Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

FMusic 100 - 2014

Simonsav

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat een ongelofelijk dedain klinkt er door in de post van enkele users in dit deel tegenwoordig zeg... Niet iedereen heeft de behoefte om op zoek te gaan naar de Noord-Eritrese psychedelische folkfunk sensatie. :cab:

Zo dat moest er even uit.

Je mist weer eens compleet het punt. Luister lekker waar je vrolijk van wordt, doen wij het ook, wil niet zeggen dat er geen discussie mag zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mist weer eens compleet het punt. Luister lekker waar je vrolijk van wordt, doen wij het ook, wil niet zeggen dat er geen discussie mag zijn.

En dan tegen mij zeggen dat ik het punt mis... :-D Ik moest het gewoon even kwijt dus bij dezen, nooit de illusie gehad dat je je er iets van aan zou trekken, maar je voelt je iig aangesproken, dat is al heel wat. En voor je gaat beweren dat ik me aangesproken voelde door jou post, nee helaas, ik werd getriggerd door het dedain wat ik in steeds meer posts (oa van jou) lees in het muziek deel.

Maar goed, doe wat je niet laten kan, niemand houd je tegen. ;)

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan tegen mij zeggen dat ik het punt mis... :-D Ik moest het gewoon even kwijt dus bij dezen, nooit de illusie gehad dat je je er iets van aan zou trekken, maar je voelt je iig aangesproken, dat is al heel wat. En voor je gaat beweren dat ik me aangesproken voelde door jou post, nee helaas, ik werd getriggerd door het dedain wat ik in steeds meer posts (oa van jou) lees in het muziek deel.

Lijkt me niet zo lastig dat ik me aangesproken voel zo aansluitend op mijn reactie. Maar maak je toch niet zo druk vent. Zelf zat je laatst nog Kanye West af te kraken en als ik dan iets zeg is het elitair en dedain. Voel me zo elitair dat ik regelmatig Kylie Minogue luister hé, dan bedoel ik dat je volledig het punt mist. Wil jij zeggen dat er veel variatie is in muzieksmaken hier? In de lijsten is er nooit een publiek voor Hip Hop of Metal. Maakt dat iets uit? Voor mij niet hoor. Dus maak je niet zo druk joh. Altijd zo gepikeerd reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar maak je toch niet zo druk vent. Dus maak je niet zo druk joh. Altijd zo gepikeerd reageren.

:cry:

LZelf zat je laatst nog Kanye West af te kraken en als ik dan iets zeg is het elitair en dedain.

Kan me de post niet herinneren, maar soit. Het gaat er niet om dat je "iets" zegt, maar de manier waarop je al een paar maanden post in het muziekdeel. Lees je eigen reacties maar eens na bijvoorbeeld in de discussie over het al dan niet beargumenteren van keuzes in het topic over de beste band.

Voel me zo elitair dat ik regelmatig Kylie Minogue luister hé, dan bedoel ik dat je volledig het punt mist.
Dan snap je me dus niet, zie hierboven. Het gaat me echt niet om wat je luistert. Al vind ik dat soms wel een tikje interessant doenerij, net als bij bijvoorbeeld Richard met zijn Ijsland.

Wil jij zeggen dat er veel variatie is in muzieksmaken hier? In de lijsten is er nooit een publiek voor Hip Hop of Metal.

Als je 2e zin een argument en de eerste de stelling dan vind ik het een behoorlijk zwak argument. Ja er is een enorme variatie aan muzieksmaken hier. Dat je het niet in de lijsten tegenkomt is ook logisch, sommige nummers liggen bij het brede publiek beter in het gehoor of zijn domweg bekender. Kijk de longlist er maar eens op na, en dan in de lagere regionen. Bovendien stemmen de popliefhebbers doorgaans ook eerder op dezelfde nummers, waar de verscheidenheid in nummers onder de hiphop of metal liefhebbers groter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:cry:

Kan me de post niet herinneren, maar soit. Het gaat er niet om dat je "iets" zegt, maar de manier waarop je al een paar maanden post in het muziekdeel. Lees je eigen reacties maar eens na bijvoorbeeld in de discussie over het al dan niet beargumenteren van keuzes in het topic over de beste band.

Dan snap je me dus niet, zie hierboven. Het gaat me echt niet om wat je luistert. Al vind ik dat soms wel een tikje interessant doenerij, net als bij bijvoorbeeld Richard met zijn Ijsland.

Als je 2e zin een argument en de eerste de stelling dan vind ik het een behoorlijk zwak argument. Ja er is een enorme variatie aan muzieksmaken hier. Dat je het niet in de lijsten tegenkomt is ook logisch, sommige nummers liggen bij het brede publiek beter in het gehoor of zijn domweg bekender. Kijk de longlist er maar eens op na, en dan in de lagere regionen. Bovendien stemmen de popliefhebbers doorgaans ook eerder op dezelfde nummers, waar de verscheidenheid in nummers onder de hiphop of metal liefhebbers groter is.

Wat hypocriet die huilsmiley. :D Jij maakt hier het gigantische probleem van. Ja, ik chargeer bij die beargumentaties, dat hoort er gewoon bij. Heb ik veel liever iemand zoals Yves die lekker chargeert maar wel gewoon zijn echte mening uitspreekt in plaats van 200 posts van mensen die alleen zeggen dat het ze niet ligt. En als je het delen van de muziek die je luistert al interessantdoenerij vindt, waarom kijk je dan hier in hemelsnaam? :cab: Had gewild dat er meer mensen zoals Richard zijn die lekker hun muziek proberen te delen. Begrijp dat nooit van mensen hoor, die ergernis aan het enthousiasme van anderen ergens in. Zuur gedoe altijd.

Dat laatste wat je zegt klopt aardig, al zijn de favorieten onder de Hip-Hop liefhebbers toch vaak wel redelijk dezelfde (3030, T.R.O.Y., Triumph). Maar het is voor mij geen probleem hoor, al kan je niet ontkennen dat de lijst toch wel degelijk een lijst is die gebaseerd is op Rock/gitaarmuziek. Is daar iets mis mee? Wederom absoluut niet. Ik maak hier geen probleem van, jij ergert je altijd aan van alles en nog wat en ik heb daar het gevoel bij dat je een beetje de plank misslaat. Als ik iets meuk vind, dan zeg ik dat lekker, kan mij het schelen hoe geprezen die band is. Als jij Diego Costa eigenlijk maar een klotevoetballer vindt kan je dat toch ook gewoon zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil de smiley best uitleggen hoor: Het zijn de zaken die je makkelijk zegt, het zet de ander lekker neer in een ho(e)kje, kleinerend. Je bent overigens niet de enige die dat doet hoor, maar als ik dan ook in deze post weer iets zie als "jij ergert je altijd aan van alles en nog wat"...

Dat vind ik gewoon dom geblaat en is ook gewoon niet waar. ;)

Voor de rest reageer je weer lekker overdreven op het woordje interessantdoenerij, terwijl je je post afsluit met "als jij ... vindt, kan je dat toch ook gewoon zeggen.

Bovendien, als je zelf chargeert, dan moet je er ook wel een beetje tegen kunnen als zoiets gezegd wordt.

Maar goed, zoals ik al eerder zei: Doe lekker wat je niet laten kan, niemand houd je tegen. Maar er mag heus wel iets over/tegen gezegd worden. Één RG op het forum is meer dan genoeg zeg maar.

Maar goed, nu stop ik er maar mee, anders wordt [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; straks nog boos. :huhu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jouw

edit: Nu twijfel ik zelf, maar volgens mij heb ik gelijk :cab: Michael en Jordi, verder met het bitchen graag :mrgy:

Maar goed, nu stop ik er maar mee, anders wordt [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; straks nog boos. :huhu:

Ik eet vinny voor ontbijt, dat regel ik wel :huhu:

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervang het door u/uw en je weet het..denk ik :)

Ik zie die fout dus zoveel hé. Dus voor [MENTION=44]_Pjotr_[/MENTION]; speciaal deze regel eens copy-pasten die ik altijd neerzet wanneer ik iemand die fout zie maken. Trouwens, Chiemel. Meeste mensen weten het nog niet vervangen door u/uw. Dus vervangen door hem/zijn.

Voor eens en voor altijd trouwens:

Ik heb jou gebeld / Ik heb u gebeld / Ik heb hem gebeld

Ik heb jouw zus gebeld / Ik heb uw zus gebeld / Ik heb zijn zus gebeld

Ik heb jou een brief gestuurd. Ik heb jouw brief opgestuurd

Ik heb hem een brief gestuurd. Ik heb zijn brief opgestuurd

Dat is dan (dus) volgens jou jouw beste Belgische film*

Dat is dan (dus) volgens hem zijn beste Belgische film*

Simpel. Wanneer je een persoon aanspreekt zet je geen w erachter. Wanneer je een voorwerp van die persoon bedoelt zet je de w erachter. Vervang jou desnoods door hem/zijn om het te controleren, dan ben je zeker. Want dit is vrij gemakkelijk. En mocht ik werkgever zijn, en ik zie zo een fout staan, dan lag de brief direct in de prullenmand.

Dus nogmaals: weet je het niet. Verander de jou of u naar hem/zijn, en dan weet je het wel. Makkelijke regel, en je maakt nooit meer die fout.

*op sarcastische wijze, of vragen achter bevestiging. Anders dergelijke zinconstructies vermijden.

(is iets dat ik standaard doorstuur wanneer ik die fout zie omdat ik veel te veel mensen die fout zie maken en ik er me dood aan erger, en even dit regeltje stuur.)

Ik heb weer wat in gang gestoken :p

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessante discussie. Ik zou zeggen, als jij het als 'jou' wil schrijven, doe dat dan gewoon lekker. Niemand die je tegen houdt. Overgrote deel van de users die maar mee moet gaan met de mainstream meuk en dan 'jouw' opschrijft. Beetje diversiteit in de Nederlandse taal brengen, moet juist aangemoedigd worden. Gaat echt bergafwaarts op het forum op dit gebied, iedereen post maar correct Nederlands zonder het ook maar op enige manier te beargumenteren. Kan je gelijk heel het forum opdoeken als het zo moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites