Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

Is die competitie nog niet afgelopen dan? Segunda.

Met nog slechts drie wedstrijden te spelen en een voorsprong van vier punten op Barcelona B (dat niet mag promoveren) en Las Palmas lijkt promotie naar het hoogste niveau dichterbij dan ooit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hibernian is in Schotland gedegradeerd. Da's op zich niet heel vreemd, maar:

- de uitwedstrijd bij Hamilton werd met 0-2 gewonnen

- Thuis werd het in de allerlaatste seconde tevens 0-2, voor Hamilton dus

- In de verlenging miste Hibs een penalty. En even later nog een keer :cab:

- In de strafschoppenserie was Hamilton de gelukkige en promoveert.

Je zal toch Hibs fan zijn...

Volgend seizoen een prachtige Schotse Championship: Hibernian, Hearts en Rangers. En er promoveren maximaal twee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die Airmiles spaart?

Op IJsland zijn er best een aantal divisies, die echter niet regionaal zijn, door het gebrek aan clubs. Op niveau 4 is Víðir uit Gardur al jarenlang een vaste klant, maar daar kwam Leiknir uit Fáskrúðsfjörður bij. Een reis van 702 km en ruim 8 uur. Dit seizoen is echter ook Höttur uit Egilsstaðir op niveau 4 terecht gekomen. 706 km, 7,5 uur reizen.

iaxf9K6.png

Rood = Víðir

Groen = Fáskrúðsfjörður

Blauw = Egilsstaðir

Deze clubs zijn amateurclubs en trekken hooguit een man of 50 bij een thuisduel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ghehe pittig. Had eigenlijk geen idee hoe groot IJsland is. Nog een leuke carrière mee gehad aantal jaar terug, Leiknir Reykjavík

Hibernian is in Schotland gedegradeerd. Da's op zich niet heel vreemd, maar:

- de uitwedstrijd bij Hamilton werd met 0-2 gewonnen

- Thuis werd het in de allerlaatste seconde tevens 0-2, voor Hamilton dus

- In de verlenging miste Hibs een penalty. En even later nog een keer :cab:

- In de strafschoppenserie was Hamilton de gelukkige en promoveert.

Je zal toch Hibs fan zijn...

Volgend seizoen een prachtige Schotse Championship: Hibernian, Hearts en Rangers. En er promoveren maximaal twee...

Hibs :'( Wat een drama joh

Championship is interessanter komend seizoen dan de SPL voor de neutrale kijkers. Zitten ook maar tien clubs in dus elke week zo ongeveer een topper.

Misschien grappig feitje: Drie van de clubs met gemiddeld het hoogste toeschouwersaantal (Hibs, Hearts, Sevco) spelen op het tweede niveau (Celtic en Aberdeen zijn de andere)

Verder bizar dat geen enkele club uit de hoofdstad op het hoogste niveau actief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder bizar dat geen enkele club uit de hoofdstad op het hoogste niveau actief is.

Samen met Luxemburg het enige land zonder een team uit de hoofdstad op het hoogste niveau. Dan reken ik Wales niet mee en Liechtenstein heeft geen competitie. De twee clubs uit de stad Luxemburg degradeerden ook, net als in Schotland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samen met Luxemburg het enige land zonder een team uit de hoofdstad op het hoogste niveau. Dan reken ik Wales niet mee en Liechtenstein heeft geen competitie. De twee clubs uit de stad Luxemburg degradeerden ook, net als in Schotland.

Haha zo kom je nog eens wat te weten. Nederland btw ook, aangezien Ajax niet in Amsterdam speelt. Duitsland heeft dat ook een tijd(je) gehad zonder Hertha.

Dan kun je zeker ook een grote hoofdstad opnoemen zonder CL/Europacup I? En de kleinste stad die ooit een CL/Europacup I heeft gewonnen :p ?

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kleinste stad zal Monaco zijn, de oude EC II. Qua hoofdsteden: Oslo en Helsinki? [MENTION=6236]Sophomore[/MENTION];

Bedoel Europacup I of CL en dat is tot op heden Eindhoven (PSV natuurlijk). Hoofdstad zonder Europacup I/CL is Parijs en niet Berlijn tot mijn verbazing (Hertha in 2000, wtf nog nooit gehoord/gelezen). Helsinki en Oslo zullen ook wel kloppen denk ik.

Eerste club uit het Verenigd Koninkrijk met een Europese hoofdprijs is een eitje natuurlijk ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hertha heeft echt geen CL/ECI hoor.

Oh idd niet, vond het al zo vreemd. Op de Nederlandse wiki staat bij Erelijst 'Champions League 1999/2000' maar het gaat hier om deelname. Kon me er al niets bij voorstellen aangezien ik die editie bewust heb meegemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grote hoofdsteden die niks wonnen?

- Berlijn

- Parijs

- Rome

En verder heb ik geen zin om te kijken [MENTION=6236]Sophomore[/MENTION]; [MENTION=4048]Satyr[/MENTION];

Moskou, Istanbul. En tot 2012 natuurlijk ook London.

Link naar opmerking
Deel via andere websites