Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

GeoGuessr

jaccopsv

Aanbevolen berichten

Inmiddels de eerste euro's van het abonnementje er wel uit. Begin er wel wat beter in te worden, maar blijft het soms wel lastig hoor. Azië begint al wat beter te lopen, maar Zuid-Amerika en sommige Balkan landen zijn echt nog wel lastig om uit elkaar te houden.

Mocht er iemand een keer een avondje willen spelen, laat maar weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt meerdere sites die het overzichtelijk maken hoe je een land kan herkennen, met name de bovenste link is wel handig omdat die goed aangeeft waar een land uniek in is. Je moet het vooral niet allemaal in één keer proberen door te krijgen.

https://www.plonkit.net/guide

https://geohints.com/

https://geotips.net/

Kentekens en rijrichting zijn de makkelijkste om snel door te krijgen, naast het bekijken van borden/billboards uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-10-2023 om 09:16 zei bas huijsmans:

Jezus he. Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om er 313 (leuke verwijzing naar Donald Duck btw) achter elkaar goed te hebben haha

"Geduld Opbrengen", om maar even in FM-jargon te spreken ;) . Heb er ruim 3,5 week over gedaan en speel het samen met een collega in de nachtdiensten. Zij stapt af en toe op de rem als ik te snel wil gaan, dus we nemen wel uitgebreid de tijd ervoor.

Behalve dus waar we afgingen ;c  Vond het niet zo'n erg, had niet zo'n zin meer, maar toch voelt het ergens wel zuur.

Ook wel hele bijzondere dingen meegemaakt, ergens op een bootje gedropt worden (Monaco lukte nog wel, Madagaskar was lastiger), op ski's in de zwaar besneeuwde bergen (Andorra!) en op een of andere sneeuwscooter op Groenland. 

Verder staat me nog bij een doodlopend stukje van een paar honderd meter langs het hek van een dierentuin of iets (Uganda), een lange weg op een of andere zoutvlakte (Chili dacht ik) en een straatje in een klein dorpje in heuvelachtig Scandinavisch gebied (Noorwegen). En inmiddels wel drie keer op hetzelfde compound in Lahore terecht gekomen.

En ik ging dus dood door te weinig geduld. 'Farmacia Ecuador', het was Zuid-Amerikaans, heuvelachtig. "Oooh, dit is Quito.". Maar er is dus een straat Ecuador in La Paz, nog zo'n hoofdstad op hoogte. K*t :D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei neva:

"Geduld Opbrengen", om maar even in FM-jargon te spreken  . Heb er ruim 3,5 week over gedaan en speel het samen met een collega in de nachtdiensten. Zij stapt af en toe op de rem als ik te snel wil gaan, dus we nemen wel uitgebreid de tijd ervoor.

Behalve dus waar we afgingen   Vond het niet zo'n erg, had niet zo'n zin meer, maar toch voelt het ergens wel zuur.

Maar speel je dan zonder tijdslimiet erop of bedoel je de tijd nemen met eentje goed hebben en niet meteen door willen gaan met de volgende?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bas huijsmans:

Maar speel je dan zonder tijdslimiet erop of bedoel je de tijd nemen met eentje goed hebben en niet meteen door willen gaan met de volgende?

Speel zonder tijdslimiet, dus dat maakt het wel makkelijker. Theoretisch kan je doorklikken en doorzoeken tot je wat weet. 

Uiteraard zijn externe hulpmiddelen wel uitgesloten, maar toch. In principe zou dit bijna oneindig door kunnen, als je het geduld maar weet te bewaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei neva:

Speel zonder tijdslimiet, dus dat maakt het wel makkelijker. Theoretisch kan je doorklikken en doorzoeken tot je wat weet. 

Uiteraard zijn externe hulpmiddelen wel uitgesloten, maar toch. In principe zou dit bijna oneindig door kunnen, als je het geduld maar weet te bewaren.

Dan is geduld opspringen wel de sleutel tot succes ja. Zelf speel ik het op de standaardinstellingen. Heb dan volgens mij 2 minuten te tijd? Soms is het wel echt onmogelijk dan als je ergens midden in een woestijn wordt gedropt en je nergens ook maar een herkenningsteken tegenkomt haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites