Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

FC Twente

Kloppie

Aanbevolen berichten

Vraag me af he. Zou Twente t zelfde overkomen zijn als niet Ajax maar Twente op de laatste dag kampioen was geworden?

Loopt er nog wat in de b1? Blijkbaar kappen ze daar ook mee. Ideale moment voor Vitesse, om te shoppen.

Dat heb ik me onlangs ook afgevraagd. Alhoewel dergelijk wanbeleid uiteindelijk alsnog je de kop gaat kosten, dus waarschijnlijk was dit scenario dan slechts uitgesteld.

En dit seizoen is al kapot, dus of we nou 9e worden of 15e, het maakt me oprecht geen flikker meer uit. Laten we maar gewoon zo weinig mogelijk overtredingen maken zodat we die Fair Play EL-ticket nog binnenslepen, paar jonge jongens de komende weken nog de kans geven om te kijken wat ze waard zijn en verder gewoon toewerken naar volgend seizoen.

@hierboven: degradatie :r de spelersbegroting is de komende jaren nog steeds 10 miljoen, daarnaast beschik je ook nog over een betere jeugdopleiding dan de meeste clubs in de Eredivisie én hoeft niet alles verkocht te worden komende zomer. Denk dat we gewoon meespelen om play-offs Europees voetbal volgend seizoen. Vooral als jongens als Tapia, Ziyech, Gutierrez enzo blijven, kan je zeker wel een leuke selectie neerzetten.

bewerkt door RanDMC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand even kort schetsen wat er daar allemaal aan de gang is?

FC Twente heeft de financiële huishouding niet helemaal op orde. Hebben veel geld gestoken in de aflossing van de hypotheek van het stadion. Daarmee was er weinig liquiditeit wat resulteerde dat de kortlopende schulden niet betaald konden worden. Daarvoor heeft men constructies opgezet met onder andere Doyen om snel wat geld in kas te halen om deze af te betalen. Daarnaast heeft het op iets te grote voet geleefd door Joop. Nu komen er verhalen naar buiten dat Joop alleen de besluiten heeft genomen met bijvoorbeeld het contract van Schreuder. Dus nu breekt de periode aan dat iedereen vingertje gaat wijzen en de schuld afschuift naar een ander terwijl we met zijn allen ervoor moeten knokken om de club boven water te houden.

Twente kwam vorig jaar in categorie 1 doordat het de schulden niet kon aflossen. Heeft daarvoor een Plan van Aanpak moeten inleveren bij de KNVB hoe daarmee om te gaan. Kortgezegd is dat plan veel te ambitieus en wou het in een jaar alle schulden weg werken. Dat is niet waargemaakt en daarvoor heeft het nu twee keer een puntaftrek gekregen. Nu is er een nieuw Plan van Aanpak ingeleverd door Van de Belt en consorten waarmee realistisch wordt gekeken naar waar er gesneden kan worden. Dat gebeurt onder andere in de scouting, wat kantoorpersoneel, de contracten van spelers en het verkopen van de duurste jongens. Getuige Bengtsson die nu vertrokken is naar Zweden en waarschijnlijk Bjelland, Castaignos en Corona in de zomer. Castaignos en Bengtsson wou het al eerder lozen maar daarvoor was geen interesse. Dan valt Twente daar weinig te verwijten.

Van der Belt trekt nu aan de touwtjes met Van der Laan in een nieuwe vorm van bestuur waarbij er onderscheid is tussen de algemeen directeur en voorzitter RvC waar voorheen Joop beide posities bekleedde. Een goede wijziging waarmee van der Laan de controlerende functie heeft over van der Belt die bij PEC en Cambuur al zijn waarde heeft bewezen. Twente moet nu even een jaartje met de billen bloot wat betreft de financiën en misschien twee jaar maar sportief gezien strijden we ook volgend jaar voor Europees voetbal. Zo slecht is de selectie van Twente niet en volgend jaar ook niet. Het zou mooi zijn als je Bjelland en Corona voor wat goede bedragen kan verkopen zodat het bijdraagt aan de financiële huishouding.

Als laatste heeft de hoofdsponsor zijn contract opgezegd vanwege een gebrek aan transparantie en vertrouwen. Zal niet het einde betekenen van Twente want er zit een club investeerders achter met Van der Laan o.a. en waarschijnlijk ome Dick wel. Die zorgen er samen met de gemeente en de regio wel voor dat Twente blijft bestaan want daar is de club groot genoeg voor. En vergeet niet dat Twente als enige club in Nederland alles in eigen beheer heeft. Een luxepositie.

bewerkt door Kloppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Twente de komende jaren moet vechten voor degradatie hoor. Zal wel een behoorlijke leegloop aankomen in de zomer door alle bezuinigingen. Zonde voor een club die 5 jaar terug nog kampioen was.

Absoluut gelul. Twente gaat niet verkopen voor verkopen. Het gaat snijden waar het kan en laat spelers niet voor een spotprijs vertrekken. Twente blijft nog steeds de 4e/5e spelersbegroting houden van Nederland ook na de bezuinigingen. Gewoon dom roepen op basis van de laatste krantenartikelen. Alsjeblieft wat meer verdiepen in de situatie.

En met een vertrek van Bjelland, Castaignos en mss Corona en Ebicilio hou je genoeg kwaliteit over in de selectie. Denk aan een Tapia, Gutierrez, Mokotjo waarmee Twente hoort mee te doen voor de play-offs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik me onlangs ook afgevraagd. Alhoewel dergelijk wanbeleid uiteindelijk alsnog je de kop gaat kosten, dus waarschijnlijk was dit scenario dan slechts uitgesteld.

En dit seizoen is al kapot, dus of we nou 9e worden of 15e, het maakt me oprecht geen flikker meer uit. Laten we maar gewoon zo weinig mogelijk overtredingen maken zodat we die Fair Play EL-ticket nog binnenslepen, paar jonge jongens de komende weken nog de kans geven om te kijken wat ze waard zijn en verder gewoon toewerken naar volgend seizoen.

@hierboven: degradatie :r de spelersbegroting is de komende jaren nog steeds 10 miljoen, daarnaast beschik je ook nog over een betere jeugdopleiding dan de meeste clubs in de Eredivisie én hoeft niet alles verkocht te worden komende zomer. Denk dat we gewoon meespelen om play-offs Europees voetbal volgend seizoen. Vooral als jongens als Tapia, Ziyech, Gutierrez enzo blijven, kan je zeker wel een leuke selectie neerzetten.

Toch niet zo raar. Twente staat nu 11e en ik denk dat het volgend seizoen absoluut niet beter dan dat wordt. Hoe groot is de kans dat die jongens blijven dan? Ik denk nihil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is de reden dat ze vertrekken dan? Op basis van?

Twente moet bezuinigen. Dan lijkt het me logisch dat sommige jongens moeten vertrekken om transfersommen binnen te krijgen. Zal daarom ook wel interesse komen vanuit andere topclubs in Nederland. Zou me daarom niet verbazen als er 3/4 sterkhouders vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twente moet bezuinigen. Dan lijkt het me logisch dat sommige jongens moeten vertrekken om transfersommen binnen te krijgen. Zal daarom ook wel interesse komen vanuit andere topclubs in Nederland. Zou me daarom niet verbazen als er 3/4 sterkhouders vertrekken.

Zoals gezegd gaat Twente snijden in het spelersbudget. De duurste jongens vertrekken en dat zijn Bengtsson (al vertrokken), Castaignos, Bjelland en Corona. Corona zal absoluut niet voor een habbekrats weggaan evenals Mokotjo, Ziyech en Guti. Voor een hoofdprijs mogen ze vertrekken maar dat doet niet af dat Twente meedoet voor degradatie. Is de selectie te goed voor.

En transfersommen zijn mooi meegenomen maar staan niet begroot in de begroting. Daar kun je niet op bezuinigen, daar gaat een club aan kapot. Iets wat Twente eerder heeft gedaan en nu niet opnieuw gaat doen. Daarom dat Twente gaat snijden in de duurste jongens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk maar niet dat Twente een redelijk bod op spelers als Gutierrez, Mokotjo of Ziyech kan afslaan. Twente staat toch onder curatele? Dat betekent dat de curator beslist of die spelers verkocht worden.

Onder curatele van de KNVB houdt in dat je moet voldoen aan de financiële ratio's drie keer in het jaar. Dat heeft Twente niet gedaan. Bij een investering boven de 50.000 euro moet er gevraagd worden voor toestemming en verder moet men zich houden aan de afspraken binnen het Plan van Aanpak. Misschien dat bovengenoemde punt daar in staat maar anders zie ik geen reden dat Twente die boden niet mag weigeren. Van der Belt heeft al aangegeven dat jongens absoluut niet voor een spotprijs vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoonweg naïef om te denken dat je hoofdprijzen gaat vangen. Jullie lijken net 16-jarige onzekere meisjes wat dat betreft.

Een club die onder curatele staat, die bijna failliet gaat, die een zwaar tekort heeft aan financiële middelen op de korte termijn, die kan een gemiddeld bod van een club op één van hun spelers gewoonweg niet weigeren. Dan kan Kloppie wel stoer zeggen van: Oh, boden op Gutierrez etc. die kunnen we zo weigeren. Dat strookt gewoon totaal NIET met de realiteit. Twente is een club die bijna, zoniet, helemaal financieel failliet is. Dan moet je blij zijn met alles wat je kunt vangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC Twente wordt gedwongen om die spelers te verkopen, indien er een enigszins marktconform bod wordt gedaan, inderdaad.

Ze worden door helemaal niemand gedwongen. Ze zullen door de financiële situatie wel gedwongen worden een aantal spelers van de hand te doen ja, zoals Kloppie al eerder aangegeven heeft. Van Geel wist ook nog 5+ miljoen uit Fer en Wijnaldum te persen terwijl Feyenoord het geld nodig had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet zo raar. Twente staat nu 11e en ik denk dat het volgend seizoen absoluut niet beter dan dat wordt. Hoe groot is de kans dat die jongens blijven dan? Ik denk nihil

Ze staan nu mede 11e doordat ze 6 punten in mindering hebben gekregen, dat heeft niets te maken met hoe goed het elftal is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites