PJHoutman Geplaatst 23 december 2016 Share Geplaatst 23 december 2016 (bewerkt) [quote name='Roprop']Haha, wel beter voor de border gore. Heb je nog plannen de andere Britse culturen uut te roeien? De Schotten van de eilandjes af en de Bretonnen van het vaste land? En zou je eens een screentest kunnen maken van de (irish) New world? Ben wel benieuwd [/QUOTE] [img]http://i.imgur.com/jEeWB3u.png[/img] Ik heb Oost-Australië, Nicaragua (speciaal voor @Pinolero en omdat de Fransen Panama al hadden :D ), Canada en New York. Moeilijker te zien zijn Hawaii, Guam (island hoppen), Filipijnen en nu het oosten van Sumatra om van daaruit Indonesië te pakken. Ook nog een basisje in Sierra Leone om de overtocht naar Sumatra haalbaar te maken vanuit Ierland. Is precies te doen vanuit daar. Ik heb geen plannen om Bretagne aan te pakken (hun enige ally is Austria dus het zou wel kunnen hoor) en Schotland zit lekker vast op Shetland. Mijn werk in Europa is voorlopig gedaan, tenzij Portugal of Denemarken gaat lopen kloten. 23 december 2016 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 23 december 2016 Share Geplaatst 23 december 2016 Een beetje een Nederlands koloniaal systeem. Overal kleine hapjes ;c Echt een beetje hunten voor de mogelijke achievements nu dus? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 24 december 2016 Share Geplaatst 24 december 2016 Maar 21 AE voor zo'n war?! Ik had wel iets meer verwacht.Ja, geen idee joh, heb wel verminderde AE impact via ideas maar geen idee of dat veel invloed heeft :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 25 december 2016 Share Geplaatst 25 december 2016 Force Union CB is sowieso redelijk beperkt qua AE geloof ik. 25 procent ofzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 25 december 2016 Share Geplaatst 25 december 2016 _O_ _O_ _O_ Ging nog wel het een en ander mis ghehe. France kreeg van die relation schadende events (bleek door loans van de overlord, ruler met 3 of minder admin/diplo en nog wat getriggered te worden) en dacht nadat ik een oplossing had mijn ruler er uit te schoppen maar toen waren ze weer een vrij land :D Kon ik weer oorlog gaan voeren om ze in een Union te krijgen :D Uiteindelijk toch op het nippertje gehaald :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanders Geplaatst 25 december 2016 Share Geplaatst 25 december 2016 Ik heb het alweer een tijdje onder het stof liggen, maar ik wil er toch wel weer mee beginnen, maar het is verdomde ingewikkeld :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 december 2016 Share Geplaatst 25 december 2016 De start is niet makkelijk nee. En zelfs als je denkt het onder de knie te krijgen, leer je nog steeds heel veel nieuwe dingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 25 december 2016 Share Geplaatst 25 december 2016 (bewerkt) XIl3DoM9ZjE Voor de liefhebbers de timeline van mijn Mare Nostrum run, Russia was echt een monster deze game door een PU over Denmark 25 december 2016 bewerkt door ForzaUtreg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 25 december 2016 Share Geplaatst 25 december 2016 [img]http://i.imgur.com/9jSdqLq.png[/img] 1761, nu ook Trade Hegemon binnen (Hormuz, Malacca en Aden zijn cores). The Five Colonies ook gepakt toen ik in Alaska mijn vijfde Colonial Nation opzette. Denemarken toch maar even aangepakt, die waren namelijk aan het privateeren. Verder rustig aan het uitbreiden in Azië, o.a Sri Lanka gepakt en wat dwergstaatjes, maar geen idee wat ik nu nog wil. Achievements zijn een beetje buiten bereik want Japan of India veroveren en coren gaat nog wel een paar jaartjes duren, heb al twee rulers achter elkaar een 1 voor Administrative dus raak enorm achterop. Wel het dichtste dat ik ooit bij 1820 ben geweest, dus misschien alleen al daarvoor nog even doortaaien ;c World Discoverer heb ik ook bijna in de tas, maar kost me wel steeds een diplopoint per maand met die military access die ik overal moet afsluiten :D Wil eigenlijk ook nog Engeland helemaal afmaken, maar ergens vind ik het een leuker idee dat ze de rest van hun bestaan op afgelegen eilandjes rondwaren. @Roprop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 december 2016 Share Geplaatst 25 december 2016 Een game van A tot Z spelen en je ziet de gehele wereld toch? Op zo'n manier heb ik World Discoverer binnen weten te slepen. Totaal geen moeite in gestopt... In de loop der tijd wordt meer en meer zichtbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 26 december 2016 Share Geplaatst 26 december 2016 @PJHoutman Tegenwoordig is er een hele mooie disinherit button voor slechte rulers :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 26 december 2016 Share Geplaatst 26 december 2016 @ForzaUtreg Die DLC heb ik niet :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 26 december 2016 Share Geplaatst 26 december 2016 [quote name='PJHoutman']@ForzaUtreg Die DLC heb ik niet :)[/QUOTE]Aiii, dacht dat het gewoon bij 1.19 hoorde, my bad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 28 december 2016 Share Geplaatst 28 december 2016 Kerstbonus gebruikt om wat DLC binnen te halen (AoW, Common Sense en Cossacks) en nu begonnen als Hesse. Idee is Hesse (Hessian Mercenaries achievement) -> Prussia (Fine Goosestep) -> Germany. Moeilijke start nu je niet direct allies kan callen door dat Trust-gedoe, maar heb er wel zin in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TOMEKKKKK Geplaatst 2 januari 2017 Share Geplaatst 2 januari 2017 Heb nu al een aantal keren hier meegelezen en benieuwd of het iets voor mij is, zie hem namelijk nu ook zwaar afgeprijsd in de steam store staan. Vroeger altijd groot fan van Anno genre geweest, is het veilig te zeggen dat dit mij dan ook wel aanspreekt? Aan de andere kant kun je je voor EUR 10,- ook geen buil er aan vallen natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 3 januari 2017 Share Geplaatst 3 januari 2017 Heb nu al een aantal keren hier meegelezen en benieuwd of het iets voor mij is, zie hem namelijk nu ook zwaar afgeprijsd in de steam store staan. Vroeger altijd groot fan van Anno genre geweest, is het veilig te zeggen dat dit mij dan ook wel aanspreekt? Aan de andere kant kun je je voor EUR 10,- ook geen buil er aan vallen natuurlijk. Zou 't niet echt met Anno willen vergelijken. Daar ben je veel meer zelf aan het managen (iig in Anno 1602 en Anno 1503) dan dat je met andere facties bezig bent. Hier is het grotendeels andersom. Ik weet niet of je het geduld hebt om Let's Play's te kijken, maar Arumba heeft een tutorial-serie uitgebracht waarin je, zelfs als je maar 2 of 3 episodes kijkt, het concept van het spel leert begrijpen en kunt zien of het wat voor je is. n1DesDCb2WU Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TOMEKKKKK Geplaatst 4 januari 2017 Share Geplaatst 4 januari 2017 Bedankt Houtman, ga ik dat eens even kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 4 januari 2017 Share Geplaatst 4 januari 2017 Bedankt Houtman, ga ik dat eens even kijken. Ik vond beginnen met Ethiopia makkelijk, met de grote landen en rondom Europa ben je veel aan het micro-managen. In het begin is dat enorm hectisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 januari 2017 Share Geplaatst 5 januari 2017 (bewerkt) Gaat lekker met Hesse. Heb de 50 mercs achievement eigenlijk al binnen, maar doe ff rustig aan tot ik de -25 merc cost idea heb geunlocked. Moet alleen Königsberg nog hebben om Prussia te vormen, en heb ook al bijna alle Duitse provincies. Alleen Augsburg, Nurnberg (is al vassal) en Pfalz nog. Ook de HRE ontbonden voor de Ruina Imperii achievement. Had de League War verloren, maar Burgundy werd de emperor met Liege, Cologne en Trier als enige katholieke electors. Waren binnen no-time overrompeld dus. Wel eigenaardige game: geen Polen-Litouwen, geen Oostenrijk-Hongarije, geen Castile-Aragon, geen Burgundy Succession (daardoor ook geen Nederland), Engeland heeft Schotland nog niet gepakt, Friesland, Clanricarde, Schotland, Noorwegen en Bretagne hebben allemaal goed lopende kolonies. En dan is Noorwegen wel onafhankelijk maar Zweden nog steeds onder Denemarken. Eigenlijk allemaal a-typisch. Oja, en Marokko had een tijd lang Zuid-Spanje in bezit. EDIT: En done, 1709. Productieve game geweest. 6 januari 2017 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cairo Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 Netjes hoor! Portugal game, heel de caribbean in bezit levert lekker veel geld op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 januari 2017 Share Geplaatst 9 januari 2017 Ik kwam me net toch een partij exploits tegen die in 1.19 zouden werken. Niet normaal meer. Als een WC niet lukte, moet je dat echt nu proberen. Gewoon niet leuk meer joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 9 januari 2017 Share Geplaatst 9 januari 2017 Ik kwam me net toch een partij exploits tegen die in 1.19 zouden werken. Niet normaal meer. Als een WC niet lukte, moet je dat echt nu proberen. Gewoon niet leuk meer joh.Double Peacedeal onder andere zeker? :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 januari 2017 Share Geplaatst 9 januari 2017 Double Peacedeal onder andere zeker? :D Uhhh, nee. Daar heb ik niet van gehoord. Denk trouwens dat dat aan het begin heel veel AE op gaat leveren. Daar weet ik nu net geen exploit tegen ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 9 januari 2017 Share Geplaatst 9 januari 2017 Uhhh, nee. Daar heb ik niet van gehoord. Denk trouwens dat dat aan het begin heel veel AE op gaat leveren. Daar weet ik nu net geen exploit tegen ;c Met die double peacedeal kun je bijvoorbeeld als je een war met Austria en Hungary hebt twee keer shit van Hungary vragen, ook weer via Florryworry geleerd natuurlijk ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 januari 2017 Share Geplaatst 9 januari 2017 Heb je dan ook Europa binnen zo'n 100 jaar volledig onder controle? En heb je dan ook onbeperkte monarchpoints? En volgens mij kun je ook oneindige gratis legers krijgen. Al moet ik zeggen dat ik dit allemaal niet getest hebt. Alleen gelezen. Misschien is het allemaal wel lariekoek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten