Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-Series

Tomasson

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Djurovski:

Waar gaat het over?

Begin van Batman, maar dan in een jaren '50 setting en toch wat verschillen ten opzichte van het oorspronkelijke verhaal. Vooral meer geweld en ook Batman maakt fouten. Dat alles in de animatiestijl die je als kid op tv zag bij Batman; The Animated Series.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Nom de Guerre:

Begin van Batman, maar dan in een jaren '50 setting en toch wat verschillen ten opzichte van het oorspronkelijke verhaal. Vooral meer geweld en ook Batman maakt fouten. Dat alles in de animatiestijl die je als kid op tv zag bij Batman; The Animated Series.

Ik weet niet of het in Nederland beschikbaar is, maar deze was/is beschikbaar op Netflix in België.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgend jaar gaat het geweld echt losbarsten. Een paar heerlijke serie's die hun vervolg gaan geven zoals The Last of Us.

Dit jaar was wel een interessant jaar, maar weinig echte knallers. Shogun sprong er wel echt bovenuit, en valt me op dat niemand die hier heeft bekeken? 

Fallout was ook heerlijk trouwens! :D Zo jammer dat dat weer 2 jaar wachten is op een vervolg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei WillieColón:

The Last Of Us was ook prima. Heb je die gezien? Is ook een game verfilming. 

Nope. Staat op de lange, lange, lange lijst van films en series die ik wil bekijken, boeken die ik wil lezen en games die ik wil spelen. Tijd is een dingetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei WillieColón:

Volgend jaar gaat het geweld echt losbarsten. Een paar heerlijke serie's die hun vervolg gaan geven zoals The Last of Us.

Dit jaar was wel een interessant jaar, maar weinig echte knallers. Shogun sprong er wel echt bovenuit, en valt me op dat niemand die hier heeft bekeken? 

Fallout was ook heerlijk trouwens! :D Zo jammer dat dat weer 2 jaar wachten is op een vervolg..

Shogun met afstand het beste wat dit jaar op tv is verschenen. Fallout kan daar niet aan tippen. Die vond ik goed, maar denk dat mijn verwachtingspatroon te hoog was. Iets wat The Last of Us wel ingelost heeft.

Severence komt eindelijk in januari met het tweede seizoen. Verder was Sugar was ook prima te pruimen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peaky Blinders afgelopen week helemaal afgekeken. Weet eigenlijk niet goed wat ik er van moet vinden. Een iets boven doorsnee serie met een zeer en zeer zwak laatste 1.5 seizoen. Volgt ook elk seizoen eigenlijk hetzelfde riedeltje wat het nou niet echt uitnodigt en spannend maakt om verder te kijken. 

Cillian Murphy natuurlijk top, zoals altijd. Dat dan weer wel.

bewerkt door WillieColón
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kon ff geen anime topic vinden, dus ik drop beide wat ik aan anime en live action heb gekeken afgelopen jaren ff hier:

Live action:

Gomorra

Italiaanse mafia serie, thriller en drama tegelijkertijd, veel personages, veel dynamiek. Seizoen 1 t/m 3 is erg sterk. Vooral 2 gaat echt als een tierelier. Daarna wordt het allemaal wat vergezochter en lijkt het alsof het verhaal wat teveel wordt uitgerekt.

Alice in Borderland

Japanse Netflix original gebaseerd op een manga, wat erg qua idee op Squid Game lijkt. Vond het niet heel geweldig, op een paar individuele acteurs na (die ene gast die naakt staat de hele tijd. Volgens mijn vriendin een arrogante vent, maar ik vind dat wel een vette gast). Veel dingen heel vergezocht, het werkte gewoon niet zo goed als live action vond ik.

Tokyo Vice

Ja lekker zeg. Sinds ik aan de Yakuza games begonnen ben, ben ik helemaal weg van Yakuza films, games etc. Deze serie past er ook goed in. Maar dan vanuit een westerse blik. Aantal hele bekende Japanse acteurs afgewisseld met westerse acteurs die ik persoonlijk iig niet zo goed ken, maar vrijwel allemaal even sterk. Beetje raar dat de Japanse personages willekeurig Engels praten de hele tijd, maar dat is denk ik om het makkelijker te maken voor de Amerikaanse kijker.

Black Mirror

Verschilt echt per episode. Sommige zijn echt bizar sterk. Is alweer een tijdje terug, dus weet het niet precies meer hoe ze heten en wil het ook niet per se spoilen. Maar vooral de eerste 2 seizoenen zijn volgens mij goed. Op de allereerste na dan.

The Boys

Kon ik echt helemaal niks mee. Homelander is een geweldig personage en de rest van de cast is een hele zooi aan stereotypes, waanzinnige idioten en irritante lui. Vage Amerikaanse humor en overdreven gore ook. Alle scènes zonder Homelander deden me vrij weinig, terwijl alles met Homelander van een hele hoge kwaliteit is.

Anime:

Hier pak ik ff de hoogtepunten uit, tenzij er meer anime volgers zijn, dan kan ik nog wat meer dingen benoemen.

Legend of the Galactic Heroes

Mogelijk de beste serie die ik ooit gezien heb. Echt niet normaal. Worldbuilding die ik nog nooit gezien heb. Gaat over een oorlog in de toekomst tussen een democratische samenwerking aan planeten en een totalitair regime. Tegelijkertijd worden diverse personages gevolgd die in beide 'landen' naar boven klimmen qua macht en kracht. Politiek drama, thriller, actie, alles in een. Extreem uitgebreid en heel diep psychologisch. Enorm van genoten. Meest recente wat ik gekeken heb.

Full Metal Alchemist: Brotherhood

Ook een geweldige anime. Heel compleet. Lijkt redelijk standaard te starten zoals de meeste battle anime, maar er gebeurt iets specifieks in episode 6 of 7 oid wat alles op z'n kop zet. Echt een holy shit moment. Vanaf dan gaat er geen gas meer van af. Diep verhaal, veel interessante en leuke personages, sterke animatie en gevechten, plottwists. Niet voor niks volgens velen de beste anime ooit. Het is dat ik Legend of the Galactic Heroes misschien nog wel beter vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites