperLeague gooien. Dan moet je 3e winnen en dan kom je in de Overgangsklasse, de Eerste Divisie zeg maar. Dat gaat zwaar worden.

Even een mooi voorbeeld van ons niveau: Mijn teamgenoot gooit gisteren 140, 140, 180 en verliest de leg omdat de tegenstander een 12 darter gooit. Laten we zeggen dat we gemiddeld 75 tot 85 gooien, dus maximaal 21 pijlen per leg. En ja, ook wij gooien 26, 45, 41 en lager achter elkaar ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Satyr:

We gaan in april met een apart team kwalificatie voor de SuperLeague gooien. Dan moet je 3e winnen en dan kom je in de Overgangsklasse, de Eerste Divisie zeg maar. Dat gaat zwaar worden.

Even een mooi voorbeeld van ons niveau: Mijn teamgenoot gooit gisteren 140, 140, 180 en verliest de leg omdat de tegenstander een 12 darter gooit. Laten we zeggen dat we gemiddeld 75 tot 85 gooien, dus maximaal 21 pijlen per leg. En ja, ook wij gooien 26, 45, 41 en lager achter elkaar ;)

Netjes hoor, zelf ben ik helemaal niet (meer) zo goed. Toen ik dagelijks gooide haalde ik nog wel leuke scores, maar tegenwoordig ben ik al blij met 60 en vaker dan 5 keer per jaar dart ik niet meer.

Een maat en een bekende van mij gooien LaCo voor DSWN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Barneveld zoenend gespot met een jongere, onbekende vrouw in Engeland. Scheiding al in gang gezet van hem en Sylvia.

Wat een ongelofelijk triest figuur is het toch ook. Die vrouw heeft de afgelopen 25 jaar tegen die jankmuil aan moeten kijken, na al die teleurstellingen en decepties. Valt al amper mee te leven en dan krijgt ze dit ook nog over haar heen. Barney loser.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag met 6 man vanuit Heerlen helemaal naar Weert (35 min rijden) geweest voor een toernooi, wat een handvol aan goede spelers waren. Het idee was om te kijken hoe het niveau daar is. We gooien alle zes hier op het hoogste niveau. Na de poules kwamen er twee in de B-ronde, vier kwamen in de A-ronde. Ik won vrij eenvoudig mijn poule en na de poule liep het ook vrij simpel. Ik verloor bijna van Kerstien de Vries, de beste dame van Limburg en omstreken, maar gooide net op tijd D2 uit.

Uiteindelijk haalde ik de finale en verloor met 5-4 van Davyd Venken, die gooit BDO en PDC toernooien. Mis bij 4-4 twee pijlen op D8...

Zeer tevreden terug naar huis gegaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites