Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[Tournament] Beste tv-serie

vinnypassy

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Deadline is dus over twee weken.

[spoiler=Lokpost] [MENTION=15634]iSimic[/MENTION];

[MENTION=12060]De Stroot[/MENTION];

[MENTION=2395]Pino[/MENTION];

[MENTION=12326]Maldini[/MENTION];

[MENTION=831]Goodfella[/MENTION];

[MENTION=9465]Mr. Eko[/MENTION];

[MENTION=8140]Petterson[/MENTION];

[MENTION=4607]Berieee.[/MENTION];

[MENTION=13248]Hansje[/MENTION];

[MENTION=8509]Mathi[/MENTION];

[MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION];

[MENTION=7669]Evers[/MENTION];

[MENTION=21251]Ilias.[/MENTION];

[MENTION=4309]klundertje[/MENTION];

[MENTION=972]Dost[/MENTION];

[MENTION=23287]Hwb[/MENTION];

[MENTION=7701]Divad[/MENTION];

[MENTION=11915]palacio[/MENTION];

[MENTION=16229]Juca[/MENTION];

[MENTION=17614]DubbelFris[/MENTION];

[MENTION=508]rich ruzzian[/MENTION];

[MENTION=7785]Yitushita[/MENTION];

[MENTION=55]Arsène[/MENTION];

[MENTION=9770]Miz[/MENTION];

[MENTION=16195]Beppu[/MENTION];

[MENTION=25034]Yoeri[/MENTION];

Is dit ook gelijk een top X in deze volgorde voor jou?

Oh vergeten te nummeren inderdaad. Hier nog een keer het lijstje dan, inmiddels ook Band of Brothers en twee seizoenen Strike Back gezien. Was Prison Break nog vergeten zie ik.

1. Sherlock

2. Breaking Bad

3. Band of Brothers

4. House M.D.

5. Person of Interest

6. Game of Thrones

7. Blue Mountain State

8. Entourage

9. Suits

10. The Walking Dead

11. Vikings

12. 24

13. Strike Back

14. Spartacus

15. Prison Break

16. Boardwalk Empire

17. Two and a Half Men (tot Charlie Sheen werd vervangen door Ashton Kutcher)

18. American horror story

19. Feuten

20. Arrow

21. Rome

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh vergeten te nummeren inderdaad. Hier nog een keer het lijstje dan, inmiddels ook Band of Brothers en twee seizoenen Strike Back gezien. Was Prison Break nog vergeten zie ik.

1. Sherlock

2. Breaking Bad

3. Band of Brothers

4. House M.D.

5. Person of Interest

6. Game of Thrones

7. Blue Mountain State

8. Entourage

9. Suits

10. The Walking Dead

11. Vikings

12. 24

13. Strike Back

14. Spartacus

15. Prison Break

16. Boardwalk Empire

17. Two and a Half Men (tot Charlie Sheen werd vervangen door Ashton Kutcher)

18. American horror story

19. Feuten

20. Arrow

21. Rome

Welke Spartacus bedoel je dan: Blood and Sand of Gods of the Arena?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Breaking Bad

2. Entourage

3. The Walking Dead

4. Friends

5. Boardwalk Empire

6. Band of Brothers

7. Penoza

8. Two and a Half Men

9. How I Met your Mother

10. That '70s Show

11. The Sopranos

12. The Big Bang Theory

13. Blue Mountain State

14. Flikken Maastricht

15. Feuten

'Series' als Wie is de Mol? en Expeditie Robinson eruit gelaten, want dat zijn niet echt doorlopende seizoenen.

Toen bleven er 16 series over, maar Flodder heb ik niet echt als geheel gezien maar puur in losse afleveringen en deze er daarom dus ook uitgelaten.

The Sopranos staat zo laag, omdat ik nog maar 2 en half seizoen gezien heb en het nog wat vroeg vind om hem omhoog te knallen.

Verder kan voor de mention, en sorry jongens, maar BB is echt t beste wat ik ooit heb gezien :)

Edit: Band of Brothers vergeten, ingeplaatst en My Name is Earl is eruit gekukeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. The Sopranos

[YOUTUBE]fvZJat4CuY4[/YOUTUBE]

De scene waarin Tony ruziet met Christopher en uiteindelijk zegt: 'You may not love me but you will respect me!' was ook pure wereldklasse.

2. Breaking Bad

[YOUTUBE]wMEq1mGpP5A[/YOUTUBE]

Om bepaalde spoiler achterwege te houden voor deze scene gekozen die ook briljant is.

3. Friends

[YOUTUBE]6JUxf14xRH4[/YOUTUBE]

Ik kan wel tientallen filmpjes posten van Friends waar ik lig te huilen van het lachen. Dit was toch een van de beste. :)

4. Band of Brothers

5. Prison Break

6. True Detective

7. Homeland

8. Two and a half Men

9. Big Bang Theory

10. Modern Family

11. Family Guy

12. Breakout Kings (waren maar 2 seizoenen, maar vond het ontzettend leuk)

13. South Park

14. Community

15. Scrubs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 - The Wire

2 - Breaking Bad

3 - Rome

4 - Band of Brothers

5 - Twin Peaks

6 - Sherlock

7 - Game of Thrones

8 - The Pacific

9 - The Big Bang Theory

10 - South Park

11 - Van Vlees en Bloed

12 - Dexter

Meer goeie series die ik heb gezien, kan ik me niet zo 123 voor de geest halen. Kijk sowieso niet veel series ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. The Wire

7a3Vyjw.png

2. The Sopranos

wA4ta4y.png

3. The Shield

YCow1nc.png

4. Mad Men

lja4Lxx.png

5. Carnivàle

2Uq0xj7.png

6. Entourage

7. Lost

8. Sons of Anarchy

9. Friends

10. Game of Thrones

11. Band of Brothers

12. Twin Peaks

13. House of Cards

14. Rome

15. Planet Earth

16. Parks and Recreation

17. The Story of Film: An Odyssey

18. Californication

19. Extras

20. Breaking Bad

21. The Office (UK)

22. Modern Family

23. The Big Bang Theory

24. The Office (US)

25. 24

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga niet zeggen, "mooie lijst" want op het eerste zicht heb ik van die 25 series er wss maar 5 in mijn eigen lijst :D

Bij mij wordt 't iets meer mini-series en ouder werk. Ik heb bv. je volledige top 5 niet gezien, en 8 uit je top 10. Lost dan wel een deel, maar afgehaakt onderweg.

Als The Wire op 1 staat in de uiteindelijke lijst dan maak ik de belofte om er aan te beginnen ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Entourage

2. Friday NIght Lights

3. The Sopranos

4. Breaking Bad

5. Friends

6. The Wire

7. Sons of Anarchy

8. Boardwalk Empire

9. Mad Men

10. House

11. The Newsroom

12. Dexter

13. The Walking Dead

14. Game of Thrones

15. Homeland

Eerste 2 niet de kwalitatief sterkste series maar wel diegene die me het meesten "meehadden". Sopranos moet ik nog het laatste seizoen zien dus sluit niet uit dat die serie mijn nummer 1 wordt. Verder The Wire vrij laag omdat ik dat op redelijk jonge leeftijd gezien heb, moet dat dringend nog eens herbekijken maarja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. The Wire

Fuck wat een serie. Beste serie ooit gemaakt. Rauw-realistisch, schuwt diverse maatschappelijke onderwerpen niet en brengt ze prachtig met elkaar in verbinding. Elk karakter is mooi uitgewerkt. Lijntjes uit seizoenen komen in andere seizoenen weer langs, hoewel elk seizoen eigen thematiek heeft. Strak acteerwerk. En dat ver weg van Hollywood en bekende acteurs.

2. ER

Wellicht de belangrijkste serie ooit. Een serie die baanbrekend werk verrichtte, qua vertelstructuren en cinematografisch werk (eerste serie die gebruik maakte van de steady-cam, een live-uitzending gedaan). Vaak experimenterend. Bracht vele maatschappelijke kwesties en dilemma's in beeld en onder de aandacht. Was niet bang daarin stelling te nemen, zonder erg moraliserend te zijn. Durfde afleveringen te maken die volledig in Afrika speelden, wat in feite neerkwam op The Constant Gardener in 45 minuten. En dat 15 seizoenen lang. Daarin was niet elk seizoen even goed, maar als serie staat het als een huis. 23 Emmy's en 124 Emmy-nominaties zeggen wat dat betreft genoeg.

3. Band of Brothers

Tof, elke keer dat ik hem zie vallen meer stukjes op hun plaats.

4. The Office UK

Blauw gelegen van het lachen. Nieuw soort comedy, in elk geval voor mij.

5. Game of Thrones

Eerste twee seizoenen nu gezien. Gave serie, mooie verhaallijnen en goed in beeld gebracht. Bovendien vrij onvoorspelbaar, dat maakt het mooi.

6. The Good Wife

Advocatenserie met het nodige drama en een vleugje politiek. Goede cast, met mensen uit zowel mijn nummer 1. als mijn nummer 2. Daarbij ook een van de hoofdrolspelers uit Dead Poets Society, een van mijn favoriete films (vooral om sentimentele redenen overigens), dus kan niet stuk. Maakt veel gebruik van actualiteit, wat het kijkplezier aanzienlijk verhoogd.

7. Friends

Zo lang zo'n hoog niveau handhaven is knap, zeker voor een comedy. Heeft een nieuwe standaard voor sitcoms bepaald.

8. 24

Vernieuwend qua stijl en bloedspannend. Verloor met het seizoen wel geloofwaardigheid en realisme, desondanks bleef het mij en vele anderen aan de buis kluisteren. Altijd een week lang uitkijken naar de zondagavond.

9. Robin of Sherwood

BBC-serie uit de jaren '80 over Robin Hood, met daarin een mooie rol voor mystiek en magie, tegen de achtergrond van het verdwijnen van de natuurgodsdienst. Heeft inmiddels een (wereldwijde) cultstatus gekregen. Michael Praed is een fantastische Robin of Sherwood en Ray Winstone vervult de rol van Will Scarlett prachtig. Plot had hier en daar beter uitgewerkt kunnen worden, net als de continuïteit; daaraan zie je hoe zeer televisie zich ontwikkeld heeft. Verder valt mij heel er mee hoe gedateerd het is.

10. Heartbreak High

Sentimentele keuze, mag in mijn top-10 niet ontbreken. Elke dag uit school klaarzitten om te kijken. Australische high-school serie, wat mij betreft de beste in zijn soort.

11. Buffy the Vampire Slayer

Jeugdsentimenteel, al viel de kwaliteit mij bij recente herkijk helemaal niet tegen. Spin-off Angel kom ik daarentegen niet echt doorheen.

12. Homeland

Typisch een serie die ik nu heel goed vindt, maar met de jaren weg zal zakken. Dat idee doet hem nu al lager op de lijst belanden. Eigenlijk natuurlijk gewoon beter dan 24, maar minder vernieuwend, minder een slap-in-your-face bij het kijken.

13. Rome

Goed, maar niet enorm bijzonder. Werd gaandeweg steeds meer een reguliere serie, waarbij de datering nauwelijks meer was dan een setting voor een verhaal dat in elke tijd had kunnen spelen.

14. Everwood

Dramaserie, misschien doe ik hem te veel eer. Maar een serie die ik nooit zal vergeten.

15. Gilmore Girls

Charmante serie, lichtvoetig en bij vlagen zeer grappig. Zou hem zelf nooit hebben gekeken, maar als je dan toch iets met je vrouw moet kijken, zijn er veel ergere series denkbaar (Bones bijvoorbeeld).

16. Borgen

Goede, interessante politieke serie over een politiek bestel dat erg lijkt op het onze. Ik vind het echter minder dan veel anderen, verhaallijnen zijn soms te simplistisch en over een seizoen heen sluit niet alles lekker op elkaar aan.

17. Cold feet

Leuke Britse serie over een groep dertigers. Soms gepresenteerd de Britse tegenhanger van Friends, maar meer drama, minder comedy en meer diepgang. Leuk.

18. Coupling

Leuke Britse comedy, mijns inziens de ware Britse tegenhanger van Friends. Maar ontregelender, minder preuts en daardoor misschien wel grappiger.

19. Unit 13

Nederlandse politieserie uit de jaren '90. Elke week uitkijken naar het volgende deel. Zeer spannend. Terugkijken zou de herinnering waarschijnlijk enorm schaden, dus dat doe ik maar niet.

Dit zijn mijn favoriete series. Ik heb alleen series opgenomen die ik als serie heb gezien (zo vallen bijvoorbeeld X-files, OZ en nog wat dingen eruit) en series die ik bijzonder genoeg vind (zodat TBBT bijvoorbeeld afvalt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn mijn favoriete series. Ik heb alleen series opgenomen die ik als serie heb gezien (zo vallen bijvoorbeeld X-files, OZ en nog wat dingen eruit) en series die ik bijzonder genoeg vind (zodat TBBT bijvoorbeeld afvalt).

Bedoel je hiermee dat je van Oz alleen losse afleveringen hebt gezien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je hiermee dat je van Oz alleen losse afleveringen hebt gezien?

Yep, staat hier nog in de kast. Heb ook wel wat afleveringen achter elkaar gezien toentertijd op RTL5, maar volgens mij nog niet eens een heel seizoen. In totaal denk ik een aflevering of 30, maar dus hapsnap. Vind dat ik dat hier niet mee mag wegen, al was het voor mij dus wel aanleiding om de box te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites