Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

True Detective

Gast Kokkie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 432
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Laatste dagen S1 even teruggekeken, kan het iedereen aanraden. De dingen die je mist een eerste keer, pff. Serie wint alleen maar aan kracht, al blijft E08 en zeker de laatste scène heel wrang. Past totaal niet bij de rest van de serie.

Plotgewijs:

[spoiler=Bedenkingen]

-De psychopshere is enorm belangrijk (Cohle heeft het er twee keer over, in E01 (' I get a bad taste in my mouth out here... aluminum... ash... like you can smell a psychosphere') en E08 als ze op weg zijn naar Childress opnieuw ('That taste...aluminium...ash...I've tasted it before). Het bewust of onbewust aantasten van het gedeelde bewustzijn is de reden voor al die rare dingen in Hart's gezin ( de tekeningen, dat gedoe met die poppen).

-Die verschillende accenten van Childress, super weird. Was mij de eerste keer totaal niet opgevallen. Wisselt Zuiders Amerikaans of met Brits. Meerdere persoonlijkheden door misbruik?

-Vijf mensen in de Marie Fontenot video, vijf mensen in de Dora Lang foto, vijf mensen bij de poppen die Harts dochters uitstallen, vijf mannen die Cohle maakt uit zijn bierblikjes.

-Childress die het gras maait in de vorm van die spiraal, dat soort details <3

-Over details gesproken, de man achter de bar is dus bedenker/schrijver Nic Pizzolatto:

TnxPiBQu1Qs

'Why do you make me say this shit, man'. Echt geniaal :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

True Detective” is back on the case.

HBO’s limited series will officially return for a third season, this time starring Oscar winner Mahershala Ali. Showrunner and creator Nic Pizzolatto is set to direct, along with Jeremy Saulnier (“Green Room,” “Blue Ruin”).

The next installment tells the story of a macabre crime in the heart of the Ozarks, and a mystery that deepens over decades and plays out in three separate time periods. Ali will play the lead role of Wayne Hays, a state police detective from Northwest Arkansas. It does not currently have an air date, nor is there a set date for the start of production.

Goed nieuws.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bril_idioot:

Meer mensen seizoen 3 True Detective al gekeken? Ik vond het stukken beter dan seizoen 2, eerlijk gezegd. Alleen het einde van ik een beetje 'meh'.

Yup. Afgekeken. Heel sterke afleveringen, met een paar mindere ertussen. Had van mij op bepaalde punten weer dieper gemogen(heb soms het gevoel dat zij heel uitgebreidt starten en dan zelf schrikken dat zij al bij aflevering 5/6 zijn) en het einde ga ik met je in mee. Seizoen 2 sowieso het beste einde van de 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-3-2019 om 10:44 zei bril_idioot:

Meer mensen seizoen 3 True Detective al gekeken? Ik vond het stukken beter dan seizoen 2, eerlijk gezegd. Alleen het einde van ik een beetje 'meh'.

Ondanks de haat vond ik S2 toch nog net wat beter, vooral omdat dat seizoen veel intenser was.

S3 is op veel vlakken weer goed, zeker op technisch vlak, maar het grote probleem voor mij was dat

Spoiler

je al vanaf het begin die mannen als bejaarden nog altijd ziet zoeken naar wat er nu precies gebeurd is, daardoor verdwijnt al meteen alle mogelijke spankracht uit het seizoen

Verder wat Dansie zegt, middenstuk was wel echt minder, sleepte wat aan. Vond 1-2-6-7 de beste eps. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begon heel goed, werd daarna wel iets minder maar vond het wel erg goed. Wat Simon al zegt, de spanning lag soms wel wat laag. Wel fenomenaal geacteerd overigens door zowel Ali als Dorff (wat een ontdekking). Scoot McNairy ook een fantastische bijrol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei ElPrincipito:

Wat een serie hè! Vond seizoen 3 weer zo goed als seizoen 1. Benieuwd naar dit nieuwe ‘hoofdstuk’

Ja man. En twee was lastig, maar was ook gewoon erg sterk. Nu S1 opnieuw aan het kijken. Damn, zooo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet uberhaupt seizoen 3 nog afzien/kijken, ben vergeten waar ik was :D

Maar in tegenstelling tot bijna iedereen , heb ik ook enorm genoten van seizoen 2.

Ik heb al jarenlang crush op Rachel McAdams:blush::classic_love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-2-2024 om 12:08 zei The Saint:

Ben weer met het eerste seizoen begonnen, samen met de vrouw. Eerste seizoen is gewoon van ongekend niveau. 

Hier idemdito, vorig weekend er helemaal doorheen gehaald. Aan S2 begonnen. Raar om Vince Vaughen serieus te zien, hem gewend van Wedding Crashers :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites