Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Tournament] Beste Band: Editie 2015

Christian.

Aanbevolen berichten

The Cure - The Strokes | The Cure is natuurlijk fantastisch, plus dat ik nooit heb ontdekt wat The Strokes nu zo speciaal zou maken.

Pink Floyd - Muse | Geen contest natuurlijk. Er zit een kantje aan mij dan het bombastische van Muse wel kan waarderen zo op z'n tijd, maar Pink Floyd is een van de beste bands ooit.

Pixies - Oasis | Zit meer creativiteit in een halve minuut Pixies dan het hele oeuvre van Oasis.

The Smiths - Tame Impala | Nooit echt Tame Impala geluisterd. Was erg verbaasd dat Kerft er zo positief over sprak, dus dat gaat snel veranderen.

Radiohead - Mumford & Sons | Beetje Picasso tegen die ene kerel in een dorpje van 500 inwoners die af en toe eens wat op een doek kliedert.

Fleetwood Mac - London Grammar | Vind niet dat beide hier nog horen in deze fase. En dan is oa Metallica er al uit. Alsjeblieft zeg.

Queen - The Black Keys | Mja, Queen heeft natuurlijk een enorme stempel op de muziekwereld gedrukt, vooral qua liveshows. Sommige nummers zijn ook wel aardig te pruimen, maar echt diep gaat het natuurlijk niet. Black Keys vind ik echter een van de meest overschatte bands van de laatste jaren, dus geen stem.

The Rolling Stones - Editors | Luister vaak naar de Stones tegenwoordig, weet ook niet goed waarom maar kan het meer en meer waarderen. Editors is aardig zonder meer.

Queens of the Stone Age - Blur | QotSA maakt muziek, Blur lekker meezingbare deuntjes.

The Roots - Neutral Milk Hotel | Ohooooooooooooooooooho cooooooooooooooomelyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

R.E.M. - Soundgarden | Heb met beiden niks.

Kraftwerk - Bloc Party | Kraftwerk _O_ Autobahn, Radioactivity, Trans-Europe Express. Fantastische platen gemaakt en natuurlijk zo goed als het begin van alle elektronische muziek.

The National - Franz Ferdinand | Dat Franz Ferdinand hier nog zit :D The National heeft fantastische songwriting en Berninger is een geweldige frontman. Laatste album was zwak, maargoed. Shit happens.

The Beatles - Arctic Monkeys | Lijkt me duidelijk. Heb me vroeger lang afgezet tegen The Beatles wegens mainstream populair enzo, maar eigenlijk is het gewoon een hele goeie band. Vind de eerste platen van AM nog steeds wel cool, maar daarna is het heel snel bergaf gegaan.

The Smashing Pumpkins - Daft Punk | Hm, de eerste lastige keuze. Luister niet zo heel veel Smashing Pumpkins meer, Daft Punk nog wel. En Alive 2007 is een van mijn favoriete albums ooit. Ja, ooit. Dat lees je goed.

The Beach Boys - dEUS | Belgische trots, heel consistent. Maken eigenlijk nooit een slecht album. Paar fantastische nummers (Instant Street!) en ik heb een crush op Mauro Pawlowski.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wtf lul jij man. Ze hebben echt wel climaxen en ook energie , lul niet zo slap man. Er zit tering veel emotie in hun nummers en energie.

HIER:

Hoe kan je serieus beweren dat hier geen pit/energie/climax inzit? ;e

Of dit:

Deze is nog van VOOR Boxer namelijk Alligator. Hier zit EN pit, EN energie EN climax in.

Sea of Love is van de laatste plaat I Should Live in Salt.

En deze is van High Violet:

En daarnaast is dit een band die bij iedereen groeit naar meerdere luisterbeurten door de dubbele lagen in de teksten en naarmate je vaker luistert wordt steeds beter. Je bent echt koekwous als je in deze 3 nummers geen Pit, energie en climax vindt zitten :r

Alleen bij die tweede zit een beetje energie ja, die eerste geeft een mooi vertekend beeld door de video. Maar luister, dat er geen energie in zit maakt me niet uit, zit bij Madrugada ook niet en dat vind ik ook een top band. Het kabbelt alleen allemaal zo voort joh. Elk nummer klinkt inderdaad hetzelfde. Telkens dezelfde compositie, achter elk nummer hetzelfde idee, maar dan net iets anders vormgegeven. Er gebeurt gewoon niks interessants, dan hoef jij je overigens niet aangevallen te voelen. Luister lekker waar je zelf zin in hebt. :P Ik vind The National gewoon totaal niks bijzonders, hebben me 0.0 te bieden.

[MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; Ja Tame Impala vind ik een van de beste acts op het moment. Waren nog wel altijd op zoek naar hun sound, maar het lijkt dat ze die nu gevonden hebben. Bleven bij hun eerste 2 albums vooral in de Neo-Psychedelische hoek hangen wat ze uitstekend deden, maar bij dat nieuwe nummer van ze, Let It Happen is duidelijk te zien dat ze enorme stappen aan het zetten zijn, als de rest van het album zo is, wordt dat een van de beste platen van dit decennium, sowieso van dit jaar. Enorme bom aan creativiteit.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Cure - The Strokes

Pink Floyd - Muse

Muse=flauw gelul dat dan wel in je hoofd blijft steken, maar het is en blijft flauw gelul en geschreeuw. Pink Floyd heeft hier geen concurrentie aan.

Pixies - Oasis

Oasis is voor mij de meest overroepen band aller tijden. Neen, geef mij dan maar een beetje plezier in plaats van wat melig gekweel van twee potkapsels.

The Smiths - Tame Impala

Radiohead - Mumford & Sons

Fleetwood Mac - London Grammar

Queen - The Black Keys

Hoewel ik de sound van The Black Keys geweldig leuk vind, is Queen zoveel malen iconischer.

The Rolling Stones - Editors

Tja, Editors was vroeger nog wel leuk, maar tegen een mastodont als The Rolling Stones zijn zij maar een klein pierke.

Queens of the Stone Age - Blur

Hoewel ik ze een tikkeltje overroepen vind, kan ik mij een jeugd zonder Queens of the Stone Age niet indenken.

The Roots - Neutral Milk Hotel

R.E.M. - Soundgarden

Kraftwerk - Bloc Party

Silent Alarm.

The National - Franz Ferdinand

The Beatles - Arctic Monkeys

A.M. was af een aardige poging, maar klein grut in vergelijking met wat The Beatles voor de popmuziek hebben betekend.

The Smashing Pumpkins - Daft Punk

The Beach Boys - dEUS

Ik ben al geen patriot, laat staan dat buiten enkele singles dEUS mij nooit echt heeft weten te grijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Cure - The Strokes

The Cure heeft echt een aantal platen waar je U tegen zegt, The Strokes niet.

Pink Floyd - Muse

Een geweldige band tegenover een band die ik wel kan waarderen.

Pixies - Oasis

Geen megafan van Oasis, maar al helemaal niet van de Pixies.

The Smiths - Tame Impala

Radiohead is geniaal, Mumford & Sons is dit niet.

London Grammar heeft één aardig nummerke, Fleetwood Mac wel meer.

Queen - The Black Keys

Heb helemaal niets met zwarte sleutels.

Heb niets tegen de Editors, maar zet de discografie naast elkaar en het is een eitje.

Ik ben dus zo iemand die 0,0 met Blur heeft.

R.E.M. - Soundgarden

De muziek van R.E.M. kan mij wel bekoren, terwijl die van Soundgarden het tegenovergestelde is.

Kraftwerk - Bloc Party

Arctic Monkeys is meer dan een aardige band. The Beatles is daarnaast echter beter.

Zet drie nummers van The Smashing Pumpkins achter elkaar en ik word depri.

The Beach Boys - dEUS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Cure - The Strokes

Heb niets met The Strokes, van The Cure ken ik wel een paar leuke nummertjes.

Pink Floyd - Muse

Vroeger vond ik Muse tof maar nu niet zo meer. Pink Floyd is tijdloos.

Pixies - Oasis

Vind Oasis op een paar nummertjes na maar een irritant bandje.

The Smiths - Tame Impala

Een van mijn favoriete bands tegen een kut bandje met gigantische kut muziek.

Fleetwood Mac luistert lekker weg maar ik vind London Grammar gewoon prachtig.

Queen - The Black Keys

Omdat het gewoon een goede band was.

Waarschijnlijk mijn favoriete band.

Toffe harde muziek vs een band waar ik niets mee heb,

R.E.M. - Soundgarden

Chris Cornell is een baas maar heb meer met R.E.M.

Kraftwerk - Bloc Party

Hoewel ik AM tof vind zie ik niet in waarom ik dit zou moeten motiveren.

Daft Punk klinkt gewoon lekker

The Beach Boys - dEUS

Omdat God Only Knows

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Cure - The Strokes

The Strokes, mja, aardige band, maar zo staan er nog wel een hoop in deze lijst. The Cure daarentegen, band met een unieke sound, een oeuvre dat alles omhelst van ontzettend goede popsongs als Friday I'm in Love tot aan heerlijke klassiekers als Pictures of You. Lijkt me een duidelijke stem.

Pink Floyd - Muse

Het enige werk van Muse dat ik ooit echt heb kunnen waarderen zijn de rauwe gitaarsongs op Origin of Symmetry. Echter de laatste jaren, al die bombastische troep die ze uitbrengen met electro invloeden en dat gladde gejank van Bellamy, ik kan er niet meer naar luisteren. Pink Floyd behoeft niet veel toelichting denk ik, zal nooit mijn favoriete band worden maar ze hebben genoeg gemaakt dat me wel weet te bekoren.

Pixies - Oasis

Wederom een makkelijke. Oké ik zal niet ontkennen dat nog steeds elke keer bij het horen van Wonderwall het 14-jarige meisje dat voor het eerst in aanraking komt met een gitaar in mij naar boven komt en dat is toch een kwaliteit, maar daar is dan veel mee gezegd. Pixies is gewoon een fantastische band met een geluid en energie waar je U tegen zegt. Hebben daarnaast zo'n berg goede nummers dat het de eindklim zou kunnen zijn in een wielerronde.

The Smiths - Tame Impala

Ik heb vanochtend even de twee albums van Tame Impala er tegenaan gegooid en ja het klinkt wel aardig. Ik ben echter nu al weer het grootste deel vergeten van wat ik net heb gehoord. Wat mij betreft weinig memorabel in elk geval, daarnaast ook iets dat al wel vaker gedaan is. The Smiths dan, behoeven ook weinig uitleg. Johnny Fuckin Marr op de gitaar, Morrissey die met zijn kenmerkende stemgeluid ijzersterke, bloedmooie en maatschappijkritische teksten door je luidsprekers blaast, veel beter ga je het niet krijgen.

Muzikale grootmeesters tegen jongens op een banjo met een geinige stem, ga ik verder niet veel meer worden aan vuil maken.

Rumours bevat wat hele mooie popsongs en verder ben ik om eerlijk te zijn nooit echt gekomen met Fleetwood Mac. Dat is echter al genoeg om van London Grammar te kunnen winnen wat mij betreft, die ongeveer hetzelfde doen maar dan wat meer van deze tijd.

Queen - The Black Keys

Laten we eerlijk zijn, puur objectief gezien zou dit hands down voor Queen zijn. Ik heb er echter zo'n hekel aan, dat bombastische en dat gejengel van Freddy, dat ik al in geen jaren meer vrijwillig Queen heb opgezet. Aan The Black Keys heb ik in het begin nog wel wat plezier beleefd dus ik ga ze toch gewoon die stem gunnen. Tegen veel andere bands hadden ze wel het onderspit moeten delven vrees ik.

The Stones zijn toch wel echt heel erg rock n' roll. Mag nog graag zo nu en dan een nummertje horen, waar ik dat bij de Editors helemaal niet heb eigenlijk. Altijd al een band geweest waar ik me nooit echt heel erg aan heb kunnen binden door een gebrek aan spanning. Vind Smiths stem nog wel aardig maar dan heb je bijvoorbeeld in The National een band die ongeveer hetzelfde doet maar dan drie keer zo goed.

Beide bands die ik wel kan pruimen. Een van de weinige mainstream bands die nog echte rock maakt tegen een van de weinige mainstream bands met een eigen en herkenbaar geluid. Ga nu voor QOTSA omdat ik daar de laatste tijd wat meer mee heb denk ik.

Hmm The Roots als band, ik weet het toch niet helemaal. Buiten het feit dat ik ze ontzettend cool vind is dit wat mij betreft toch niet helemaal materiaal voor dit toernooi. Daarnaast zijn ze tegen NMH sowieso kansloos. Aeroplane is een van de beste albums ooit gemaakt op heel veel vlakken (zeker als je afgaat op gevoel en niet puur op muziektechnische aspecten) en voor iedereen die zich niet laat overtuigen door één album, probeer dan eens de EP Ferris Wheel on Fire. De nummers zijn wat minder goed maar iedereen die ongeroerd naar Jeff Mangum op een akoestische gitaar kan luisteren heeft geen hart.

R.E.M. - Soundgarden

Soundgarden is voor mij alleen Black Hole Sun en daarom vind ik het niet fair om op R.E.M. te stemmen. Heb echter nog vaak het idee dat die band hier onderschat wordt, toch een band met een waslijst aan enorm goede popnummers. Ook een herkenbaar geluid trouwens.

Kraftwerk - Bloc Party

Ik vind Silent Alarm gewoon ontzettend goed. Ga er niet omheen draaien. Echt zo'n album dat er staat van begin tot eind. Maarja, dat is ongeveer het enige wat ik van Bloc Party vind en ondanks dat ik daar nog wel eens naar luister en naar Kraftwerk zo goed al nooit kan ik toch ook niet om de kwaliteit en vernieuwing en creativiteit van Kraftwerk heen. En dus laat ik hem open.

Om maar iets positiefs te zeggen, Franz Ferdinand is misschien wel de op drie na beste dertien-in-een-dozijn poprock band van deze tijd in deze lijst (na The Strokes, Tame Impala en The Black Keys). Toch een eer. Maar nee zonder gekkigheid, weet niet waarom Franz Ferdinand überhaupt nog mee doet en aangezien The National zo'n band is die bijna alles goed doet lijkt me dit duidelijk.

Laten we wel wezen, objectief gezien zouden we allemaal op The Beatles moeten stemmen maar gelukkig kiest men nog op eigen voorkeur want anders zou dit een ontzettend saai toernooi worden. Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die liever naar Arctic Monkeys luisteren en de eerste albums waren echt best wel goed. Maarja, The Beatles. Naast het muzikale klasseverschil ben ik inmiddels ook gewoon meer fan van The Beatles. Er zit zoveel genialiteit in de muziek, en dat gecombineerd met al die shit waarvan je denkt "hoe hebben ze dat ooit uit kunnen/mogen brengen?", what's not to like.

Lastig dit, eigenlijk allebei wel bands waar ik niet echt bijzonder veel naar luister maar Daft Punk toch wel wat meer. Kan het in elk geval beide wel waarderen maar het hele plaatje van Daft Punk spreekt me toch net wat meer aan.

The Beach Boys - dEUS

Zag ene Jordi The Beach Boys omschrijven als meuk, dan denk ik, zeg er niks over als je het blijkbaar nog nooit heb geluisterd, maar oké. Gekkigheid aside, The Beach Boys zijn een ontzettend goede en iconische band, dat we dat gezegd hebben, maar denk dat dEUS hier toch de stem wel meer verdiend. Luister er niet heel erg veel naar maar er zijn geen bands in de lage landen die zo goed rock maken als dEUS dat doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb The Beach Boys zeker geluisterd, zelfs dingen dat ik achteraf denk dat ik het beter niet had kunnen doen, maar dat is toch ook een van de meest achterhaalde bands in de muziekhistorie? :D Leuk dat ze allerlei invloeden hebben, maar het is een beetje hetzelfde als de eerste Pokemon games, erg veel invloeden achter gelaten, maar zitten zoveel flaws in he. Als je die volledige tijdscontext weg zou denken blijft er niks anders over dan veilige popmuziek. Nou als je zo'n band vandaag de dag zou hebben, zou iedereen het bekritiseren en bij The Beach Boys is het opeens geniaal en weet ik het allemaal. Nee ik heb er niks mee. Ik vind het muziek voor kale vaders van een jaar of 50 die woorden als 'pimpen' onironisch gebruiken en allemaal hippe veel te korte broeken dragen met polo's en dan gaan tennissen met hun neefjes en ze zo hard wegspelen dat ze het niks aan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Was een grapje hè. Overigens vind ik de eerste Pokémon games nog steeds hartstikke goed en beter dan een hoop van de nieuwere Pokémon games maar dat terzijde. De realiteit is dat ik (en met mij vele anderen) nog steeds veel liever een veilig popliedje van The Beach Boys luister dan een van de vele duizenden veilige popliedjes die je dagelijks op de radio hoort, dus volgens mij betekent dat dat de band nog steeds aardig relevant is. Maar goed, dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Cure - The Strokes Heb met beiden niet erg veel, vind the Strokes toch wat betere nummertjes hebben. Klein verschil

Pink Floyd - Muse Waarom nu al deze?:D Pink Floyd is zooooo verdomd goed, maar Muse schaar ik toch bij mijn all time favourites. Tweemaal live gezien en tweemaal weggeblazen. Ik vermoed dat Muse het gaat verliezen, dus ik wil de schade beperkt houden.

Pixies - Oasis Heb niet bijster veel met Pixies, en Oasis heeft gewoon een aantal lekkere klassiekertjes

The Smiths - Tame Impala Ben nooit echt weg geweest van Tame Impala op een één of andere manier, The Smiths daarentegen kan ik op z'n tijd goed waarderen

Radiohead - Mumford & Sons Mumford & Sons is een leuk bandje, maar zal never nooit gaan tippen aan het briljante Radiohead

Fleetwood Mac - London Grammar London Grammar is leuk, hopen dat ze een leuk vervolgalbum maken en dat ze eens een keer WEL komen opdagen op Lowlands. Te karig alleen om het op te nemen tegen Fleetwood Mac, die echt een leuk aantal lekker klassiekers heeft.

Queen - The Black Keys Ik luister veel meer Black Keys dan Queen, maar als je objectief gaat kijken moet Queen dit met gemak winnen. Zo groots en hebben altijd vernieuwende en originele nummers gemaakt.

The Rolling Stones - Editors Eigenlijk een beetje hetzelfde als de bovenstaande motivatie

Queens of the Stone Age - Blur Lichte voorkeur omdat ik nooit heel erg weg van QotSA ben geweest

The Roots - Neutral Milk Hotel Ja, vind ik gewoon leuker, klaar

R.E.M. - Soundgarden Luister het beiden nauwelijks, maar R.E.M. heeft imo wat grootsere nummers

Kraftwerk - Bloc Party

The National - Franz Ferdinand Franz Ferdinand heeft een leuke swing, maar The National is prachtig. Kan daar uren naar luisteren

The Beatles - Arctic Monkeys Arme [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; Ja heb nooit veel naar The Beatles geluisterd en AM wel erg veel. Qua persoonlijke smaak kies ik dan voor AM.

The Smashing Pumpkins - Daft Punk Luister het beide nauwelijks

The Beach Boys - dEUS dEUS heeft een heel aantal heerlijke nummers, The Beach Boys luister ik haast nooit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Was een grapje hè. Overigens vind ik de eerste Pokémon games nog steeds hartstikke goed en beter dan een hoop van de nieuwere Pokémon games maar dat terzijde. De realiteit is dat ik (en met mij vele anderen) nog steeds veel liever een veilig popliedje van The Beach Boys luister dan een van de vele duizenden veilige popliedjes die je dagelijks op de radio hoort, dus volgens mij betekent dat dat de band nog steeds aardig relevant is. Maar goed, dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk.

Uiteraard. Over smaak valt niet te twisten verder. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pixies - Oasis Heb niks met Pixies, Oasis aantal fijne songs

Queens of the Stone Age - Blur Ik ben zeker fan van qotsa, aantal goede nummers

R.E.M. - Soundgarden Als rasechte grungefan stem ik uiteraard op SG

The Beatles - Arctic Monkeys AM is meer mijn genre, aantal leuke liedjes ook

The Smashing Pumpkins - Daft Punk rock > whatever DP is, plus TSM kunnen mij zeker wel smaken

The Beach Boys - dEUS Belgische rock op z'n best

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het nu nog te vroeg om onbekende muziek nog helemaal volledig af te gaan luisteren. Nu laat ik het nog een beetje aan het lot over hier en daar, in rondes met minder bands ga ik mij hier en daar meer in verdiepen

The Cure - The Strokes

Pink Floyd - Muse > Pink Floyd, goed, maar niet echt mijn smaak. Muse luister ik simpelweg veel vaker naar

Pixies - Oasis > Pixies ken ik niet zo goed en heb er geen problemen met Oasis een ronde verder te brengen

The Smiths - Tame Impala

Radiohead - Mumford & Sons > Luister graag naar beide, maar Radiohead zie ik als groter en beter.

Fleetwood Mac - London Grammar > Luister hier ook graag naar beide, heb London Grammar grijsgedraaid afgelopen jaar. Hier dan toch even een stemmetje op hen.

Queen - The Black Keys . Queen hou ik niet van

The Rolling Stones - Editors > Tja, in alle opzichten gewoon meer mijn voorkeur

Queens of the Stone Age > Blur - QOTSA luister ik liever naar, in mijn optiek ook beter. Vond ze live erg strak spelen, fijne zanger.

The Roots - Neutral Milk Hotel > The Roots fijn om naar te luisteren, gewoon chill. Neutral Milk Hotel laatst ff naar geluisterd, spreekt mij niet aan

R.E.M. - Soundgarden > Geen groot fan van R.E.M., maar wel paar zeer fijne nummers. Soundgarden ken ik eigenlijk niet zo goed, wil ze later nog wel ff een kans geven

Kraftwerk - Bloc Party > Veel betekent voor de elektronische muziek, Bloc Party vind ik niet zoveel voorstellen

The National - Franz Ferdinand > Geen echte voorkeur. The National goed maar saai, Franz Ferdinand zorgt live voor leuk feestje, maar niet super.

The Beatles - Arctic Monkeys > Groot fan van beide, moet hier toch voor the Beatles kiezen

The Smashing Pumpkins - Daft Punk > Luister ik graag naar; de klassiekers maar ook de nieuwe nummers

The Beach Boys - dEUS > God Only Knows

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Cure - The Strokes

Heb met beide eigenlijk niet zoveel.

Pink Floyd - Muse

Tja, mijn hart wil voor Muse gaan, maar Pink Floyd is natuurlijk van grotere klasse. Toch doet het pijn om niet op Muse te stemmen. :(

Pixies - Oasis

Oasis ben ik bekender mee dan Pixies, maar écht een voorkeur heb ik niet.

The Smiths - Tame Impala

Heerlijke muziek om bij weg te dromen.

Denk dat dit eigenlijk niet eens een toelichting nodig heeft, maar goed. Radiohead is natuurlijk legendarisch, M&S heeft hier niks te zoeken.

Moet eerlijk bekennen niet bekend te zijn met London Grammar.

Queen - The Black Keys

Kun je (helaas) niet omheen. Té veel klasse om verslagen te worden door een bandje als The Black Keys.

De Stones hebben kwalitatief betere muziek imo, maar ik vind er echt vrij weinig aan. Paar nummertjes die me kunnen bekoren, maar meerendeel vind ik vrij weinig. Editors is niet het top niveau, maar voor mij wel constanter qua muziek die leuk vind om naar te luisteren.

Gewoon beter. QOTSA is ook goed, maar vind Blur beter.

Ken ik beide niet, dus stem ook niet.

R.E.M. - Soundgarden

R.E.M. blijft klasse, jammer dat het allemaal zo uitgemolken wordt door bijvoorbeeld radio Veronica. Blijft natuurlijk wel goede muziek verder.

Kraftwerk - Bloc Party

Heb niks met Kraftwerk, Bloc Party kunnen een aantal nummers me wel van bekoren, dus vandaar de keuze.

The National heb ik nooit wat aan gevonden. Franz Ferdinand wel. Wát een concert bij Lowlands, genieten w

Ondanks dat ik lang niet alles van The Beatles goed/leuk vind, zijn ze kwalitatief natuurlijk wel beter dan Arctic Monkeys.

Zijn koning in hun eigen genre.

The Beach Boys - dEUS

Beide mweh, maar dEUS wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2safpd2.png

[Ronde 3]

Het is hier weer wat rustiger geworden, dus de hoogste tijd voor deel 2.

Stemmen

De bedoeling is nu een favoriet te kiezen tussen twee bands. Dit door middel van de favoriet dik te markeren. Bijvoorbeeld.

Band A - Band B

Indien een neutrale stem markeer geen van beide. Probeer alleen te stemmen op bands die je ook echt kent, dit valt niet te controleren, maar ik reken op jullie eerlijkheid. Of je neemt de moeite een aantal nummers van de band te beluisteren of je stemt blanco.

Motivatie is vanaf deze ronde verplicht, anders tellen de stemmen niet mee

The Velvet Underground - Dinosaur Jr.

The Who - Eels

The Doors - The Verve

Creedance Clearwater Revival - The XX

Arcade Fire - Gorillaz

Black Sabbath - MGMT

Porcupine Tree - White Lies

Massive Attack - Alt-J

Nirvana - Dire Straits

Sigur Rós - The White Stripes

Nick Cave & The Bad Seeds - Foo Fighters

Depeche Mode - Pearl Jam

Joy Division - Guns n' Roses

Parliament-Funkadelic - Florence+The Machine

Godspeed You! Black Emperor - Interpol

Led Zeppelin - Red Hot Chili Peppers

Stemmen op deel 1 kan uiteraard ook nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Velvet Underground - Dinosaur Jr. ken beide niet goed

The Who - Eels Ken The Who amper

The Doors - The Verve Riders on the Storm, Light my Fire The Doors zijn geweldig

Creedance Clearwater Revival - The XX ken die 1e niet of nauwelijks

Arcade Fire - Gorillaz Refkeltor, Funeral , Neon Bible Arcade Fire is een top 5-15 band voor mij , Gorillaz niet.

Black Sabbath - MGMT

Massive Attack - Alt-J Teardrop en de intro van Luther al beter dan alles van Alt J.

Nirvana - Dire Straits Wil Dire Straits stemmen maar ken te weinig van Nirvana.

Sigur Rós - The White Stripes Sigurs Rós is een top 3 band van mij. Elke plaat en nummer vind ik geweldig zowat. White Stripes vind ik alleen die wereldhit van ze echt moeite waard.

Nick Cave & The Bad Seeds - Foo Fighters vind Nick Cave geweldig en was live ook super. Voedsel vechters altijd wel leuk gevonden maar niet een van mijn favoriete bands ofzo.

Depeche Mode - Pearl Jam

Joy Division - Guns n' Roses Transmission, Dance Dance to to the Radio, Love will Tear Us Apart. GnR zijn gaaf maar Joy Division vind ik echt geweldig op alle fronten.

Godspeed You! Black Emperor - Interpol Godspeed is erg tof maar Interpol luister ik al wat langer en liever naar.

Led Zeppelin - Red Hot Chili Peppers De pepers zijn zeker goed maar Immigration Song, Trap naar de Hemel en Going to California maken Zep beter voor mij dan Pepers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beide vaak genoeg geluisterd, maar nooit bijgebleven. Geen stem.

The Who - Eels

-

The Doors - The Verve

Afgelopen jaren veel naar geluisterd, maar nu minder. Wint toch met gemak van The Doors.

Hmppf, The xx was vroeger leuk, maar nu minder. Echter vind ik CCR ook niet je van het. Daarom the xjes maar.

Arcade Fire - Gorillaz

Gorillaz wel tof, maar wint het niet van een van mijn favoriete bands.

Black Sabbath - MGMT

MGMT vind ik niet zoveel, afgezien van 2 a 3 liedjes.

White Lies is aardig, maar daar houdt het op. Porcupine Tree gaat veel verder dan aardig.

Massive Attack - Alt-J

Tweede album minder, debuutalbum briljant. Massive Attack moet me nog grijpen.

Nirvana - Dire Straits

Tja, Dire Straits helemaal niks mee. Nirvana ook niet, maar waarschijnlijk toch een heel klein beetje meer.

Lastig, kan het beide waarderen.

FF kan ik zeker waarderen, maar vind Nick Cave toch erbovenuit steken.

Depeche Mode - Pearl Jam

Oef, lastig. Depeche Mode steeds meer beginnen te waarderen, maar Pearl Jam is toch een klasse apart. 40/60

Pakt me meer dan Guns n Roses

Niet alleen om Kerft te pesten, maar ook omdat ik er veel meer naar luister.

GYBE zal ongetwijfeld goede muziek zijn, maar ik kan het nog niet bekoren. Daartegenover staat Interpol, een van mijn favoriete bands. Gemakkelijke keuze.

Close call, laten er maar een 51/49 van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Who - Eels

Luister nog steeds maar al te graag naar The Who. Topband.

The Doors - The Verve

Lastig, lastig, lastig. Ga dan toch maar voor de briljante platen van Jim Morrison.

Heb niks met The XX, wel met CCR.

Arcade Fire - Gorillaz

Kan de Gorillaz wel waarderen.

Black Sabbath - MGMT

Massive Attack - Alt-J

Nirvana - Dire Straits

Niets tegen Nirvana, maar van Dire Straits wint niemand het bij mij.

Beide band staan niet bovenaan mijn lijst. Sigur Rós trekt me dan toch net wat meer aan.

Simpele keuze voor een fan van de Foo Fighters.

Depeche Mode - Pearl Jam

Depeche Mode is goed, Pearl Jam geniaal.

Joy Division - Guns N' Roses

November Rain steunt mij in deze beslissing.

Weeral een lastige keuze. Led Zeppelin dan maar, nipt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J Mascis

The Who - Eels

Nog nooit naar The Who geluistert

The Doors - The Verve

Het blijft een fabeltje dat The Doors goed zijn

De sfeer van The XX vind ik ongekend

Arcade Fire - Gorillaz

Gorzilla's nooit leuk gevonden, Arcade Fire is een prima band

Black Sabbath - MGMT

Kan ik beide helemaal niets mee

Niet meteen mijn favoriet, wel beter dan WL

Massive Attack - Alt-J

Omdat Unfinished Sympathy

Nirvana - Dire Straits

Luister graag naar grunge laatste tijd

( )

Nick Cave is een geniaal, Dave Grohl is dat niet

Depeche Mode - Pearl Jam

Vind de stem van Eddie erg mooi

Is me om het even, vind het beide oké, maar ook niet meer dan dat

Florence is heel erg tof

Godspeed is te alternatief voor mij, snap die muziek niet. Interpol vind ik fantastisch.

Ik nam RHCP nooit echt serieus, leuk bandje, meer niet. Ben er de laatste maand veel naar aan het luisteren en vind het bovengemiddeld goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Who - Eels

Beide toffe bands. Neig toch meer naar The Who.

The Doors - The Verve

Jim Morrison alleen al.

Arcade Fire - Gorillaz

Een van de beste bands aller tijden

Black Sabbath - MGMT

Heb niks met Black Sabbath

Lastige keuze, maar ik luister vaker naar White Lies, dus dan toch maar die.

Massive Attack - Alt-J

Dat debuut though. :<

Nirvana - Dire Straits

53/47

Bijna onmogelijk. Zoveel Jack White als Jónsi zijn geniaal. Alleen Sigur Rós is IJslands.

Foo Fighters vind ik niet zo bijzonder. Niet slecht, maar Nick Cave is cool.

Depeche Mode - Pearl Jam

Black, Alive

Appeltje eitje, Ian Curtis alleen al

Interpol heeft het beste nummer aller tijden gemaakt en Godspeed is vaak muziek die moet luisteren als je in de juiste "mood" bent, Interpol kan je altijd aanknallen

RHCP kan het nooit winnen van de legendes van Led Zeppelin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Who - Eels

The Doors - The Verve

Arcade Fire - Gorillaz

Black Sabbath - MGMT | Dûh

Massive Attack - Alt-J

Nirvana - Dire Straits | Dire Straits heeft ontegenzeggelijk goede nummers, maar ik vind het te gladjes, te gelikt.

Sigur Rós - The White Stripes | Nooit kunnen wennen aan dat IJslandse bandje, White Stripes groovet

Nick Cave & The Bad Seeds - Foo Fighters | Een favoriet bandje van me, toffe muziek.

Depeche Mode - Pearl Jam | Zit meer ziel in

Joy Division - Guns n' Roses | Op hun top heel sterk

Led Zeppelin - Red Hot Chili Peppers | Californication was een van de eerste albums die ik echt van het eerste nummer tot het laatste nummer helemaal tof vond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Who - Eels

The Doors - The Verve

Arcade Fire - Gorillaz

Black Sabbath - MGMT

Massive Attack - Alt-J

Nirvana - Dire Straits

Depeche Mode - Pearl Jam

Motivatie is steeds: omdat ik met deze band meer heb dan met de andere. Kan wel steeds een onzin motivatie gaan verzinnen maar daar heb ik geen zin in en uiteindelijk komt het toch hier op neer. Beetje stomme regel imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Cure - The Strokes | Is This It (h)

Pink Floyd - Muse | Vind Muse maar saai

Pixies - Oasis

The Smiths - Tame Impala | Vond vroeger Tame Impala toffer, maar nu Smiths sowieso

Queen - The Black Keys

Queens of the Stone Age - Blur | Parklife sowiesoo

R.E.M. - Soundgarden

Kraftwerk - Bloc Party | Jammer, maar luister vaker Bloc Party

The National - Franz Ferdinand | Slipping Husband is een van de mooiste nummers ooit

The Beatles - Arctic Monkeys | Moeilijk, maar vind Arctic Monkeys toch iets toffer

The Beach Boys - dEUS

The Who - Eels | Beautiful Freak is een van mijn favo albums, en heb niks met The Who

The Doors - The Verve

Arcade Fire - Gorillaz | Daman Albarn (h)

Black Sabbath - MGMT

Massive Attack - Alt-J

Nirvana - Dire Straits

Nick Cave & The Bad Seeds - Foo Fighters | Meest overschatte band ooit

Depeche Mode - Pearl Jam

Joy Division - Guns n' Roses | Unknown Pleasures

Led Zeppelin - Red Hot Chili Peppers | Moeilijk, maar luister vaker naar de Peppers

Link naar opmerking
Deel via andere websites